English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2012 09:39    Post subject: Reply with quote

Second that. Latterlig fyr.

Og den twitter-greia over her er nok sikkert bare noen kule Levangermafia-greier. Han er jo så bad-ass at han får Samuel L. Jackson i Pulp Fiction til å fremstå som en liten skolepike.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 12:45    Post subject: Reply with quote

Kos deg med konkurslaget, der du hører hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.07.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

Virker helt lobotomert og en har årsaken til at denne åpenbart talentfulle ungguttene ikke har lykkes i Rosenborg. Han er ikke smart nok og holdningene stinker.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Tja, vi må ikke se bort ifra at Rosenborgs sportslige ledelse var mer enn litt uprofesjonell i kommunikasjonen med Åsen. Tenk at Hoftun arrangerte møte der hovedtreneren ikke engang var til stede da Åsens fremtid skulle diskuteres...

Med det bakteppet forstår jeg Åsens holdning godt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2012 13:31    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
I oktober stod han i Kjernen. Noe sier meg at han ikke hopper på første og beste tilbud utenfra.

Ranheim ble for fristende...

(sorry)
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok at det hadde vært verre å avslå et Rosenborg med en profesjonell holdning, som gav inntrykk av Mesterliga om noen år. Og, når vi får ny sportsdirektør snart vil nok kanskje tråden med Åsen tas opp igjen. Stort talent den gutten.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 13:45    Post subject: Reply with quote

Hva er så galt med at en som ønsker å spille på midtbanen velger en klubb som har en ledig midtbaneplass til ham?
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.07.2012 13:46    Post subject: Reply with quote

Dette er tosidig:

1. Signalene fra RBK er at han ikke satses på (lite spilletid, Jönsson møtte ikke opp til møtet). Kan skjønne at han ikke utvikler seg på benken i RBK, og det er forståelig at han vil spille. Isolert sett bebreider jeg ikke Åsen for avgjørelsen, synes den er ærlig og redelig. Ergo bør den også respekteres av fansen.

2. Avgjørelsen vitner om lite fighter-vilje og tålmodighet. Det er to av de viktigste egenskapene for å lykkes. Dette forteller noe om mentaliteten hans, som trolig ikke er god nok. Mye handler om innstilling og tålmodighet. Det er for øvrig også veldig illojalt å anbefale andre spillere å forlate Rosenborg.

Gjermund Åsen hører nok hjemme i 1. divisjon. Greit nok, ikke mange kommer så langt heller. La ham bli der, jeg har glemt spilleren allerede.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 14:03    Post subject: Reply with quote

Det jo en grense for hvor mye taalmodighet man skal ha. Han gjoer det han synes er best for egen utvikling. Han er tross alt 21 aar gammel, ikke 18
trondh
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 14:06    Post subject: Reply with quote

Han har vel vært RBK-spiller i 2 1/2 sesong. Når han da ikke er aktuell for fast plass på laget ennå, hverken etter 1 1/2 sesong i stallen og 1 sesong utleid så synes jeg vel han har vært tålmodig nok.
Joda, han kunne selvsagt hatt mer fightervilje og tenkt at jeg skal kjempe meg til en plass den siste halve sesongen. Men sett i lys av at sentral midtbane er godt fylt, en har styrket venstrevingen og kaptein Dorsin virker rimelig sikker på laget og at det to siste er posisjoner han ikke er veldig lysten på å spille i så er vel ikke utsiktene til mange kamper der.
Og til vinteren hadde da kanskje Ranheim funnet en annen også.

Men det er illojalt at han går ut på denne måten. Rosenborg har jo gitt ham muligheten til å få det som han vil, det er jo heller ikke slik at det som passer Åsen nødvendigvis passer alle unge spillere på benken i RBK.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det jo en grense for hvor mye taalmodighet man skal ha. Han gjoer det han synes er best for egen utvikling. Han er tross alt 21 aar gammel, ikke 18

Helt i orden, men disse sleivete utspillene han har hatt i media den senere tid kunne han virkelig ha spart seg for. Istedet for å være happy for at han får viljen sin, må han sende ut et siste stikk - som en bitter drittunge. Fraråde andre unge spillere å dra til RBK på denne måten? For noe forbanna tøv. Han har fått muligheten til å utvikle seg i Rosenborg, men ble ikke god nok. På tide at han kommer over det.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

Enig i den, han kunne spart seg de siste uttalelsene sine
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.07.2012 16:17    Post subject: Reply with quote

Mange idiotiske utspill om Ã…sen her ser jeg. Han har da vitterlig ikke uttalt noe som helst galt. At fast Adecco-spill (Ã…sen) er bedre utvikling enn benken i Tippeligaen (Berntsen) er det da null tvil om?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.07.2012 16:22    Post subject: Reply with quote

Han har sutra i media, han kunne droppa det.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 16:23    Post subject: Reply with quote

Det er noen som setter høyere krav til talentfulle Ranheimspillere enn vår egen sportsdirektør.

Jeg er i hvertfall stor fan av Ã…sen. Han kan bli skikkelig bra med tiden.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 16:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
2mas wrote:
- Jeg har møtt flere av 91-gutta rundt omkring og har ikke blitt så imponert, sa Åsen før avreisen til Slovakia.

Arti type. Og han holder seg åpenbart godt ned på jorda. Droppet flere tilbud fra Rosenborg fordi juniorlaget vårt ikke fristet (da han selv var 16-17 år). Virker som en veldig fornuftig og tenkende fyr, noe som også gjenspeiler seg med intelligent spill på banen.

Hehe, Hedon.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2012 16:57    Post subject: Reply with quote

Ja, alle kan ta feil. Jeg overvurderte nok Åsen en smule, basert på det bittelille jeg hadde sett og hørt fra ham.

Burde jo ringt noen bjeller da han virket å være mer giret på Molde enn Rosenborg i ung alder, men...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2012 17:02    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Mange idiotiske utspill om Ã…sen her ser jeg. Han har da vitterlig ikke uttalt noe som helst galt. At fast Adecco-spill (Ã…sen) er bedre utvikling enn benken i Tippeligaen (Berntsen) er det da null tvil om?

Tror du Henriksen hadde utviklet seg bedre i Adeccoligaen også? Eller Skjelbred? Hva med Selnæs; bør han flyttes til Ranheim?

Jeg vet at Åsen har blitt din nye gullgutt, men klarer du virkelig ikke å se hvor feil det blir når han oppfordrer andre unggutter til å velge bort Rosenborg? Vi har hatt mange som har slått gjennom fordi de har vært seriøse og ikke minst gode nok. Åsen faller åpenbart ikke i denne kategorien.

Åsen ser ut til å være uhyre bitter på Rosenborg for at han selv ikke har fått den suksessen han hadde sett for seg. Jeg fikser ikke guttunger med fløyelsputer under armene og oppblåste ego...
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 27.07.2012 17:05    Post subject: Reply with quote

Var det bra for Tetey å være på utlån i 1.div.?

Edit: Glemte Andreas Norvik spilte heller fast for de som tok sølv i 2010 en å slite benk i RBK

Last edited by JonXpstad on 27.07.2012 17:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfatter det ikke som han oppfordrer alle unggutter til å velge bort Rosenborg, derimot de som ikke får et godt nok sportslig tilbud ved å sitte på benken i tide og utide. Noe som i for seg er ganske logisk. En spiller som Berntsen gikk jo på lån til FFK og synes det var et bra tiltak.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 17:14    Post subject: Reply with quote

Man må være ganske hårsår for å ta seg nær av den uttalelsen. Er det noe som er åpenbart for enhver som sitter på benken er det at de kan spille fast i 11'ern for et dårligere lag.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.07.2012 17:26    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Åsen ser ut til å være uhyre bitter på Rosenborg for at han selv ikke har fått den suksessen han hadde sett for seg. Jeg fikser ikke guttunger med fløyelsputer under armene og oppblåste ego...

Denne beskrivelsen av Åsen stemmer så dårlig overens med inntrykket jeg har av ham at jeg ikke ser noe poeng i å fortsette debatten på så ulike premisser. Åsen har takket for en fantastisk tid i RBK og sagt at han lærte utrolig mye der. At han heller vil spille fast midtbane i Ranheim enn å være venstrebackreserve i RBK, vitner om at han ønsker å utvikle seg fremfor å ha lønna og statusen som du får i RBK. Han har også takket nei til en annen Tippeliga-klubb, så et "oppblåst ego" er noe av det merkeligste jeg har hørt av beskrivelser.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.07.2012 17:26    Post subject: Reply with quote

Åsen skal få si akkurat hva han vil. Det er ikke mye å ta på vei for. Jeg hadde veldig trua på Åsen etter vinteren der han var så god, men så skar det seg litt når alvoret begynte, og så har han ikke klart å ta det siste steget.

Mye mulig at han ikke har fått de rette mulighetene, men han fikk jo noen sjanser under Hamrén uten å slå skikkelig til, mens han var helt borte fra alt under Eggen - som bare brukte ham i en treningskamp.

At Jan Jönsson etter å ha gitt ham noen sjanser etter hvert endte på samme konklusjon kan ikke han gis noe mer kritikk for enn forgjengerne i hvert fall.

Det er vel ingen som er uenige i at det er bra for utviklingen hans å spille fast i Ranheim istedet for å være et stykke unna i RBK. Dog kan Ranheim være en klubb i fritt fall, og da spørs det eventuelt hva han bør gjøre neste år. Jeg tror ikke han er typen til å utmerke seg på et Ranheim-lag som eventuelt begynner å slite i kraftig motbakke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 18:00    Post subject: Reply with quote

JonXpstad wrote:
Var det bra for Tetey å være på utlån i 1.div.?

Edit: Glemte Andreas Norvik spilte heller fast for de som tok sølv i 2010 en å slite benk i RBK

JA. Tettey fikk spille Champions Leauge da ha kom tilbake fra Skeid...

Et godt treningsnivå i Rosenborg, skal være bedre enn kampnivået i Adeccoligaen..
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 27.07.2012 18:08    Post subject: Reply with quote

Quote:
Denne beskrivelsen av Åsen stemmer så dårlig overens med inntrykket jeg har av ham at jeg ikke ser noe poeng i å fortsette debatten på så ulike premisser. Åsen har takket for en fantastisk tid i RBK og sagt at han lærte utrolig mye der. At han heller vil spille fast midtbane i Ranheim enn å være venstrebackreserve i RBK, vitner om at han ønsker å utvikle seg fremfor å ha lønna og statusen som du får i RBK. Han har også takket nei til en annen Tippeliga-klubb, så et "oppblåst ego" er noe av det merkeligste jeg har hørt av beskrivelser.

Støttes!! Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 66, 67, 68  Next
Page 38 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb