English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ordabasy-Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 27.07.2012 16:31    Post subject: Reply with quote

Mulig at det var klaging på at det skjedde for lite. Jeg klaget dog ikke under Hamrèn om det er den perioden du sikter til.

Uansett var inlegget mitt et forsøk på å være morsom og ikke ment som klaging på att det skjedde for mye i denne kampen Smile

Behøver jo ikke lese alle inlegg med argusøyne heller Wink
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 16:32    Post subject: Reply with quote

Det er nå så at vi slår ut et kazakhstansk lag tidlig i kvalifiseringen, men det store håpet for min del er at det som skjedde i går blir en moralboost som gjør at vi kan ta ut litt mer av det store potensialet i troppen framover. Jeg sier ikke at stallen er på samme nivå som tidligere Rosenborg-årganger, langt i fra, men det er stort potensiale i mange av spillerne våre i de fremste delene av laget som vi venter på å se i full blomst. Da Dockal, den største (og eneste?) virkelige klassespilleren scoret i går, var det et magisk øyeblikk. Det går lenge mellom man har slike. Mange har påpekt at det minner om Maccabi Haifa i 2004, og det er jeg enig i.

Også deilig å se DFH med en glimrende scoring.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
quentez
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 16:35    Post subject: Reply with quote

Snakker om ketsjupeffekt av flaks her. Og Wangberg burde ha spilt sin siste kamp for RBK på en god stund.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 16:37    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Er det ikke det vi vil ha. Klaget ikke folk på at det var alt for lite som skjedde i kampene våre for et par-tre år siden?

Vi vil ha godt sjanseskapende spill fra Rosenborgs side. Ikke halsbrekkende forsvarsspill mot Borat.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.07.2012 16:39    Post subject: Reply with quote

Så glatt ut for keeperen på DFHs scoring. Minte litt om Örlund mot Aafk på 1-1...
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 27.07.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Veldig godt gjort av Rbk og i motsetning til den jevne Rbkweb bruker, så føler jeg kun enorm glede av seieren i går. RBK

Var nok mange som planla heftige "JJ/EH må gå"-innlegg med begrunnelse at gårsdagens kamp var dråpen, og som egentlig er skuffet over utfallet.

Om det blir EL-gruppespill og ligagull, hvilket selvsagt er usannsynlig men helt klart mulig, så er det nok noen som kommer til å bli temmelig misfornøyde, ja.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 17:36    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Var nok mange som planla heftige "JJ/EH må gå"-innlegg med begrunnelse at gårsdagens kamp var dråpen, og som egentlig er skuffet over utfallet.

Det er vel endel som har delte følelser om gårsdagen. Det er jo skremmende at vi spiller så dårlig mot et sånn rent møkkalag. Men, som Kristobal er inne på med sammenligningen mellom Ørlund og Borat-keeperen, det er jo dette nivået vi ligger på.

Slik jeg tenker er at det nok kan drøye litt, men vi som elsker Rosenborg kommer til å vinne til slutt. Med en slik logikk kan man si at vi hadde vunnet uansett resultat i går.

NB! Akkurat nå har vi jo Åsen-saken gående, der Hoftun og JJ ikke akkurat kan skryte over godt håndverk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.07.2012 17:38    Post subject: Reply with quote

Hvis du tror folk kommer til å bli misforsnøyd om vi vinner gull og kvaller til EL, ja da er det noe galt med deg.

Grunnen til at folk her inne kan gå knallhardt imot egen trener og vår gamle helt Kong Erik er fordi man først og fermst elsker klubben, ikke enkeltpersoner.

Jeg er ikke Hoftunsupporter eller Jönssonsupporter, jeg er Rosenborgsupporter.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 17:50    Post subject: Reply with quote

Presis! Du har skjønt det.

Vinner vi på banen er vi glad for at vi vinner, til tross for Hoftun. Taper vi på banen så vinner vi også, i og med at det betyr et steg i retning av ny sportsdirektør.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 18:00    Post subject: Reply with quote

Om vi tape så vinn vi læll Cool
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 18:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer ikke over den dempinga til Örlund i går. Den er så syk den. Jeg tror jeg hadde slitt med å dempe ballen så langt unna om jeg hadde prøvd. Til alt overmål så blir spissen helt perpleks over situasjonen og fyrer av gårde fra 25meter og bommer på åpent mål istedenfor å spasere den i kassa. Helt utrolig.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 27.07.2012 20:06    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke dømt noe i den situasjonen? Syns jeg ser Ørlund starter spille langt opp på banen og ikke på 5 meter etter dette.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.07.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Jönsson på NRK Midtnytt nå nettopp: "... Dockal fikk en veldig bra treff fem minutter på overtid."

Dockal til RBKweb: "Vi var kanskje litt heldige i dag ettersom vi scoret i siste minutt ...
- Fortell om vinnermålet.
- Jeg husker det nesten ikke. Det var en langball fra Markus, og jeg traff ballen feil - jeg siktet mot den andre stolpen.
"

Som de observante ser, rettet jeg litt på sitatene til både Jönsson og Dockal etter ankomst Værnes. Fikk ikke ordnet det i Kasakhstan ettersom det trådløse nettet på flyplassen plutselig klikket (på min PC).

Mente at førstnevnte plutselig trakk fram 1-0-målet på Lerkendal i resonnementet sitt, men ble usikker da jeg hørte på opptaket på en bråkete buss til flyplassen. Altså ble han litt feilsitert av meg fram jeg tok bort referansen til hjemmekampen.

Når det gjelder Dockal, er det korrekte altså som følger:

Quote:
- Jeg husker det nesten ikke. Det var en langball mot Markus, og han vant ballen for meg. Så lukket jeg øynene og traff ballen feil - jeg siktet mot den andre stolpen. Men det betyr ingenting!

Må for øvrig beklage billedkvaliteten. Ukjent kamera og dårlig objektiv - og greide fanden meg ikke å stille inn ISO ordentlig. Dere får ta det som en kuriositet.

Forresten er det andre av vi reisende som har bedre bilder av banestorminga:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 04:20    Post subject: Reply with quote

Jeg så akkurat høydepunkter fra kampen på RBK.no.

Det virket som en utrolig spennende kamp med mange sjanser. Det positive jeg får ut ifra sammendraget må være en del godt angrepsspill fra rbk sin side. Jeg så noen takter der som det er ei stund siden jeg så! Smile

Jeg så dessverre også noen takter jeg har sett alt for mye i det siste ifra forsvaret. Målet de fikk var på kanten til et realt tabbemål der vår høyreiste rødhårede stopper Rønning ikke følger løp eller følger med i det hele tatt. Og forsvarspillet før straffesparket er pinlig og skikkelig juniortakter. Wangberg er bajas som vanlig. Sad
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 17:45    Post subject: Reply with quote

Til tross for en herlig og heldig seier i en vannvittig thriller av en fotballkamp er det ingen grunn til å la seg rive med når man får kampen på avstand. Dessverre. Mange edruelige og fornuftige innlegg på denne tråden i ettertid. Folk lar seg ikke lure.

BTW; utgangspunktet FØR kampen skulle jo ha vært langt bedre.

Ny skuffelse på gang i morgen og til uka.....?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.07.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Snakker om ketsjupeffekt av flaks her.

De fleste peker på at flaks og tilfeldigheter berget oss i denne kampen. Jönsson er et unntak som ikke i det hele tatt nevner flaks og tilfeldigheter nå. Derimot har han flere ganger tidligere i sine kampanalyser nevnt at vi har hatt uflaks og at motstanderne har hatt flaks, så bruken av begrepet har ikke vært helt usentralt i hans analyser.
Ivar
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 14:52    Post subject: Reply with quote

Uflaks når vi taper, ferdigheter når vi vinner. Tommel'n ned Tommel'n ned
kristobal
Legende

PostPosted: 29.07.2012 15:40    Post subject: Reply with quote

Han sa vi var heldige mot FKH da, så ikke alltid.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.07.2012 15:58    Post subject: Reply with quote

Det viser jo akkurat poenget at han tildels har brukt flaks/uflaks i analysen tidligere, men altså ikke denne gangen.
Chris Thomas
Junior

PostPosted: 31.07.2012 13:18    Post subject: Reply with quote

Synd at så få fikk sett hele kampen. Sammendraget har vært veldig populært, men for de ekstra interesserte er nå hele kampen å finne på RBK.no!

http://www.rbk.no/news/ar...sy-dramaet

Enjoy!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
georgios
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 31.07.2012 13:29    Post subject: Reply with quote

Konge! Ferie og regn tilsier at den blir sett iløpet av dagen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 31.07.2012 14:01    Post subject: Reply with quote

Skulle ha malt to vegger, men det regner snart (sa jeg i alle fall til kona) så jeg tror jeg heller ser opptaket fra kampen RBK
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2012 18:53    Post subject: Reply with quote

Chris Thomas wrote:
Enjoy!

Ja, når dere fjerner den tåpelige autoplay-saken i høyremargen. Når skjer dette? Helt utrolig at den starter opp hver gang man skifter sak inne på siden. Det betyr i praksis at man må skru ned all lyd før man går inn på rbk.no - og man kan bare glemme å gå inn med mobilen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende

PostPosted: 31.07.2012 19:06    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Skulle ha malt to vegger, men det regner snart (sa jeg i alle fall til kona) så jeg tror jeg heller ser opptaket fra kampen RBK

Yttervegger altså? Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
Page 33 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb