| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Tja, vil påstå at Selnæs har litt "Carrick" over seg. Synes han absolutt har potensiale til å kunne styre spillet og fungere som en ballsentral for oss. Veldig pasningssikker, har jo en fantastisk venstrefot i norsk målestokk! Mangler desverre tempo, men det veier Svensson (evt Mix) opp for
Når det er sagt har han fortsatt mye å gå på, da jeg synes han foreløbig er litt "feig" i valgene sine. Mye ansvar følger med den dype midtbanerollen, og det virker han enda ikke helt komfortabel med. Men det er jeg sikker på at kommer med alderen! (og spilletid)
Last edited by simvik91 on 09.08.2012 20:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 09.08.2012 20:36 Post subject: |
|
|
Selnæs har selv sammenlignet seg med Xabi Alonso (med glimt i øyet).
Han kan nå veldig langt, men bør matches i henhold til det faktumet at han kun er 18 år gammel. Per dags dato er kombinasjonen Issah/Svensson god som gull, men det bør være mange kamper hvor Selnæs kan komme inn mot slutten for å briljere med sitt fabelaktige venstreben.
Dersom Selnæs jobber med fysikken og posisjoneringen, så kan duoen Selnæs/Svensson vise seg å være monstrøs om et par år. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.08.2012 20:40 Post subject: |
|
|
Ja, det har han. Men problemet er at han ennå ikke har opparbeidet seg den selvtilliten og tryggheten det tar til å slå de lange crosserne og stikkerne Som vi vet han kan. Blir veldig ofte mye balltrilling sideveis og til nærmeste rbk-spiller på ham, uten det defensivt kjappe arbeidet Issah og Svensson foretar seg. Han har kanskje den beste foten i laget, utenom Dockal, men tar pr.dags dato svært sjeldent ansvaret for å slå vanskelige pasninger.
Når han opparbeider seg den selvtilliten og ansvarsbevisstheten for å styre midtbanen så er han en ny Skammels. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 09.08.2012 20:42 Post subject: |
|
|
Har en drøm om å se Svensson + Midtsjø dominere på midten, men Svensson + Sælnes er heller ikke å forrakte.
Om vi kjører Svensson + Issah så har vi kreativitet i spillere som DFH og Chibbe i OM-rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 20:42 Post subject: |
|
|
Hehe, vi er vel enige da (bommel) |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.08.2012 20:45 Post subject: |
|
|
Veldig ofte enig i det siste  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.08.2012 20:55 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
| Quote: | He not only set up Agudelo's goal, but he was credited with the second goal on a deflection from Adu's long range shot. "Mix" is a very cerebral player and reads the game well.
|
|
Ikke akkurat dagligtale blant fotballkommentatorer hjemme, men bruken av cerebral betyr vel her noe saant som at Mix fremstilles som en relativt fotballintelligent spiller?
Det er i tilfelle flott, men fortsatt er det treneren som maa faa övd inn flere samtidige bevegelser og en samhandling som gjör at fotballintelligens kan veksles inn i saa mange gode nok sjanser at seier blir pari. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 21:02 Post subject: |
|
|
| Leste en utenlandsk kommentar et sted, fra en eller annen trener tror jeg det var, om at han hadde "flair" også. Bare for å slenge på enda flere ord noen av oss her ikke helt forstår.. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.08.2012 21:07 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | | Leste en utenlandsk kommentar et sted, fra en eller annen trener tror jeg det var, om at han hadde "flair" også. Bare for å slenge på enda flere ord noen av oss her ikke helt forstår.. | Overraskelsesmoment. Gjør overraskende ting og kreativitet. Har du aldri spilt CM/FM?  |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 21:16 Post subject: |
|
|
Bare på engelsk Brydde meg ikke særlig om hva akkurat den ferdigheten betydde!  |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.08.2012 21:18 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | Bare på engelsk Brydde meg ikke særlig om hva akkurat den ferdigheten betydde!  | Har kun spilt på engelsk jeg også. Syntes det var greit å vite hva alle statsene betød  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.08.2012 22:59 Post subject: |
|
|
Har sett litt på troppen nå, og her får rett og slett Jønsson et par luksusproblem... skikkelig bra tropp rett og slett, spesielt på midtbane- og spiss- plassene. Selv ser jeg for meg denne startoppstillingen, med de som banker på førsteelleverdøra, og kjemper relativt jevnt, i parantes:
Ørlund
Ankersen (Høiland) Reginiussen Strandberg Dorsin
Dockal Mix (Selnæs) Svensson (Issah) Alas (DFH)
Henrikssen (Chibuike)
Elyonussi (Prica)
"Squad- spillere" som passer godt til å sitte på benk: PVR, Steffen Iversen, Lunna
Bør vurderes solgt/ utleid: Wangberg, Midstjø (utleid), Berntsen (utleid) |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 09.08.2012 23:47 Post subject: |
|
|
| Ser flere her inne håper å se Svensson - Mix sammen sentralt. Hadde vi spilt 4-3-3 hadde jeg vært 100% enig, da de hadde hatt Issah/Selnæs bak seg til å balansere. Men i Jönssons 4-4-1-1/4-2-3-1 vil begge bli hemmet av at de ikke har en balansespiller ved siden av seg som frigjør dem offensivt. Det er en grunn til at Jönsson nesten alltid har brukt enten Issah eller Selnæs ved siden av en Henriksen/Svensson. Eller for å gå litt tilbake i tid: Henning Hauger i Stabæk, ved siden av en Farnerud (en ganske lik spillertype som Mix forresten). Faktisk benytter de aller, aller fleste suksessfulle lag seg av en balansespiller sentralt på midten. Ikke bare to "løpekaniner". |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.08.2012 00:11 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | | Ser flere her inne håper å se Svensson - Mix sammen sentralt. Hadde vi spilt 4-3-3 hadde jeg vært 100% enig, da de hadde hatt Issah/Selnæs bak seg til å balansere. |
Hæ? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 10.08.2012 00:22 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i Simvik91 sine betraktninger. Mix er en offensiv midtbanespiller, og ikke en straight ordinær midtbanespiller. Der er faktisk Svensson mer lik. Så da sier det seg selv at de to som sittende midtbanespillere blir skeis i form av å kunne balansere på midten.
Det står heller om Mix/Svensson/Henriksen på ene plassen, og så Selnæs/Issah på andre plassen på midtbanen sentralt. På offensiv midt/hengende spiss, står det om Chibuike/Mix/Henriksen/Holm/Midtsjø. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.08.2012 00:34 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Simvik91 wrote: | | Ser flere her inne håper å se Svensson - Mix sammen sentralt. Hadde vi spilt 4-3-3 hadde jeg vært 100% enig, da de hadde hatt Issah/Selnæs bak seg til å balansere. |
Hæ? |
Whaaaat?  |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 10.08.2012 03:05 Post subject: |
|
|
Fantastiske nyheter med signering av både Mix og Tarik! Veldig spent på veien videre nå. Pr dags dato har vi ekstremt mange midtbanespillere som har sine styrker offensivt. Som SOM har vi svært mange alternativer: Henriksen, Chibuike, Mix, Iversen, Midtsjø, Berntsen, (og både Tarik og DFH og Dockal kan også fungere her).
Om vi trekker sirkelen enda bredere og ser på midtbanespillere minus de som kun er spisser: DFH, Alas Berntsen, Dockal, Midtsjø, Svensson, Selnæs, Issah, Chibuike, Henriksen, Mix, og Ivers (en god offensiv midtbane og kan også fungere sentralt som playmaker) 11 stykk! Har jeg glemt noen? Lista er lang. Dette er et luksusproblem, men samtidig er det for mange. Noen må ut.
Slik jeg ser det er vi ekstremt godt spent fremover på banen, men en god del svakere defensivt. Det er deilig å vite at Reginiussen også kan spille SDM. Ting tyder på at en av unggutta (Berntsen eller Midtsjø, tenker jeg) blir lånt ut og at Henriksen blir solgt.
Savner en til spiss, for Ivers duger ikke lengre og Prica har vært svak i hele år. Tarik scorer en del mål og har god statistikk fra siste opphold i FFK, men før det har han ikke vært noen målgarantist, akkurat. Chibuike er en mann som skaper mange farligheter, men jeg synes han styrke er som playmaker og generell urokråke. Jeg antar Prica forsvinner før nyttår (han virker lite motivert, og med Elyounoussi på plass er han nok forvist til benken), og Ivers har få gode spilleår igjen. Neste på lista nå er en god gammeldags striker som kan fungere sammen med eller være erstatter for Elyounoussi. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.08.2012 03:28 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Savner en til spiss, for Ivers duger ikke lengre og Prica har vært svak i hele år. Tarik scorer en del mål og har god statistikk fra siste opphold i FFK, men før det har han ikke vært noen målgarantist, akkurat. Chibuike er en mann som skaper mange farligheter, men jeg synes han styrke er som playmaker og generell urokråke. Jeg antar Prica forsvinner før nyttår (han virker lite motivert, og med Elyounoussi på plass er han nok forvist til benken), og Ivers har få gode spilleår igjen. Neste på lista nå er en god gammeldags striker som kan fungere sammen med eller være erstatter for Elyounoussi. |
Da gleder det deg vel kanskje at Bakenga ryktes tilbake på lån, i dagens adressa? ( Om du ikke har lest det )  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 10.08.2012 09:45 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Bakklandia wrote: | | Simvik91 wrote: | | Ser flere her inne håper å se Svensson - Mix sammen sentralt. Hadde vi spilt 4-3-3 hadde jeg vært 100% enig, da de hadde hatt Issah/Selnæs bak seg til å balansere. |
Hæ? |
Whaaaat?  |
Hva lurer dere på? |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.08.2012 09:48 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Har en drøm om å se Svensson + Midtsjø dominere på midten, men Svensson + Sælnes er heller ikke å forrakte.
Om vi kjører Svensson + Issah så har vi kreativitet i spillere som DFH og Chibbe i OM-rollen. |
Kanskje det med tid og stunder er plass til alle tre?? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.08.2012 11:25 Post subject: |
|
|
| Er litt bekymret for hvordan denne avtalen med Mix skal virke inn på utviklingen til unggutta våre. Dersom måle nå er å overbevise og sjarmere Mix sånn at han blir, så kan ikke han sitte på benken, og dermed tar han f.eks fort plassen til Svensson, som er i ferd med å rendyrke en godfotrolle som ballvinner sentralt. Selnæs er en annen han veldig fort kan ta spilletid fra, mens Midtsjø og Berntsen kan se langt etter noe spilletid i det hele tatt. Så lenge Mix ikke er helt åpenbart bedre, synes jeg en som foreløpig bare skal være her noen måneder, ikke skal prioriteres, men med dagens utgangspunkt ser det nesten ut som at det er Rosenborg sommå overbevise han, og ikke omvendt. Da er jeg redd for at våre unggutter får vanskelige utviklingsforhold. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 10.08.2012 12:51 Post subject: |
|
|
@Simvik91, Bakklandia og Hjelde:
Forstår det sånn Simvik at du vil ha 4-3-3 med Issah eller Selnæs tilbaketrukket sentralt, Svensson til høyre og Mix til venstre!? Mulig Bakklandia og Hjelde forsto det også, og bare er høyst uenige, men dét var det ikke like lett å forstå  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 10.08.2012 12:54 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Er litt bekymret for hvordan denne avtalen med Mix skal virke inn på utviklingen til unggutta våre. .... . |
Enig - er som jeg skrev veldig spørrende til denne avtalen! En merkelig ordning jeg bare håper inebærer noe fornuft et eller annet sted!? _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.08.2012 18:43 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | @Simvik91, Bakklandia og Hjelde:
Forstår det sånn Simvik at du vil ha 4-3-3 med Issah eller Selnæs tilbaketrukket sentralt, Svensson til høyre og Mix til venstre!? Mulig Bakklandia og Hjelde forsto det også, og bare er høyst uenige, men dét var det ikke like lett å forstå  |
mulig, men da var 4-3-3 en pussig måte å beskrive den oppstillingen på. Da er det vel mer en slags 4-2-1-3/4-1-2-3. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|