| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.09.2012 19:57 Post subject: |
|
|
Mål nr 130 i dag  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 03.09.2012 20:01 Post subject: |
|
|
| Rett og slett klasse. Spis så mange burgere du vil, og så får gutta som aldri kom over nivå tre i norge spise kylling og salat mens de snakker om toppidrettskultur. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 03.09.2012 20:02 Post subject: |
|
|
| Håper alle som har avskrevet iversen på alle mulige måter kan bite ordene i seg. Kritikken har vært helt latterlig. Den 2 omgangen iversen viser i dag er det ingen i Rosenborg som har vært i nærheten av i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.09.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | jaja...
sikkert mange som fortsatt ikke kan fordra fyren, som mener han har gått ut på dato for lengst, at det var helt på trynet å signere ham igjen, at han er en skam for klubben og bør komme seg til helvete vekk så fort som mulig...
vel,
DEM OM DET
|
Hehe kongekommentar  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2012 20:16 Post subject: |
|
|
Herlig å se Ivers i dag ja. Har ventet på det. Så igjen smilet fra årsmøtet i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 03.09.2012 20:21 Post subject: |
|
|
| Er vel slike prestasjoner som gjør det så inne helvete frustrerende og provoserende å se på han når han ikke gidder å trene eller å ta vare på seg selv på andre måter... |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 03.09.2012 20:45 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: | | Er vel slike prestasjoner som gjør det så inne helvete frustrerende og provoserende å se på han når han ikke gidder å trene eller å ta vare på seg selv på andre måter... |
Det er akkurat dette. Denne kampen betyr ikke nødvendigvis at Iversen er "friskmeldt". Den viser bare hvor god Iversen faktisk er. Dette hjelper nødvendigvis ikke når han ikke er i form og skjeldent kommer i slike situasjoner som han gjorde i dag.
Når dette er sagt, så kan det jo late som om en Iversen i dårlig form fortsatt er god nok for tippeligaen 2012. Hva syns folket forresten om Iversens innsats i dag? Når jeg ser han med egne øyne er det mye enklere å avgjøre hvorvidt han bare loffer som vanlig eller faktisk gjør en innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.09.2012 20:54 Post subject: |
|
|
Hehe, det er vel liten tvil om at kveldens prestasjon var god nok for både laget og ligaen
Når det er sagt, det betyr ikke at han er friskmeldt, at han bør starte neste kamp, eller at det er fornuftig å ha ham i stallen på de betingelsene vi har. Han er fortsatt ikke en spiller eller en person det går an å stole på for laget, men det er fortsatt gøy å se hva han kan når han lykkes. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 03.09.2012 21:04 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: | | Er vel slike prestasjoner som gjør det så inne helvete frustrerende og provoserende å se på han når han ikke gidder å trene eller å ta vare på seg selv på andre måter... |
du får ta en telefon til fysisk trener Geir Olav Hjelde og prøve å prate ham til vett da... Han er sikkert interessert i å høre dine innspill
for øvrig ganske mystisk hvordan en mann som er ute av stand til å ta vare på seg selv likevel kommer tilbake gang på gang og holder koken så lenge. Han har holdt på i 17 år nå. Til tross for massivt med skadeproblemer fra 20-årsalder. Så kanskje heller: Show some respect? Evt. vit når det er på tide å holde kjeft.
| zaphod81 wrote: | | Når det er sagt, det betyr ikke at han er friskmeldt, at han bør starte neste kamp, eller at det er fornuftig å ha ham i stallen på de betingelsene vi har. Han er fortsatt ikke en spiller eller en person det går an å stole på for laget, men det er fortsatt gøy å se hva han kan når han lykkes. |
du ville foretrukket å spille 0-0 idag, skjønner jeg. Du synes ikke poengene var av noen spesiell betydning? du vil vel rett og slett fortsatt si det var et latterlig feilgrep å ta tilbake Iversen? |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 03.09.2012 21:07 Post subject: |
|
|
Ivers gjorde en knall kamp idag. De målene han scorte var typisk Ivers. Glad han fant formen igjen. Håper den holder noen kamper framover. ca 8  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.09.2012 21:19 Post subject: |
|
|
| Iversen duger fortsatt når han er i form!!! Banens gigant i dag!!! Unik fotballhjerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 03.09.2012 21:24 Post subject: |
|
|
Iversen og Gamboa var for meg de to som faktisk presterte opp mot det man bør forvente!
Meget gledelig:D _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 03.09.2012 21:24 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Iversen duger fortsatt når han er i form!!! Banens gigant i dag!!! Unik fotballhjerne. |
Helt korrekt  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.09.2012 21:28 Post subject: |
|
|
Jasså, Dani B, du mener altså å vite at denne kampen ville ha endt 0-0 uten Iversen på banen, og at ingenting verken nå eller tidligere hadde vært annerledes dersom ressursene og tilliten som har blitt gitt unge Iversen hadde blitt brukt på noen andre?
Ja, jeg mener fortsatt at det å hente tilbake Iversen var et latterlig feilgrep, men det betyr derimot ikke at absolutt alt Iversen gjør kommer til å være elendig. Avveiningen min (vanskelig konsept, jeg vet det) går på økonomien rundt spilleren, rollen i laget, prestasjonene hans over tid (men hvem husker vel sånt?). Det blir altså en helhetsvurdering (oi, mange stavelser) over litt lang sikt (boring.) Forsøksvis, i alle fall. Iversen var bedre enn jeg hadde trodd i vår, og etterpå nøyaktig som forventet. I dag var han magisk, det er gøy, men endrer lite på totalen.
Jeg blir så irritert på folk som ser 1 kamp, og så bruker den som sannhetsvitne for at alt de noen gang har ment stemmer. Det minner meg om noen som har hørt om en bekjent noen som engang ble rik, og som konkluderer med at pyramidespill er intelligent. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.09.2012 21:39 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg blir så irritert på folk som ser 1 kamp, og så bruker den som sannhetsvitne for at alt de noen gang har ment stemmer. Det minner meg om noen som har hørt om en bekjent noen som engang ble rik, og som konkluderer med at pyramidespill er intelligent. |
Enighet! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.09.2012 21:47 Post subject: |
|
|
| Men vi kan nok være enige om at Steffen i den formen er et aktivum. |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 03.09.2012 21:50 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Jasså, Dani B, du mener altså å vite at denne kampen ville ha endt 0-0 uten Iversen på banen, og at ingenting verken nå eller tidligere hadde vært annerledes dersom ressursene og tilliten som har blitt gitt unge Iversen hadde blitt brukt på noen andre? |
Hvis du ikke er villig til å innrømme at Iversen sikret Rosenborg tre viktige poeng i dag, så er det greit. Du må gjerne lulle deg inn i hypotetiske resonnementer som likevel ikke rokker ved det faktum at mannen var helt avgjørende idag.
Jeg har da for øvrig vitterlig ikke påstått at "ingenting ville vært annerledes" om noen andre, presumptivt yngre krefter ville fått mer spilletid enn Steffen, bare at han bør få kred når han faktisk leverer varene. Noe han tross alt har gjort i en del kamper i år. Men det sitter tydeligvis jævlig langt inne hos enkelte...
Ta med deg avveiningene, helhetsvurderingene og den imponerende selvtilfredsheten din og start et analyseselskap. Du vil sikkert gjøre det skarpt  |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 03.09.2012 21:57 Post subject: |
|
|
Jeg var på kampen. Han var outstanding utenom målene også. Enormt overblikk og frispiller folk i god possisjoner på 1 eller 2 touch. Han lyktes stort sett med alt han prøvde på.
Han og Chibbe på topp fungerte bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2012 22:16 Post subject: |
|
|
Iversen hadde en fantastisk kamp i dag, og viste på sine 50 minutter at han fortsatt har det. Nå er slike avstemminger noe subjektive, men 91% av stemmene når man spiller bare så vidt over en omgang sier sitt.
Men som andre er inne på skal man holde buksa på her. Selv om han i dag viste fotballhodet sitt, har han blitt holdt kraftig tilbake av burgerkroppen store deler av året. Han har svidd straffer og trekt ned tempoet i flere kamper tidligere. I dagens form er Iversen selvsagt på laget. Men jeg tror like mye på at han er håpløs i neste kamp som at han følger opp. Stabile prestasjoner er ikke akkurat varemerket til Jönssons Rosenborg, hverken individuelt eller kollektivt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.09.2012 22:17 Post subject: |
|
|
Dani_B, bare et lite velment tips: det tar seg ikke så bra ut å være så cocky når meningene ens fremstår som så lite reflekterte. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 03.09.2012 22:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.09.2012 22:17 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | Kritikken har vært helt latterlig. |
Kritikken har vært helt på sin plass (sett bort ifra noen barnslige gloser). Selv Hoftun og Jönsson har vært åpenlyst kritiske til den forfatningen han har vært i, senest Jönsson etter kampen i dag. Godt ting er i ferd med å endre seg til det bedre igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 03.09.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Dani_B, bare et lite velment tips: det tar seg ikke så bra ut å være så cocky når meningene ens fremstår som så lite reflekterte. |
del gjerne dine refleksjoner...  |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 03.09.2012 22:24 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Dani_B, bare et lite velment tips: det tar seg ikke så bra ut å være så cocky når meningene ens fremstår som så lite reflekterte. |
eller for å stave det ut for deg: Påpek gjerne hva du mener er så lite reflektert med det jeg har skrevet over. |
|
| Back to top |
|
 |
Morten2k Junior
|
Posted: 03.09.2012 22:28 Post subject: |
|
|
| 6-7 kg til så er han i match form. Dette fikser du Ivers =) |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.09.2012 22:40 Post subject: |
|
|
| Dani_B wrote: | | Torbjørn wrote: | | Dani_B, bare et lite velment tips: det tar seg ikke så bra ut å være så cocky når meningene ens fremstår som så lite reflekterte. |
eller for å stave det ut for deg: Påpek gjerne hva du mener er så lite reflektert med det jeg har skrevet over. |
Det har vel andre allerede kommentert, men det dreier seg altså om den grenseløse hyllesten av Iversen som en uvurderlig spiller etter dagens kamp:
| Dani_B wrote: | | Så kanskje heller: Show some respect? Evt. vit når det er på tide å holde kjeft. |
| Dani_B wrote: | | du vil vel rett og slett fortsatt si det var et latterlig feilgrep å ta tilbake Iversen? |
_________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|