| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.09.2012 13:02 Post subject: |
|
|
Nei, det går ikke an å unnskylde elendig oppførsel med at det han ødela bare koster noen hundrelapper. Og han ber ikke fotografen om å stikke av, han sier at han skal slå han ned.
Helt merkelig hvor langt folk er villige til å gå for å forsvare kjendisene våre. Drittoppførsel fra en mentalt ustabil person skal ikke unnskyldes eller bortforklares. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:13 Post subject: |
|
|
Har ingenting med kjendisstatus å gjøre. Dette er normal folke oppførsel, spørsmålet er om det er bra oppførsel? Selvsagt ikke, men folk er forskjellige. Noen legger seg helt flat og blir lei sei, andre blir forbannet og lei seg.
De aller fleste av oss her inne har knust ett eller annet i sinne. Vært frekk i kjeften mot folk når vi blir stilt et tåpelig spørsmål. Men når man har fått roet seg ned, og beklaget så er man ferdig med det. Folk har da sagt til meg at de kommer til å kline til meg, så trekker jeg meg unna. Dagen etterpå eller kanskje bare 5 min senere kommer å sier "Hei, JB. Jeg gikk over streken, og skammer meg. Beklager", da sier jeg "okei, ingen stress vi er ferdig med den". Ærlig talt, hvem tror at Jarstein hadde kommet til å knekt kjeven på fotografen? Ingen. Du kan ikke ta det seriøst det JAR sier til fotografen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:16 Post subject: |
|
|
Jeg forsvarer ikke ordvalget til Jarstein. Men har Jarstein noen ganger gått til angrep på journalister eller andre?
Ja, han har klikket verbalt flere ganger og også flere ganger latt det gå utover ting. Men så vidt meg bekjent har han aldri blitt anklaget for vold.
Derfor ligger det jo i trusselen at dette er det vanlige. Jarstein som ikke holder styr på kjeften.
| Quote: | Fotograf Thomas Winje Øijord forteller hva som skjedde.
Jeg tok først et bilde av Jarstein i Universitetsgata. Det var tydelig at han ikke ønsket å bli tatt bilde av. Han sa: ”Ikke ta bilde” Jeg tok likevel bilde.
Det var etter dette at Jarstein kom med trusselen.
Jeg sa at jeg beklaget, men at det var sjefen min som ønsket at jeg skulle ta dette bildet. Da svarte Jarstein: ”Greit, men hvis du gjør det slår jeg deg rett ned”
|
Som sagt, jeg forsvarer ikke det Jarstein sier her. Men hvis jeg hadde vært Thomas Winje Øijord i denne situasjonen ville jeg vært såpass flau over egen oppførsel at jeg hadde tatt ned kameraet, latt Jarstein gå og latt verden leve like uopplyst om denne hendelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:20 Post subject: |
|
|
trondh
| Quote: | | Som sagt, jeg forsvarer ikke det Jarstein sier her. Men hvis jeg hadde vært Thomas Winje Øijord i denne situasjonen ville jeg vært såpass flau over egen oppførsel at jeg hadde tatt ned kameraet, latt Jarstein gå og latt verden leve like uopplyst om denne hendelsen. |
Helt enig med deg. JAR er tydelig opprørt og vil være i fred og da må det være lov å bruke sunn fornuft, og gi han den "plassen" han trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:23 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | Jonevret står hvertfall opp for keeperen sin:
http://www.tv2.no/sport/f...74347.html
Joda, Jarstein kan selvsagt også oppføre seg bedre, men det kan sannelig meg Bredeli også.
Offside er det ikke på den der Josinho. På reprisen fra motsatt side ser du jo at han passerer Riise samtidig som ballen går over muren.. |
Nei langhåringen tyvstarter løpet før frisparket taes og er såvidt offside når skuddet fyres av.
Merkelig at Drillo hånden over Jarstein som opptrer barnslig. Det er ikke første gang Jarstein oppfører seg dårlig.
Adressa og andre skriver om Riises revansj ol. Riise var på det jevne i går og straffesparket hans var under pari selv om det gikk i mål.
At BHR er med når vi har spillere som Per og Magnus WE er merkelig.
Norge kommer ikke til noe VM og hadde de det, ville jeg skjemtes av laget slik de fremstår under Drillos ledelse.
Fornyelse må til og kan den kan igangsettes i større skala under den pågående kvalifiseringen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 12.09.2012 13:25 Post subject: |
|
|
Jarstein bør legges inn før det er for sent. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:46 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: |
At BHR er med når vi har spillere som Per og Magnus WE er merkelig.
Norge kommer ikke til noe VM og hadde de det, ville jeg skjemtes av laget slik de fremstår under Drillos ledelse.
Fornyelse må til og kan den kan igangsettes i større skala under den pågående kvalifiseringen. |
Nei, bruken av BHR er det knapt noen som skjønner noe av.
Men ellers er jo dette mye den samme diskusjonen/kritikken som er blitt kastet mot Drillo siden midt på nittitallet; Produktet leveres, men knapt noen liker måten det blir levert på.
Fornyelse kommer ikke i løpet av denne kvalifiseringen, delvis fordi Drillo er en smart og kynisk type som kan å regne sannsynlighet, og VET at et VM nås lettest med det spillet han har gjort seg kjent med. Han vet at norske spillere individuelt er for dårlige til kvalifisere seg til VM, og så enkelt er det.
Den andre grunnen til at fornyelse er en fantasi, er at vi ikke såg stort til den i løpet de drøyt ti årene Drillo ikke ledet laget. De to mest merritterte norske trenerne på den tiden (med unntak av Eggen); Semb og Hareide fikk begge prøve seg, uten hell. Drillo-stilen var delvis borte, og det var jammen meg like kjedelig å se på som før, og resultatene uteble også.
Vil du heller se et landslag som spiller omtrent som alle andre lag, vinner noen kamper, taper noen kamper, spiller på det jevne, og aldri kvalifiserer seg til et mesterskap (?) Eller, vil du se typisk drillo-fotball, og kanskje til og med Norge i et mesterskap (?) (uansett blir vel dette siste mulighet men..)
Jeg velger Drillo |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.09.2012 13:52 Post subject: |
|
|
What? hvorfor skal vi etablere noen sannhet om at drillos fotball er eneste måten å kanskje komme til noe mesterskap på?
Drillo spiller ikke som han gjør fordi han ikke har spillere til å spille annerledes, noe han selv har gjort det klart ved å si at han ville spilt likt om han ledet Brasil.
Det er flere måter å sette sammen et lag på og det er flere måter å spille fotball på. Det er ikke kun med Drillos fotball at 2+2 noenganger blir 5.
Om valget hadde vært:
Ikke Drillo = 100% sjanse for å ikke nå noe mesterskap noengang.
Drillo = sjanse for mesterskap
Så ville selvsagt alle valgt sjanse for mesterskap. Men det er andre trenere og andre typer fotball som kan gi oss muligheten også. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 12.09.2012 14:53 Post subject: |
|
|
Sant nok, problemet er bare at årene med Hareide og "ny sexy fotball" var dørganes kjedelig, med elendige resultater. Ikke rart folk tyr til gode gamle Drillo da.
Og så må ta med resultatene til mannen i 2008 (var det vel?) når han hadde sitt ett års engasjement. Rimelig imponerende. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 15:32 Post subject: |
|
|
Det er alltid like fascinerende at folk tror Hareide er det eneste alternativet til Drillo.
Alt som kan brukes for Drillo er gyldig, mens ingenting av det som kan brukes mot Drillo er gyldig.
Hareide hadde et par gode år i begynnelsen før det imploderte.
Hvis jeg skulle behandlet Hareide slik Drillo-folket behandler Drillo, kunne jeg sagt at Hareide beviste at det er mulig å spille "normal, fin" fotball med landslaget, før alt gikk nedover av helt andre årsaker enn spillestil. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 12.09.2012 15:34 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | What? hvorfor skal vi etablere noen sannhet om at drillos fotball er eneste måten å kanskje komme til noe mesterskap på? |
Nei, jeg sier ikke at dette er enten/eller
Drillo holder seg til det han kan best, det han har erfaringsmessig og statistisk grunnlag til å maksimere Norges sjanser med, ift å nå et sluttspill. Få har vel bedre greie på fotballstatistikk- og analyse som ham. Det sies også at han er en utrolig god pedagog.
Jeg sier bare at inntil det dukker opp en trener som har en ny dimensjon ved seg og spillet sitt, kanskje noe helt nytt, -så forblir Drillo den jeg tror mest på. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 16:03 Post subject: |
|
|
Få har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo, ut i fra alle kommentarene han har gitt om andre måter å spille fotball på, som har vist seg å være helt feil. Spania og Barcelonas dominans er jo direkte motstridende med alt Drillo noensinne har sagt.
Jeg synes det er rart at man glatt ser vekk fra klubb-karrieren hans. Det at han har lykkes som landslagssjef er jo ikke noe argument for at spillestilen hans er overlegen, i så fall burde han lykkes i mye større grad også utenfor NFFs korridorer. Derimot er han sikkert en god leder og pedagog, og det at man på a-landsen klarte å utføre spillestilen så tydelig og så ekstremt er i seg selv en konkurransefordel, selv om fotballen per se ikke er noe mer effektiv enn andre. Når det er sagt, aner vi ikke hvor langt vi hadde kommet med en mer spillende fotball. Selve mesterskapene var jo i det store og det hele en trist affære.
Han minner om enkelte akademikere, som er helt på akkord med resten, fordi de en gang i tiden ble overbevist om at en ide eller en teori var riktig, og de har ikke evnen til å korrigere seg selv.
Jeg lar meg også irritere av de som skal unnskylde Drillo for at landslagets spillestil faktisk får ringvirkninger også i øvrige deler av fotballnorge. Det spiller da ikke noen rolle hvem sin skyld det er, eller hvordan det burde være. Man må se på realitetene, og realiteten er at landslagets spillestil faktisk har en påvirkning på den norske fotballkulturen. Eksempelets makt betyr noe. Drillo og Semb i maktposisjoner betyr en sementering av den negative fotballkulturen i Norge. Bare det at Drillo aksepteres og hylles er urovekkende. Han er i tillegg selv aktiv i media, latterliggjør andre spillestiler og fremhever sin egen som riktig også på yngre nivåer. (Han har nå *landet* på at sin egen spillestil er minst like utviklende som andre, bl.a. ved hjelp av kron(idiot)agumentet om at korte pasninger er mye enklere enn lange.)
Konkurransen i fotballverdenen er overvurdert. Interessen og engasjementet i Norge/skandinavia er undervurdert. Vi burde ha vært bedre. At Drillo er den eneste som kan ta oss videre fra en pulje med Slovenia og Sveits som største konkurrenter er absurd.
Men når flertallet av norske fotballfolk hevder vi "aldri" kan utvikle gode spillere (som de gjør i nabolandene våre) og derfor "alltid" må spille Drillo-fotball for å oppnå resultater, så har fotballnorge har fått akkurat det de fortjener. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.09.2012 16:28 Post subject: |
|
|
Drillo har laget en hel spillestil ut av det andre vil kalle en spillfase - overgangen. Om Barcelona og Spania kan ta en overgang og få overtall med en direkte pasning gjør de det. Den store forskjellen er at de ser fordelen med å ha ballen i laget og lete etter muligheter, Drillo ser ingen fordel i å ha ballen i laget.
Om vi går ut i fra at spillere bruker kortere tid med ballen nå enn på nittitallet, så blir det enda vanskeligere å gjenvinne ballen om du mister den. Så kanskje det ikke var en så stor ulempe å ha lite ballinnehav tidligere, ettersom man kunne vinne den tilbake lettere. Nå er som regel hver eneste spiller fra keeper til spiss så ballsikre at man ikke klarer å provosere frem feil på motstanders halvdel like lett. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.09.2012 17:17 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det abjoern sier her. Det er nok ikke så lønnsomt lenger å spille Drillo-taktisk når den fysiske og tekniske utviklingen trolig har endret vilkårene for hva som lønner seg av taktikk.
Btw; Drillo sier at Riise ikke skulle ha tatt straffen! Riise fornekter seg ikke.... |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 12.09.2012 18:31 Post subject: |
|
|
Jarstein får alt for mye pes i media, virker som om det gikk opp for hele gjengen at de solgte mer annonseplass når de denget løs på Riise så nå går de etter Jarstein også.
Målet var Wæhler sin feil, og situasjonen med fotografen er fotografen/Scanpix sin feil. Når en person sier at han ikke vil bli tatt bilde av så skal dette respekteres. Synest Niso skulle ansatt en gjeng med ungdomsskoleelever til å følge etter Dæhli & co og ta bilder hele dagen.
| josinho wrote: | | Btw; Drillo sier at Riise ikke skulle ha tatt straffen! Riise fornekter seg ikke.... |
Nå skal du ikke glemme at det var en "superstraffe" da, i hvert fall ifølge VG. At ballen så vidt gikk i mål spiller selvfølgelig ingen rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.09.2012 18:51 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Få har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo ...
|
Er ikke mulig å ta deg seriøs når du sier slikt. En mann som har ledet drøssevis med lag, slått de største i verden, og ledet lag i verdens største liga (ja jeg er fult klar over at Wimbledon rykket ned). En av de få som har all verdens av fotballutdanning. Man kan vær uenige i spillestil og fremgangsmåte , selv er jeg ikke bestandig enig med Egil. Men hvem faen er du til å si noe slik? Han er den eneste mannen som har gitt det norske landslaget noen form for ære gjennom resultatene hans på hele 90-tallet. Hvor er dine credentials? |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 12.09.2012 19:38 Post subject: |
|
|
Før prestisjeoppgjøret VIF-RBK 12.5.99, med hhv Drillo og Eggen som trenere, ble de to nestorene intervjuet av VG og stilt 8 spørsmål hver om den andres styrker og svakheter som trener. Et lite utdrag som jeg synes treffer spikeren på hodet når det gjelder Drillo (og Eggen!), og som kan gjelde like godt i dag:
VG: Hva er det beste du kan si om Drillo som trener?
Eggen: Han vet hva han vil om fotball. Han vet og vil. Og hvorledes han skal få satt det i scene.
VG:Synes du Drillo har noen svakheter som trener?
Eggen: Det henger jo sammen med det første spørsmålet, men når du systematiserer veldig sterkt, kan det bli det vi kaller konvergent tenkning altså, du tenker likt hele tiden. Utvikling krever alltid divergens, at du tenker annerledes. Når det gjelder en del av de lagene han har komponert, nå snakker jeg som landslagstrener, kan de bli vel mye forutsigbare.
Edit: (Off topic: Hvordan det gikk på Bislett? RBK vant 5-0, i en kamp Drillo mente VIF var det beste laget...) |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 20:06 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | abjoern wrote: | Få har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo ...
|
Er ikke mulig å ta deg seriøs når du sier slikt. En mann som har ledet drøssevis med lag, slått de største i verden, og ledet lag i verdens største liga (ja jeg er fult klar over at Wimbledon rykket ned). En av de få som har all verdens av fotballutdanning. Man kan vær uenige i spillestil og fremgangsmåte , selv er jeg ikke bestandig enig med Egil. Men hvem faen er du til å si noe slik? Han er den eneste mannen som har gitt det norske landslaget noen form for ære gjennom resultatene hans på hele 90-tallet. Hvor er dine credentials? |
Du kan jo ta med en hel setning i sitatet ditt i hvert fall.
Drillo har sannsynligvis tatt ganske rabiat feil i sin vurdering (analyse) av såkalt ballbesittende fotball, og det trenger jeg ikke credentials for å påpeke. Han har også vært ganske alene om å mene det han mener. Og dette handler altså om mer enn bare resultatene til det norske a-laget på 90-tallet.
Jeg føler heller ikke at jeg trenger doktorgrad i fotball for å påpeke at hans vurdering av vanskelighetsgraden på kortpasningsspill vs lange pasninger er helt bak mål, ei heller hans påstand om at ballbesittelse samlet sett er likt uansett spillestil når to lag møter hverandre (, absolutt ballbesittelse større når to spillende lag møter hverandre, relativ ballbesittelse er en meningsløs størrelse når to lag møter hverandre). Man trenger ikke mer enn litt vett og fravær av overskyggende agenda.
Når du leser sitatet ditt i en kontekst, forstår du at det også er et poeng. (Og det poenget er ikke at jeg eller mange andre forstår fotball bedre enn Drillo, men at han sannsynligvis tar feil i mange av sine såkalte analyser eller vurderinger. Det er også støttet av nyere, mer respektabel forskning enn den Reep gjennomførte). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.09.2012 21:57 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Btw; Drillo sier at Riise ikke skulle ha tatt straffen! Riise fornekter seg ikke.... |
Det var satt opp tre navn på lista. Moa, Tarik og Ruud. Moa og Tarik var tatt av banen, og Ruud ville ikke.
VG og TV2 slår opp i krigsfonter og kjører opp som hovedsak at Riise snek til seg et straffespark, når han i realiteten tok et ansvar de andre vegret seg for. At dette passet et indignert pressekorps såpass dårlig at de må vinkle dette til noe negativt, sier jo absolutt mest om dem. Men så lenge folk biter på hver gang, så vil de jo bare fortsette med dette.
Forøvrig er påstanden om at "få har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo" så fjern at det har passert grensen til det tragikomiske for lenge siden. Vitner om et ego fullstendig ute av kontroll. Drillo er en ekstremist og en predikant for sine idéer - men å hevde at han ikke har greie på fotballanalyse er altså så historieløst at jeg knapt har opplevd makan. Han satte en gjeng med postmenn i et system som brøt med alle normer og tradisjoner på starten av nittitallet, og denne gjengen banket seg gjennom en av de tøffeste VM-kvalikkgruppene vi har hatt (Nederland, England, Tyrkia og Polen) og det eneste tapet fikk vi da vi allerede var klar for sluttspillet med god margin.
Har han utviklet seg nok siden den gang? Muligens ikke. Han er en stabukk med en ukuelig tro på egne tanker og idéer - men er det én ting ingen skal ta fra han, så er det hans egenskap til å snu opp ned på tradisjonelt tankegods og å gjennomføre "gale" idéer med bravour. Dette skyldes i stor grad hans evner til å analysere fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.09.2012 22:03 Post subject: |
|
|
Meget bra skrevet , bortsett fra det med Riise. For ingen liker vel Riise, æsj. Hvis dette stemmer, altså at Ruud feiga ut, ja da har han ingenting å gjøre på en slik liste. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 22:56 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vitner om et ego fullstendig ute av kontroll.. |
Dette er hva jeg skrev:
| Quote: | Få har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo, ut i fra alle kommentarene han har gitt om andre måter å spille fotball på, som har vist seg å være helt feil. Spania og Barcelonas dominans er jo direkte motstridende med alt Drillo noensinne har sagt.
|
Det er behagelig å snakke om egoer ute av kontroll, når du ikke engang tar deg bryet med å nevne argumentasjonen min. Poenget var ganske enkelt at drillo i sine prediksjoner og dogmer har tatt mer feil enn de fleste. Han er først og fremst en dogmatiker, og i min verden er ikke det forenlig med en fantastisk analytiker. Naturligvis var det en overdrivelse og en provokasjon (drillo er jo kjent som fotballprofessoren), men det skjønner man også dersom man ikke skrur av sitt eget hode i indignasjon og heller innholdet over tastaturet etter den første leddsetningen.
De fleste normalt fotballinteresserte verden over vil hevde at Barcelona har en effektiv spillestil. Drillo hevder det motsatte. Det er en viss ironi der, som ikke burde være helt uvesentlig i måten fotballnorge forholder seg til Drillos syn og idéer. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.09.2012 23:03 Post subject: |
|
|
Drillo var forut for sin tid.
Han gjorde kaldblodser i stand til å slå varmblodser ved hjelp av enkel matemattikk.
Siden den gang har verden forandret seg,også når det gjelder fotball. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.09.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Jeg leste hele innlegget ditt. To ganger, til og med.
Kunne sikkert tatt meg tid til å påpeke bristene bak retorikken din, men det droppet jeg altså.
Du kunne ha skrevet:
"Få er bedre fotballspillere enn Trond Olsen, ut ifra målet han scoret på Lerkendal mot Vålerenga, som viste seg å være en helt fantastisk prestasjon."
Du trekker altså ut et lite fragment av alt Drillo mener, kan og står for - for å kunne skape billige poenger som "beviser" at får har dårligere greie på fotballanalyse enn Drillo. I mine øyne feiler du fullstendig i å se ting i et større bilde, og føler i tillegg ut at du kan prate Drillo ned til en fotballfaglig noldus. Man skal ha noe til ego for å komme med noe sånt.
Er det én ting Drillo virkelig har bevist for en hel verden, så er det at han er i stand til å analysere fotball. Både eget lag og motstandere. Han reduserte superstjerner til middelmådigheter, og vice versa - gjennom å bevisst spille 100% bevisst på deres styrker og svakheter. Både som lag og enkeltindivider. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 23:21 Post subject: |
|
|
Ja, og det er poenget. Drillo er kjent som professoren, som analytikeren. Dermed er det interessant at det mer normale, unorske fotballsynet synes å ha en strategisk fordel, noe som også er støttet av nyere forskning. Drillos meninger i spillestilsdebatten er da heller ikke en flik av hva han står for. Trond Olsens drømmemål ville vært langt fra representativt. Jeg mener det er interessant at Drillo, fotballprofessoren, ser ut til å ha bommet ganske mye, og det bør få konsekvenser for hvordan vi tenker fotball i Norge.
For meg er han først og fremst en dogmatiker, men det betyr naturligvis ikke at han ikke har peiling på fotball, men han er en dogmatiker i hele sin retorikk og framferd, selv om han var tidlig ute med mye og utnyttet svakheter. En dyktig analytiker vil etter mange år være i stand til å korrigere seg selv.
Drillo er ikke en fotballfaglig noldus, men han mener mye rart, som det er vanskelig å se stemmer. Hovedmotivasjonen for disse meningene synes å være dogmer som ble til for mange, mange år siden.
Få høre hva du mener da.
1. Er det mer utviklende å øve på kortpasningsspill, eller det mer utviklende å spille med mange langpasninger på yngre lag?
2. Er spillestilen mellom to lag uvesentlig for mengden ballbesittelse?
Siden det er jeg som er det store egoet her, kan jeg jo ydmykt be deg forklare meg hvor retorikken brister, siden du valgte å la være (ser at jeg kanskje misforstod denne setningen, og at det var dette du droppet i første innlegg, men gjorde i andre innlegg).
Last edited by abjoern on 12.09.2012 23:35; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.09.2012 23:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | og føler i tillegg ut at du kan prate Drillo ned til en fotballfaglig noldus |
Det her har du for øvrig ingen støtte for, og er en stråmann. Jeg står for at kortpasningsargumentet er tåpelig, men det gir ikke grunnlag for at jeg føler at jeg kan snakke han ned til en fotballfaglig noldus. |
|
| Back to top |
|
 |
|