View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.08.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes Tarik var vår beste i dagens landskamp. Løper utrolig mye, jobber hardt begge veier, og viser tidvis prov på godt overblikk og teknikk.
Selvsagt ble det dog John Arne "legger sida si brakk defensivt, har en god del av skylda for to baklengs, men får mye ekstra fordi han scorer og har jubileumskamp" Riise som stakk av med prisen.
Ja, ja. Det virker som ramadan ikke har sugd for mye krefter av gutten, i alle fall. Ekstrem vilje og utrettelig jobbing nesten hele kampen ut i dag. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.08.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Synd det i det hele tatt blir noen diskusjon... tydelig at vi her oppe i Trøndelag er litt småredde for fremmede kulturer og andre religioner. Vel, ihvertfall enkelte iblant oss.
At Tarik gjennomfører Ramadan ville ikke vært et problem i noen annen norsk klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.08.2012 23:29 Post subject: |
|
|
Skal ikke dra den greina videre her inne da den også går parallelt i en annen tråd, men jeg for min del bryr meg fletta om han kjører ramadan eller ikke så lenge det ikke går utover yteevnen. Gjør det det, kan det nok hende jeg blir litt mer oppgitt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 16.08.2012 07:40 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Synd det i det hele tatt blir noen diskusjon... tydelig at vi her oppe i Trøndelag er litt småredde for fremmede kulturer og andre religioner. Vel, ihvertfall enkelte iblant oss.
At Tarik gjennomfører Ramadan ville ikke vært et problem i noen annen norsk klubb. |
Teiteste jeg har hort. Folk faar tro paa det dem vil, saa lenge det ikke gaar utover andre. (I dette tilfellet oss, og RBK)
Selvsagt er det problematisk at en spiller i klubben velger aa ikke spise midt i en tung kampperiode og han sier jo selv at han har gaatt ned 5 kilo paa kort tid. At han, til tross for dette, har klart aa prestere litt saann noenlunde skal han dog ha credit for.
Naar godeste Boti Goa ble sett med en McDonalds-pose i haanda ble det braak. For ikke aa snakke om Iversens bytur. Dette er like ille. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.08.2012 08:11 Post subject: |
|
|
Hva gjør dette like ille? Det handler om hans tro.
Skal kristne slutte å feire jul/påske også da? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 16.08.2012 08:38 Post subject: |
|
|
Jul er iikke i utgangspunktet en kristen høytid, kirken plasserte den samtidig med hedenske høytider, og tok også elementer fra disse inn i den "moderne" julefeiringen. Bare så det er nevnt. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.08.2012 09:06 Post subject: |
|
|
Sånn er det jo med de fleste kristne høytidene. Var vel lettere å omvende hedningene når man lot dem få beholde de gamle blotene, bare under nye navn... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.08.2012 09:11 Post subject: |
|
|
Han kan vel kanskje drikke styrkedrikk med mineraler og vitaminer og det er sundt å faste en gang i blandt. Men man må tenke på de som betaler lønna hans først og fremst. Men det ser ikke ut som gutten har tatt skade. Sprang jo mest av alle i går. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2012 09:12 Post subject: |
|
|
Diskusjonen pågår her. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.08.2012 19:33 Post subject: |
|
|
Ha ha!
http://www.rbkweb.no/vis/9092
Så utrolig pinlig det må være for Jönsson (hans mangel på system/ samtidige bevegelser) og Hoftun (offensive bomkjøp - bare spillere som vil ha ballen i bena), når Tarik etter bare 1 uke i RBK, indirekte, kritiserer RBKs mangel på system /bevegelser, samt kommenterer at de offensive spillerne er for like. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
LeMond Proff

|
Posted: 28.08.2012 19:54 Post subject: |
|
|
Han sier vel det samme som JJ sikkert også sier i pausen. Det var vel for å strekke angrepet at Rade ble satt innpå i 2 omgang mot Viking. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 28.08.2012 20:26 Post subject: |
|
|
Strekker mann angrepet ved å sette inn en spiller som står i ro? _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 28.08.2012 20:34 Post subject: |
|
|
Herregud. Chibuike ble jo byttet ut pga det Tarik sier! Selfølgelig så Jonsson dette. Skjerp dere. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 28.08.2012 20:39 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | Strekker mann angrepet ved å sette inn en spiller som står i ro? |
så du kampen?? Prica løp han om ikke annet. _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.08.2012 21:06 Post subject: |
|
|
Ingemann,
jeg tror ikke du helt forsto poenget.
Chiubuike, Dockal, Alas, er de siste offensive spillerinnkjøpene (bortsett fra Tarik). Alle disse spillerne vil ha ballen på fot.
Flere samtidige spillere som ikke løper i rom, er jo meningsløst. Angrepsspillet er dømt til å mislykkes. Det blir trangt. Det blir stillestående. Det blir RBK anno 2012.
Den eneste måten å løse dette, på kort sikt, er å slå en lang ball. Derfor blir Prica satt inn.
Ingemann, poenget mitt med innlegget over er rett og slett at spillerne over er bomkjøp! En av dem kunne man kjøpt, men ikke alle! De skaper ikke dynamikk. De skaper ikke bevegelser. De skaper ikke rom.
RBK ville sannsynligvis ha fått bedre sportslige resultater med noe dårligere spillere, som i stedet for gode individuelle ferdigheter, hadde hatt bevegelser og gjennomløpninger som sine spissferdigheter.
JJ får kritikk fordi han ikke evner å sette sammen spillere/ lag som evner å skape bevegelse og dynamikk i RBKs angrepsspill. Det å sette sammen et lag bestående av spillere som har komplementære ferdigheter er trenerens oppgave. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 28.08.2012 21:15 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | Sjiraff wrote: | Strekker mann angrepet ved å sette inn en spiller som står i ro? |
så du kampen?? Prica løp han om ikke annet. |
Det jeg så av Prica var tapte hodedueller og springe etter baller som ikke traff noen. Hvis vi ikke forventer mer så sier det alt.
Så vidt jeg jeg tolker det å strekke et angrep er det å skape rom slik at en spiller i 10'er rollen får større rom å boltre seg i. Ved feks at Prica skal heade ned eller stusse gjennom, evt ta ned ballen og spille gjennom i dette tilfellet Tarik. Dette skjedde jo ikke.
Det bør jo ikke komme som en overraskelse siden dette ikke har fungert på snart 2 sesonger. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.08.2012 21:43 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Ha ha!
http://www.rbkweb.no/vis/9092
Så utrolig pinlig det må være for Jönsson (hans mangel på system/ samtidige bevegelser) og Hoftun (offensive bomkjøp - bare spillere som vil ha ballen i bena), når Tarik etter bare 1 uke i RBK, indirekte, kritiserer RBKs mangel på system /bevegelser, samt kommenterer at de offensive spillerne er for like. |
Jeg fikk - etter å ha lest artikkelen - en guffen tanke. Kan JJ være så heldig at han i Tarik også får sin Nannskog?  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.08.2012 21:47 Post subject: |
|
|
Tvilsomt, ser ikke helt den samme mentaliteten i Tarik.
Last edited by Hedning on 28.08.2012 21:48; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 28.08.2012 21:47 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | gonnagetchaa wrote: | Sjiraff wrote: | Strekker mann angrepet ved å sette inn en spiller som står i ro? |
så du kampen?? Prica løp han om ikke annet. |
Det jeg så av Prica var tapte hodedueller og springe etter baller som ikke traff noen. Hvis vi ikke forventer mer så sier det alt.
Så vidt jeg jeg tolker det å strekke et angrep er det å skape rom slik at en spiller i 10'er rollen får større rom å boltre seg i. Ved feks at Prica skal heade ned eller stusse gjennom, evt ta ned ballen og spille gjennom i dette tilfellet Tarik. Dette skjedde jo ikke.
Det bør jo ikke komme som en overraskelse siden dette ikke har fungert på snart 2 sesonger. |
poenget mitt var at de ikke satte inn en spiller som sto i ro, men løp.
Og tror du også klarte å se at spillet faktisk hevet seg noe når Rade ble satt inn-selv om det ikke resulterte i at han scoret, eller at vi spilte så veldig bra fotball.. _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.08.2012 22:46 Post subject: |
|
|
hvorfor sntachet vi ikke bare Eden Hazard forran Chelsea og Podolski forran Arsenal. da hadde vi hatt Venstre kant som konstant satte fart og en 10 som var brilliant kreativ.. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.08.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke sikker på om det er riktig å sende Jönsson blomster for å "se" at spillerne foran på banen gikk i samme rom. Dette kunne til og med vært mulig å "forutse", noe som kan sies å være Jönssons "jobb".
Ei heller får han noe ære hos meg for å løse det med "ja ja, nå har vi prøvd å spille langs bakken, funker ikke, det. Inn med Rade og lange baller, gutter!". To føkkings år inne i sin Rosenborg-gjerning og et helt nytt lag hentet inn etter eget ønske er det fortsatt lange baller og gjenvinning mot etablert forsvar vi står for.
At hele troppen etter hvert har kritisert ham direkte eller indirekte i media er jo bare naturlig - de er jo fotballspillere. Kan noen huske at Jönsson har fått ros av noen som helst for noe han har gjort i Rosenborg? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
jaime13 Junior
|
Posted: 02.09.2012 15:44 Post subject: |
|
|
Ser at det 18- årige søskenbarnet til Tarik har scoret hat-trick på 11 minutter som høyre kant i 442 i dag. Ser ikke kampen, men han bør vi følge med på!! |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.09.2012 16:12 Post subject: |
|
|
Så alle tre målene... det første er det usikkert om han i det heletatt var på, det andre er en kald avslutning hvor han drar seg forbi keeperen og det tredje er en ball som går innom en HamKam-spiller og over Hogan.
Synes han virker litt for treig... |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 02.09.2012 16:41 Post subject: |
|
|
Hvor ser man 1. divisjon nå? |
|