English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 13:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er avhengig av prestasjonen. Ryker vi ut etter en elendig kamp så sitter han utrygt. Ryker vi ut etter en god prestasjon blir han nok sittende Smile

Jeg tror ikke styret, med den historien vi har som storforbrukere av trenere, kommer til å "avslutte arbeidsforholdet" dersom lager spiller bra i kveld.

Dersom JJ ikke skulle sitte ut uka som trener tror jeg det er fordi han selv trekker seg.
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff

PostPosted: 26.07.2012 14:03    Post subject: Reply with quote

Adressa skriver i dag:
"For svensken er det femte år på rad han får sjansen i Europa, og han har neppe råd til å mislykkes igjen mot et helt ukjent lag fra Kasakhstan."

Dersom dette er avisas redaksjonelle holdning kan jo dette bli en interessant hoest.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 14:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg kan aldri tenke meg at han får sparken om vi taper i dag.

Enig, og det ville ikke vært særlig fornuftig heller. Panikkhandlinger får vi håpe hører fortiden til.
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 26.07.2012 14:11    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Ønsker et kort ja/nei svar av brukerne her inne.

Rosenborg har som mål: Europa-spill hvert år. Dette klarte vi ikke i fjor.

Om RBK ryker i dag, eller mot Servette, ryker Jønsson tilsvarende?

JannesBart: Ja. 99% sikker.

Med tap i idag, burden vel selv finne ut hvor døra står selv.

Tap mot Servette er vanskeligere å vurdere syns jeg, gammel storhet som var tilbake i øverste div. i fjor, etter konkurs i 2005, 4 plass 1. året kan vel tyde på at det satses.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 26.07.2012 14:15    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han får sparken i morgen om vi taper i dag, for å si det sånn, men med tap i dag har han levert til stryk på 1 av 2 målsettinger, der den andre er seriegull. Det vil derfor være naturlig å sondere terrenget allerede nå om så skulle skje, og skulle vi eksempelvis også gå på et nytt poengtap i Tromsø til helgen, er det vel egentlig ikke så mye mer å tenke på annet enn å sette fullt trykk på å finne en erstatter.

Jeg ser ikke helt poenget i å sparke ham for å la Henriksen ta over midlertidig heller da, så han bør eventuelt sies opp når en ordentlig løsning er parat til å ta over tvert.

Men som sagt, dette er ikke et tema før eventuelt det gale har skjedd. Som trener har du enten full tillit eller null tillit. Det er liksom ikke noe mellomting der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hansern
Proff

PostPosted: 26.07.2012 14:34    Post subject: Reply with quote

Tror heller ikke han faar sparken i dag med tap mot Ordabasyk, men jeg er temmelig sikker paa at da vil prosessen vaere igang med aa finne en erstatter. Gjetter paa at erstatteren er paa plass etter denne sesongen da alt likevel vil vaere tapt denne sesongen og vi rykker formodentlig ikke ned.

Mine favoritter til aa ta over er Trond Sollied eller Ronny Deila.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 14:41    Post subject: Reply with quote

Litt av problemet her er jo at SD Hoftun vil ha en sentral rolle i evt. ansettelse av ny trener.. En idé å fyke Hoftun før vi fyker JJ.. Greit å starte i riktig ende, liksom..
JonXpstad
Senior

PostPosted: 26.07.2012 16:55    Post subject: Reply with quote

Noen som sjønte noe av det røde kortet til Prica?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 16:56    Post subject: Reply with quote

Hva har det med Jönsson å gjøre?
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 26.07.2012 16:57    Post subject: Reply with quote

Ble i feil det. sorry!
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 17:07    Post subject: Reply with quote

Følg Ordabasyk-Rosenborg her!
Europa-spøkelset
Jönsson har aldri lyktes å nå et gruppespill ute i Europa. Les mer

Kjempe greier, ser no allerede tendenser til denne erfaringen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 22:17    Post subject: Reply with quote

Jønsson ble altså reddet av Dockals sleivskudd på overtid. Gutta på brakka er så gode til å beskytte seg selv og andre, at det fort kan være det som gjør at han får en sesong til. Med tap i dag, hadde det vært vanskelig for han å fortsette, selv om Hoftun hadde nedjustert pari i siste liten.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 22:39    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Jønsson ble altså reddet av Dockals sleivskudd på overtid. Gutta på brakka er så gode til å beskytte seg selv og andre, at det fort kan være det som gjør at han får en sesong til. Med tap i dag, hadde det vært vanskelig for han å fortsette, selv om Hoftun hadde nedjustert pari i siste liten.

Det er lov å være blid Smile

Ikke for å "ta" deg, alt er absolutt ikke rosenrødt. Men vi gikk nå engang videre så får vi håpe det fortsetter. Vinner vi med sleivskudd i det 95. minutt i serien og mot Servette så er det lov å være glad for det. Selv om vi har større problemer. Som for eksempel at vi sliter mot dette laget i utgangspunktet Wink
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 28.07.2012 19:46    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/8995
Nok et klassisk Jönsson-sitat, tilsynelatende sagt dønn seriøst: "Etter den siste kampen i Tippeligaen så kjenner vi at det som skiller oss fra en seier er to gode omganger og ikke bare én. Vi satser derfor på å gjøre to gode omganger imorgen og da taler mye for at vi skal vinne."

Fantastisk. NÃ¥ har jeg trua!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 19:56    Post subject: Reply with quote

"Det vil helt sikkert bli tøft i Tromsø. Samtidig gjorde vi en god figur nå i midtuka og hele opplevelsen gir oss mye energi som vi tar med oss inn i de kommende kampene, forteller Jan Jönsson"

"Jeg syns ikke vi var noe gode der nede i det hele tatt, at vi fikk med oss seieren var jævla bra. Skal jeg være ærlig, så er det ikke mange kamper i år jeg syns vi har spilt så bra. Det ligger ganske mye potensial i laget, men vi har ikke fått ut alt. Så jeg håper vi kommer til å bli bedre utover høsten, sier sørlendingen (les Strandberg)"

Veldig ulik oppfatning ute og går her... har de sett samme kamp tro? Nå så jo jeg, i likhet med mange andre, ikke kampen, men blir det virkelig riktig å si at vi gjorde en god figur i kampen mot kasakhstanerne?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2012 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerer ofte på at Jönsson tilsynelatende mangler evne til å se bak resultatet, i alle fall i sine offentlige kommunikasjoner. Vinner vi, så gjør vi en god figur, viser bestemthet, har ingrediensene og kontroll(!!), mens hvis vi taper, så forstår han ikke, kjenner ikke igjen laget, og skylder på innsatsen.

Ikke rart listen over spillere som har uttalt seg negativt om spillet i media begynner å bli lang: Wangberg, Strandberg, Dockal, Dorsin sånn fra hukommelsen, når det alltid er spillernes feil at det ikke blir seier. Ikke at det er merkelig, når taktikken til Jönsson tydeligvis er at spillerne selv skal skape og initiere relasjonene på banen - hvem kan vel skylde på Jönsson når han ikke gjør noen jobb?
ode
Veteran

PostPosted: 28.07.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Jeg var en av de heldige som så hele kampen mot Ordabasy live, og Strandberg har rett; vi spilte slett ikke noen god kamp i Almaty.

Vi hadde gode tendenser de første 10-15 minuttene med direkte spill, en-touch og faktisk flere gode gjennombruddspasninger. Men som sedvanlig døde de gode forsøkene hen og resten av omgangen var veldig tafatt.

Andre omgang bar preg at vi måtte satse framover og medisinen var lange baller og innsats, dvs godt spill var mangelvare.

Innsats, griseflaks og en god og heldig Ørlund er 'ingrediensene' som gjorde at vi vant denne kampen .

Flott og deilig med seier, dog.
cbas10an
Senior

PostPosted: 28.07.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er som mange andre her relativt missfornøyd med RBK's prestasjoner de 2 siste sesongene. Denne og forrige sessong kan jeg telle på en hånd de kampene vi har styrt og tatt hjem 3 poeng. Flere her inne savner en mer "hard" JJ i sin komunikasjon ut i mot media. Dette i seg selv er noe jeg også savner, men jeg tror ikke dette har så mye å si mtp hvordan laget presterer i neste kamp. Norges landslag i håndball har i mange år hatt Marit Breivik som trener. Dette er en person som alltid tar med seg det positive fra hver kamp uansett hvordan det går. Jeg tror heller problemet ligger i at JJ ikke er god nok til å videreformidle sin plan til spillergruppa. Gutta ute på banen er for lite samspilte. Jeg registrerte under kampen mot LSK at det flere ganger kom lange baller i bakrom mot Chibbe, som endte med fiasko 100% av forsøkene. I starten av kampen var Chibbe i meget god bevegelse, og viste tydlig at han ønsket ballen feilvendt. Her fikk han aldri ballen..

Det samme gjelder støttepasningene som laget driver med nå.. De få gangene en spiller leverer fra seg ballen for så å gå på løp, får han ikke ballen igjen.

Vi virker tannløse i angrep. Vi går ikke på løp.. Vi spiller nesten aldri hurtig i lengderetning. Som NAE ville sagt det, så bruker vi ikke "godfoten"
Spillere brukes ikke på det dem er best på.

Hvem sitt ansvar er det av Chibbe klarer å få ut det nivået han hadde de første kampene i RBK? JJ

Hvorfor brukes ikke Henriksen mere fram på banen. Han har kan fint ligge på 5-10 mål i sesongen om han brukes rett.

Hvorfor har vi 3-4 spisse som ikke er målfarlige i det hele tatt?

JJ har rett og slett ansvaret for at laget får ut sitt potensial!
Vi bør være fint på høyde med lagene over oss på tabellen, om man ser på de spillerene vi har til rådighet.

Og med det budsjettet vi har skal vi selfølgelig ligge lagt over dem andre mtp spillermatriell.. Men hvem som har snsvaret her er en helt annen diskusjon.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.07.2012 11:21    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
http://www.rbkweb.no/vis/8995
Nok et klassisk Jönsson-sitat, tilsynelatende sagt dønn seriøst: "Etter den siste kampen i Tippeligaen så kjenner vi at det som skiller oss fra en seier er to gode omganger og ikke bare én. Vi satser derfor på å gjøre to gode omganger imorgen og da taler mye for at vi skal vinne."

Fantastisk. NÃ¥ har jeg trua!

Dette er jo genialt. Hvis vi gjør to gode omganger så taler mye for at vi skal vinne. Notérer 28. juli 2012 i minneboka med JJ-border i hjerteform rundt. Man må jo bare elske og respektere høyt en fotballtrener med en så gjennomtenkt plan. Dette blir nok husket i Rosenborgs historie som et sitat som varslet et paradigmeskifte. RBK
Henri
Legende

PostPosted: 29.07.2012 11:34    Post subject: Reply with quote

Dette er så smart at det må være Trond Henriksens idé: "Du Janne, æ har tænkt litt - ka om vi satse på å spæll to gode omganga i steden for én? Æ har itj matten helt klart for mæ, men æ kan itj skjønn no ainna einn at my tale for at vi ska vinn da. Jørn synes det høres lurt ut han å. Ka trur du?"
Back to top
ambiguous
Senior

PostPosted: 29.07.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Dette er så smart at det må være Trond Henriksens idé: "Du Janne, æ har tænkt litt - ka om vi satse på å spæll to gode omganga i steden for én? Æ har itj matten helt klart for mæ, men æ kan itj skjønn no ainna einn at my tale for at vi ska vinn da. Jørn synes det høres lurt ut han å. Ka trur du?"

Lo godt her.

Først og fremst fordi dette er nøyaktig mitt inntrykk av Trond, Jørn og Jannes dynamikk. Smile
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 21:03    Post subject: Reply with quote

Hvordan ble det med den geniale planen til Jønsson? Ble den for komplisert? To gode omganger, må vel 18 måneder med prøving og feiling før man kan få trent inn noe sånt i en prestasjonsgruppe..
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 29.07.2012 22:11    Post subject: Reply with quote

Nåvel. Målet bør vel først være to brukbare omganger, så får vi ta det fra der om vi noengang kommer så langt.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 14:33    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/play/sp...32273.html

De fem siste sekundene er så Jønsson som det kan bli. Synes de summerer opp hvem Janne er helt perfekt.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 30.07.2012 18:07    Post subject: Reply with quote

Svarer på denne her siden Åsen-tråden bør dø i stilhet:

Messi wrote:
Treneren har viktigere ting enn å være på møter. Visst budskapet er gitt til Åsen via Hoftun og Nordsetein fra Jønsson, så er veldig lite å pirke på...

For noe tull. Sellvfølgelig skal treneren delta på møter med spillere, han skal ha direkte kontakt med spillerne, hva er det som er så ekstremt viktig for treneren å bruke tida på?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 381, 382, 383  Next
Page 260 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb