| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 08.03.2006 10:24 Post subject: |
|
|
Har registrert at TIL har brukt et par måneder på å kartlegge den senegalesiske landslagsspilleren Bayal Sall (21-22 år). Han er en teknisk og fysisk sterk defensiv midtbanespiller (193 cm høy). Sall er en stor stjerne i Senegal og landslagets trener sammenlikner hans fotballmessige kvaliteter med El Hadj Diouf og Papa Bouba Diop. Bayal Sall spilte mot Norge og er hyperaktuell for VM-troppen.
Paris St. Germain, Brügge og Arsenal har også vist mye interesse for spilleren - som likevel ønsker seg til TIL!
For øvrig kan det virke som at TIL også i denne overgangssaken lurer folket og pressen ved å virke lunkne utad. - Akkurat som de var i overgangssaken med TILs NYE STORSPILLER Arash Talebinjad (?) - en spiss som skårer i hver eneste kamp han spiller for TIL.
I overgangssaken med Arash var Tromsø så engstelige for å miste denne spilleren, at de til pressen hevdet at han langt fra var god nok til å spille for TIL. Samtidig har de skrytt mye av andre spillere som de likevel gladelig overlot til andre klubber.
Da TIL tidligere i år var på La Manga skulle Sall være der, men dukket ikke opp. TIL uttalte da at de ikke lenger hadde noen interesser i denne spilleren. Likevel dukker Salls navn stadig opp og i dag er det igjen et stort oppslag om Bayall Sall og TIL i Nordlys. Dette er interessant siden TIL til stadighet hevder at Sall ikke er en spiller som de har bruk for.
PS. Sall har vært i Sandefjord (?) og trent og gjorde meget godt inntrykk. Der hadde man imidlertid ikke ressurser til å bruke på spilleren.
Dette kun til orientering. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.03.2006 10:44 Post subject: |
|
|
Dette høres ut som den defensive spilleren vi trenger! Mulighetene for videresalg til Europa er store, vi har plass til flere ikke-eu spillere, så spilletid vil han nok få. Desverre tror jeg ikke at han ville slått til i klubben (jamført Sibaya, Boateng, Eguren, Lago o.l). Tror ikke at han ville likt å bli benket til fordel for Solli eller Johnsen (i verste tilfelle).
Vet du noe mer om ham(mange A-landskamper)? Virker som en bautastein, men kan jo være litt lik Hoås på FFK, som har teknikk til tross for sine to meter  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 08.03.2006 10:56 Post subject: |
|
|
| Jeg kan også bekrefte at Driscoll spiller for Strømsgodset. Han har skrevet under på en tre eller fireårs-kontrakt. Han er veldig god, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 08.03.2006 21:10 Post subject: |
|
|
Nei det hadde ikke gjordt noe med en Berg-erstarter!
Bayal Sall var god, av det jeg så av ham mot Norge! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 08.03.2006 21:12 Post subject: |
|
|
| Troinndern wrote: | | Jeg kan også bekrefte at Driscoll spiller for Strømsgodset. Han har skrevet under på en tre eller fireårs-kontrakt. Han er veldig god, ja. |
Han er leid ut. VÃ¥lerenga slipper neppe et slikt talent. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.03.2006 21:57 Post subject: |
|
|
Berg og RIseth uaktuelle..
Blir nok IKKE første gang i år, jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke forsterker med:
Et ungt backup talent til midtforsvaret
En kompetent høyreback
En defensiv dirigent på midten |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 11:30 Post subject: |
|
|
Svein Mathisen - Sall er en juvel
– Jeg tror Tromsø henter en juvel, sier Svein Mathisen.
– Jeg har snakket med Tore Rismo. Han var uten tvil den mest spennende spilleren der nede slik jeg vurdererte det. Han har også egenskaper som passer i norsk fotball. Etter det jeg har sett, så kan TIL få en svært god spiller, sier Vågenes, som nå er spillerutvikler i Møre og Romsdal.
Virker spennede. Det er jo absolutt ikke for sent å få øynene opp for Sall. Han skal jo på prøvespill i TIL på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.03.2006 11:33 Post subject: |
|
|
Var det ikke han som ikke fikk kontrakt i Sandefjord fordi de ikke vurderte han som god nok? Jeg mener at et av argumentene var at han var temposvak?
| Quote: | | Han var elendig på den tiden, selv om han hadde landskamper. Skjønner godt at ikke SF henta han. Han var en grei spiller, men utrolig daff. hadde ikke noe bra arbeidskapasitet, så hvordan du kan sammenligne han med Vieira, er for meg uforståelig! Og uansett om du spiller mot pequeninos (smågutta, som du kaller de), så skal du alltid gi 110%. |
Sakset fra Sandefjords forum. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.03.2006 12:41 Post subject: |
|
|
Blir han god henter RBK han sikkert for 10 mill om en sesong..  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.03.2006 22:11 Post subject: |
|
|
Jaggu kan ikke Hysèn mer enn bare å løpe ned venstrekanten som enkelte mente her inne...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.03.2006 22:55 Post subject: |
|
|
Mener du at han kan det??
Vær litt mer bokstavelig da! 
Last edited by Baadshah/Tab on 10.03.2006 13:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.03.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Muntlig skrivestil!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.03.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| Hysèn må hentes. Ingen tvil om det. Han er meget god og ung. Han var jo så godt som klar for Lyn for 2-3 år siden, men så ombestemte han seg i siste liten og gikk til Djurgården isteden. |
|
| Back to top |
|
 |
DIFCORE Junior
|
Posted: 10.03.2006 12:32 Post subject: |
|
|
Ledsen att behöva säga det här, men Hysén kommer inte gå vare sig till Norge eller RBK. Möjligtvis har ni råd rent ekonomiskt men Tobbe vill inte till Norge, inte heller till en mindre stad. DIF vill heller inte sälja honom till ett land i norden. Han kommer nog spela i Sverige i högst ett år till innan han lämnar för en bättre liga på kontinenten eller England. Sedan han "nästan" var klar för Lyn har han utvecklats ordentligt och är en av de tongivande spelarna i DIF och allsvenskan. Han har axlat Källströms, Elmanders och Larsens roll som DIFs stora profil och en av allsvenskans mest lysande stjärnor. Dessutom är han en jävligt bra snubbe utanför planen.
Andreas Johansson å andra sidan är en spelare ni säkert kommer att kunna värva om ett år. Spelar ni 4-3-3 och ska bruka honom som offensiv spets kommer han att lyckas ordentligt. Det är hans optimala position och han gör säkerligen 10 mål från den positionen per säsong. Återvänder han till Sverige misstänker jag dock att DIF är valet men han är absolut villig att gå till Norge eller Danmark efter Wigan. Dessutom är han polare med Dorsin.
I övrigt tror jag ni är tillbaka på tronen i Norge nästa år. DIF mötte ju "enga" och dom bjöd inte mycket motstånd (dom hade dock ett skadedrabbat lag).
Ha de! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.03.2006 13:47 Post subject: |
|
|
| Ja han går nok til en større liga i europa enn til Norge. Men det skader ikke å prøve. Man får ikke verre svar enn nei. Hvor mye tror du DIFcore prisen er på Hysèn? |
|
| Back to top |
|
 |
DIFCORE Junior
|
Posted: 10.03.2006 14:09 Post subject: |
|
|
Frågan är ju vad som är realistiskt och vad jag vill att han ska säljas för .
När DIF förlängde kontraktet sa dom att det var ett "statement" att dom lyckades förlänga med en såpass talangfull, viktig och profilstark spelare som Hysén. Så han bör bli dyrare än 20 miljoner SEK. För lite mer än ett halvår sedan sålde vi Sören Larsen (central anfallare) till Schalke 04 för ca 20 miljoner. Han var dock ruskigt bra i mina ögon. Å andra sidan hade han en klausul i sitt kontrakt som reglerade priset. Enligt Hysén själv finns ingen klausul i hans kontrakt. Samtidigt är inte Hysen en världsstjärna. Så jag skulle tippa på en prislapp runt 20-25 miljoner NOK. Låter det rimligt? Hysén visar riktigt bra form just nu med tre mål på två matcher mot VIF och frågan är om inte hans värde kan vandra upp mot 30 miljoner NOK om formen håller i sig och han tar en plats i VM-truppen.
Ett par frågor till er:
Dorsin kom ju från oss, hur går det för honom? Är han ordinarie? Är han uppskattad hos er? Hur högt värderad var Johan Arneng när han spelade i VIF? Han har växt ut till DIFs absolut bästa mittfältare, var han lika dominant i tippeligan? (är det fel tråd att fråga i så ignorera bara det sista stycket!)
Tack på förhand! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.03.2006 14:15 Post subject: |
|
|
| Dorsin gjør det bra, og han har meget skrap konkuranse fra vår Ståle Stensås. Stensås er kvassere offensivt, men på det defensive er Dorsin tryggere. Mest sannsynlig blir Dorsin førstevalget i år, siden Høgmo er veldig opptatt av det defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.03.2006 14:46 Post subject: |
|
|
| DIFCORE wrote: | Ett par frågor till er:
Dorsin kom ju från oss, hur går det för honom? Är han ordinarie? Är han uppskattad hos er? Hur högt värderad var Johan Arneng när han spelade i VIF? Han har växt ut till DIFs absolut bästa mittfältare, var han lika dominant i tippeligan? (är det fel tråd att fråga i så ignorera bara det sista stycket!) |
Ja Dorsin gjør en bra figur. Men jeg er litt misfornøyd når han endel ganger blottlegger venstresiden. Motstanderne kommer noen ganger veldig lett til etter min mening.
Når det gjelder Arneng så kan jeg ikke huske at han var så veldig dominerende. Han var god, men et langt stykke unna midtbanespillerne på Rosenborg på den tiden.
En ting jeg lurer på: Hvordan er økonomien i Djurgården? |
|
| Back to top |
|
 |
DIFCORE Junior
|
Posted: 10.03.2006 15:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | Ja Dorsin gjør en bra figur. Men jeg er litt misfornøyd når han endel ganger blottlegger venstresiden. Motstanderne kommer noen ganger veldig lett til etter min mening.
Når det gjelder Arneng så kan jeg ikke huske at han var så veldig dominerende. Han var god, men et langt stykke unna midtbanespillerne på Rosenborg på den tiden.
|
Kul att höra att Dorsin i alla fall är ordinarie, han är ju något av en ikon hos oss, egen produkt och allt. När det gäller Arneng så är han ofta aktuell för landslaget och var uttagen i de senaste landskamperna men var tvungen att tacka nej p.g.a. att hans ena nyfödda tvillingbarn avled .
| Quote: | | En ting jeg lurer på: Hvordan er økonomien i Djurgården? |
Ekonomin i DIF är för närvarande mycket god med svenska mått mätt. Vi strävar fortfarande efter att nå era och FCKs högre sponsorintäkter och få en egen arena, men vi har en mycket kompetent styrelse samt ett väl fungerande riskkapital/investbolag som främst värvar de spelare som senare ska ge stor avkastning, ex. Kim Källström, Andreas Isaksson och nu senast Quirino. Men dom värvar även andra spelare som exempelvis Mattias Jonson eftersom delar av DIF "Europaresultat" (intäkter i Europaspelet) tillfaller riskkapital/investbolaget. Detta har gett oss möjlighet att värva spelare för ca 30 miljoner det senaste halvåret samt skriva ett nytt kontrakt med Tobias Hysén. Vår ordförande har fört föreningen från en amatörmässigt skött klubb med usel ekonomi till Sveriges ledande klubb sedan han tog över 1998. Ni har varit en av de största förebilderna för vår förening när det gäller den ekonomiska och organisatoriska biten.
Förra årets resultat var 17 miljoner svenska kronor plus varav 15 miljoner var riskkapital/investbolagets vinst och 2 miljoner föreningens.
Jag misstänker att det inte är så mycket för er men vi har nog aldrig varit rikare än nu. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.03.2006 15:43 Post subject: |
|
|
| DIFCORE wrote: | FSå jag skulle tippa på en prislapp runt 20-25 miljoner NOK. Låter det rimligt? Hysén visar riktigt bra form just nu med tre mål på två matcher mot VIF och frågan är om inte hans värde kan vandra upp mot 30 miljoner NOK om formen håller i sig och han tar en plats i VM-truppen.
Ett par frågor till er:
Dorsin kom ju från oss, hur går det för honom? Är han ordinarie? Är han uppskattad hos er? Hur högt värderad var Johan Arneng när han spelade i VIF? Han har växt ut till DIFs absolut bästa mittfältare, var han lika dominant i tippeligan? (är det fel tråd att fråga i så ignorera bara det sista stycket!)
Tack på förhand! |
- 20/25 mill NOK var også min første tanke om markedsverdi, m.m han har noen merkelige klausuler i sin kontrakt.
-Dorsin er i mine øyne en skuffelse og ikke god nok for en klubb som Rosenborg. Tidvis god, men holder ikke høyt nok nivå. Det kan man dog si om endel flere i vår trupp!
-Arneng er en fantastisk midtbanespiller jeg gjerne hadde sett i sort og hvitt.
My $0.02!
Framåt Himmelsblaa _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.03.2006 15:53 Post subject: |
|
|
Meget uenig med deg angående Dorsin. Dorsin er en MEGET god back på sitt beste, da bidrar han sterkt offansivt og defansivt. Det som er med Dorsin er at han må spille oftere på dette nivået, ustabiliteten. Dette synes jeg også Dorsin har forbedret i hans 1 og et halvt år her, men det er ennå rom for forbedring. Dorsin er et klart førstevalg for oss. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DIFCORE Junior
|
Posted: 10.03.2006 16:04 Post subject: |
|
|
Tack för svaren!
Ska väl sluta snacka om "fel" spelare så jag inte blir anklagad för att ha kapat tråden
Men Andreas Johansson tror jag som sagt blir perfekt i RBK, speciellt om han blivit lite hårdare mentalt i England.
Ska bli intressant att följa RBK i år, jag bodde i Oslo för ett par år sedan och minns när ni spelade 2-2 mot Inter. Kommer ni upp i samma nivå i år så blir det väl guld för er. Vet i och för sig inte hur starka t.ex. LSK och Brann är men Enga, Lyn och Start borde inte vara någon match för er. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
DIFCORE Junior
|
Posted: 10.03.2006 18:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | DIFCORE: er det du som prøver gjøre narr av oss?
|
Haha, nej det där hade jag inte sett tidigare. Jag hittade hit efter att ha kollat runt på spelarna som skulle lånas ut till Hammarby, dom från Uruguay.
Men nu när jag läste blognotisen du länkade till; har ni tackat nej till Maxi Lopez? Samma Maxi Lopez som nu spelar i Barcelona? Hur fan gick det till? |
|
| Back to top |
|
 |
|