| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 29.08.2012 11:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Brego wrote: | | Om prisen stemmer så fikk vi mere for Bakenga som dro til en dårligere liga...? |
Hvilken pris? |
TV2 melder om 15 millioner kroner i overgangssum.
http://www.tv2.no/sport/f...63246.html |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.08.2012 11:54 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Brego wrote: | | Om prisen stemmer så fikk vi mere for Bakenga som dro til en dårligere liga...? |
Hvilken pris? |
Oppdatert artikkel hos tv2:
| Quote: | | Onsdag formiddag melder RBKs hjemmesde at trønderne nå er enige med AZ om en overgangssum. Etter det TV 2 Sporten kjenner til betaler nederlenderne rundt 15 millioner kroner for Henriksen. |
15 mill er i nedre siktet av hva en burde håpet på, men på den andre siden så er det veldig bra å selge spiller A for 15 mill og hente inn spiller B(Mix) for 0 kroner. I tillegg har vel Henriksen(fra egen juniorstall) 0 i verdi busjettmessig og dermed 15 mill i pluss for regnskapet. |
|
| Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 29.08.2012 12:05 Post subject: |
|
|
| Det er akkurat der jeg så for meg at vi ville ligge. Jeg synes dette er en bra handel for alle. MH kommer seg til en god klubb og liga, vi får igjen 15 mill. for han, også frigjør vi OM-rollen til en person som er bedre i den. Jeg antar at det ligger noe videresalgsprosent i avtalen, men slik trenden har vært med RBKere siste åra, så blir det vel neppe særlig utbytte av den. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.08.2012 12:07 Post subject: |
|
|
| 15 mill er akkurat hva man kunne forvente. Hadde håpet på mer, men dette er nok markedsprisen. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.08.2012 12:08 Post subject: |
|
|
| beejay wrote: | | Jeg antar at det ligger noe videresalgsprosent i avtalen, men slik trenden har vært med RBKere siste åra, så blir det vel neppe særlig utbytte av den. |
Med sedvanlig håndtverk så er vel sjansen større for at vi skylder Alkmaar penger dersom han selges videre  |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.08.2012 12:10 Post subject: |
|
|
| Er Markus skrevet som null? Hvordan fungerer det når han får SOF, er ikke det det sidestilt overgangspris? |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 29.08.2012 12:11 Post subject: |
|
|
| 15 millioner er minst 10 under det man burde godtatt for en spiller med flere A-landskamper. VIF fikk nesten dobbelt så mye for det uskrevne bladet Nielsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 29.08.2012 12:20 Post subject: |
|
|
| Herrefred, det intervjuet med Hoftun på Tv2 kunne vært gjort så mye bedre. Igjen er det den snåle trønderen som rapporterer fra Lerkendal, hvor er Wolden? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 29.08.2012 12:27 Post subject: |
|
|
Da traff jeg beint på da. Kan ikke forvente oss noe mere.
| Sjt. Viseth wrote: | | Syns de som tror vi får 20+ for Henriksen er i overkant positive. Tipper vi godtar et bud mellom 13-15 mill + evt 1-2 mill i klausuler. Noe mere kan vi ikke forvente oss. |
_________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 29.08.2012 12:42 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Igjen er det den snåle trønderen som rapporterer fra Lerkendal, hvor er Wolden? |
Han har slutta i TV2 og begynt i NRK. Hvis det er Petter Moen Nilsen som er han "snåle trønderen", så er det arvtakeren hans. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 29.08.2012 12:51 Post subject: |
|
|
skjønner ikke helt dette. (dvs. jeg skjønner det, men jeg er ikke helt med på beslutningen)
Dersom andre klubber har kommet på banen i "12. time" synes jeg det er ekstremt merkelig at klubben velger å selge nå, dagen før en MEGET viktig EL-kvalifisering.
I tillegg har det også kommet signaler om at Celtic vil "melde seg" ved eventuell kvalifisering, og dersom Alkmaar virkelig er interessert vil jeg tro at en tydelig melding om at han SKAL spille kampen på torsdag vil være akseptert.
...så kunne det da vise seg at markedsverdien likevel ikke var høyere enn 15 mill, men i så tilfelle hadde vi ihvertfall fått testet det helt sikkert.
Jeg synes dette er nok et eksempel (i tillegg til det mest graverende - høyreback) på dårlig spillerlogistikk fra sportslig ledelse. Laget er betydelig svekket med Prica fremfor MH på banen dersom man forutsetter at det er den vanlige "sure-Prica" som dukker opp. Klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at dette aldri hadde skjedd om det var andre enn en innavla ur-RBK'er som ønsket seg ut.
Dersom vi ryker i morgen med Prica på topp og Svensson på back, er dette vinduet plutselig en komplett fiasko på tross av de positive signeringene.
Well done, EH!
"Vi syns at'n Markus fortjent herre. At vi tape nånn milliona og itj kvalle te EL betyr itj så my i den store sammenhengen, så læng hanj får de hanj fortjene. Dessuten så e forhandlinga vanskeli, vettu. Dæm villa ha'n no, så da mått dæm jo få de'." |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 29.08.2012 12:51 Post subject: |
|
|
| LarsP wrote: | | 15 millioner er minst 10 under det man burde godtatt for en spiller med flere A-landskamper. VIF fikk nesten dobbelt så mye for det uskrevne bladet Nielsen. |
Mange her mener jo at Henriksen har vært svak det siste året. Nilsen var slik sett en mer spennende spiller med utviklingspotensial, mens Henriksen har vært på dette nivået i flere år faktisk, og har muligens stangnert litt i RBK. Angrepsspillere går vel muligens også for en høyere pris enn midtbanespillere.
Samtidig fikk VIF en veldig god pris for Nilsen, etter min mening endel i overkant. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.08.2012 13:14 Post subject: |
|
|
Handler jo om tilbud og etterspørsel dette. Var noen villig til å legge mere penger på bordet for MH så har en åpenbart gjort en tabbe.
Men å komme med argumentet "VIF fikk no mere for Nilsen" hadde vel gjort at AZ hadde ledd godt. Nilsen er vel heller ikke den første spilleren i historien som har gått for langt mer enn normal pris.
Rosenborg må se på en pris i forhold til egne forhold, og med erstattere i Mix og Tarik på plass så vet en hvertfall hva det kostet i rene penger å slippe Henriksen. Så er jo den sportslige vurderingen en annen sak, men Henriksen var uansett på vei bort og hadde vel neppe forlenget hvis RBK stakk kjepper i hjulene nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.08.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Håpet at Henriksen ville spille mot Legia og at det ble budkrig mellom AZ og Celtic 31. august men det blir vel ikke sånn. 15 millioner er gode penger. Personlig har jeg aldri vært bergtatt av spilleren MH. Det var gøy da han slo gjennom i 2010 med alle målene fra distanse osv. men jeg synes han mangler en del tempo, samt at det er noe uforløst over ham i sluttfasen nå. Han tør liksom ikke å gå for det store lenger. Har en lignende følelse som da Per gikk til HSV.
Som en del andre synes jeg Fredrik Midtsjø er en mer spennende spiller, og nå håper jeg vi får se han oftere på A-laget. Uforståelig for meg at han har vært ute av kamptroppen i det siste, da han alltid har vist fine ting når han har vært inne. Er særs nervøs for kampen mot Legia, men det handler ikke om at Henriksen kommer til og mangle. Der har vi folk som kan gå inn. Men det er krise hvis en midtbanespiller må backdebutere fra start i årets viktigste kamp. Da er vel Rønning tryggere? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.08.2012 13:28 Post subject: |
|
|
| Det positive med salget er at vi kan finne en mer temposterk og målfarlig spiller enn Henrix som OM. Ingen RBKere har markert seg noe særlig sterkt de siste årene etter at de har blitt solgt til større fotballnasjoner. Vil Henrix blir en suksess i Nederland? |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.08.2012 13:32 Post subject: |
|
|
| Helt greit dette, hadde som så mange andre håpet på 20+, men han passer ikke inn i dagens formasjon, og har på tross av dette har klippekort. Dette åpner opp for at flere spillere får spille i posisjoner hvor de faktisk fungerer, så overall en veldig god deal for klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.08.2012 14:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes 15 mil er en skuffende pris, men siden han ikke vil forlænge kontrakten er der ikke så mye andet og gøre end og acceptere vilkårene. Dog synes jeg ikke Hoftuns argumenter for at man ikke kunne udsætte salget til efter Legia kampen, og dermed få større/andre bud, er tynde. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:24 Post subject: |
|
|
| Sjansen for at han blir benkesliter, som stort sett de fleste nordmenn som søker lykken i utlandet idag, er stor. Og han går til en klubb som har en mindre stadion enn Rosenborg. AZ vant ligaen for noen få år siden, men at det skal skje igjen er vel nok tvilsomt. MH går her til en klubb som ikke er noe mye bedre enn Rosenborg. Dette var ett skuffende valg av klubb. Forventer at spillere som går fra Rosenborg går til klubber som ligger ett eller to nivå høyere. Kan heller ikke tro at lønna der er så mye høyere enn den han har i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.08.2012 14:29 Post subject: |
|
|
Du har høye tanker om RBK ser jeg.
AZ er en mye bedre klubb, og spiller i en dobbelt så god liga.
AZ er også en bedre klubb enn Brugge. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Så pass tanker om Rosenborg må man ha. Dette er en klubb som er utenfor de 3 store i Nederland (Ajax, PSV og Feyernoor). En klubb som har en stadion som tar ca 17000.
Og hvis det medfører riktighet i at AZ betaler kun 15 mill, ja da er dette ett skikkelig dårlig stykke jobb av Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Siste kommentar under artikkelen på RBK.no (for 2 timer siden):
| Quote: | | Don't sell him to AZ!! PSV is preparing an offer for Hendriksen.. I know who I'd choose... |
Last edited by trondhb on 29.08.2012 14:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:38 Post subject: |
|
|
Og ser at AZ skal spille returoppgjør mot Anzhi i morgen i play off til EL. Anzhi leder 1-0 etter første oppgjør. Anzhi som har bl.a E'to på laget sitt. Er vel Roberto Carlos som trener de?
Sjansen for EL spill er nok større i RBK enn hos AZ pr idag. Hva det faktisk vil bli vet vi i morgen kveld da  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:41 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | Siste kommentar under artikkelen på RBK.no (for 2 timer siden):
| Quote: | | Don't sell him to AZ!! PSV is preparing an offer for Hendriksen.. I know who I'd choose... |
|
Siden det sto om forhandlingene i pressen ett døgn før de ble enige, så hadde nok klubber som ev. ville by mye mer rukket å signalisere det tidsnok... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.08.2012 14:45 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Og ser at AZ skal spille returoppgjør mot Anzhi i morgen i play off til EL. Anzhi leder 1-0 etter første oppgjør. Anzhi som har bl.a E'to på laget sitt. Er vel Roberto Carlos som trener de? |
Carlos er vel i støtteapparatet på ett eller annet vis, ja, tror jeg, men manager er ingen ringere enn Guus Hiddink - så AZ har ett alt annet enn lett utgangspunkt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 29.08.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Riktig nivå for Henriksen. Om man slår igjennom i en mindre klubb i nederland, blir man fort hentet til PSV, Ajax eller Feyenoord. Vil også være lettere i neste klubb. Mellomsteget.
Fortsatt furt over at Hoftun ikke klarte å drøye'n når vi har årets viktigste kamp rett rundt hjørnet. |
|
| Back to top |
|
 |
|