English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK-Patriot
Senior

PostPosted: 07.03.2006 23:45    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
mono wrote:
Uansett er det alt for tidlig å dømme Høgmo før etter sesongen.

Det sa man vel om Perry også....

De sier vel strengt tatt det om alle trenere Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2006 10:08    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Quote:
Temakveld

Per Mathias Høgmo tar turen fredag 17.mars kl. 20:00. Han kommer å forteller om fjoråret og Rosenborgs planer for årets sesong. Her blir det mulighet for både å lytte og komme med konstruktive innspill. Kanskje dukker det opp en aldri så liten overraskelse utpå kvelden også.

Møt opp for en hyggelig kveld med treneren vår.

Det hele foregår på Klokkesvingen om det skulle være tvil om det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 12:20    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Trondh,
om du synes min argumentasjon er dårlig så er det forsåvidt irrelevant i denne sammenheng - mine argumenter er rette.

Det blir litt som at Mourinho skylder på Hauge for exiten. Finnes få som klarer å stikke fingeren i jorda å si vi tapte fordi vi var et dårligere lag.
TomH wrote:

For meg er det ikke noe problem å se at beskjeden om at lagets suverent beste spiller (og at mirakeltreneren forsvinner) kan stanse en positiv utvikling.

Er ikke noe problem å se at det kan skje for meg heller. Poenget er at en god leder/trener skal kunne snu en slik trend.

TomH wrote:

Ang. kreativiteten som forsvant så skyldes det hovedsaklig at MGPedersen forsvant etter vårsesongen. I tillegg slet Kovacs en del med skader, noe som gav ham begrenset spilletid (han var påtenkt en ganske sentral rolle etter feriepausen). Stallen til TIL var ikke bredere enn at dette ble kraftig merkbart.
Om du skulle være i tvil, så har Høgmo tatt lærdom av at lite populære salg kan komme når det minst ønskes; det er derfor han i dag etterstreber minimum dobbelt dekning på alle plasser. - Om "vår MGPedersen" blir solgt - skal vi ha en erstatter klar som er like god..

Det sier seg selv at dette aldri lar seg gjøre. Hvis "vår" MGP er så viktig i laget, hvordan klarer vi da å ha en like god en på benken. Et førstevalg er et førstevalg. Dessuten er det ingen nødvendig sammenheng mellom dobbel dekning og det totale lagspillet. Eks. var Kvarme, Riseth, Koppinen og etter hvert Lago alle bedre midtstoppere enn Hoftun i fjor. Men det tar ikke bort det faktum at vi mistet en offensiv dimensjon ved at Hoftun ble benket.
Dessuten er det jo mange som skjuler de dårlige prestasjonene mot Zenit bak at vi ikke kunne bruke nyerverelser som Essidiri, Hirschfeldt og Iversen. Vel hvis det svekker oss sånn, har vi ikke dobbel dekning.
TomH wrote:

Dette viser at Høgmo har tenkt igjennom hva som gikk galt og at han har satt i gang tiltak for å hindre at det skjer igjen:
1) Høgmo blir i klubben
2) Vi skal tåle å selge vår "MGPedersen".

Jeg gleder meg til sesongen 2006.

Jeg også gleder meg til sesongen og håper selvsagt Høgmo får suksess.
Men jeg mener punkt 2 er umulig, og er betenkt på utviklingen
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

Min mening er at RBK pr tidspunkt tåler å selge hvem som helst. Vi har ingen på laget som er så suverene som det MGPedersen var i eliteserien før han dro.

I TIL hadde man ikke en gang en venstreving etter at MGP dro fra klubben. Man måtte omskolere Hans Åge Yndestad - i dag er han back igjen.

TILs kreativitet merket overgangen fra å ha landets mest kreative og målfarlige venstreside til, over natta, å ikke ha noen spiller der overhodet.
Sånn sett kan man også argumentere motsatt;
nemlig at Høgmo også var en meget dyktig trener for TIL høstsesongen 2004, fordi laget, til tross for at de hadde mistet den delen av angrepsspillet som de hadde jobbet med hele året, likevel klarte å ro i land en bra sesong. - Ja, Gamsten var sentral for TIL...

I RBK har vi i dag dobbeldekning over hele banen med gode spillere - altså vi tåler å selge stjerner uten at det vil skape for mye uro i laget.

Per M.Høgmo har satt RBK i en posisjon som er helt annerledes enn det TIL var i når Høgmo og Gamsten dro.

Høgmo har lært av det som gikk galt med TIL høsten 2004.

Last edited by TomH on 08.03.2006 14:47; edited 1 time in total
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 14:43    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Min mening er at RBK pr tidspunkt tåler å selge hvem som helst. Vi har ingen på laget som er så suverene som det MGPedersen var i eliteserien før han dro.

Det er mulig du har rett, men det er i så fall et veldig stort svakhetstegn.
Et godt kollektiv er bra, men du får alltid noen som er viktigere enn andre.
At det i dagens første-ellever ikke finnes spillere vi vil savne er vel betgnende på hele situasjonen i klubben. Vi er på et middelmådig nivå.
Skal vi hevde oss i Europa må vi nok ha spillere som vi vil savne hvis de blir solgt.
Vi har selvsagt ressurser slik at vi i motsetnting til TIL kan ha en stall som kan hevde seg i toppen av TL selv om noen forsvinner, men vi må på et annet nivå for å hevde oss i CL.
TomH wrote:
I RBK har vi i dag dobbeldekning over hele banen med gode spillere - altså vi tåler å selge stjerner uten at det vil skape for mye uro i laget.

Per M.Høgmo har satt seg RBK i en posisjon som er helt annerledes enn det TIL var i når Høgmo og Gamsten dro.

Høgmo skal ha ære for den snuoperasjonen han fikk til i fjor høst. Men kreditt for dobbel dekning får han ikke av meg.
Han har byttet keeper og ving, samt hentet inn flere angripere.
I forsvar har vi ikke lengerdobbel dekning og på midtbanen er det 2 færre en da han kom...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2006 14:49    Post subject: Reply with quote

Poenget var vel at det er større forskjell mellom Gamsten og de andre Tromsø-spillerne enn det er mellom en enkeltspiller på Rosenborg og de andre. Nivået er jo generelt høyere, så jeg føler ikke det er noe argument for at vi er middelmådig.
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 08.03.2006 14:59    Post subject: Reply with quote

Her er jeg uenig..
Mener vi har et par spillere som hever seg over de andre, som gjør at vi kommer til å merke hvis de blir borte..

Den ene er Per Ciljan Skjelbred - Kansje litt rart å nevne en så ung spiller, men jeg mener at vi faktisk er veldig avhengig av han, bare se på hvordan han spilte for oss på høsten i fjor...
Uten han tror jeg nok desverre at vi hadde vært nærmere nedrykk, og uten han hadde vi ikke blitt nr3 i gruppen i CL og nådd uefa cupen, han var jo best i nesten alle CL kampene..

Den andre mener jeg er Daniel Braaten - Håper han får bevist dette i år, fordi her hvet jeg at det er mange som er uenig med meg, men prestasjonene han i internasjonale kamper for RBK tyder på at vi har en diamant som trenger finpuss asap..

Vi må huske på at vi kommer fra at land med små ressurser og dårlige økonomi fotball messig..
Kan ikke forvente at vi skal ha stjerner som Ronaldinho,Messi og Eto'o som Barca har.

Last edited by Forever RBK on 08.03.2006 15:00; edited 1 time in total
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 14:59    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at selv om resultatet borte var OK, var de to kampene mot Zenit middelmådig.
Jeg så ikke kampen mot Brann, men etter rapportene var det ikke stort bedre selv om resultatet i og for seg var greit.
Men vi håper jo at dette skal bli bedre når Iversen, Helstad, Skjelbred og Braaten kommer tilbake.
Men da blir jo disse på en måte litt uunnværlig.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 15:00    Post subject: Reply with quote

Trondh,
der er vi uenige;
jeg ser det derimot som en styrke at laget ikke er avhengige av enkeltspillere. Det gjør laget langt mer uforutsigbart for motstanderne og samtidig gjør det laget langt mer stabilt prestasjonsmessig. Dette fordi man ikke er avhengige av at enkeltspiller har dagen - det finnes 10 andre som kan stå frem og dominere.
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2006 15:01    Post subject: Reply with quote

Forever RBK wrote:
Her er jeg uenig..
Mener vi har et par spillere som hever seg over de andre, som gjør at vi kommer til å merke hvis de blir borte..

Det er ikke det jeg sier. Jeg snakker om grad. Forskjellen var større i Tromsø. Klart vi har noen som peker seg litt ut.
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 08.03.2006 15:04    Post subject: Reply with quote

Enig.
Vi så jo hvordan Ødegård storspilte i Sogndal og var utrolig viktig for laget...
Når han kom til RBK klarte han ikke å spille seg inn på laget..
RBK holder et mye høyere nivå...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2006 15:07    Post subject: Reply with quote

Nå blir dette litt på siden av Høgmo, men vi sliter når vi mangler spillertypen Berg/Skjelbred. Det er en kjent sak.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 15:16    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
TILs kreativitet merket overgangen fra å ha landets mest kreative og målfarlige venstreside til, over natta, å ikke ha noen spiller der overhodet.
Sånn sett kan man også argumentere motsatt;
nemlig at Høgmo også var en meget dyktig trener for TIL høstsesongen 2004, fordi laget, til tross for at de hadde mistet den delen av angrepsspillet som de hadde jobbet med hele året, likevel klarte å ro i land en bra sesong. - Ja, Gamsten var sentral for TIL...
.

Når Gamsten forlot TIL etter 14.runder hadde de 28p. Defra og inn tok de 12 poeng på 12 kamper. Det er ikke anstendig, det er nedrykkssnitt.
Og sannheten er jo også at de hadde en dårlig juni, med 2 seire og 2 tap.
Bl.a. knepen hjemmeseier mot Fredrikstad, som ikke hadde spilt særlig godt til da og tap mot bunnlaget Sogndal. Så nedturen startet jo før både Kovacs og Gamsten forsvant. Og således også lenge før Høgmo sa han dro sin vei...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Trondh,
der er vi uenige;
jeg ser det derimot som en styrke at laget ikke er avhengige av enkeltspillere. Det gjør laget langt mer uforutsigbart for motstanderne og samtidig gjør det laget langt mer stabilt prestasjonsmessig. Dette fordi man ikke er avhengige av at enkeltspiller har dagen - det finnes 10 andre som kan stå frem og dominere.

Er ikke uenig i tanken. Å kunne miste en hvilken som helst spiller og alt var like greit ville vært fint. Men da må du ha økonomi som Chelsea.
I RBK og de fleste andre lag vil vi være avhengig av noen som drar litt ekstra av lasset....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

Men det var uansett bra gjort å styre Tromsø til en slik tabellplassering.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 15:25    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Men det var uansett bra gjort å styre Tromsø til en slik tabellplassering.

Er ikke uenig i det heller. Men det jeg poengterte i begynnelsen av dette er det med korttidseffekt. Drillo var en mester i å skape resultater på kort tid. Men på lang sikt har alle klubbene hans gått på en smell.
Høgmo har ikke vært i så mange toppklubber, men det som skjedde i TIL er litt likt.
Motsetningen er f.eks. NA Eggen som slettes ikke var noen god landslagstrener.
Høgmo skal selvsagt få tid til å jobbe, og jeg håper jeg tar feil. På den annen side kan vi ikke la varsellampene blinke så lenge som med Perry...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 16:07    Post subject: Reply with quote

Trondh,
skjønner overhodet ikke hvorfor varsellampen skal lyse nå. - Er det fordi vi bare vant 1-0 mot Brann i treningskampen sist uke at lampen skulle begynne å lyse?
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2006 16:20    Post subject: Reply with quote

Det stusser jeg også på. Folk må klare å skille mellom skepsis til treneren og folk i Rosenborg sin evne til å oppfatte og håndtere mulige negative tendenser.
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 08.03.2006 16:50    Post subject: Reply with quote

ser ikke noe grunn til bekymring jeg heller..
Forsvarsrekka vår var komplett og vi holder nullen..
Scoret "bare" et mål.. Men vi manglet jo tre veldig sterke angripere, Iversen,Braaten og Helstad...
Og i tilegg manglet vi Skjelbred, tror dette kommer til å bli bra jeg Wink

Litt off topic dette...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 08.03.2006 17:31    Post subject: Reply with quote

Høgmo kommer til å lykkes med det meste.

Spillerne kommer til å være i tilstrekkelig god fysisk form.
Laget kommer til å fungere godt som en helhet defensivt.
Forsvarsrekka kommer til være godt organisert.
Laget kommer til å ha riktige spillertyper på rett plass.
Spillestilen vil komme til å være kynisk nok.
Spillerne vil ha respekt for treneren og yte maks ( med ettpar unntak )
"Organisasjonen" kommer til å være velfungerende.

..men vil "den offensive samhandlinga" komme opp på Eggen/Hareide nivå ?

Det tviler jeg på....
Back to top
Fiske-Bjarne
Junior

PostPosted: 13.03.2006 22:02    Post subject: Per Mathias Høgmo Reply with quote

HAHA! Til alle dere turbulente tvilere: Bare sjekk hva Per Mathias Høgmo har gjort med Rosenborg på under ett år. Han har knapt vært i Rosenborg før dere begynner å klage! Jeg mener selv at han har greid underverker med denne klubben. Det virker sterkere, både finansielt og i stall, så dere skylder ham en stor, stor takk. Jeg hadde selv mine tvil da Rosenborg skulle få sin tredje nye trener på kort tid, men som kjent; "Alle gode ting er tre". Gode kjøp, god fysisk og psykisk trening, og ikke minst en god uttaleevne har gjort Per Mathias til en suksesstrener!

-ALL HYLLEST TIL PER MATHIAS HØGMO!

MVH: Eirik
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2006 22:17    Post subject: Reply with quote

Det går an å være kristisk uten å mene at Høgmo var en feilansettelse. Vi har ikke vunnet noe serie ennå.

Personlig er jeg positiv til Høgmo. Tommel'n opp!
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 13.03.2006 22:39    Post subject: Re: Per Mathias Høgmo Reply with quote

Fiske-Bjarne wrote:
"Alle gode ting er tre". Gode kjøp, god fysisk og psykisk trening, og ikke minst en god uttaleevne har gjort Per Mathias til en suksesstrener!

-ALL HYLLEST TIL PER MATHIAS HØGMO!

MVH: Eirik

Tror ikke vi tar Eirik helt på alvor... Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.03.2006 18:39    Post subject: Reply with quote

Høgmo La Motta:

Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 14.03.2006 18:40    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 81, 82, 83  Next
Page 14 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb