English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sogndal - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Herregud, for et bedritent laguttak. Hvis dette er spillerne som starter så håper jeg i det minste på at Svensson fortsetter sentralt, Henriksen fortsetter som bindeledd, Prica på topp og Tarik på kant i en 4231
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 12:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Jeg er dessuten veldig kritisk til at JJ stadig vekk skyver spillere rundt i posisjoner, istedet for å dyrke spillerne i faste roller. Synes vi hadde noe på gang med Henriks som bindeledd og Svensson sentralt.

Last edited by puckno on 11.08.2012 12:40; edited 1 time in total
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 11.08.2012 12:38    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Etterlyst rullering:

DFH: benken => Venstrekant
Svensson: Venstrekant => sentral midtbane
Henriksen: Sentral midtbane => OMS
Prica: OMS => benken

Signeres!
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 12:53    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Etterlyst rullering:

DFH: benken => Venstrekant
Svensson: Venstrekant => sentral midtbane
Henriksen: Sentral midtbane => OMS
Prica: OMS => benken

Ifølge mine mattekunnskaper betyr dette at Prica er større enn benken Smile
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:13    Post subject: Reply with quote

Føler at det laguttaket her bekrefter skepsisen til at de nye spillerne skal løse en floke, og at vi skal få en langvarig bedring med JJ som trener.

Tarik og Tore tilfører individuell kvalitet, men hva i alle dager er det de tilfører som skal føre til at en midtbane komponert på denne måten plutselig skal begynne å spille ordentlig god fotball?

Hvorfor er Chibuike ute i kulden? Hvorfor får ikke Midtsjø mer spilletid?

Dersom målet er at RBK skal begynne å spille bedre fotball, og ikke bare øke sannsynligheten for å vinne kamper i TL med noen prosent, finnes det mange nøkler både på benken, på treningsfeltet og i nykomponering av laget.

Tarik og Tore er ingen game-changere. Helt siden i fjor høst har vi hatt et lag med stort potensial.

Beslutningen om igjen å skyve Svensson ut på firerkant er .. ja, det er helt .. rart. Svensson har kanskje spilt en eneste godkjent kamp fra den posisjonen på x antall forsøk, for så å storspille i to kamper på rad fra en mer sentral posisjon i en mer dynamisk midtbane, men nå er man altså tilbake til normalen. Hva slags coaching er dette?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:18    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Hvorfor er Chibuike ute i kulden? Hvorfor får ikke Midtsjø mer spilletid?

Chibbe er nå iallefall i troppen. Det er ikke Midtsjø. Og heller ikke Ankersen!
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:24    Post subject: Reply with quote

Midtsjø danker ikke ut DFH på venstrekant, han er ikke bedre enn Svensson og Issah sentralt og tviler på at han er bedre enn Henriksen på OMS. Så det har jeg ingen problem med.

...bare alt det andre som plager meg. Tommel'n ned
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:27    Post subject: Reply with quote

Vi kan plukke opp den diskusjonen om noen år, eller kanskje bare måneder hvis han får et utlån.

Spilletid og reell satsning er det eneste som skiller "stjernestatusen" til Henriksen, Svensson og Selnæs fra "juniorstempelet" til Midtsjø.

Når det er sagt, passer Midtsjø selvfølgelig ikke inn i systemet til JJ. Men det gjelder de fleste på laget vårt.

Last edited by abjoern on 11.08.2012 13:31; edited 2 times in total
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 11.08.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Ankersen trente ikke i dag. Er visst skadet.
WT62
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:32    Post subject: Reply with quote

Kan ikke Janne noe annet enn 4-4-2? Akkurat da vi trodde Svensson/Henriksen hadde funnet rollene sine så er det å rykke tilbake til start igjen. Sitter han og røyker sokkene sine før laguttak?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

Ser at verken Wangberg eller Ankersen er med, kan ting tyde på at de er på vei ut av klubben (?) Noen som vet noe mer om dette.? De har jo ikke spilt mye i det siste eller..

Skule gjerne sett at chibuike også fikk mer spilletid/tillit fra start. Håper ikke han føler at han er på vei ut i kulda. Så håper jeg å se Alas fra start; da får vi også hvilt DFH/JS/MH.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.08.2012 13:45    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hentet vi inn Lunna hvis han skal vrakes for en fortsatt skadet Bråthen på benken, forresten?
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:45    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Kan ikke Janne noe annet enn 4-4-2?

Han har jo gått i Stuart Baxters lære. God gammel britisk skole.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 11.08.2012 13:46    Post subject: Reply with quote

for et ræva lagutak.... skjønner ikke helt komponeringen til JJ Prica som OM hva faen? ligger det ann til LANGE baller fra høiland opp til prica som skal stusse videre på tarek? og svensson på kant igjen.......... han har ikke en god kamp som kant spiller, men JJ fortsetter og bruke han i den posisjonen... han er jo ikke en ren kantspiller engang. Vi har en ren venstreving i Alas men han får jo ikke spille;s

Jeg tror JJ er alt for feig som trener...sene bytter i kamper som det kan være avgjørende å bytte. Ikke rotasjon på laget selv et alt for tett kampprogram og alt for lite bruk av unge og lovende spillere... Dette irriterer meg. Vi har kanskje norges beste ungdomsrekrutering, men takket være den elendige hovedtreneren vi har så får vi ikke brukt noen av talentene vi dyrker pga av at JJ aldri gir de spiller tid.... dette er ikke sunt for rbk på langsikt
Back to top
handersen
Junior

PostPosted: 11.08.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hvorfor hentet vi inn Lunna hvis han skal vrakes for en fortsatt skadet Bråthen på benken, forresten?

Lunna blir klar for rbk 20.August såvidt jeg har fått med meg
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Dette irriterer meg. Vi har kanskje norges beste ungdomsrekrutering, men takket være den elendige hovedtreneren vi har så får vi ikke brukt noen av talentene vi dyrker pga av at JJ aldri gir de spiller tid.... dette er ikke sunt for rbk på langsikt

Ikke missforstå meg på noen måte, jeg vil ha en annen trener enn Janne, men han skal ha cred for å ha gitt så mye spilletid til unggutter ref. alle diskusjonene vi allerede har hatt om dette. Credit where credit is due
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 11.08.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Ikke missforstå meg på noen måte, jeg vil ha en annen trener enn Janne, men han skal ha cred for å ha gitt så mye spilletid til unggutter ref. alle diskusjonene vi allerede har hatt om dette. Credit where credit is due

hmm joda men det er da han har vært tvunget og ikke hatt noen andre tilgjengelige. Vis man ser på spillertiden Berntsen og Midtsjø har fått så er det for dårlig. Det er 2 supertalenter som garantert snart vil vekk om vi ikke starter og lett de få gjevnlig med innhopp. Jeg sier ikke de skal starte, men og lett de spille 10-15 min hver tl-kamp hadde ikke gjort noe. Da hadde vi vist at vi satser på de og de hadde vært tilfredsstilte.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte å stille med Høiland. Jeg får snart krampe i lufterøret av å se han spille. Det går konsekvent på langeballer opp mot Prica, han dobler nesten aldri på kant, de gangene han gjør det kommer han seg ikke tilbake i posisjon. Høiland som backup på stopper plass, ja takk, som fast høyreback, nei takk...
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 11.08.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Ser grunnen til at Prica starter i den posisjonen (men liker det ikke) så lenge Høiland starter på HB. Han har jo aldri spilt en kortpasning i sin tid i RBK. Henriksen er ingen OM i den tradisjonelle forstand. Hans oppgaver der er å gå på løp både diagonalt for å skape rom og i bakrom. Da må spissen ned å vinne duellene, for deretter enten å bruke Henriksen eller spillere som kommer etter i rommene Henriksen skaper. Tarik igjen er en typisk rettvendt spiller, og det medfører litt det samme. Likevel er vel Prica langt ifra den rette i denne rollen da han verken er bevegelig nok eller pasningsikker. Hva med DFH? Sterk i duellene og flink med ballen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Hva er dette for noe? Nå har vi da vitterligen to stk som endelig kan spiller venstre kant, Alas og DFH, i tillegg til at Svensson er i ferd med å finne sin go- fot sentralt... også skal han plasseres ut på kanten igjen. Er Jønsson sin filosofi at folk ikke skal få rendyrke en rolle? Type motsatt av go- fot? Skjønner ikke dette... helt ulogisk...

Prica på topp sammen med Elyonussi er jeg også uenig i, men der ser jeg ihvertfall en viss logikk, i og med at Prica kan komplementere Elyonussi på hodestyrke og muskler.

Synes også det er på tiden at Ankersen får tillit i noen kamper på rad.

Nei Jønsson... sikkert greit med en viss rullering, men hvorfor skal du drive og flytte folk rundt på banen i ulike roller? Kan ikke skjønne at det har noe godt formål...
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 11.08.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Tror JJ har missforstått rullering. Betyr ikke å flytte spillere rundt på banen, men ut og inn av banen. Han får et kjempeproblem når det kommer nye spillere. Tydelig at noen av de skal spille uansett, så heller i feil posisjon. DFH gjør en bedre jobb på venstre enn Jonas, så hvorfor sette Jonas der?
Da får heller Svensson få en kamp på benken, og konkurrere om plass sentralt.
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 11.08.2012 14:41    Post subject: Reply with quote

Nå er det så lenge siden jeg har sett en tippeligakamp som bare går på TV2 sport at jeg har glemt helt hvordan dette fungerer. Det eneste jeg husker er at jeg prøvde Comoyo en gang, noe som var fullstendig mislykket.

Kan noen oppdatere meg på hva som er den beste og rimeligste måten å få sett denne kampen på?

Og pleier det å være gode gratis-streamer til disse kampene som bare går på TV2 sport?
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 14:45    Post subject: Reply with quote

En kamptropp uten Fredrik Midtsjø? Ikke bra.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.08.2012 14:48    Post subject: Reply with quote

Må gjøre noe med Midtsjø og Berntsen. KAn ikke være sånn at to så talentfulle unggutter ikke får være med i troppen en gang. Få i gang samarbeidet med Ranheim igjen, og la de to ungguttene gi laget og seg selv et skikkelig boost i kampen om opprykk!
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 11.08.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske vi fjernet de jævla langballene i vært angrep. Da tror jeg Midtsjø-Tarik ville vært en helt sinnssyk combo. Det lille jeg har sett av RBK2
viser en spiller som kan bli en stjerne som offensiv midtbane. Utrolig bra til på å spille fri andre. Synes også han imponerte fra start mot Stabæk(var det ikke?)

Last edited by ricko11 on 11.08.2012 14:52; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
Page 3 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb