View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 02.08.2012 08:51 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vet ikke om Helsingborg ønsker Prica hjem lenger, men om de gjør det så kommer det nok et fremstøt om de går videre til 4. runde.
Sportslig avdeling i Helsingborg får tilgjengeliggjort en sum penger til forsterkninger om de går videre fra 3 runde fordi de da er sikret EL eller CL. Med seier i borteoppgjøret så er de kommet langt på vei. |
Det er lov å håpe! Ville vært årets transfer for vår del dersom vi faktisk får penger for ham og samtidig slipper å betale 300000 (?) /mnd i lønn. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.08.2012 20:12 Post subject: |
|
|
Forresten litt pussig at alle de tre lagene fra Sveits trakk svensk og norsk motstand. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.08.2012 20:55 Post subject: |
|
|
AIK slo Lech Poznan hele 3-0 (!) i dag.
Helsingborg slo et annet polsk lag i går.
Kalmar slo Young Boys 1-0 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 02.08.2012 21:42 Post subject: |
|
|
HIF slo det polske laget hele 3 - 0 på bortebane!
Elfsborg leder 1 - 0 over AC Horsnes. Det ligger altså an til at ALLE de svenske lagene som er med i Europa i år vinner sine kamper. Det er jo sykt faktisk.
HVA SKJER med svensk fotball? Deres tur å klatre på rankingen? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.08.2012 22:09 Post subject: |
|
|
Deres tur til å være heldige i trekningen.. |
|
Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 02.08.2012 22:22 Post subject: |
|
|
Utrolig svenske resultater og totalt atypisk fra hva man har blitt vant til de siste 15år hvor Allsvenskan har lugget i dvale med noen få enkeltlagsunntak, primært Helsingborg et par sesonger.
Dog måtte det kanskje komme en dag når både først norsk og deretter dansk klubbfotball i hver sine perioder har hatt det nordiske klubbhegemoniet. Det er naturlig at det interne styrkeforholdet mellom de tre skandinaviske ligaene går i sykluser og da er det kanskje svenskesens tur nå. Samtidig ser man klare antydninger om at den danske gigantperioden er på retur etter en heller moderat fjorårssesong og elendig innledning i år. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.08.2012 22:43 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vet ikke om Helsingborg ønsker Prica hjem lenger, men om de gjør det så kommer det nok et fremstøt om de går videre til 4. runde.
Sportslig avdeling i Helsingborg får tilgjengeliggjort en sum penger til forsterkninger om de går videre fra 3 runde fordi de da er sikret EL eller CL. Med seier i borteoppgjøret så er de kommet langt på vei. |
3-0 borte er et godt utgangspunkt for avansement ja. Har du noe mer om summer og evt om Hareide har noen innvirkning på kjøpene (evt når)?
Penger for Prica nå hadde vært greit. Dessverre. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.08.2012 22:53 Post subject: |
|
|
http://www.fotbolltransfe...news/21804
Quote: | Slask Wroclaw står för motståndet i tredje kvalrundan till Champions League. Vinst där så säkrar Helsingborgs IF minst en gruppspelsplats i Europa League.
Då blir det ett rejält miljonregn och klubbdirektören Paul Myllenberg öppnar för att satsa rejält för att ta sig till Champions League - då en fjärde och sista kvalrunda kvarstår |
[quot]e– Vinner vi den tredje kvalrundan, då får vi en extra spelarbudget[/quote]
En artikkel som viser til satsingen ved seier i 3. runde. Aner ikke hvordan rollefordelingen er i HIF, men har ihvertfall ikke plukket opp noen uttalelser fra Hareide om "ønsker ditt eller datt". Men Prica er jo Helsingborg, og Hareide har jo sett Prica dominere i flere sesonger i Norge. Alt tilsier jo egentlig at begge parter ønsker han, med mindre de skal slå på stortromma og hente Wanderson eller noe like stort/større. HIF bød vel nærmer 20 mill for Wanderson før sesongen men GAIS sa nei. Nå er GAIS nesten konkurs og må selge Wanderson som har underprestert sykt denne sesongen langt billigere. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 08.08.2012 19:39 Post subject: |
|
|
Thomas Sørum med 3 mål i kveld, sterkt |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 19:40 Post subject: |
|
|
Mulig å se Moldes batalje mot Basel noe sted? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.08.2012 19:41 Post subject: |
|
|
Fy søren det polske ligaen skuffer!!
Trur kanskje Molde går på zebra? Litt usikker.
Edit: Sverige sikret et lag i EL.... Som i fjor også. Blir sprø om vi ikke får noen lag i Europa i år! Forventer to. Vi og Molde! |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 08.08.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Tangen1986 wrote: | Utrolig svenske resultater og totalt atypisk fra hva man har blitt vant til de siste 15år hvor Allsvenskan har lugget i dvale med noen få enkeltlagsunntak, primært Helsingborg et par sesonger.
Dog måtte det kanskje komme en dag når både først norsk og deretter dansk klubbfotball i hver sine perioder har hatt det nordiske klubbhegemoniet. Det er naturlig at det interne styrkeforholdet mellom de tre skandinaviske ligaene går i sykluser og da er det kanskje svenskesens tur nå. Samtidig ser man klare antydninger om at den danske gigantperioden er på retur etter en heller moderat fjorårssesong og elendig innledning i år. |
Går i sykluser som du sier. Med to(!) UEFA cup seire på 80 tallet for IFK, til Brøndby som yppet seg i samme cup tidlig på 90 tallet, til IFK vant Allsvenskan hele 6 ganger fra 90 til 96 og deltok i CL. Videre til Rosenborg sine glansdager før dansk fotball reiste seg igjen, og denne gangen ved ps&e. Forundrer meg at det har tatt så lang tid med Sverige mtp at de er en stor fotballnasjon, godt landslag og nesten dobbelt så stor som Danmark og Norge.
Vi får satse på at vi tar oss til en kvartsfinale i EL i år og plasserer norsk fotball i førersetet igjen...der vi tilhører  |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:02 Post subject: |
|
|
Hva skjer med at ingen norske tv-kanaler i utgangspunktet sender Moldes kamp? Da RBK spilte CL-kval. gikk da alle kampene på tv... Når det er sagt synes jeg norsk tv burde sendt alle norske e-cupkamper.
Er det virkelig sant at folk IKKE vil se sine lag i Europa??? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:03 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=166026&part=sports |
Får ikke disse til å fungere jeg, men er kanskje noe jeg gjør galt. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 08.08.2012 20:04 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Hva skjer med at ingen norske tv-kanaler i utgangspunktet sender Moldes kamp? Da RBK spilte CL-kval. gikk da alle kampene på tv... Når det er sagt synes jeg norsk tv burde sendt alle norske e-cupkamper.
Er det virkelig sant at folk IKKE vil se sine lag i Europa??? |
Bare de 6000 som møter opp på Molde kampene, og halve RBKWeb , som ønsker å se den. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:07 Post subject: |
|
|
Merkelig holdning. Alle lag kjemper om medalje, og for muligheten i Europa. Supportere flest vet at god innsats i Europa kan resultere i gode inntekter. Men når de først er i Europa, så gidder ingen å se på... Utrolig rar holdning! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:09 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | EspN wrote: | http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=166026&part=sports |
Får ikke disse til å fungere jeg, men er kanskje noe jeg gjør galt. |
Funker nå, takk for linken! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
At ikke Molde skårer der er helt sykt! Tenk om vi hadde en spiller som mostrøm fast i 11eren vår.. Haha.. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
Molde åpnet veldig bra, og Mostrøm bommet nettopp alene med keeper... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:18 Post subject: |
|
|
Andre gang i løpet av et kvarter at Mostrøm bommer alene med Basels keeper... Molde spiller kanongod fotball akkurat nå! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.08.2012 20:18 Post subject: |
|
|
For noen sjanser ja:P |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:35 Post subject: |
|
|
Og der ble det akkurat veldig spennende! 0-1 til Molde! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:49 Post subject: |
|
|
Det hakker noe jævlig på streamen jeg følger. Prøvde en annen også, men like dårlig. Må jeg gjøre noe med innstillingene på maskinen for å få jevn stream? Har en Macbook Air. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2012 20:51 Post subject: |
|
|
Pause på stilling 0-1 til Molde og dermed 1-1 sammenlagt mellom Basel og Molde. Og det er fullt fortjent at Molde leder. De var jo KLART det beste laget sålangt...!
Jeg vet dessverre ikke svaret på ditt problem Konrad, men om noen vet hvordan jeg får vekk den irriterende friidrettskommenteringen på et språk jeg ikke forstår, som ligger oppå streamen jeg ser på, hadde jeg syns det var bra. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
|