| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 08.08.2012 17:58 Post subject: |
|
|
Herregud altså - dette ligger an til å bli et sykt bra vindu!!!
Ikke at jeg er udelt positiv til å miste Mush og Biffen, men pengene det genererte, kombinert med muligheten for Alas, Reginiussen, ALH og Mix for en slikk og nesten ingentinig - pluss evt. Tarik.. Kjære vene - sykt!!!
Håper vi lander avtelene så også Tarik og Mix blir klare til play-off... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
handersen Junior
|
Posted: 08.08.2012 18:19 Post subject: |
|
|
Ifølge daglig leder i StabæK: Olsen og Hoftun satt i et møte og diskuterte en mulig "Mix"-overgang tidligere på dagen. Møtet ga ingen håndfaste resultater.
- Klubbene forsøker å bli enige, men jeg kan si med sikkerhet at Diskerud ikke blir solgt til Rosenborg i løpet av kvelden, uttaler Åndal.
http://www.budstikka.no/s...-1.7477720 |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.08.2012 18:21 Post subject: |
|
|
Faen vil vite hva som gjør at dette ikke går i orden. Hvor stort skille er det mellom klubbene. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.08.2012 18:29 Post subject: |
|
|
| Vi må sikkert som vanlig betale overpris siden vi er Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.08.2012 18:31 Post subject: |
|
|
Ja om Stabæk krever det samme som fansen mener så blir dette dyrt. Vi må ikke betale overpris her. Hvor mye er fornuftig her når han faktisk bare har 4 mnd igjen? _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.08.2012 18:59 Post subject: |
|
|
hva i flagrende farao er denne "Nadderud-klausulen" verdt da? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 08.08.2012 20:04 Post subject: |
|
|
| Vi bør ikke betale mer enn 700 000-800 000, så lenge Mix er på utgående, og Stabæk bør ta bengene å holde kjeft. Men jeg er sikker på at de argumenterer med at Mix er Usa-spiller ol. og de forlanger sikkert 4-5 mil. som er sykt mye. Jeg mener Stabæk må lande og ikke bli supergrådig. De har nesten gått konk og er snart en div ned. De lever i en drømmeverden. Drit i å kjøpe han for mer en slikk og ingen ting. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.08.2012 21:00 Post subject: |
|
|
| Hvis de skal ha så mye for han, så får vi bare signere han fra 1. januar, så kan de sitte igjen med 0 kr og skjegget i postkassa. De har vel bruk for de kronestykkene de kan få tak i Stabæk så. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 08.08.2012 21:14 Post subject: |
|
|
| kan jo være at EH regner med at Markus blir solgt i dette vinduet. Da trenger vi strengt tatt erstatteren (les: mix) nuh! Selv om vi da får x-antall miller for Henrix, er det galskap å betale over 750k for mix gitt situasjonen hans. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.08.2012 21:31 Post subject: |
|
|
alternativet kan jo være at han venter å ser om det dukker opp noen mer spennende klubber, da er det kjipt om han ryker pga 1 mill.. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 08.08.2012 21:39 Post subject: |
|
|
| Klart det, men den "risikoen" vil alltid være der. Det betyr ikke at vi skal sløse med kroner for det.. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 08.08.2012 21:49 Post subject: |
|
|
4 måneder igjen av kontrakten, men bare 3 måneder igjen av sesongen, og jeg tror ikke Mix vil være en spiller som utgjør noen enorm forskjell for denne sesongen, maks 1 mill+ Midtsjø og/eller Berntsen i lån for resten av sesongen er det lengste Hoftun bør strekke seg.
Videresalg bør ikke inkluderes heller, der får de nøye seg med utdanningskompensasjonen de har krav på. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 08.08.2012 22:14 Post subject: |
|
|
| Hvorfor diskuterer dere Mix her når han egen tråd? |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 08.08.2012 23:14 Post subject: |
|
|
Noen som har kjennskap til Mohamed Elyounoussi? Søskenbarnet til Tarik altså. 17 år, ser han har spilt en god del for Sarpsborg og G17/18. Er han så god at det kan være verdt å prøve å lokke ham hit?
http://no.wikipedia.org/w...lyounoussi _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.08.2012 23:52 Post subject: |
|
|
| La meg gjette...! La meg gjette! Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.08.2012 01:13 Post subject: |
|
|
"Moi", som de kaller han i S08, har tre mål på de tre siste kampene i Addeccoligaen, like raskt som fetter'n sin (minst), teknisk langt over snittet for nordmenn og har blitt tatt ut på både G17- og G18-landlsget i år. Kan absolutt være vedrt å følge med på.
Og som om ikke det er nok, nå når Tarik er borte fra FFK, kan det kanskje bane vei inn i A-stallen for Tariks egen lillebror, Ridouan - en 16-årig utgave av storebror som tidvis leker med motstanderne på juniorlaget til FFK. Absolutt også ett navn det kan være verdt å følge med på.
Men om "Moi" er god nok for A-laget til RBK pr. nu? Nei! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 09:23 Post subject: |
|
|
Min mening: Lunna og Alas er forsterkninger.
Med resten er det slik:
Tarik vs. Bakenga,
Reginiussen vs. Larsen,
Mix vs. Henriksen:
Ikke soleklare forsterkninger, men kurante erstattere som kanskje kan vise seg å bli like gode eller bedre. Eller kanskje ikke. Men ingen av dem er dårlige valg. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 09.08.2012 10:05 Post subject: |
|
|
| De er kanskje ikke forsterkninger på banen, men man skal ikke glemme at RBK høyst trolig ender opp med 40 millioner i pluss etter de tre "byttene". |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 09.08.2012 10:36 Post subject: |
|
|
@haavarl:
Jeg må si det virker veldig prematurt å bedømme Alas som en forsterkning allerede. Når det er sagt har jeg kun sett ham i de 20 minuttene han fikk mot Aafk. Da så han frisk ut, men fikk ikke vist noe som skulle tilsi at han er en forsterkning! Dersom du/dere har sett ham påtrening og for RBK2 og ser konturene av noe stort er jeg happy!
Lunna er et fantastisk varp.. Ikke at jeg mener han i utgangspunktet er av førstekeeperpoteniale, men har er god, erfaren, stor og trønder!
At Tarik skal være = Mush må jeg si meg veldig uenig i.. Mush har absolutt potensialet altså, men er ikke i troppen til Brügge og fikk aldri gjenskapt det som løsnet før han reiste til Belgia! Nå har vi hentet inn en etablert A-landslagsspiller i Tarik for under halve prisen.. Det er sykt bra! Mulig Mush gjør mine ord til skamme om noen år, men ikke per dags dato!
Når det gjelder Reginiusse vs Larsen er jeg skaptisk til om vår nysignering kommer opp dit, men det kan godt være Reginiussen gjør opp for seg med andre kvaliteter som kompletterer forsvaret vårt vel så bra. Her er jeg enig med deg - kurant erstatter!
Mix har jeg såpass tro på at han godt kan bidra vel så mye for RBK som Henriksen - tross hans fantastiske spill nå i det siste! Noen klar forsterkning er det nok ikke, men å få inn en tilnærmet like god spiller nesten gratis er veldig, veldig bra!
Videre er det jo ikke gitt at Henriksen drar da  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2012 10:58 Post subject: |
|
|
Så lenge Alas kommer i tillegg, og ikke som erstatter, velger jeg å være romslig i "forsterkning"-begrepet. Vi får rett og slett flere alternativer på venstresiden.
Tarik kan vel stille sterkere enn Mush, men det gjenstår alltid å se i praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 09.08.2012 11:00 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Men om "Moi" er god nok for A-laget til RBK pr. nu? Nei! |
Det hadde jeg vel heller ikke regnet med. Du skal være forholdsvis god for å være god nok for RBK i en alder av 17. Men angrepstalenter har det skortet litt på i RBK (med unntak av Bakenga), og det kan vel være smart å lokke hit noen. Både broren og fetteren har nok lyst til å spille sammen med Tarik, og både FFK og S08 har vel økonomiske problemer?
Midtbanespillere produserer vi mange av, så hvorfor ikke hente inn et par unge angrepsspillere til en fornuftig penge? _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 09.08.2012 11:02 Post subject: |
|
|
Sant!
Vi får heldigvis se - dette er så morsomt å spennende at jeg knapt kan huske sist jeg var så fornøyd!
Slår vi ut Servette i kveld, og samtidig presenterer Lunna, Tarik (og Mix) - ja da blir det fest!!! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.08.2012 11:04 Post subject: |
|
|
Tarik er da en forsterkning fra Bakenga. Landslagsspiss som skal spille mot Hellas vs benkesliter som ikke ble tatt ut til den kommende U21-kampen.
Jeg tror faktisk ikke Tore er noe stort skritt ned fra Jim. De har begge landslagsambisjoner, og de er begge stoppere som er gode på offensiv dødball så vel som defensiv. Tore er bedre med ball i beina, og ser ut ifra beskrivelsene til å kunne utfylle Strandberg som makker as well. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.08.2012 12:01 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | vanskelig jobb Hoftun har, folk blir jo missfornøyd uansett  |
Jeg kan ikke se at så mange er negative til Hoftun nå. Men det er jo berettiget å kritisere Hoftun så lenge han ikke gjør jobben han er satt til å gjøre vel. Ingen skal ha ros som ikke fortjent det vet du:wink: |
|
| Back to top |
|
 |
|