| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
media Veteran
|
Posted: 03.09.2012 14:42 Post subject: Rosenborg - Metalist Kharkiv |
|
|
25. oktober på Lerkendal, avspark klokka sju.
Noen som kan dette får lage en flott heading. Men her er høstsesongens resultater til Metalist så langt, og de er ikke fryktelig imponerende. 4 seire og 2 tap - inklusive de to kampene i kvaliken til Europaligaen mot Dinamo Bucuresti. Altså har de gått på to tap, ett hjemme og ett borte, i den hjemlige serien allerede:
02.09.2012 Volyn Lutsk 2-1 Metalist Kharkov
30.08.2012 Metalist Kharkov 2-1 Dinamo Bucuresti
26.08.2012 Metalist Kharkov 3-1 Kryvbas
23.08.2012 Dinamo Bucuresti 0-2 Metalist Kharkov
18.08.2012 Hoverla Uzhhorod 0-3 Metalist Kharkov
12.08.2012 Metalist Kharkov 0-1 Arsenal Kiev
videre skal laget gjennom følgende kamper før de møter oss:
15.09.2012 Metalist Kharkov - Vorskla
20.09.2012 Bayer Leverkusen - Metalist Kharkov
29.09.2012 Chernomorets Od. - Metalist Kharkov
04.10.2012 Metalist Kharkov - Rapid Wien
06.10.2012 Metalist Kharkov - Shakhtar Donetsk
20.10.2012 Dynamo Kiev - Metalist Kharkov |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 03.09.2012 14:52 Post subject: |
|
|
Hjemme mot Shakhtar og borte mot Kiev før de møter oss er absolutt ingen fordel for dem. De to desidert mest krevende kampene i serien. Lov å håpe på at de sliter seg ut og gjerne tar mange skader. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.09.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hvilket nivå de er på. Får nok et inntrykk av nivået når de spillere mot Leverkusen og Rapid Wien. Så har de to tøffe kamper før de møter oss. Får holde et øye med hvordan de gjør det.
Ser på stallen de har at de har gjort som Shaktar og satser på sør-amerikanske spillere. 5 brasilianere og 6 argentinere.
De har faktisk blitt nr 3 i serien de 6 (!) siste årene. De vant gruppen sin i EL i fjor med 14 p. I gruppe med Alkmaar, Austria Wien og Malmö. Slo Red Bull Salzburg 8-1 sammenlagt i første utslagsrunde. Vant på bortemål 2-2 mot Olympiakos, før de tapte 3-2 sammenlagt mot Sporting i kvartfinalen. Virker som om de holder et bra nivå ut i fra resultater forrige sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 03.09.2012 15:28 Post subject: |
|
|
Edit: Da tror jeg navnet er på plass  |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 03.09.2012 16:25 Post subject: |
|
|
Laget er på papiret særdeles sterkt, og resultatene fra foregående sesonger underbygger det inntrykket selvsagt.
Ser at de har slitt litt hittil i årets sesong, men frykter at de kan spille seg i form fram til at de skal møte oss.
Et par utestengelser og skader kan gjøre jobben vår mer overkommelig.
Men ser på det som en ren bonus om vi tar poeng her. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.09.2012 12:35 Post subject: |
|
|
Noen som har info om hvordan Metalist og Leverkusen så ut i går?
Virker jo sterkt å holde Leverkusen til 0-0.
Disse to lagene blir tøffe borte.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 21.09.2012 13:08 Post subject: |
|
|
høydepunkter, leverkusen-metalist
59% Ballbesittelse 41%
21 Avslutninger 6
11 Avslutninger på mål 1
1 Avslutninger i stengene 0
8 Cornere 4
574 Pasningsforsøk 386
476 Vellykkede pasninger 302
8 Frispark for 12 |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.09.2012 13:55 Post subject: |
|
|
Dette gir jo et riktig bilde av styrkeforholdet jeg hadde sett for meg.
Kan være at Ørlund får det travelt mot Leverkusen.
Tipper egentlig Metalist ikke er mye værre enn RW.
Og dersom vi stiller 11 mann i 5-metern kan vi jo få med et poeng i Tyskland også! _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.09.2012 14:01 Post subject: |
|
|
Tror vi vil se et RBK tilsvarende gårdagens både mot Leverkusen og Metalist borte - dessverre.. Mot Metalist kan det gå, mot Leverkusen (som jeg tror er en dårligere utgave enn det Leverkusen vi møtte sist) kan det fort bli skandaløst!
Innser jeg har lite å backe opp disse påstandene med (spesielt borte mot Metalist - et lag jeg ikke har peiling på), men å feige seg til U i Ukraina tror jeg bare er 'lettere' enn mot Leverkusen.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.09.2012 14:14 Post subject: |
|
|
| Mer skandaløst enn mot Leverkusen borte sist gang blir det vel kanskje ikke. De andre fem gruppespillskampene i 2010 var til dels bra, og et par virkelig bra, men Leverkusen-kampen var helt håpløs. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.09.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Enig, den forrige kampen mot Leverkusen var forferdelig.
Det ga meg akutt utslett. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.09.2012 14:42 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | | Det ga meg akutt utslett. |
Arti  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.09.2012 14:45 Post subject: |
|
|
| Vi spilte vel med Bjärs i den kampen. Borte mot Leverkusen, altså. Forferdelig type. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.09.2012 14:49 Post subject: |
|
|
Er det bare meg, eller fremstår Leverkusen som svekket siden sist?
Ser av tabellen de har 1-0-2 og 3-5 så langt i år, mot EF (B, tap 1-2), Freiburg (H, seier 2-0) og Dortmund (B, tap 0-3).
Dortmund vet vi jo er solide, mens EF har overrasket stort med 9 av 9 poeng så langt..
Mulig jeg må revurdere..
Bak resultatene kan det skjule seg så mangt.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 30.09.2012 09:42 Post subject: |
|
|
| Treffer vel bare låret? Bare overdramatiseringen som får det til å se ut som noe spektakulært. "Klæbbmål" scorer jo Dorsin for oss 5 gang i året. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.10.2012 21:11 Post subject: |
|
|
NÃ¥ venter 12 dager med livsviktig hvile for oss, det er helt tydelig at vi trenger pause og lading.
Nå får vi slå Sandnes Ulf om to uker og så håper jeg vi stiller et rent junior/reservelag mot Metalist.
Jeg skjønner at det er drøyt, men vi møter Molde 3 dager etter, en kamp som høyst sannsynlig avgjør hvem som tar gullet i år. vi kan ikke risikere skader og slitne kropper inn mot en sykt jevn og viktig avslutning på sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.10.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Det at vi møter Metalist bør ikke være en unnskyldning, da Molde skal til Romania samme dag. Og vi har hjemmekamp, noe som selvsagt er en stor fordel. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 07.10.2012 21:16 Post subject: |
|
|
| Molde er i samme situasjon, så håper EL blir prioritert like høyt som TL. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.10.2012 21:21 Post subject: |
|
|
Det er ikke snakk om noen unnskyldning rånny, det er snakk om å kunne stille sterkest mulig til kampen som avgjør gullet.
Solskjær gjør dette, han kommer til å gjøre det igjen.7 forskjeller på moldelaget som møtte Stuttgart og som møtte Sandnes Ulf idag etter hva jeg leste. Han stiller garantert svært reservepreget mot Steua, det ville vært idiotisk om ikke vi gjorde det samme.
Gull er langt viktigere enn en hederlig innsats mot Metalist i EL. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 07.10.2012 21:39 Post subject: |
|
|
Så vi skal ikke stille det sterkeste laget vi kan mot Metalist?? Skal vi være fornøyd bare med å kvalifisere oss til europa? Skal vi ikke engang prøve å å gjøre vårt ytterste?
Dette er jo selve nøkkelkampen i europa league, vinner vi denne kampen så har vi faktisk en seriøs mulighet for å gå videre. Så vil du at vi skal stille reservepreget fordi vi ikke vinner uansett? Utrolig merkelig innstilling.
Jeg er også helt sikker på at Solskjær mønstrer det beste laget mot Steua. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.10.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Det kler ikke RBK å stille fryktelig B-preget i Europa. Da er jo vitsen med å jobbe seg gjennom åtte kamper for å komme med i selskapet borte.
Godset må slå Molde nå, slik at vi leder serien før Molde-kampen.
Godset har FKH et par dager før Molde-kampen vår, og Molde har Tromsø når vi møter Godset, så vi har ting såpass i egne hender at vi ikke skal nedprioritere e-cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.10.2012 21:58 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Det kler ikke RBK å stille fryktelig B-preget i Europa. Da er jo vitsen med å jobbe seg gjennom åtte kamper for å komme med i selskapet borte. |
Dèt har du jævlig rett i. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.10.2012 21:58 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sagt noe om at vi "ikke vinner uansett". Jeg har sagt at det er viktigere å vinne gull enn å vinne en EL-kamp.
Dette handler ikke om hvordan man ønsker å fremstå, eller at Europa ikke er viktig, at vi er fornøyd kun med å kvalle, etc. Det handler om å unngå skader og slitne ben inn mot den kampen som høyst sannsynlig avgjør gullkampen.
Dette gjøres overalt i fotballverden hele tiden, OGS gjorde det mot Stuttgart og Sandnes Ulf, alle andre klubber i alle andre land gjør det samme i harde tider inn mot viktige kamper som har cupkamper rundt seg, og OGS kommer helt garantert til å gjøre det samme mot Steua.
Alle her inne VET at det er viktigere å vinne gull og få sjansen til å kvalle til CL enn det er å stille toppet mannskap mot Mentalist i EL.
Hadde ikke blitt få reaksjoner her inne om Dorsin, Strandberg og Reginiussen for eks hadde blitt båret av banen med skader mot Mentalist og vi måtte avslutte gullkampen mot Molde og Godset med Gamboa - Rønning - Høiland - Svensson i forsvar.
Et rent reservelag er kanskje noe drøyt, men spillere som er spesielt skadeutsatte og posisjoner der vi ikke har backup vil jeg se på benk eller tribune mot Metalist.
Vitsen er ikke borte Kristobal, vi stilte våre beste mot Rapid, vi stilte våre beste mot Bayer, og vi kommer til å stille våre beste mot Bayer og Rapid igjen, kasnkje også mot Metalist borte.
Men kampene mot Molde og Godset er viktigere enn hjemme mot Metalist for klubben fordi det avgjør om det blir 1, 2 eller 3.plass på oss i år. Enkelt og greit.
Spillerne tømte seg fullstendig mot Bayer og det var lett å se at det ikke var særlig saft i beina idag mot Odd. Hvorfor skal vi risikere det samme mot Molde?. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.10.2012 22:13 Post subject: |
|
|
Okay, jeg syntes dog det var i overkant å kreve et rent juniorlag/B-lag.
Men noen endringer kan vi gjøre.
Høiland, Issah, Selnæs, Iversen kan i hvert fall spille. Men å dra opp juniorer som nesten ikke har spilt A-lagsfotball synes jeg ikke vi skal gjøre.
Det blir et dårlig signal både til publikum og ellers utad.
Et mulig lag kunne være: Lunna - Høiland, Rønning, Strandberg, Dorsin - Holm, Issah, Selnæs, Alas - Chibuike, Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
|