View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 05.08.2012 22:17 Post subject: |
|
|
Tore Reginiussen inn, Jamie Alas spilleklar, samt flere spillere som begynner å våkne. RBK 2012 - høst utgaven virker å ha potensiale. Nå ryker garantert Henriksen og muligens Dockal. Men Alas på venstrekant gjør at DFH kan ta over for Docky på høyre. Er dog litt usikker hvem som skal ta over hengendespiss/OMS rollen til Henriksen.
Uansett så mener jeg at stallen er god nok for gull, og det bør Janne fikse. Alt annet er under pari.
Svart og kvitt gull boys  |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 05.08.2012 22:19 Post subject: |
|
|
Hvis Dockal blir solgt bør en ny høyrekant definitivt hentes inn asap. Fredheim Holm/Chibuike/Iversen kan kjempe om OMS-rollen. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.08.2012 22:20 Post subject: |
|
|
Stallen er god nok for gull, men det var den i fjor høst også. Sammenlignet med i fjor, manglet vi i denne kampen Larsen (Alas var ikke en faktor). Entusiasmen vi ser nå, er den samme vi så i fjor. Vi får se hvor lenge det varer i år. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.08.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Ã…rsbeste i dag.
Var dette vendepuntet? Lenge siden jeg har hatt en så solid følelse.
Begynner vi å se konturene av Jannes prosjekt?
Elsket måten Alas pilte fremover tvert han fikk ballen. Reginiussen og Strandberg blir meget bra. Ankersen begynner å vise sine kvaliteter.
Dockal herjer. Henriksen herjet i dag og har bare blitt bedre og bedre kamp for kamp. Mix som erstatter blir tvilsomt verre med tanke på JJ filosofien, raskt fremover.
OG det var endel samtidige bevegelser.
Dersom vi får en knallspiss samt at Ørlund lærer seg å kaste ut kan dette være vendepunktet for JJ.
Til tross for skepsis til JJ fra meg er ingenting bedre enn at han lykkes. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.08.2012 22:30 Post subject: |
|
|
Quote: | Begynner vi å se konturene av Jannes prosjekt? |
Dersom det er dette JJ har prøvd å få frem i så lang tid, er det litt rart at han legger om på formasjon og stil først i dag.
Dette er en kursendring, slik jeg ser det, og den er meget velkommen. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 05.08.2012 22:48 Post subject: |
|
|
Grunnen til at man ikke har gjort trekket med å sette Henriksen opp og Svensson som sentral midtbanespiller, kan ha noe med hvilke spillere man har hatt tilgjengelig og formen de har vært i. F.eks. er det først nå i det siste at DFH har vært i god form og tilgjengelig over tid. Det har gjort at Svensson har måttet spille mye venstrekant. Midtsjø kunne vært et alternativ der selvfølgelig, men litt mer risikofylt. Henriksen/Prica utfyller hverandre veldig bra, men jeg er usikker på om Henriksen utfyller Chibiuke og Iversen like bra. Det er først nå Prica har begynt å vise form og holdt seg skadefri.
Ankersen har vært mye skadet, som har gjort at vi har måttet bruke Høiland på høyreback. Nå som han blir brukt blir det mindre panikk-kælking opp. Det samme gjelder forsåvidt PVR framfor Wangberg.
Men uansett; Veldig bra at vi nå har funnet noe som fungerer, gir oss mer gjennombruddskraft og flere brudd på midtbanen. Med alle signeringene som skjer i dette vinduet ser jeg veldig positivt på høsten.  |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.08.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Endelig litt bevegelse på topp. Iversen har vært til de grader stasjonær, eller fraværende i angrepet (fordi han har trukket for dypt og ikke rekker å komme i angrep). Prica er i bedre form også. Vinner dueller og treffer endelig på pasninger.
Synes også det fungerer fint med Chibuike og Fredheim Holm på topp sammen. Da får man også en del bevegelse og fightervilje.
At Ankersen kommer inn er også viktig. Mye mer bevegelig og tilgjengelig offensivt enn Høiland. Han mokker ikke ballen til angriperne hver gang han får den.
Issah fremstår mer og mer som den generalen vi trenger på midten. Håper han fortsetter sånn. Balanserer og beskytter det sårbare forsvaret, og er sikker med ball og pasninger. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.08.2012 00:16 Post subject: |
|
|
Ellever (med nærmeste utfordrer) f.o.m. 31.august?
Ørlund (Storevik)
Ankersen (Høiland) - Strandberg (Wangberg) - Reginiussen (Rønning) - Dorsin
Mix (Berntsen) - Svensson (Selnæs)
Dockal - Chibuike (Midtsjø) - Fredheim Holm (Alas)
NY spiss (Prica)
Iversen regnes som avsluttet kapittel |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 06.08.2012 00:18 Post subject: |
|
|
Enig, men Issah må inn i start-11. Alle de andre er for offensive. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 06.08.2012 00:40 Post subject: |
|
|
Det eneste RBK mangler nå er en eller to spisser av høy klasse. Prica på vei bort og Iversen på hell.
Håper dette har høy prioritet på brakka. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.08.2012 00:43 Post subject: |
|
|
Er vi endelig kvitt 4-4-2 nå?
4-2-3-1 er bedre på alle mulige måter. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 06.08.2012 00:50 Post subject: |
|
|
FY FAAN DETTE VAR EN DEILIG KVELD!!!
Örlund er god nok, og en god re-signering - tross kvoteplass. Hansen i Odd har sluppet inn sykt mye de siste kampene, og selv om det sikkert ikke er bare hans feil begynner det å bli mer og mer greit at han ikke kom..
Ankersen har jeg som sagt tro på - i dag også godkjent defensivt! Strandberg er god nok for start, Rønning gjør for mye slurv i oppspillet og er for temposvak. Reginiussen inn der kan bli veldig bra! Dorsin gjør kanskje sin beste sesong i år - i alle fall sin viktigste i mine øyne.. Står frem som en ekte kaptein i relativt dårlige tider..
På midten er vi jo veldig godt forspent, men veldig gledelig at Issah sakte men sikkert vokser fram til å bli det ankeret vi kjøpte. Han er ikke en Annan-type og kan ikke forventes å gjøre den samme jobben uten videre.. I dag var han veldig god, men det mangler litt på offensive pasninger. Dockal begnner jeg å bli redd for å miste som han spiller - sesongens frelser!
Svært gledelig at Prica våknet i dag - i ypperlig samspill med Henriksen, som har blomstret de siste kampene.. Presser egen pris opp! Chibuike så ut til å ha funnet dansefoten igjen - forventer oppsving utover sesongen! Iversen burde (dessverre) avskjediges.. Makan! Med Prica og Ivers ute må det nå komme inn nytt blod.. Håper på kvalitet!
Jönsson må få skryt i dag - det er altså dette han mener med kvikke ben.. Smeart - funket jo kjempebra! Til og med over 2 omganger..
Ser nesten ut som om Hoftun også bør får litt skryt i dag, men jeg venter til spissen(e) er på plass!? Tror faktisk uansett vi får ny SD innen 2 år - kan jo ikke være spesielt stimulerende for ham å gå på jobb om dagen..
NÅ KOMMER HØSTEN, OG RO-SEN-BORG!!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 06.08.2012 01:43 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ellever (med nærmeste utfordrer) f.o.m. 31.august?
Ørlund (Storevik)
Ankersen (Høiland) - Strandberg (Wangberg) - Reginiussen (Rønning) - Dorsin
Mix (Berntsen) - Svensson (Selnæs)
Dockal - Chibuike (Midtsjø) - Fredheim Holm (Alas)
NY spiss (Prica)
Iversen regnes som avsluttet kapittel |
Bra, med ett unntak- Issah er bedre enn Svensson i denne posisjonen. Han gjør seg hele tide spillbar og med godt blikk og rydder unna.
Han er sikker med ballen og sikker pasningsfot- det siste så vi idag selv om mange gikk glipp av det. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.08.2012 06:30 Post subject: |
|
|
Issah har i det siste vært en unsung hero. Han er utrolig viktig å ha på banen, og bør spille så mye som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 06.08.2012 09:58 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Quote: | Begynner vi å se konturene av Jannes prosjekt? |
Dersom det er dette JJ har prøvd å få frem i så lang tid, er det litt rart at han legger om på formasjon og stil først i dag.
Dette er en kursendring, slik jeg ser det, og den er meget velkommen. |
Er du sikker på at han har lagt om system og strategi? Etter min mening er ikke dette kursendring, men forbedring av kursen. Det er sant at JJ har byttet om kortstokkene litt, JS inn sentralt og skyver Henriksen frem, noe som kanskje har tydeliggjort systemet i enda større grad, men som sagt er ikke dette en kursendring. Det som først og fremst kjennetegnet gårsdagens kamp var at vi hadde et høyt aggressivt press , og vi var veldig direkte i vårt spill. Forskjellen fra tidligere kamper er at vi lykkes. Vi lykkes med dette presset, og vi var derretter gjennombruddshissige og presise i våres pasningsspill. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.08.2012 10:12 Post subject: |
|
|
Uenig. Det var ikke kun spillere som flyttet posisjon igår, det var en totalt endring i bevegelsesmønster, og i det offensive så var det tydelige løp og mye riktigte bevegelser hele tiden.
Quote: | Det som først og fremst kjennetegnet gårsdagens kamp var at vi hadde et høyt aggressivt press , og vi var veldig direkte i vårt spill |
Helt uenig i dette, jeg mener det har vært hva som har kjennetegnet RBK under JJ hele veien. Agressivt, innsats og sykt direkte.
Igår derimot så syns jeg løpene og bevegelsene stemte, noe som skapte en trygghet slik at spillet ikke var panisk høy intensitet og direkte spill. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 06.08.2012 10:25 Post subject: |
|
|
Førsteomgangen i går var veldig bra. Vi var aggressive gjenvant ballen høyt, og vi var direkte, i forhold til at vi utnyttet det overtallet/rommene som åpnet seg gjennom denne ballvinningen. Du mener altså at dette ikke stemmer? Bare så vi er enig om premisset, direkte fotball handler om at løpene og pasningene kommer hurtig i lengderetning, eller? Du mener dette ikke skjedde i går? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.08.2012 10:33 Post subject: |
|
|
Jo jeg mener vi spilte direkte. Men jeg mener at det har vi gjort i hele år, så det er ikke der forskjellen lå igår.
Etter min mening så lå forskjellen i bevegelsene offensivt. Man slo ikke konsekvent på førstebevegelse, man hadde en trygghet i det man foretok seg, man hadde løp i rom og man hadde mye samtidige bevegelser.
Gjennom hele året så syns jeg vi har spilt panisk direkte i alt for høyt tempo, mens bevegelsesmønsteret uten ball foran kula har vært nærmest ikke-eksisterende.
Igår derimot så var det så mye annerledes, det er min mening. Direkte spilte vi igår også, det er jeg enig i. Det gjør vi under JJ. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 06.08.2012 10:40 Post subject: |
|
|
Men representerer det noe nytt, eller er det rett og slett en forbedring av hva gutta har gjort tidligere? Tror du det har vært meningen å konsekvent slå på førstebevegelse, og at det til tider har vært så panisk? Poenget mitt er at gårsdagen ikke representer noe stilbytte, for vi har sett dette før, men det har ikke vært så fremtredende som i går/suksessfullt. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.08.2012 11:08 Post subject: |
|
|
Vel, da får vi bare være enige om å være uenige. Ingen av oss har informasjon til å si om dette har vært noe stilbytte eller ikke. Du mener ikke, jeg mener endringene fra alle kamper på 18 mnd og over til denne var så radikale at det må være noe mer enn bare "nå løsnet det JJ alltid har prøvd på".
Men uansett så var det veldig deilig å se på kampen igår, så får vi bare håpe at det fortsetter i samme stil, og med enda mer forbedringer  |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 06.08.2012 11:59 Post subject: |
|
|
En interessant diskusjon.. Må si meg litt enig i begge - og uansett mest gledelig at det gikk så utrolig bra! Sitter å gleder meg til Servette og videreføring av det gode spill.. Sitter også igjen med et inntrykk av at det umulig kun kan dreie seg om at det til slutt 'løsnet', samtidig som div. formsvikt blandt spissene kanskje har tvunget fram en mer offensiv rolle for Henriksen som tydeligvis fungerer veldig godt.. Hva som er direkte årsak til at man plutselig synes å ha mange samtidige offensive valgalternativer er nok kompleks. La oss bare glede oss over det og håpe de evner å gjenskape det først mot Servette, så mot Sogndal til helgen - så får vi Viking ned på bakken igjen uka etter!
Spennende med Reginiussen inn for Rønning, om vi lander Mix og om det kommer spiss(er)... Deilig å være RBK-supporter igjen!!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 06.08.2012 15:21 Post subject: |
|
|
I dag må jeg bare konstatere at det er herlig å være Rosenborg-supporter! Deilig å se at de leverte varene skikkelig over to omganger i går. Reginiussen inn er jeg kjempepositiv til! Alas virker å være kjempespennende! Lander vi Tarik og Mix, så blir det et godt lag - med flere norske spillere enn på lenge! Spennende å se fortsettelsen nå!
I tillegg har vi noen kreative sjeler i laget som kommer til å skinne etterhvert - Berntsen, Midtsjø, Ankersen blant annet.
Fremtiden ser ganske spennende ut.
Det eneste jeg er litt skeptisk til var Hoftun sin tjaaaaaa på om det kommer nye spillere. "Ingen kommentar" pleier å være gjennomgangsmelodien. Det pleier jo å bety "jeg vil ikke at dere skal vite hvilken spiller som kommer". "Tjaaaa", betyr jo akkurat det: "Tjaaaaaaaaaa - kanskje." |
|
Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 06.08.2012 23:22 Post subject: |
|
|
Syns det er feil å snakke om noe stil eller formasjonsbytte iforbindelse med AAFK-kampen, slik jeg så det var det ingen klar endring der. Den store forskjellen handler om spillertyper i posisjonene med Issah som ryddegutt og Henriksen som offensiv midt/hengende spiss og ikke noen konkret stil eller formasjonsendring.
Vi er hvertfall listet opp med startoppstilling i 4-4-1-1 i alle statistikker fra AAFK-kampen og Dockal og Fredheim Holm på kantene oppererte ihvertfall som 4-4-2 kanter slik jeg så kampen mens Issah og Svensson var sentral midtbaneduo. Dette var ingen 4-2-3-1 formasjon selv om mye av spillet kunne minne om de beste stundene med den formasjonen og den Hamrènske stil på de relativt få dagene vi skapte godt med sjanser i den perioden.
Vi fikk nok heller bare maks uttelling med den stilen man har prøvd å spille hele tiden og vi har da også hatt noen enkeltkamper som hjemme mot Molde ifjor og serieåpningen mot Brann i år på svært høyt nivå før under JJ også. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 07.08.2012 01:13 Post subject: |
|
|
Ifølge TV2 før sendingen stilte vi i 4-2-3-1, jo.
Örlund
Ankersen - Strandberg - Rønning - Dorsin
Svensson - Issah
Dockal - Henriksen - Holm
Prica
Slik. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 07.08.2012 01:15 Post subject: |
|
|
Den formasjonen der er intet mindre enn perfekt for det laget vi har. Måtte det være slik lenge. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
|