| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
batigol Veteran
|
Posted: 09.08.2012 21:00 Post subject: |
|
|
Er RBK i ferd med å selge Henriksen nå i august? Noen som vet om noe er på gang? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 21:02 Post subject: |
|
|
| Markus er med sin manglende fart avhengig av løp og bevegelse rundt seg. Dette var totalt fraværende i dag. Prica spiller så jævlig at vi like godt kunne satt inn ankersen som spiss og han hadde gjort en bedre jobb. Null bevegelse og initiativ. Skjønner at det blir vanskelig for han som skal spille bak han. Så at Dockal også led litt under dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 09.08.2012 21:34 Post subject: |
|
|
| Er det spissen eller midtbanespilleren som er mest avhengig av at den andre skal gjøre jobben for at han skal få ballen? Prica kan ikke gjøre en dritt om ballen befinner seg i føttene til de sentrale midtbanespillerne eller midtstopperne. Den hengende spissen derimot. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 09.08.2012 22:20 Post subject: |
|
|
| Batigol wrote: | | Henriksen virket totalt umotivert i dagens kamp. Det gikk fryyyktelig sakte både i hodet og med beina. En av de svakeste kampene til Henriksen i RBK. |
Det kan være tegn på at han allerede har hodet i en ny klubb. Virket ganske fornøyd når reporteren spurte om han hadde planer om klubbskifte i august. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 22:20 Post subject: |
|
|
| Så du kampen? Dockal, DFH og Henriksen var de eneste som faktisk beveget seg. Prica var totalt ubrukelig. Og det du sier om midtbanespillere og hengende er etter min mening totalt skivebom. Henriksen gikk som sagt på løp, men når han eller Dockal fikk ballen var de altid helt alene uten noen alternativer. Prica stod vel og kranglet med en motspiller eller dommeren. Som sagt var han like lite interessert i å spille fotball som kampene tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 09.08.2012 23:28 Post subject: |
|
|
| Det er vel i intervjuet om Tarikovergangen at Hoftun prater om at når slike spillere kommer til Rosenborg så kan det bli enklere å få forlenget kontrakter med nåværende spillere også? Han sier det med et litt lurt smil, så kan det være at Henriksen nå forlenger? Vi vet jo at han og Tarik trives godt sammen på banen. Det de vel ingen andre spillere det haster med å få forlenget kontrakten PDD. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Er det spissen eller midtbanespilleren som er mest avhengig av at den andre skal gjøre jobben for at han skal få ballen? Prica kan ikke gjøre en dritt om ballen befinner seg i føttene til de sentrale midtbanespillerne eller midtstopperne. Den hengende spissen derimot. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Hvis Henriksen signerer ny kontrakt, da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg gjør... Det hadde vært for godt til å være sant.  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:40 Post subject: |
|
|
| Hvis Henriksen signerer ny kontrakt ... hva faen skal vi med Mix? |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:41 Post subject: |
|
|
| Det sa Mix også |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:42 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: | Hvis Henriksen signerer ny kontrakt, da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg gjør... Det hadde vært for godt til å være sant.  |
Hadde vært fint det
Dog vil jeg ikke gråte om han forsvinner for mange penger... vi har fryktelig mange alternativer på offensiv midtbane nå.. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 09.08.2012 23:45 Post subject: |
|
|
Helt enig, Dew. Klart det er OK om han blir solgt for en god slant... Begynner, som du påpeker, å bli en del alternativer på offensiv midtbane. Og det er nok mest sannsynlig at han blir solgt innen relativt kort tid, vil jeg tro _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| ricko11 wrote: | | SÃ¥ du kampen? Dockal, DFH og Henriksen var de eneste som faktisk beveget seg. |
Henriksen og Dockal var knapt involvert. DFH var en del involvert. Henriksen kom aldri nedover i banen som alternativ for de sentrale midtbanespillerne, backene eller kantspillerne.
| Quote: | | Prica var totalt ubrukelig. |
Selvfølgelig var han det, vi hadde tross alt aldri ballen rundt han.
| Quote: |
Og det du sier om midtbanespillere og hengende er etter min mening totalt skivebom. Henriksen gikk som sagt på løp, men når han eller Dockal fikk ballen var de altid helt alene uten noen alternativer.
|
Dockal er alene til dels fordi Henriksen aldri viser seg som et alternativ. Henriksen går kun på løp som KREVER at man spiller en lang ball på Prica. Henriksen oppfører seg på mange måter som en bakromsspiss i dagens kamp. Om noe, så er det rollen til Prica. Men da må man spille ballen opp i mellomrommet for at det i det hele tatt skal være mulig å spille han igjennom. Jeg synes generelt at Henriksen er en elendig spiller i oppspillsfasen. Er det ikke rom for han å løpe i fremover i banen, så vet han ikke hvor han skal posisjonere seg.
| Quote: |
Prica stod vel og kranglet med en motspiller eller dommeren. Som sagt var han like lite interessert i å spille fotball som kampene tidligere i år. |
Hva med Henriksen? Stod da vitterlig og klagde på dommeren og motspillerne ved flere situasjoner. Eller skal man bare glemme det, fordi han er Henriksen? Prica fikk mange latterlige avgjørelser imot seg i kampen. Bare han gikk i en duell, ble det blåst imot han. Da er det lett å forstå at han konfronterer dommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| Henriksen og Selnæs bør ikke spille på samme lag da de er for like; kreative og treg. En miks med Mix og en av disse to er mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 00:01 Post subject: |
|
|
Er helt enig i at Henriksen var dårlig i dag, men han var likevel en av de som faktisk var litt interessert i å komme etter. Jeg vet at han var hengende spiss, men det virket som om JJ hadde gitt ganske klare instrukser om at det ikke skulle satset framover overhodet. (nesten 4-5-1) Mitt poeng var at Prica var elendig igjen. Han misset på enkle mottak og pasninger, og virket generelt uinteressert. At han spilte 90 min. idag er for meg et mysterium. Vi har faktisk alternativer på benken som kan bedre. En fordømt spiller må man kunne prioritere udelt til det offensive. At vi ikke gikk på en blemme med denne taktikken i dag er ren flaks, og udyktighet hos motstanderen. Når både DFH, Henriksen og Dockal i samme kamp blir hjelpeløse offensivt, er jeg redd det kanskje er premissene som er lagt som er årsaken. Foran forsvaret var det vel bare de sentrale som var bra, men det også pga. det defensive. Men, det gikk jo bra til slutt.
Edit: Og Prica fikk selvfølgelig dårlige arbeidsvilkår han også. Bare at jeg mener han har fått sine sjanser med bedre vilkår, og da også vært like elendig. Smerter meg siden jeg egentlig er Prica-fan, mer enn nesegrus beundrer av Henriksen.
Last edited by ricko11 on 10.08.2012 00:14; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 00:08 Post subject: |
|
|
| Og poenget til han som svarte deg var at Prica (og flere andre) ikke fungerte offensivt som en direkte konsekvens av at Henriksen ikke var flink nok til å gjøre seg spillbar lavere i banen. Sistnevnte bare tuter og kjører på fremover med sine løp, og dermed blir plutselig Prica den møtende. Hverken Prica eller Javier Hernandez i United er noen tekniske, pasningssikre spillere, det er først og fremst den hengende spissen's jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 00:24 Post subject: |
|
|
Nå er vel egentlig planen (i motsetning til i United) at Prica er den det skal spilles opp på, og Henriksen skal ta løpene. Men uansett har vel dette sporet litt av fra det jeg opprinnelig påpekte, som var at Prica som vanlig var tam og at vi totalt manglet mer enn en eller to spiller som kom etter når vi vant ballen. Og at Henriksen ikke kan fylle rollen som verken offensiv midtbane (bak 1 spiss) eller hengende spiss spesielt godt i slike kamper da han mangler farten til å gjøre ting på egen hånd. Noe du kanskje er enig i siden du nevner pasningsikker  |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2012 10:59 Post subject: |
|
|
øh. var en nyhet på forsida her, som er fjerna igjen. Der stod det noe om at Henriksen var borte. Hvor var han? _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 11.08.2012 11:00 Post subject: |
|
|
så den jeg óg, ble fjernet ja. tror ting skjer rundt henrix nå, muligens spilt sin siste kamp for rbk. tipper jeg
Last edited by 1917 on 11.08.2012 11:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2012 11:03 Post subject: |
|
|
nå er artikkelen ute igjen, og det med henriksen på lagoppstillinga.
Hva vaser du med nå Myren?
Håper ikke det er rbk som dikterer deg, som de gjør med adressa. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2012 11:09 Post subject: |
|
|
Jeg som misforsto utskremte Marius.
Forsto ham sånn at Henriksen ikke var til stede. Det riktige var at han ga seg tidlig for å spare på kruttet. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2012 11:12 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg som så for meg at Bayern München hadde kjøpt han for 70 mill og vi kunne hente Rosenberg nå _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2012 15:01 Post subject: |
|
|
Adressa har ikke fått med seg den kjappe korrekturen:
| Quote: | 20-åringen var borte fra dagens RBK-trening, men det ligger ikke noe spesielt i det ifølge sportslig leder Erik Hoftun.
- Det er ikke noe nytt rundt Markus. Planen er at han skal spille på søndag, sier Hoftun til adressa.no. |
|
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2012 16:14 Post subject: |
|
|
Hoftun ser ikke ut til å ha fått det med seg han heller  _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2012 16:31 Post subject: |
|
|
Tja, vet jo egentlig ikke helt hvilket spørsmål han fikk fra Adressa.
Må dog sies at jeg nå nesten fikk litt dårlig samvittighet, og syns det er greit at Adressa har oppdaget at jeg misforsto Marius. Men hadde glatt levd med at feilen hadde blitt stående.
Skal uansett sies at både du og Adressa var kjappe på'n. Feilen kunne ikke ha stått særlig mer enn tre-fire minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
|