| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2012 12:06 Post subject: |
|
|
1972: Nei, det er sant det. Men det er resultatene som vil avgjøre hans skjebne.
I hvert fall ut denne sesongen.
Dessuten har vi et bedre lag enn det resultatene gjenspeiler, det er ikke bare at spissene er "ute av form".
NAE hadde ikke alltid spillerne til systemet sitt han heller, men han klarte jo å justere det litt alt ettersom. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2012 12:12 Post subject: |
|
|
Ja, og muligens JJ er for dårlig til å variere hvilken plan han spiller etter. Når det er sagt så har han en så tynn stall (både i antall og ferdighetsmessig) at det er vrient å stille med et slagkraftig lag dersom vi har et par-tre skader/suspensjoner. Med burger, et par sprø kjeks og en med knekt rygg sier det seg selv at det er regelen og ikke unntaket...
Forsvarer ikke spillet til JJ, men vi bare ha frem at jeg ikke tror det er hans skyld alene.
Last edited by doffen on 30.07.2012 12:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2012 12:13 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | 1972: Nei, det er sant det. Men det er resultatene som vil avgjøre hans skjebne. |
Det er akkurat dette som viser hvilken inkompetanse som råder både i Sportslig avdeling og i styret.
3 strake tap i serien og han har sparken, 3 super dårlige kamper hvor vi virkelig blir ydmyket, men allikevel karrer til oss 6 av 9 poeng på grisflaks så vil han bli sittende. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2012 12:17 Post subject: |
|
|
| Eneste med fotball kompetanse i ledelsen er vel JJ og EH. Publikumstallet vil derimot kunne i noe om underholdningsproduktet RBK, og dermed hvordan disse to gjør jobben sin |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2012 13:14 Post subject: |
|
|
Tja at Perry og Tørum trakk mange fulle hus sa vel ikke all verden om hvordan de gjorde jobben sin.
Vi har jo ikke akkurat opplevd noen publikumsflukt i år. Så det må nok vurderes på litt andre kriterier. |
|
| Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 30.07.2012 13:22 Post subject: |
|
|
Det stemmer at publikumsstupet samvarierer med det norsk fotball generelt opplever - så jeg har mine tvil på at JJ/EH har så fryktelig mye med det å gjøre. Kanskje litt, vanskelig å si.
Det mest spennende spørsmålet angående interessen for norsk fotball er om den kommer tilbake. Generelle trender i samfunnet får meg til å lure på om lagsportenes tid er sakte men sikkert på vei ned, i dyrkingsrusen av individene, f.eks Northug.
Den neste femårsperioden blir svææært interessant både for RBK og for norsk fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.07.2012 13:36 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Tja at Perry og Tørum trakk mange fulle hus sa vel ikke all verden om hvordan de gjorde jobben sin.
Vi har jo ikke akkurat opplevd noen publikumsflukt i år. Så det må nok vurderes på litt andre kriterier. |
Det er en negativ utvikling på akuratt dette planet som ikke ser ut til å stoppe. Det må da til og med du klare å se. At Perry og Tørum trakk flere tilskuere handler om at det i disse årene var etablert en kultur i Trondheim og Trøndelag om å dra på kamp. den kulturen slår sprekker så det holder nå.
Og når vi først skal sammenligne Jønsson og Tørum så har Tørum oppnådd ting med Rosenborg som Jan Jønsson aldri kommer til å klare. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2012 13:46 Post subject: |
|
|
| Publikumsnedgangen har mest med andre ting enn RBK å gjøre, men det er klart at man kunne stagget nedgangen mye mer enn man har gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 30.07.2012 16:14 Post subject: |
|
|
Tittet litt på kampene fra 2009-sesongen...der var det litt andre boller i forhold til innsats og vinnervilje gitt. Men man kommer selvfølgelig ikke unna at vi hadde et klart bedre lag på den tiden. Et forsvar med Dorsin-Stadsgaard-Demidov-Lustig er vel noe av det bedre som har spilt i Tippeligaen i nyere tid.
Likevel var det en klar plan i angrepsspillet. Dobling på kant med påfølgende innlegg og hvertfall dobbelt så mange spillere i motstanderens felt som vi ser i dag.
At vi spiller en avleggs 4-4-2 irriterer meg også når jeg ser hvordan vi spilte på den tiden i det som lignet en 4-2-3-1. Det som tross alt er nåtidens formasjon.
Örlund
Ankersen - Høiland - Strandberg - Dorsin
Selnæs - Henriksen
Dockal - Midtsjø/DFH - Svensson/Chibuike/Alas
Prica
Her har jeg på et spesielt vis greid å ekskludere både Rønning og Wangberg sentralt i forsvar. Selnæs beholder rollen som holdende sentral i midtbanen, mens Henriksen kan operere i posisjonen han er best - som en box-to-box spiller. Midtsjø får slutte å bli misbrukt på kanten, og har et teknisk reportoar, spilleforståelse og overblikk til å lykkes i hengende spiss-rollen. Eventuelt kan man benytte årets stigende formspiller i DFH. Spissen er hipp som happ, men jeg har troen på at Prica kan fungere i et system som fungerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.08.2012 21:41 Post subject: |
|
|
Ja, da kommer det frem i finnansvg at Rosenborg gikk glipp av minst 10 mil. kroner da de takka nei til 70 mil fra et Oslo-selskap, men ja takk til 40 mil cash + 26 mill rentefritt i 2 år, og dermed mistes det 6 mil.kr i kursfall, prisstigning og lignende. Dette ble vel aldri tatt opp så det kunne bli lagt frem på et ekstraordinert årsmøte. Er det blitt sånn at Rosenborg er for rike til å ta til takke med 10 mil. kr. Helt hull i hue hele greiene. De fortsetter å drive klubben svakt og amatørmessig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.08.2012 21:46 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er vanskelig å ta et bud seriøst når det kommer et bud 3 timer før årsmøtet der dette skulle vedtas. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.08.2012 21:51 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at dette skulle avgjøres var jo nettopp at de måtte skynde seg før det kom konkurrerende bud som utklasserte Burchards bud. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.08.2012 21:54 Post subject: |
|
|
| Uansett er 10 mil. masse penger og da er det vel lov til å stille spørsmål ved saksgangen i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.08.2012 09:06 Post subject: |
|
|
| ambiguous wrote: | | Det jeg prøver å si er at jeg tror at RBK fikk en nærmest unaturlig konkurransefordel på grunn av dette spesielle mennesket som Nils Arne er. |
Helt enig. RBKs storhet i europeisk sammenheng ble skapt av Eggen pluss en uvanlig god generasjon spillere som ble værende i samme klubb uvanlig lenge.
Og Eggen kjørte mer eller mindre samme lag i mange år før den europeiske suksessen kom.
Håpløst å skulle sammenlikne alt med den perioden. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.08.2012 09:21 Post subject: |
|
|
Folk snakker som om vi ikke mistet spillere hvert år i storhetstiden...
Drill roller i stedet for spillere, så kanskje vi ikke blir like sårbare? Bare en tanke... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.08.2012 09:33 Post subject: |
|
|
Jaaaada Recon, men det er greit å huske at Eggen trente laget fra 1988 til 1995 før vi fikk vår første smak på europeisk suksess. Vi beholdt en god del nøkkelspillere i veldig lang tid, og var heldige med en god del erstattere, selv om det også var nok av bomkjøp i den tiden.
I mitt hode gikk det skeis da vi ikke klarte å erstatte Mini og Derek med nye vinger som kunne gjøre oss like gode (relativt sett) eller bedre. Vi kom aldri nærmere enn Knutsen og Ludvigsen.
Jeg synes også det er en god ide å drille roller, og å finne rolletyper, men det kan tenkes at det tar litt tid å få noe slikt til å fungere optimalt.
Mye lettere å få et forsprang i norsk liga med strukturert spill i 1988 enn i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.08.2012 09:51 Post subject: |
|
|
Tror jeg ikke noe på. At det er vanskeligere. I tillegg er klubben i en helt annen, utviklet posisjon i dag. Og enden på visa er, tåler du ikke andre krav og forventninger i RBK 2012 enn RBK 1988, så er du på feil hylle i livet. Ta en 3-4-6-8 trinn ned til ditt rette nivå! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 02.08.2012 10:02 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal drille roller og rolletyper så må vi først ha nedfelt i klubben hvordan vi skal spille, og da ikke kun på et overfladisk "Vi skal spille 4-3-3" eller "Vi skal spille underholdende fotball" nivå. Det kan ikke være avhengig av hvem som til enhver tid er hovedtrener i klubben.
Dette er den største unnlatelsesynden til styret og sportslig leder. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.08.2012 10:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Publikumsnedgangen har mest med andre ting enn RBK å gjøre, men det er klart at man kunne stagget nedgangen mye mer enn man har gjort. |
Jeg mener du tar feil og fokuserer for mye på andre faktorer. Det er klart at finanskrisens påvirkening og andre generelle faktorer kan ha betydning. Men hadde RBK spilt artig fotball og vært i CL tror jeg ikke nedgangen på Lerkendal hadde vært der. Folk har fått presentert elendig fotball mot elendig motstand i lang tid. Det tror jeg folk er lei av.
Man gidder ikke å betale flere tusen kroner i året for å se måneballer fra Dorsin og innkast som går til motstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.08.2012 10:57 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Hadde RBK spilt artig fotball og vært i CL tror jeg ikke nedgangen på Lerkendal hadde vært der. Folk har fått presentert elendig fotball mot elendig motstand i lang tid. Det tror jeg folk er lei av. |
Når man i tillegg gang på gang i etterkampsintervjuene blir presentert en oppfatning av kampen som får deg til å lure på om man har sett samme kamp, så mister man troen på prosjektet.
Tror nedgangen ville vært unngått om RBK spilte bra/underholdende fotball og presterte i Europa jeg også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.08.2012 11:01 Post subject: |
|
|
| Den hadde ihvertfall vært betraktelig mindre. Noe av skylden må også konjunkturen ta. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.08.2012 11:12 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Og enden på visa er, tåler du ikke andre krav og forventninger i RBK 2012 enn RBK 1988, så er du på feil hylle i livet. Ta en 3-4-6-8 trinn ned til ditt rette nivå! |
La oss si at jeg har ganske lave forventninger til hva vi kommer til å få til. Hva vi burde kunne ha fått til er noe annet ... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.08.2012 11:22 Post subject: |
|
|
"Du" var her en tenkt trener og SD altså, ikke Haavarl.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
analysehjørnet Junior
|
Posted: 02.08.2012 14:54 Post subject: RBK analyse |
|
|
| Har skrevet litt om RBK i min nye blogg (analyse.blogg.no). Forsøkt å analysere RBK sitt spill på interplay. Håper det åpner for diskusjon ! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.08.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Vanskelig å si seg uenig i det du trekker frem.
Men du har skrevet Pedersen et par plasser hvor det sikkert skulle stå Henriksen.  |
|
| Back to top |
|
 |
|