| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.09.2012 23:17 Post subject: |
|
|
Sånn går no dagan.... _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.09.2012 23:17 Post subject: |
|
|
Sa ikke at du er dårlig til å snakke. Men er overbevist om at du klarer å skrive rimelig bra hvis du vil, som bevist i innlegget over. Var ikke noe personangrep, men en oppfordring.
Last edited by Hedning on 20.09.2012 23:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2012 23:18 Post subject: |
|
|
Da setter vi strek for språkdebatten og gir hverandre en nattaklem  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.09.2012 23:18 Post subject: |
|
|
| <3 |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.09.2012 23:19 Post subject: |
|
|
€200.000 i lomma etter seieren i kveld, eller 1.5 mill norske kroner  |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 20.09.2012 23:20 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Kleviño wrote: | | solbakken13 wrote: |
hva er greia med å rette på skrive feil hele tiden? er ikke en norsk innlevering heller;) |
Jeg retter ikke på skrive feil, jeg retter på skrivefeil. Fordi det er et helvete å lese, og ønsker høyere kvalitet på forumet. Brukte 2 minutter på å skjønne hvordan man legger seg blått. Det er ikke en norskinnlevering, men det er et skriftlig medie, og da må man lære seg å skrive før man bruker det. På samme måte som du må lære deg å snakke før noen andre enn foreldrene dine gidder å høre på deg når du åpner munnen. |
Seriøst? Skjerp deg. Hva om han har lese og skrivevansker? |
takk noen som forstår!!! unødvendig av Klevino |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.09.2012 23:20 Post subject: |
|
|
Hoho! Takk for kampen alle sammen! Herlig å legge seg med tre poeng i lomma  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.09.2012 23:22 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | €200.000 i lomma etter seieren i kveld, eller 1.5 mill norske kroner  |
Var det så gode odds på rbk?  |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 20.09.2012 23:30 Post subject: |
|
|
I natt satser jeg på å sovne med et smil for 3 poeng..
Fokuserer jeg mer på spillet enn resultatet blir det mareritt! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.09.2012 23:37 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Knowrud wrote: | €200.000 i lomma etter seieren i kveld, eller 1.5 mill norske kroner  |
Var det så gode odds på rbk?  |
I wish. Har tatt til fatning og sluttet å tippe jeg, går bare i tap totalt sett  |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.09.2012 23:51 Post subject: |
|
|
Nå skal jeg legge meg og drømme om RBK @ Amsterdam ArenA
Gratulerer med knallstart i EL alle mann! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.09.2012 00:50 Post subject: |
|
|
Spillemessig under pari, poengmessig perfekt. Dette er den bortekampen vi måtte ta poeng i for å ha håp om avansement. Siden også MetaDon avga poeng, kan det fort holde med to seire hjemme. Det er dog ikke bare-bare, men vi har skaffet oss et alle tiders utgangspunkt.
Stilkarakterene blåser vi i i dag, og tar med oss seieren og to poengs luke til nærmeste konkurrent. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 21.09.2012 01:00 Post subject: |
|
|
Vi har spisskompetanse på to ting:
Ikke å tape
Spille uavgjort
Med bare en hjemmeseier og resten uavgjort ender vi på ti poeng, som bør holde til avansement  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.09.2012 01:12 Post subject: |
|
|
Dette er det jeg ville kalt erketypisk rosenborg for tiden.
Vi får høre at Ordabasy er null stress. Vi guller oss til et mål fire minutter på overtid og går videre. Så får vi høre at servette ligger hakket under rosenborg. Vi går videre på 1-1 og 0-0 og dermed bortemålsregel.
Så trekker vi plutselig legia warszava, et lag vi får inntrykk av at er tøff motstand. Spillerne kjemper heroisk og sender rosenborg fortjent videre til europa-liga gruppespill. Så får de høre at Rapid Wien ligger på samme nivå som Legia og at de dermed bør kunne vinne, så får du denne kampen...
Fortjent at rosenborg vant, på mange måter, men syns innsatsen manglet det lille ekstra. Har tro på at laget kan heve seg mot metalisk og leverkusen, bare fordi de vet de møter tøff motstand. Mulig det er ønsketenkning, men syns aldri rosenborg klarer å yte 100% når de har et inntrykk av at det er en kamp de skal vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.09.2012 02:07 Post subject: |
|
|
Etter kampen la Mikkel Diskerud noe av skylda for den uvant svake presisjonen på nervene.
- Jeg var dritnervøs mens jeg løp utpå der, og det er ikke så bra, sier han.
- Det er overraskende at Mix sier det. Han er ellers ikke typen som plages med nerver. Men det er en ny arena både for ham og flere av unggutta. Det er mulig at høye skuldre bidro til at vi slet med å holde ballen i laget, sier trener Jan Jönsson
http://fotball.adressa.no...251183.ece
Kanskje en av hans svakeste kamper, så der har vi vel en forklaring. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.09.2012 02:25 Post subject: |
|
|
| Fint at han er ærlig om det, man kunne jo se at han ikke var i sitt vanlige jeg utpå banen. Man kan jo tenke seg hvor nervøs han hadde vært med 40k Rapid-fans på stadionen. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 21.09.2012 04:43 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Spillemessig under pari, poengmessig perfekt. Dette er den bortekampen vi måtte ta poeng i for å ha håp om avansement. Siden også MetaDon avga poeng, kan det fort holde med to seire hjemme. |
Bare for å pirke litt, MetaDon er kallenavnet til Metalurh Donetsk som Tromsø slo ut i 3.kval.runde. Som du ser, de første stavelsene fra hvert navn. Hva Metalist Kharkiv kalles, om noe, vet jeg ikke, men ikke MetaDon ihvertfall.
Ellers kan det hende at dette ene poenget til Metalist Kharkiv borte mot Leverkusen kan bli litt ekkelt, om RBK skal avansere på bekostning av Metalist. (Dog kan jo RBK bare vinne mot Leverkusen selv da, så er problemet løst - kanskje det er RBK og Metalist som går videre...).
Forøvrig er jeg særdeles godt fornøyd med starten RBK har fått på EL i år. Når RBK vinner på bortebane i Europa, så er det veldig sterkt i seg selv. Det øvrige spillet lar jeg være å kommentere, og koser meg heller med gruppeldelse så langt. Ser frem til de to neste kampene på Lerkendal nå! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.09.2012 06:35 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | solbakken13 wrote: |
hva er greia med å rette på skrive feil hele tiden? er ikke en norsk innlevering heller;) |
Jeg retter ikke på skrive feil, jeg retter på skrivefeil. Fordi det er et helvete å lese, og ønsker høyere kvalitet på forumet. |
Ser jævla teit ut dette, når du selv rettet han feil.
Blåttlegge?
Foreslår at du bruker energien på å få dine egne innlegg feilfrie, før du gyver løs på andres skriveferdigheter.
Heia Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 21.09.2012 06:39 Post subject: |
|
|
| Lurer på om Adressas utsendte så kampen fra ei snuskete kneipe i Wien, spillerbørsen var usedvanlig på trynet selv til Adressa å være. 6 er til Dockal....? Og Kroksæters kommentar er bare om Molde ...? Hvis fyren er så opptatt av fiskerlandsbyen så får han flytte dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.09.2012 06:44 Post subject: |
|
|
| Noe sier meg at det går litt tregt på skrivemaskina til Kroken, og at han derfor ganske enkelt ikke har rukket å skrive noe om RBK Før deadline. Siden Molde startet to timer tidligere, rakk han det vel på håret. |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 21.09.2012 06:47 Post subject: |
|
|
Kommer vel litt for sent.. men damn det var utrolig godt med en BORTESEIER i åpningskampen i EL!! Vi spilte kanskje ikke så ufattelig bra fotball, men vi scoret to mål og hadde en strafferedning.
Jeg sov veldig godt i natt og håper det blir et greit resultat mot Leverkusen på Lerkendal om 13 dager  |
|
| Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 21.09.2012 06:48 Post subject: |
|
|
Haha, karakterene stemmer virkelig dårlig med beskrivelsen av spillernes prestasjoner. Mulig Adressa må ta seg et par seminarer om vurderingskriteriene for børsen...
Kroksæter og Adressa driter seg vel egentlig ut ved å ha den kommentaren på trykk dagen etter en sjelden RBK-seier på bortebane i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.09.2012 07:24 Post subject: |
|
|
Jeg er så sinnssykt trøtt så jeg får prøve meg på en børs for å holde meg våken.
Ørlund BB 8 Straffen er svakt plassert, men hard, og mange keepere ville sluppet den under seg. Gjør flere sikre redninger, er på farlig halvdistanse ved en anledning, utenom det feilfri, ingen returer - og avgjørende strafferedning som sagt.
Gamboa 4 Velvillig offensiv og kom ofte på løp. Ble derimot veldig mye alene veldig fort fordi lagspillerne ikke følger opp. Stålkontroll defensivt i første, slet langt mer i andre og laget et klønete straffespark - og nesten enda et senere.
Reginiussen 7 I likhet med Rønning slet de med å vinne hodedueller mot Boyd, men de klarte stort sett å rydde opp nedfallsfrukten. Har fint driv og var en av de få som var rolige med ball i bena i dag. Trekk for litt veik i duellspillet mot Boyd.
Rønning 7 Mye av det samme som Reginiussen, minus godt driv. Har noen livsviktige taklinger og klareringer. Stopperparet og keeperen var våre beste spillere i dag.
Dorsin 6 Jeg har større forventninger til den svært erfarne Dorsin enn at jeg blir fornøyd når han måker bort ballen. Jeg ønsker mer ro med ball i bena og større treffsikkerhet. Det til side: jobber svært oppofrende, er en av våre få trusler offensivt, gjør et mål og har også et par gode skuddforsøk. Kapteinen bør klare å skape mer ballro i laget og mindre nervøsitet - det klarte han aldri.
Dockal 2 Ai, ai, ai. Jeg så det samme som resten av RBKweb, men som Adressa ikke klarte å se. Tydelig nervøs og/eller sliten. Slett jobb defensivt, blir mye Mix og Svensson som må dekke opp hans rom pga lav innsats. Katastrofal dårlig på Rapids redusering. Ekstremt mange feilpasninger, bruker for lang tid med ball i bena, får brudd i mot et tosifra antall ganger. Reddes fra bunnotering pga god corner som sikret oss 0-2.
Svensson 4 Er som resten av laget svært upresis med ball i bena, men jobber ekstremt bra. Klarer å bryte flere ganger. Har et fint og lavt tyngdepunkt og god akselerasjon og får flere frispark fordi motstanderne ikke henger med. Utviklet seg til å bli en skikkelig terrier - og jeg er overrasket over hodestyrken til den forholdsvis lave motoren vår.
Mix 3 Skal være den kreative av vår sentrale midtbane, men fikk knapt til noen ting offensivt i dag. Han jobbet bra bakover og løp mye og gjorde definitivt sine defensive plikter. Håper nervøsiteten går bort til neste EL-kamp.
Holm 4 Får til lite eller ingenting offensivt, utenom et par anledninger. Jobber langt bedre defensivt enn vår andre kant (docal) Ekstremt bra jobbet ved 0-1-målet og får selvfølgelig et par velfortjente plusspoeng for det.
Elyounoussi 5 Bevegelig og er en av våre få spillere som makter å holde ballen i laget oppe. Scorer et pent debutmål. Jobber svært mye, noe som er imponerende med tanke på hvor mange kamper han har spilt i det siste. Lider av at resten av laget bare gir ham upresise langballer, men gjør likevel en god figur i denne kampen.
Prica 4 Jobber og sliter, men jeg synes fortsatt han ikke er noe godt oppspillspunkt. Mister ballen alt for ofte i situasjoner hvor laget er desperate etter en spiller på topp som kan holde ballen. Skal for ofte vende og gjøre det umulige. Skulle ønske han var mer tålmodig og løftet blikket oftere - da ville han ha sett løpene som kom bakfra. Bør score når han blir spilt igjennom av Tarik mot slutten av kampen. Store plusspoeng for iherdig jobbing - noe som direkte fører til 0-1.
Trener: Jönsson 3 Pluss for å klare å ro dette i land og hele tiden passe på at vi holder rommene våre og følger løp. Rapid klarte tross alt å skape forholdsvis lite og ble tvunget til å fyre av håpløse langskudd i store deler av kampen. Det være sagt: midtbanen slet fryktelig og vi har et tett kamp-program. Hvorfor ikke hvile Prica som slet på topp og bytte ut med det fantastiske oppspillspunktet Iversen, hvorfor ikke ta ut kreative Mix og heller sette innpå mer erfarne og sterkere defensive Issah? Eventuelt ta ut veldig svake Dockal, flytte ut Mix til kanten og ha de sterke defensive terrierne Svensson og Issah sentralt? I tillegg hadde vi Chibuike på benken, en spiller som ikke har vært målfarlig, men som er utrolig bevegelig, hurtig og flink til å komme først på oppspill. Merkelig at Jönsson ikke foretok noen bytter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.09.2012 07:29 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Ser jævla teit ut dette, når du selv rettet han feil.
Blåttlegge?
Foreslår at du bruker energien på å få dine egne innlegg feilfrie, før du gyver løs på andres skriveferdigheter.
|
Hehe, gikk på en smell der. Men jeg har ikke noe "krav" om at alle må skrive perfekt heller da (eller tror at jeg selv gjør det), bare at folk gjør en innsats. Det har ikke med ferdighetheter å gjøre. Instillinger som "Dette er ikke en norskinnlevering, så jeg trenger ikke bry meg", er en dårlig innstilling med tanke på kvaliteten på forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2012 08:07 Post subject: |
|
|
Han Esten kan få sagt det:
En flott offensiv start
Endelig to norske lag som angriper bedre enn de forsvarer seg. |