View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jangusk Veteran
|
Posted: 31.07.2012 16:12 Post subject: |
|
|
Frodo wrote: | kristobal wrote: | Jeg tipper han forsvinner dersom RBK verken kommer seg til gruppespill eller vinner serien. Kanskje sågar om det blir seriegull men ikke gruppespill. |
Jeg synes man bør ha en klausul i kontrakten til neste trener som lyder:
"Vinner ikke Rosenborg seriegull i løpet av de to første sesongene du er trener, så blir kontrakten opphevet".
Noen vil kanskje si at det burde stå "i løpet av den første sesongen". |
Jeg ville tilføyd attraktiv og underholdende fotball. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 31.07.2012 16:22 Post subject: |
|
|
Ingenting som tyder på at vi skal verken vinne seriegull eller kom oss til europa, vi er heller ikke god nok under janne. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 31.07.2012 16:37 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Frodo wrote: |
Jeg synes man bør ha en klausul i kontrakten til neste trener som lyder:
"Vinner ikke Rosenborg seriegull i løpet av de to første sesongene du er trener, så blir kontrakten opphevet".
Noen vil kanskje si at det burde stå "i løpet av den første sesongen". |
Jeg ville tilføyd attraktiv og underholdende fotball. |
Og de som skal bestemme om fotballen som spilles er attraktiv og underholdende nok, det er en jury bestående av de 20 mest aktive brukerne på forumet til rbkweb. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.07.2012 16:44 Post subject: |
|
|
Er det slik at enkelte får en enorm ståkuk og blir imponert av seg selv av å med (u)jevne mellomrom leke Don Quijote her? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.07.2012 17:06 Post subject: |
|
|
Savner BratZ-tv jeg altså. Skulle gjerne hørt Jönsson snakke litt om fotball, får jo aldri høre noe ellers. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 05.08.2012 16:09 Post subject: |
|
|
Nå er riktignok ingenting bekrefta, men om Janne får Tore Reginiussen inni stallen, i tillegg til å ha fått Alas, og kanskje også får en offensiv spiller, f.eks Tarik, da må vi vel kunne si at han har fått rammer til å kunne levere minst en av gull eller EL-gruppespill - muligens begge? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Jeg har lenge ment at Jönsson er feil mann for Rosenborg, og går det ikke bra fremover nå, håper jeg klubben ser det samme.
Vi nærmer oss åtte relativt dyre kjøp/store navn (Reginiussen, Strandberg, Issah, Dockal, Alas, Chibuike, Diskerud og Elyounoussi) som Jönsson garantert har "godkjent", i tillegg til inbytterene Bertnsen og Lund Hansen, samt forlengingen med Örlund.
Stallen vi får nå skal være god nok til å hamle opp med det meste, og det bør ikke være mange elementer her som går mot treners ønske. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 08.08.2012 23:11 Post subject: |
|
|
Må såklart regne med at handler inn får høye summer, det er slik det skal være i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 08.08.2012 23:16 Post subject: |
|
|
Forbedres ikke spillet etter disse overgangene, så bør Janne bort. Denne stallen vi holderpå å få i dette øyeblikk er meget sterk. Blir en spennende høst! |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.08.2012 23:28 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Jeg har lenge ment at Jönsson er feil mann for Rosenborg, og går det ikke bra fremover nå, håper jeg klubben ser det samme.
Vi nærmer oss åtte relativt dyre kjøp/store navn (Reginiussen, Strandberg, Issah, Dockal, Alas, Chibuike, Diskerud og Elyounoussi) som Jönsson garantert har "godkjent", i tillegg til inbytterene Bertnsen og Lund Hansen, samt forlengingen med Örlund. |
Legg til Ankersen, Rønning og Iversen, så har Jönsson fått kjøpe inn ett helt lag, og vel så det det siste året, i tillegg til juniorer som Selnæs fra egen stall.
Likevel frykter jeg en déjà -vu av 2005, da vi hadde en overlegen stall, spiller for spiller, men ræva spill.
Det skumle med så mye nytt er at dårlige prestasjoner kan bortforklares av trenene med at det tar tid å sette et spill med så mange nye brikker, så mange nye relasjoner som ikke har satt seg osv osv... Og sånn sett blir Jönsson og kompani urørlige i hvert fall ut sesongen, nærmest uansett resultat og prestasjoner.
Prove me wrong, Janne!
Last edited by oxbailla on 08.08.2012 23:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 08.08.2012 23:34 Post subject: |
|
|
Ja, dette er karakterboka til Janne dette her. Han har jo fått det han har pekt på. Men kavliteten vil naturlig gå opp etterhvert som troppen blir bredere og bedre. Men greier ikke Rbk med Janne bak roret å spille god fotball og høvle over alt her hjemme, må det bli to indre og bort med han.
Men vi må nok gi han en fire-fem kamper. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.08.2012 14:06 Post subject: |
|
|
Jan Anders Jønsson har det siste året fått hente følgende spillere:
- John Chibuike, ansett som en av Sveriges aller beste spillere.
- Muhammed Awal-Issah, fast spiller på Røde Stjerne.
- Borek Dockal, stjerne i U21-EM for Tsjekkia, kanskje TLs beste spiller.
- Stefan Strandberg, vist seg å være en kvalitetsstopper.
- Jaime Alas, usikkert kort ennå, etablert landslagsspiller El Salvador.
- Tarik El-Younoussi, etablert klassespiller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Tore Reginiussen, etablert klassesipller i TL-standard, landslagsaktuell.
- Steffen Iversen, etablert klassespiller i TL (da han kom), Janne visstnok ekstremt gira på å hente.
- Evt: Mikkel Diskerud, et veldig stort talent, landskamper USA.
Jeg håper dette medfører at samtlige her inne er enige om at gull og gruppespill i Europa League er et minstekrav om Janne skal få sitte etter denne sesongen? Ingen her inne er vel uenige i det? Ingen andre TL-klubber er i nærheten av å ha muligheten til å hente spillerne vi gjør. Personlig mener jeg jo ikke dette holder om vi ikke ser en spillemessig forvandling (noe vi ikke kommer til å skje), men nå er vel ikke alle like kravstor som meg og en del andre, så jeg kan vel ikke "kreve" en avgang på ham om han tar gull og kommer seg til gruppa. Men det MÅ faktisk bare skje, hvis ikke bør han være ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.08.2012 14:08 Post subject: |
|
|
Det kommer jo an på hvem vi møter i play-off'en da Knerten.
Du mener vel ikke at vi skal forvente at vi går videre, om vi trekker foreksempel Anzi? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.08.2012 14:10 Post subject: |
|
|
Møter vi ekstremt god motstand så blir det noe litt annet, men seriegullet finnes det 0 unnskyldning for å ikke hente inn overhodet. Men husk at Molde fortjente å slå ut Basel. Mest på grunn av at de har en samhandling vi ikke er i nærheten av, og ikke kommer til å få. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:13 Post subject: |
|
|
Møter vi Anzhi, Feyenoord eller ligende er det en sak, men møter vi lag som Elfsborg og Dudelange skal det jo være lett. Vi har størst sjans for å møte dårligere lag enn Anzhi, og det er jo fint. EL-gruppespill kan være et krav, men selvsagt må en se an kravene om det kommer en styrtrik russerklubb i veien. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2012 14:18 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare kravet vårt, det er den årlige målsetningen til klubben å nå gruppespillet i EL (eller CL). |
|
Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 09.08.2012 14:19 Post subject: |
|
|
Gull og gruppespill i Europa League er et minstekrav?!
Den er kanskje litt drøy med tanke på at det først er nå troppen er god nok.
Jeg er enig i at en forutsetning for at han skal få bli sittende er at han tar oss til gruppespill i Europa. Men gull er jo nå faktisk avhengig av at Godset og Molde snubler, og Molde har neppe mye dårligere stall enn oss. Jeg tipper han blir sittende med sølv og EL spill, jeg tror også han blir sittende om vi tar gullet men ikke kvalifiserer oss til Europa. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:20 Post subject: |
|
|
Dersom det viser seg at JJ heller ikke med de nye spillerne klarer brasene, kan vi da selge han?
Og til hvilken pris?
(lønnskostnadene følger treneren..)
Men har faktisk litt trua nå...  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror han blir sittende så fremt man klarer enten seriegull eller EL-gruppespill. Hamrèn fikk sitte, ser ingen grunn til at ikke Jønsson skal det samme. Om det er det rette, er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:26 Post subject: |
|
|
For min del forventer jeg gullet med laget vi får nå, og at vi kommer til gruppespillet i EL, såfremt vi ikke møter veldig tøff motstand. Tror vi kan ta gullet, men jeg tror vi ryker i playoffen. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Forventer ikke nødvendigvis gull (vi er tross alt avhengig av at godset surrer litt, selv om vi selv kan kutte 3 av de 6 poengene ved å vinne i Drammen), men forventer at vi presterer jevnt på et høyere nivå enn vi har gjort så langt, og at det er full innsats i 90 minutter i hver kamp. Nå er det tross alt kamp om plassene, og vi er bedre rustet mot skader og suspensjoner enn de aller fleste. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.08.2012 14:46 Post subject: |
|
|
Riktig, Sløvsekken. Viktig at det er reell kamp om plassene, sånn at en spiller vet at hvis jeg spiller ræv i tre kamper på rad benkes jeg i den fjerde. Slik har det dessverre ikke vært så langt under JJ. Nå har vi gått fra ekstremt tynn stall i vår til nærmest luksusproblem nå. Stallen i seg selv er i hvert fall ingen unnskyldning lenger. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 15:06 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | seriegullet finnes det 0 unnskyldning for å ikke hente inn overhodet. |
Blir ikke så greit om Godset vinner resten av kampene utenom den mot oss, vel. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 09.08.2012 15:06 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Forventer ikke nødvendigvis gull (vi er tross alt avhengig av at godset surrer litt, selv om vi selv kan kutte 3 av de 6 poengene ved å vinne i Drammen), men forventer at vi presterer jevnt på et høyere nivå enn vi har gjort så langt, og at det er full innsats i 90 minutter i hver kamp. Nå er det tross alt kamp om plassene, og vi er bedre rustet mot skader og suspensjoner enn de aller fleste. |
Helt enig med Sløvsekken.
For det første hjelper det ikke hvor mange kamper vi vinner, så lenge Godset vinner resten (utenom mot oss).
Alle lag, uavhengig av kvalitet taper en kamp. Og at Rosenborg skal vinne de siste 12 er lite sannsynlig uavhengig av hvor gode vi er. Selv topplagene i PL taper for Wigan og Norwich av og til.
Det å lage en forumsannhet der man nesten legger meninger i fanget på andre er skummelt. Ved å utheve "samtlige her inne" og minstekrav er man med på å danne et bilde av at slik er det. Folk plukker opp dette, og siterer dette. Til slutt er det slik det er.
Det jeg forventer av RBK er at de utvikler seg til å bli et bedre lag og, forhåpentligvis ganske fort, til det beste laget i Norge. Der er vi ikke pr i dag. Dette har ingenting med resultater å gjøre, isolert sett. Vinner vi resten av kampene 1-0, lite underholdende, har flaksen med oss og vinner seriegull, og karrer oss til gruppespiller i EL, så er ikke det ensbetydende med at jeg skulle være fornøyd med JJ eller RBK.
Derfor blir det feil å se på resultater alene. Klarer RBK å underholde meg ut dette året er jeg sabla fornøyd. Er det også ensbetydende med at vi vinner mange kamper og kanskje seriegullet, så blir jeg enda mer fornøyd. Det er mye mer enn kun resultater som teller inn.
Jeg vil slenge ut en påstand om at det fortsatt hadde vært få folk på Lerkendal selv om RBK hadde vunnet alt i år. Folk vil underholdes. Folk vil la seg begeistre. Klarer JJ dette er han konge!! Aalesund-kampen er et sted i riktig retning. Jeg ble så definitivt underholdt av mye den fotballen som ble spilt. Mer av dette
LEIF... _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.08.2012 16:53 Post subject: |
|
|
Utrolig å lese at det nærmest blir brukt mot JJ at et par relativt gode spillere har signert for klubben i det siste, og det før de har vært i aksjon. |
|
Back to top |
|
 |
|