English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Frode Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
blubbin
Rutinert

PostPosted: 20.02.2006 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er rart at FJ nyter så utrolig stor tillit overalt, både hos de fem siste RBK-trenerne, stort sett hos de to siste landslagstrenerne, samt trenere i de andre eliteserieklubbene, samt hos en del klubber i utlandet, og også blant sikkert de fleste "fotballekspertene". Jeg skjønner det ikke, men jeg kommer aldri til å forandre mening. Han har vært grei nok for RBK inntil i fjor, men forferdelig i mesterligaen og på landslaget.

Så kanskje det er jeg som tar feil - kanskje FJ er blant verdens beste fotballspillere, med en teknikk og dribleferdigheter som får selv Ronaldinho til å måpe, med en pasningsfot som får Beckham til å gni seg i øynene av forbløffelse, samt en fart som får Henry til å ligne en gammel mann med gåstol til sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message
Forever RBK
Proff

PostPosted: 20.02.2006 23:08    Post subject: Reply with quote

Rart de har planer om å prøve å hente han, når de har Bengt Sæternes og Robbie Winters...
Men men er bare glad for det jeg, værsegod...
Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Forever RBK
Proff

PostPosted: 21.02.2006 08:18    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen blir i Rosenborg..
http://pub.tv2.no/nettavi...565257.ece

Ihvertfall fram til sommeren...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balder
Proff

PostPosted: 21.02.2006 08:40    Post subject: Reply with quote

Ingen kan komme og si at vi ikke er godt rustet offansivt hvertfall Wink
Nå gjenstår det bare og se om Johnsen slår til når vi har en skikkelig ving igjen.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2006 18:46    Post subject: Reply with quote

Tenk på hvor fantastisk det kan bli med BÅDE Frode Johnsen og Steffen Iversen på topp! Masse innlegg fra siden fra Essediri, masse mål på dødball. Rosenborg skal føre enhver kamp, så vi trenger ikke bakromsspillere som Helstad til annet enn å kanskje sette inn i kamper det viser seg at vi ikke fører. Grunnen til at Frode hadde en svak sesong i fjor var at han ble brukt på feil måte. Alle vet at hvis man gir ballen til Frode og han er alene mot et par forsvarere, så er det null prosent sjanse for at han klarer å score. Så slik vi spilte under PJH så burde han ikke spilt i det hele tatt. Men når vi er tilbake som et dominant lag, så trenger vi spillere i boksen som er i stand til å putte, og det tror jeg både FJ og Iversen vil være i stand til.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 18:49    Post subject: Reply with quote

Du ønsker med andre ord at RBK skal bli Wimbledon? Gamp ballene opp til de hodesterke spissene. Nei, takke meg til litt pent spill med hurtige, tekniske spilllere som kan få til noe på egenhånd.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2006 18:52    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt motsatt! Det du mener er at vi skal ha et par spillere på topp som vi skal sende ballen opp til, slik at de skal gjennomføre alt på egenhånd?? Jeg mener at vi skal ha et LAG, et maskineri som rundspiller motstanderne og spiller seg fram til store sjanser slik at til slutt en spiss eller forsåvidt en hvilken som helst annen spiller til slutt skal banke ballen inn i nota.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 18:53    Post subject: Reply with quote

Arsene Wenger har nektet å kjøpe en target-spiss av den grunn at det blir en enkel løsning for spillerne å spille opp mot ham. I stedet har han skapt et av de mest spillende lagene i Europa, fordi de må bruke andre løsninger.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 18:55    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Jeg mener at vi skal ha et LAG, et maskineri som rundspiller motstanderne og spiller seg fram til store sjanser slik at til slutt en spiss eller forsåvidt en hvilken som helst annen spiller til slutt skal banke ballen inn i nota.

Enig, og det var det Nederland kom med i 1974, som ble kalt totalfotball. Et lag Nils Arne Eggen var svært inspirert av btw, men de drev vel med mer posisjonsbytte enn hva RBK noen gang har gjort.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 19:00    Post subject: Reply with quote

Greit. Jeg overdrev. Men jeg sa da aldri at spissene skulle gjøre alt på egenhånd. Mener at tiden er forbi hvor RBK rundspilte alle andre norske lag og spissene kun behøvde å kunne avslutte angrepene. De andre lagene er blitt bedre samtidig som RBK er blitt dårligere. Og jeg tror at Høgmo er bedre på defensiv trygghet enn offensivt storspill.

Jeg syns også at du har liiitt for høye tanker om Frode Johnsen. Han er elendig. Brukt feil, sier du. Helstad ble brukt på kanten størstedelen av sesongen og ble allikevel lagets toppscorer.

Edit: Til Frodo.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2006 19:10    Post subject: Reply with quote

Jeg skriver jo selv at FJ ikke er noe god når han blir mutters alene på topp, og får baller spilt opp mot seg. Han kan ikke gjøre ting på egen hånd - det vet alle. Men når laget har et overtak i kampene derimot, da er han gull verdt å ha inne i boksen til å avslutte angrepene, enten med hedding eller skudd. Så det spørs hvordan laget spiller. På et relativt sett dårlig lag er ikke FJ noen ideell midtspiss, men på et dominant lag er han det, såfremt han er i form naturligvis.
Det vil altså si at når Rosenborg møter gode lag i mesterligaen, noe som kan bli en stund til neste gang, så er ikke FJ den ideelle spiss, nei.
Det samme har vi sett på landslaget. Mot god motstand gjør han det dårlig og har så å si ingen nytteverdi, men mot litt svakere motstand er han ofte den som greier å putte ballen i mål. Jeg vil betegne motstanden i tippeligaen i denne sammenhengen for å være svak.

FJ er god med gode medspillere, men ikke noe fantastisk hvis han må dra lasset selv.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 19:14    Post subject: Reply with quote

Så må vi jo se da, om Rosenborg igjen klarer å dominere kampene som de gjorde før. Uansett mener jeg Johnsen er en overflødig spiller. Hvis de får Iversen i form kan han absolutt ALT som Johnsen kan, bare bedre. Hvis de ikke får han i form er han allikevel bedre.

Syns du det er bedre å spille med to helt like spillere på topp enn to som utfyller hverandre?
Back to top
jAzZ
Junior

PostPosted: 21.02.2006 19:19    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Arsene Wenger har nektet å kjøpe en target-spiss av den grunn at det blir en enkel løsning for spillerne å spille opp mot ham. I stedet har han skapt et av de mest spillende lagene i Europa, fordi de må bruke andre løsninger.

Da har du tydeligvis ikke fulgt med i timen. Arsenal scorer jo omtrent ikke mål for tiden, og har kanskje et av de mest stillestående angrep i hele ligaen. De ligger 25 poeng bak Chelsea og har scora 13 færre mål enn dem.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2006 19:20    Post subject: Reply with quote

Hehehe, nei du verden nå må jeg gi meg her. Jeg synes både Steffen Iversen og Frode Johnsen er møkk elendige, og alt positivt jeg har skrevet om dem er bare kødd. Skulle bare se om det var mulig å argumentere for at begge disse to bør spille for RBK, og selv om jeg føler jeg greide å komme med et par brukbare poeng, så ser jeg at det rett og slett ikke er mulig å komme med noen god forklaring på hvordan det er mulig å mene at det beste for RBK er å ha to slike gamper på topp. Very Happy

Men mulig Høgmo greier å komme med noen slående argumenter NÅR han velger å bruke begge disse to i startoppstillingen
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Very Happy

Jeg har enda ikke gitt opp håpet om at han blir solgt til Odd i sommerpausen grunnet manglende spilletid.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 20:08    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Allikevel må vel 190 cm høye Adebayor være noe i nærheten av en target-spiss.
Brady
Veteran

PostPosted: 22.02.2006 02:26    Post subject: Reply with quote

jAzZ wrote:

Da har du tydeligvis ikke fulgt med i timen. Arsenal scorer jo omtrent ikke mål for tiden, og har kanskje et av de mest stillestående angrep i hele ligaen. De ligger 25 poeng bak Chelsea og har scora 13 færre mål enn dem.

Det er ikke så lenge siden de spilte drømmefotball og satte en 'uslåelig' rekord i England. Nå har de vært gjennom en periode med mange skader og har i tillegg et veldig ungt lag.

Imponerende å slå Real Madrid på Santiago Bernabeu i kveld. Fullt fortjent var det også.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 22.02.2006 02:27    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:

Allikevel må vel 190 cm høye Adebayor være noe i nærheten av en target-spiss.

Har bare sett ham komme inn som reserve i en kamp i år, og da opererte han iallfall ikke som noen targetspiss. Han er vel heller ikke noen Carew-type med enorm fysisk styrke.

Uansett kan jo en spiller være høy uten å bli brukt som en targetspiller man pumper baller mot. Henry er heller ingen smågutt.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 22.02.2006 03:52    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet, Frodo Smile

Jeg er så utrolig enig med deg, i at Iversen og Johnsen ikke er noe særlig til spillere. Mulig Iversen er god, men for et bomkjøp! Kommer aldri til å bli bedre, han! Og Frode Johnsen... Herregud for en dårlig fotballspiller! Selg han! Hvordan kan to sånne i det hele tatt vurderes når vi har hurtige, avslutningsdyktige Thorstein Helstad i laget? Scora så det sang i fjor, på tross av RBK's elendige sesong. Ubegripelig! Rolling Eyes
ambiguous
Senior

PostPosted: 22.02.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Det vi må huske er at Høgmo & co daglig observerer Johnsen på trening, så NOE må Høgmo se i ham som vi andre kanskje ikke ser.

Når jeg tenker meg om er setninga over halvveis komisk med tanke på at vi ser på der det teller; kampene. Embarassed

Men, for å komme til poenget. Personlig håper jeg Johnsen blir tuppa ut av troppen snart slik at Helstad, Kone, Iversen, Braaten og alle de andre spillerne som er bedre enn ham kan få mer spilletid.

Johnsen er "over the hill" - there I said it! Cool
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 23.02.2006 12:12    Post subject: Reply with quote

FJ burde vært sendt til Moss.
GoldFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 12:14    Post subject: Reply with quote

Gi deg Tommee Eevers1. Du har postet 23 post idag, og av en eller annen grunn virker det som du har som mål å poste i alle trådene.
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 23.02.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

Nix, jeg har som mål å diskutere med fotballinteresserte. Det er vel det som er vitsen med dette forumet. Og istedet for å opprette flere brukere som enkelte andre gjør, velger jeg å poste alle mine innlegg under samme navn.

Liker du det ikke? Synd, kanskje du heller skulle prøve et annet forum der folk er mer stille?
GoldFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 12:21    Post subject: Reply with quote

Bra, veldig mange som har giddet å diskutere med deg.
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 23.02.2006 12:22    Post subject: Reply with quote

Flott at du engasjerer deg! Det er den viktigste egenskapen vi mennesker har. Det er altfor mange som bare gir f...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 50, 51, 52  Next
Page 28 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb