View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.08.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Han sikter nok til FCK og at han ikke ønsker samme utfall som sist vi møtte dem. Ok hjemme, men ble pissa på borte.
Ser absolutt den, ønsker ikke møte FCK jeg heller om vi går til EL og FCK ryker ut av CL. Kommer helt sikker til å generere mange tv-tittere på Viasat, men tviler på at FCK drar sykt mye folk til Lerkendal. Ingen vits å bli ydmyket av et lag som ikke trekker tilskuere engang.  |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 21.08.2012 23:44 Post subject: |
|
|
Haha, den kampen husker jeg litt for godt! Kan ikke huske å ha sett RBK bli så til de grader rundspilt, som de ble i Parken i CL-kvaliken i 2010-sesongen. Enda resultatet ble 1-0, så burde det ha blitt veldig mye mer. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.08.2012 00:06 Post subject: |
|
|
Du så ikke Real Madrid - Rosenborg for noen år siden med andre ord? Hvor vi tapte 5-0? 4-0 kanskje? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2012 00:25 Post subject: |
|
|
De kampene der er ingenting.
Dere skulle sett kampene mot Spartak Moskva, Milan og Lyon tilbake i glansdagene. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.08.2012 16:44 Post subject: |
|
|
Nettavisen: - Jeg krysser alle fingrene
Quote: | - Krysser fingrene
Både Molde og Tromsø begynner den siste kvalifiseringsrunden på hjemmebane og møter henholdsvis Heerenveen og Partizan Beograd.
Nils Arne Eggen forteller at han håper at alle tre lagene kvalifiserer seg til gruppespillet.
- At vi får med norske lag i Europaligaen i år er ekstremt viktig. Det er noen år siden vi har hatt et lag i gruppespillet nå, sier han.
- Jeg krysser alle fingrene for at alle de norske lagene går videre, ikke bare Rosenborg, selv om jeg håper mest på dem, forteller Rosenborg-profilen. |
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 23.08.2012 16:47 Post subject: |
|
|
Lett å være enig med Eggen når CL-skipet har seilt  |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.08.2012 18:32 Post subject: |
|
|
Mener TIL har størst muligheter til å gå videre, mens MFK muligens står overfor et 50/50-oppgjør.
Serbisk fotball er ikke spesielt imponerende for tiden, og TIL legger det meste i EL. Bør få et godt utgangspunkt. 1-0 eller 2-0 ikke usannsynlig.
Heerenveen er heller ikke spesielt imponerende, men frykter at Molde trenger for mange sjanser til å skåre. Kan fort få samme historie som mot Basel. Spillemessig dominans, men manglende effektivitet og individuell kvalitet i begge straffefelt. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.08.2012 19:22 Post subject: |
|
|
Partizan har utlignet mot Tromsø. Dette blir vanskelig hvis dette holder inn. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.08.2012 19:27 Post subject: |
|
|
Det kan da ikke være mange tusen tilskuere på Røkkeløkka?!?  |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 23.08.2012 20:11 Post subject: |
|
|
5 scoringer på hodet da på Alfheim.... |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 23.08.2012 20:32 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Det kan da ikke være mange tusen tilskuere på Røkkeløkka?!?  |
Fra vg-live:
61 min - 4656 solgte billetter til kveldens kamp.
http://vglive.no/#match=10005613 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2012 20:46 Post subject: |
|
|
Molde 2-0, da har de gode sjanser til å komme til EL. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.08.2012 22:24 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../23093853/
Quote: | : Politiet måtte benytte tåregass mot begge lags supportere da Rapid Wien besøkte PAOK i Thessaloniki i Hellas i kveld.
Europa League-møtet ble utsatt noen minutter etter bråket, som startet da tilhengerne kastet bluss på hverandre, melder AP. |
_________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 23.08.2012 22:31 Post subject: |
|
|
Noe for sjeldenhetene; Èn kamp med spillere fra kun 3 nasjoner totalt i begge troppene i kveld .. Hvilken? _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 23.08.2012 23:03 Post subject: |
|
|
Ekranas vs Steaua?
Edit: etter litt forsking så ser jeg at det må være denne kampen?
http://vglive.no/#match=iss1704847
Athletic Bilbao vs HJK ? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2012 00:00 Post subject: |
|
|
Duncan ble utvist etter kun ett gult kort i FCM sitt 0-3-tap mot Young Boys.
http://www.bold.dk/nyt/Ri...er-protest
Ganske spesielt, og en ganske gedigen dommertabbe som vel i verste fall kan føre til omkamp? Dommeren har tydeligvis forvekslet draktnummer 8 og 9. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.08.2012 01:29 Post subject: |
|
|
For all del en dommertabbe, men det har ikke skjedd en teknisk feil. Uansett så er det flere Danske aviser som skriver at han faktisk fikk to gule. Men at det første ble oppfatte som et gult til en annen spiller. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 24.08.2012 02:01 Post subject: |
|
|
Årets sesong er et godt eksempel på hvor dumt det er at vi har fair play-plassen når vi ikke har nivå til det.
Våre fem lag gjør det vanskelig å konkurrere mot motstanderne våre på rankingen som har fire lag å dele totalsummen på - selv om vi får tre lag i gruppespillet.
Vi har feks flere poeng enn Sverige, men lavere snitt.
Hvis de virkelig skal gjøre FP-plassen lukrativ, burde UEFA la poengene den skaffer komme som en bonus i telleren uten at den bidrar til nevneren.
For øvrig ligger vi på andreplass bak Sverige sålangt i koeffisientrankingen, men det er naturligvis fordi vi har mange lag i kvalikene. Totalsummen(14,5) er på fjerde bak England(19), Spania(16) og Tyskland(16). |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 24.08.2012 04:34 Post subject: |
|
|
Fair-Play-plassen har jo vært noe av det verste som har skjedd norsk klubbfotball på herresiden. Vi får gjerne plassen fordi våre yngre utøvere både på dame og herresiden stort sett oppfører seg bra, og at våre herreseniorer oppfører seg bra den korte tiden de er med i e-cup.
Vi har ujevne nok lag som tar medalje som det er, vi har aldri hatt bruk for enda et ujevnt presterende lag i Europa. Kan aldri huske denne FF-plassen noensinne har gitt Norge en fordel.
Forøvrig all den tid man skal fortsette med å ha denne dritten (FF-plassen), mener jeg Norge som (nesten) alltid får denne, kan innføre et sluttspill blant de to eller fire mest fairspillende lagene i eliteserien. Disse lagene gjør opp om retten til å få denne plassen. På denne måten kan vi ihvertfall kvalitetssikre litt hvilke lag som får plassen. Så vi reduserer risikoen for å ha med nedrykkslag. Samt at man kan luke vekk eventuelt motivasjonsløse lag. Om et sånt sluttspill er tillatt for å velge lag til FF-plassen vet jeg ikke.
For min del kan man avskaffe FF-plassen totalt. Kan man som nasjon takke nei til å ha med dette ekstralaget? Isåfall burde Norge gjort det stort sett hele tiden, ihvertfall i år. NFF burde hatt en sportslig vurdering av den potensielle deltageren, og avgjort om det er noen vits i å ha med laget i Europa. Og ergo stort sett sagt nei.
Forøvrig er abjoern forslag noe UEFA også kunne tenkt litt på. Da ville plutselig FF-plassen vært særdeles attraktiv. (Dog nærmest skuslet bort på et norsk lag, dersom man ser an hva FF-lagene i Norge pleier å prestere uansett).
abjoern wrote: | For øvrig ligger vi på andreplass bak Sverige sålangt i koeffisientrankingen... | Tredje... (Kypros er på andre). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2012 08:36 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | For all del en dommertabbe, men det har ikke skjedd en teknisk feil. |
Hæ? Hvis dette ikke er en teknisk feil - hva er da en teknisk feil? Utrolig å hevde at det ikke er en teknisk feil, spør du meg. Rot på dommerkortet med draktnummer sørget for at de feilaktig fikk en spiller utvist.
Gitt at gjenfortellingene fra Danmark stemmer, så klart. |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.08.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hæ? Hvis dette ikke er en teknisk feil - hva er da en teknisk feil? Utrolig å hevde at det ikke er en teknisk feil, spør du meg. Rot på dommerkortet med draktnummer sørget for at de feilaktig fikk en spiller utvist.
Gitt at gjenfortellingene fra Danmark stemmer, så klart. |
Det er ikke en teknisk feil rett og slett fordi det faktisk er tillatt å først gi gult, og deretter et direkte rødt. Det er som sagt en forferdelig dommertabbe om han tok opp det røde fordi han trodde at han hadde et gult fra før. Men det er ikke en teknisk feil. Det er noe helt annet når Poll ga tre gule til samme spiller før han ga han rødt. Da er det en teknisk feil. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.08.2012 13:13 Post subject: |
|
|
Da overser du et viktig moment, Kjello. Det at dommeren feilaktig fører opp et gult kort på dommerkortet/kamprapporten. Det er en teknisk feil.
(Da ser jeg selvfølgelig bort ifra at han faktisk fikk to gule kort, som det kommer frem av artikkelen til steinmetz.) |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2012 14:00 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Det er noe helt annet når Poll ga tre gule til samme spiller før han ga han rødt. Da er det en teknisk feil. |
Er omtrent så uenig som det går an å bli.
Jeg mener at det er en tilsvarende feil. Han trekker opp det røde kortet fordi han hadde ført opp feil nummer på dommerkortet da det første gule ble gitt (nummer 8, istedet for 9) - altså ble et gult kort bokført på feil spiller - noe som igjen ga han rødt kort da han fikk sitt "andre". Dette er da utvilsomt en teknisk feil. Dette handler ikke om skjønn/vurdering eller regelforståelse, men en formell feil som er gjort.
Når det er sagt er jo dette tydeligvis bare en hypotetisk problemstilling, da alle som klaget har vist seg og tatt feil og at dommeren hadde sitt på det tørre. Men altså, OM det hadde vært slik det først ble skissert - så mener jeg omkamp ville vært det eneste korrekte. Evt starte på 0-1 og spille ferdig resterende minutter med riktig antall spillere, selv om det ville vært en litt corny løsning. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 24.08.2012 14:14 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Du så ikke Real Madrid - Rosenborg for noen år siden med andre ord? Hvor vi tapte 5-0? 4-0 kanskje? |
Jo, så den, også! Mulig jeg husker litt feil, men følte vi ble enda mer rundspilt mot FCK. Det kan sikkert ha sammenheng med at jeg satt og var nervøs under hele kampen, mens jeg var litt mer likegyldig til resultatet på Bernabeu , da det kun var en treningskamp. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
|