| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.02.2006 15:44 Post subject: |
|
|
| Overrasker meg stort at de ikke henter en ny midtbanespiller. Men det kommer forhåpentligvis til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.02.2006 16:04 Post subject: |
|
|
Bernier, som har kontrakt til 1. juli 2007, skriver vel neppe under på en ny kontrakt sålenge han vet at flere klubber ønsker han men at Tromsø forlanger for mye penger for han.
Når sommervinduet åpner så vet en om Strand holder seg skadefri, om Skjelbred fortsetter der han var eller om han får en "Øren-reaksjon", om Solli kan ta steget opp med Høgmo`s coahing, om Ørjan er oppe på stabilt toppnivå og om Tettey tar steget opp.
Positiv utvikling for Tettey, Skjelbred og Solli og skadefrie Strand/Berg vil føre til utsatt signing av ny midtbanespiller, menst manglende utvikling av de yngste og skader på de eldste vil føre til signing av ny spiller.
Sier Tromsø da ja til 8-10-12 for Bernier så blir det han, sier de nei så blir det en annen....
Tror en ender opp med Bernier i sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2006 16:07 Post subject: |
|
|
| LitjEggen wrote: | | Positiv utvikling for Tettey, Skjelbred og Solli og skadefrie Strand/Berg vil føre til utsatt signing av ny midtbanespiller, menst manglende utvikling av de yngste og skader på de eldste vil føre til signing av ny spiller. |
Ja, det er nok slik Høgmo og Bratseth tenker. Sannsynligvis holder midtbanen greit i Tippeligaen denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 17.02.2006 16:56 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Baadshah/Tab wrote: | | Jeg tror ikke at det blir flere spillerkjøp! |
Det trodde heller ikke jeg, og nå bekrefter Høgmo det:
- Ja, vi har satt strek, sier han til rbkweb.com. |
Det var litt skuffende å høre, men jeg er enige med de som mener at Rbk kanskje henter en midtbane-forsterkning til sommern.
Men når Strand og Berg legger opp så tenker jeg Rbk henter Jahmir Hyka og en midtbanegeneral (Eirik Bakke).  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.02.2006 21:15 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg er bekymret over at RBK ikke forsterker midten..
Dersom tettey ikke slår til og per ikke holder fjorårsform er vi ILLE ute..
Både strand og ørjan er plaget med skader..
I verste fall ender vi opp med solli johnsen og ivers på midten.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.02.2006 21:18 Post subject: |
|
|
| Jeg tviler på at dette kan medføre noen umiddelbare krise. Vi har jo sommervinduet i bakhånd hvis ting skulle gå imot oss. Jeg synes det var riktig å ikke kjøpe en ny midtbanespiller nå. Man må tørre å satse litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 17.02.2006 23:16 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | .... Jeg synes det var riktig å ikke kjøpe en ny midtbanespiller nå. Man må tørre å satse litt. |
Satse på å ha underskudd av midtbanespillere før vi henter en ny?
Jeg synes det er synd at\om(håp) vi ikke får inn en midtbanespiller før sesongstart. Per sin skade kan vise seg å lege tregere\han bruker lenger tid på å komme tilbake til fjorårsformen. Ørjan og Strand er noen og 70 år til sammen. Og det at Frode seiler opp som et midtbane alternativ syns jeg rett og slett er skummelt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.02.2006 23:21 Post subject: |
|
|
| Man må tørre å gi spillere som Tettey sjansen. Kjøper man flere nå, faller Tettey tilbake i rekken før han har fått prøvd seg skikkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.02.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Helt enig angående Tettey.
Vet ikke om denne artikkelen sier mer om Odd enn om Vikings to talentfulle midtstoppere. Lædre Bjørdal fikk sjansen
Jeg mener fortsatt at vi skulle hatt en ung talentfull stopper i A-stallen, i stedet for å betale 5 mill for denne om et år eller to. Det fordrer selvfølgelig at han får spille noen kamper allerede denne sesongen, men både Kvarme og Riseth synger på siste verset, så vi burde se litt lengre fram. Hvis Mathisen blir god nok for A-stallen i løpet av året så hadde det selvfølgelig vært det beste. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 18.02.2006 00:46 Post subject: |
|
|
Du mener den Venezuelanske landslagshelten Ruberth Moran? Som scoret to mot Brasil? _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 18.02.2006 11:45 Post subject: |
|
|
Jeg mente Odd generelt, som ikke har imponert stort i treningskampene i det siste. Det var ikke ironisk ment om Vikings talentfulle stoppere, bare en påminnelse om at de finnes. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 19.02.2006 22:52 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Jeg må si jeg er bekymret over at RBK ikke forsterker midten..
Dersom tettey ikke slår til og per ikke holder fjorårsform er vi ILLE ute..
Både strand og ørjan er plaget med skader..
I verste fall ender vi opp med solli johnsen og ivers på midten.. |
Men vi kan vel sette spørsmålet på hodet og spørre hva om Tettey slår til og PCS blir enda bedre iår enn i fjor, hva skal vi da gjøre med de to forsterkningene...skal de få spille foran de siden de er kjøpt inn, eller skal de sitte på benken og håve inn masse penger og skape surmuling i troppen. Det er bedre å gi Tettey og PCS en sikkelig sjanse først, og om det skjærer seg helt, bør man kanskje finne forsterkninger i sommer til nød. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 20.02.2006 08:50 Post subject: |
|
|
Usikker på ny TIL-kontrakt
Bernier sier åpenhjertig til "Tromsø" at han synes det er vanskelig å kunne si ja til en ny kontrakt allerede nå, fordi det er knappe ett og et halvt år igjen av den nåværende kontrakten. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Snoopy Junior

|
Posted: 20.02.2006 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg synes att vi trenger både en höyre og venstre back!
Det går for sakte der. Noen som blir med på mere löp fremover.
Angrep er det beste forsvar, sa Eggen for mange år siden!
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:12 Post subject: |
|
|
| RBKdesi wrote: |
Men vi kan vel sette spørsmålet på hodet og spørre hva om Tettey slår til og PCS blir enda bedre iår enn i fjor, hva skal vi da gjøre med de to forsterkningene...skal de få spille foran de siden de er kjøpt inn, eller skal de sitte på benken og håve inn masse penger og skape surmuling i troppen. Det er bedre å gi Tettey og PCS en sikkelig sjanse først, og om det skjærer seg helt, bør man kanskje finne forsterkninger i sommer til nød. |
to?
Hva med én?
Da kan Tettey brukes som back-up/rullering (tviler på at han blir stabilt god i år, han trenger litt tid) |
|
| Back to top |
|
 |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 23.02.2006 11:59 Post subject: |
|
|
Stensaas inn, Micke Mus ut. Og så åpne sjekkheftet og hente inn en kvalitetsving _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.02.2006 12:56 Post subject: |
|
|
| Kampen igår viser at vi trengte å kjøpe inn nye spisser. De som var utpå der i går var jo alt annet en målfarlig. Nå er ikke Ivers kanskje den mest målfarlige, men med han og Helstad i tospann så har jeg et stort håp. Det som mangler nå er en midtbanesliller. Han bør komme i sommer. Og backrekken trenger nytt blod nå snart. Men regner med at det kommer i januar neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.02.2006 13:25 Post subject: |
|
|
| Vi har en "ny" midtbanespiller og han er rett rundt hjørnet. Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.02.2006 13:30 Post subject: |
|
|
enig, prioritering nå er:
1) Ny Høyreback
2) Ny Venstreving ----selg storflor
3) ungt talent til midtstopper backup (fra egen stall??)
Last edited by RBKSandvika on 24.02.2006 16:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 24.02.2006 13:38 Post subject: |
|
|
Eller ny venstreving - selg Storflor? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.02.2006 13:39 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å selge Storflor og kjøpe ny ving ENNÅ. Med Essediri på høyre kan Braaten spille venstre.
Men jeg har fått litt lyst til å kjøpe inn Vaagan Moen ... om han fortsetter utviklingen.
Last edited by haavarl on 24.02.2006 13:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.02.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Jeg er sikker på at du mente venstreving
Ja, Steffen Mathisen bør få trene mye med a-laget i år og etterhvert få noen innhopp.
PÃ¥ midtbanen har vi et radarpar med Skjelbred og Berg/Tettey. Vel, det ble tre..
EDIT: At jeg klarte å utelate Strand helt, er et mysterium. Uansett, det handler lite om nye spillere.
Last edited by attach on 24.02.2006 13:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 24.02.2006 13:41 Post subject: |
|
|
Koppinen er en bedre høyre back enn Basma, Jamtfall jr vil gi storflor konkuranse om venstre vingen, og Mathisen er i A-stallen i løpet av sommeren.... Jeg tror vi må spille med de spillerne vi har nå til sommeren, da får de ta en ny evaluering, og foreta evt. innkjøp da. For RBK så har de en gyllen mulighet til å gi egene spillere sjansen da, de ikke skal ut i europa-cup denne høsten.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 24.02.2006 13:41 Post subject: |
|
|
Enig i at vi kan prøve Braaten på venstre, bare korrigerte det jeg mistenkte var en skrivefeil, dvs høyreving i stedet for venstreving. Høyrevingplassen har vel Essediri i lomma. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.02.2006 20:34 Post subject: |
|
|
Brann er interesseret i Brian Priske, og Briske afviser ikke at Brann er en mulighed hvis han skal tilbage til Skandinavien:
Priske på tale i norsk klub
Personlig tror jeg nu at han bliver ude i Europa. Men vi burde helt klart have nogle følere uden da han sandsynligvis ikke bliver så dyr, og at han er både yngre og bedre end Basma. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|