| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 13.08.2012 11:55 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Det er jo ingen ukjent sak at arbeidsmiljøet er blitt betydelig forverret etter at Hoftun trådde inn i klubben, men dette er visst noe som er rettet ganske så bra opp. |
For meg er dette helt ukjent. Eneste offentlige som har kommet ut om arbeidsmiljøet, er adressas gjengivelse av den store arbeidsmiljøundersøkelsen. Der var Hoftuns avdeling den eneste som fikk skryt for godt miljø og god drift.... Resten av organisasjonen fikk stryk... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.08.2012 12:48 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Mye av æren for Hoftuns gode vindu skyldes vel at Stjeren og Koteng til en viss grad har greid å stabilisere klubøkonomien ved å sette tomtepengene på bok. Da kunne Hoftun bruke pengene fra Larsen og Bakenga på nye spillere. |
Vi har budsjettert med et nullbudsjett (nok en gang) hvor spillersalg var en stor del av budsjettet. Om pengene fra spillersalg skal brukes til nye spillerkjøp og tomtepengene skal overta den posten betyr det at vi har "rotet" vekk pengene fra tomtesalget til å finansiere drift og/eller spillerkjøp; noe Stjernen og Koteng har uttalt at vi ikke skal gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.08.2012 14:14 Post subject: |
|
|
Hoftun: - Må være gode hvis de skal slå oss
Sier Hoftun til adressa. Og det er jo en deilig optimisme som seiler innover klubben vår. Jeg er sikker på at ingen av oss ikke unner verken Hoftun og Janne suksess, men at det er den harde fakta som er blitt beskrevet av de fleste her inne. For det er ikke til å skyve under en stol at ikke alt har gått på skinner de siste årene. Superdeilig om vi kunne begynt å spille bla fotball igjen og ikke en å annen 20 min. periode. Vi har såvisst ikke blitt overøst med glafotball på en stund nei. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 16.08.2012 14:30 Post subject: |
|
|
| Snakk for deg selv, jeg unner Janne og Hoftun suksess jeg, det betyr at klubben min gjør det bra. At jeg synes jobben som er gjort hitill ikke er tilfredstillende er en annen ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.08.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| Eh? Dobbel nektelse til tross, burde da være ganske tydelig hva Jangusk mente der. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 16.08.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Ã… ja.. oops..my bad  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.08.2012 14:39 Post subject: |
|
|
Det skulle stå: ikke unner  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.08.2012 14:53 Post subject: |
|
|
| Definer suksess. Jeg mener nå at mange truckførere på lageret til Coop er flink til å kjøre truck og veldig suksessfulle. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.08.2012 15:12 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Definer suksess. Jeg mener nå at mange truckførere på lageret til Coop er flink til å kjøre truck og veldig suksessfulle. |
OT: Jeg hadde deltidsjobb der under studiene for en del år tilbake, og kan skrive under på dette. Mange dyktige truckførere. Tror dog ikke mange av dem regnet seg som suksessfulle i yrkeslivet |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.08.2012 15:43 Post subject: |
|
|
At vår SD treffer med f.eks. fem av fem kjøp, og gjør arb.betingelsene til trenerapperatet best mulig, så laget kan spille underholdende fotball
Om Hoftun greier å gjøre noe likt dette vil jeg klassifisere det som suksess.
Greier han bare å gjøre to av fem gode innkjøp begynner det å nærme seg en gedigen nedtur. Og om noen ikke skulle unne Hoftun og Jønsson suksess får det være deres skjerv.
Å kjøre truck på obs trevarelager er vel ikke så suksessbetinget vel.(Har selv truckførerbevis opp til 10 tonn) Så det er denne typen suksess jeg skriver om, om noen må ha det inn med en sleiv  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.08.2012 16:57 Post subject: |
|
|
| Nå er jo Torbjørnsen tilbake igjen på spillerinnkjøp. Synes ikke Hoftun fortjener skryt akkurat for Torbjørnsen signeringer a la Dockal. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2012 17:15 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvilken rolle Nordsteien og spesielt Bratseth har spilt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.08.2012 17:31 Post subject: |
|
|
Ja det er veldig interessant å se hva som er grunnen til at Hoftun plutselig har begynt å "prestere" på overgangsmarkedet.
På den ene siden kan det godt hende han har fått bedre arbeidsbetingelser etter byttene av Direktør og Styreleder og derfor har forutsetning til å prestere langt bedre.
På den andre siden så har man nå tydeligvis et team bestående av Hoftun, Torbjørnsen, Nordsteien og Bratseth, noe som gjør at han slipper å holde konsentrere seg om alle ballene samtidig.
Og før noen andre bemerker det: Jeg er enig i at vi ikke kan slå fast at han har begynt å prestere på grunnlag av ett vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2012 17:35 Post subject: |
|
|
Det er vel også rimelig å anta at han kan ha lært mer. Å gå på en del blundere kan jo teoretisk sett gi økt kompetanse i etterkant.
Selv om han ikke var overmåte kompetent til jobben han fikk, virker han absolutt å være utrustet med normale åndsevner, inkludert læringsevne. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2012 17:54 Post subject: |
|
|
| Hoftun skal da selvsagt ha kreditt for å bruke gode rådgivere i sitt arbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.08.2012 18:04 Post subject: |
|
|
Jepps!
For min del kan mannen gjerne ha 1000 speidere/rådgivere/assistenter, så lenge det toale er bra. Han er sportslig leder, og da har han ansvaret for at dét utvikles. Det skal forbedres kontinuerlig samtidig som klubben ikke havner i uføre økonomisk. Han skal tilskrives æren for enhver Dockal, Stadsgaard og smarte innkjøp, og skal samtidig kritiseres for enhver Miller, Savolainen, Pelu, Jarstein-sak etc. Ovenpå spillerlogistikken har han jo også anvaret for det aller helligste, LAGETS PRESTASJONER. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.08.2012 21:50 Post subject: |
|
|
| Han må samnenlignes med hva vi skal forvente av en sportslig leder i Rosenborg, og hvordan det ville ha vært med en profesjonell kvalitetsorientert leder. Det at Torbjørnsen er flink skal ikke Hoftun kunne gjemme seg bak. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.08.2012 22:15 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke det er noen grunn til å "ta" Hoftun fordi andre har kommet inn i spillerlogistikken og gjør en positiv jobb der. Men så synes jeg heller ikke det er noen grunn til å feire Hoftun og/eller Rosenborg for de spillerkjøpene som er gjort heller.
Etter min mening følger de siste kjøpene et ganske tydelig mønster, og det er at vi kjøper "kjente" norske spillere som er brent på en eller annen måte i forhold til utenlandske klubber, slik at markedsverdien på dem er betydelig redusert. Det har to (tenkte) fordeler i lavere innkjøpspris slash høyere tilgjengelighet og lavere sannsynlighet for at de forsvinner til utlandet umiddelbart. Samtidig kommer dette med tre ulemper: høye lønnskostnader som følge av stjernestatus og nordisk lønnsnivå, og markant dårligere sjanser for å tjene noen penger på spillerne ved salg.
Samtidig bruker vi kvoteplassene, det som skal være "krydderet" (sitat Hoftun) i laget, på en middels svensk keeper, en rutinert svensk back, en nigeriansk spiss(?) med høyt maksnivå, en dansk reserveback, en knallbra tsjekkisk playmaker, en ujevn ghanesisk ryddegutt og en salvadoransk ving av ukjent kaliber med FLOPP-stempel i panna, uansett hvilke kvaliteter han måtte inneha. Av disse er det bare Dockal som får en klar godkjent, og til nød Chibuike på grunn av åpenbare kvaliteter.
Nå gjenspeiler dette kanskje bare forskjellen mellom hvordan jeg ville ha drevet spillerlogistikken (utvikle spillere i klubben, selge dyrere, og bygge et stadig høyere nivå på enkeltspillerne i en definert spillerstil) og hvordan Hoftun ønsker det (bygge en langvarig stamme av primært trøndere/nordmenn i laget og øke samhandlingen på spillernivå), men det synes ganske tydelig at klubben ikke vil kunne tjene penger ved å kjøpe rutine og selge talent.
Jeg er derfor glad for noen av de nye spillerne, isolert sett, særlig Reginiussen som gir oss noe vi mangler i hurtigheten sin, men som helhet synes jeg Hoftun kjøper spillere akkurat som Torgeir Bjarmann ville gjort det i hans sted, og den stilen kommer ikke til å ta oss noe godt sted. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2012 22:37 Post subject: |
|
|
| Det er i hvert fall viktig at vi klarer å være attraktiv for noen av de beste norske spillerne igjen. Da vi stabiliserte oss på siste halvdel av 90 vekslet vi mellom å hente hjem mislykkede utenlandsspillere (våre egne), bevare stammen i laget og hente etablerte norske med større potensial. Utfordringen blir å utvikle egne og hente rett krydder. Enig i at det er litt hummer og kanari på kvota nå, men vi vil nok ila et par år være nede på færre kvotespillere. Men forhåpentligvis kun klare forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
Bra analyse Zaph
Velkommen hjem fra ferie  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 16.08.2012 23:27 Post subject: |
|
|
Heldigvis så er ikke du Zaphod 81 ansatt i Rosenborg.. Makan til dårlig innlegg, hvor gammel er du?
Vi må bare finne oss i at de beste drar til større klubber, og den negative vinklingen din av Rosenborg er til å kaste opp av.. Mulig du ser en del fotball live, men utifra det du skriver så bør du holde deg langt unna å være med å drive en fotballklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.08.2012 23:59 Post subject: |
|
|
Takk for saklig og poengtert kritikk, nilsern, det var virkelig en moden og beleven verdensborger verdig. Du må være svært gammel du, som kan skrive et så godt innlegg på nettet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.08.2012 00:05 Post subject: |
|
|
| nilsern wrote: | Heldigvis så er ikke du Zaphod 81 ansatt i Rosenborg.. Makan til dårlig innlegg, hvor gammel er du?
Vi må bare finne oss i at de beste drar til større klubber, og den negative vinklingen din av Rosenborg er til å kaste opp av.. Mulig du ser en del fotball live, men utifra det du skriver så bør du holde deg langt unna å være med å drive en fotballklubb. |
Du har skjønt det, du. |
|
| Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 17.08.2012 03:52 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Takk for saklig og poengtert kritikk, nilsern, det var virkelig en moden og beleven verdensborger verdig. Du må være svært gammel du, som kan skrive et så godt innlegg på nettet. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 17.08.2012 06:22 Post subject: |
|
|
| er det noen grunn til å slutte å arrestere hoftun for gamle tabber? han har fortsatt kosta klubben mange, mange hundre millioner kroner, han er skyld helt alene i at vi ikke vant seriemesterskapet i forifjor - nei pokker, jeg mente året før - nei for faen, det var i fjor vi ikke vant - han kunne fort ha blitt dømt til livsvarig fengsel for nesten å ha kjøpt en islending selv om han jo ikke gjorde det, han har fortsatt kjøpt spillere som ikke spiller fast på laget og kan selges for hundre millioner, kanskje han krangler med en materialforvalter også, og ikke glem at vi er slått ut av cupen og ligger på en tredjeplass i serien, mens vi egentlig skal være klart øverst, med minst 10 poeng og best spill i skandinavia og cruise oss gjennom gruppespillet i europaligaen mens vi sparer penger, og når hoftun gang på gang bare leverer skrap, ja bortsett fra noen få unntak men det er jo thorbjørnsen og bratseth og koteng som har signert dockal og kompani og dette må vi ikke la seile sin egen sjø nye banner må opp for hoftun må gå, makan til idioti har ingen sett maken til og klubben er snart konkurs og må rykke ned til 5 divisjon og hvis det skjer da vil det komme inn noen som virkelig har peiling og da vil alt bli bra og det må ikke være noen trønder og ingen nordmann men en utenlandsk trener og en sd som er dødsflink og som aldri roter med spillerskjemaet i andre divisjon for det er nok et bevis på amatørskap som vi aldri før noengang har opplevd maken til og har han ikke gått ennå heller så vet jeg ikke hvordan dette skal gå til slutt mamma mia herrejemini uff og uff nei og nei og nei og nei hvordan skal dette ende viktig at alle krisemaksimerer fordi de som ikke tror hoftun er en ubrukelig sullebukk av en amatør de jobber jo for pr-avdelinga til rbk og alle er kjøpt og betalt og det er vel egentlig bare en stor konspirasjon og snart, snart rykker vi ned .... |
|
| Back to top |
|
 |
|