English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jadda
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 21:36    Post subject: Reply with quote

Spiller for spiller er det nok ikke mange om noen som har et sterkere lag enn oss, MEN ihvertfall både Molde og Godset har en mer komplementær stall enn RBK.

Det er nok også først og fremst grunnen til at de fremstår som bedre LAG.

Ikke dermed sagt at JJ har gjort det beste ut av dette laget, for all del, men min påstand er fremdeles at det å bytte trener i dagens situasjon er omtrent som å pisse i buksa for å holde varmen.

Først SD, så ny trener håndplukket av ny SD.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 21:42    Post subject: Reply with quote

Og i mellomtiden glipper gull og ecup-plass, budsjett og interesse fra evt gode SD-prospekt..
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 23.07.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen hadde vært fantastisk, men det er vel ikke så realistisk? Hvem andre kan være aktuelle? Tipper Deila trives i Godset.
EspN
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

På tide og ta hatten og gå jønsson,før alle supportere havner på psyk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror hoveddelen av grunnen til at Rosenborg ikke framstår som et bedre lag er at han som har som jobb å få spillerne til å framstå som et bedre lag, ikke får spillerne til å framstå som et bedre lag. Igjen, bare fordi han jobber sammen med en kar som ikke vet hvilke spillere som vil passe sammen (antar jeg du mener) betyr ikke det at han ikke har noen som helst innflytelse på det.
josinho
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 21:48    Post subject: Reply with quote

En tidligere RBK-spiller som er kompis med min bror sier at JJ mangler en virkelig gjennomtenkt spilleplan og at JJ er for snill med spillerne. Interessant å få vite slikt av folk som bør være høykompetent på RBK.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

Nåja, angående SD-prospekt, så var da tanken min at det skulle gjøres noe med det ASAP, altså det er status i dag som er avgjørende for akkurat det.

Når det gjelder budsjett, så bør vi vel ligge godt an med Mush, Larsen og muligens Markus ut og foreløpig bare Alas inn...?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.07.2012 21:59    Post subject: Reply with quote

Vi kunne hentet både Deila og Flo. Helst ser jeg at vi ser til utlandet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.07.2012 22:06    Post subject: Reply with quote

Flo er jo Godsets Hoftun, spiller som fikk jobb i markedsavdelinga når han la opp. Hoppet litt rundt i stillinger før han tok over som SD.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 22:13    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
En tidligere RBK-spiller som er kompis med min bror sier at JJ mangler en virkelig gjennomtenkt spilleplan og at JJ er for snill med spillerne. Interessant å få vite slikt av folk som bør være høykompetent på RBK.

Jeg har også hørt det samme, og er overhodet ikke imponert over JJ og ønsker ham aldeles ikke som trener i klubben. Jeg tror heller ikke han er uten påvirkningskraft ift spillerkjøp, men det er ikke hans hovedansvar!

Imidlertid mener jeg at det i et langsiktig perspektiv vil være en bedre løsning først å hente en kompetent SD med visjoner som igjen kan hente en trener som kan bidra til å føre laget mot nettopp denne visjonen.

Men, det er vel en naiv tanke at det skal kunne skje... Dersom vi virkelig må leve med EH i lang tid fremover så er jeg enig. Spark JJ!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 22:22    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å få hit trenere fra Nederland, Tyskland osv pga økonomiske grunner. Frykter at det kun er b-vare som vil komme til Norge fra de store fotballnasjonene, dessverre.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun er en tidligere spiller, som sikkert er kompis med noen sin bror, og det er nok Trond Henriksen også. Disse bør jo, logisk sett, være enda mer høykompetente på Rosenborg, og de ser jo tydeligvis ikke det denne andre eks-spilleren ser.

Det er ikke egentlig meningen å drite ut kilden din, spesielt siden jeg er helt enig med ham (og deg), men jeg klarer bare ikke det der "X har spilt fotball i Rosenborg før, ergo vet X mest om både Rosenborg og fotball." Det er jo akkurat det samme argumentet som Hoftuns støttespillere bruker til hans forsvar, bare speilvendt.
josinho
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

Sender du meg en PM skal du få vite hvem kilden er. Du vil bli overrasket Wink
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 23.07.2012 22:36    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Vanskelig å få hit trenere fra Nederland, Tyskland osv pga økonomiske grunner. Frykter at det kun er b-vare som vil komme til Norge fra de store fotballnasjonene, dessverre.
Får håpe det blusser opp en bank krise i Spania.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 23.07.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Svak analyse av Jönsson her, men dette viser også hva han synes er "ganske så bra".
    "- Det går for sakte med oss før pause. Alt for sakte. Motstanderne er samtidig vanskelig å spille ut med sine friske ben, men når de blir slitne utover i kampen kommer vi mer til. Vi snakket om økning av tempo og temperatur i pausen. Heldigvis hjalp det noe og prestasjonen vår etter pause er vel ganske så bra." (RBKweb.)

Når RBK styrer kampen i grøfta spillemessig fra start, men leverer noe helt annet i andre omgang, må det stilles spørsmål om trenerens plan fra start av og evnene til å justere inn fra sidelinjen underveis i omgangen er god nok. Strykkarakter til Jönsson der.

Selv om Jönsson sier til media at det gikk for sakte i første omgang, er det ikke greit å vite om dette faktisk er helt i strid med planen hans eller kun et ørlite avvik. Under JJ i år har RBK ofte ikke skapt mye før pause. Målene har stort sett kommet på slutten av kampene, når motstanderne er slitne. Var planen i dag å bruke lite krefter og fokusere på å holde nullen til pause og la dem løpe fra seg, mens vi skulle ha "pigge ben" og løpe over dem i andre omgang?

Et større problem enn balltempo, og en medvirkende årsak til lavt balltempo, var fraværet av (kjente) bevegelser å spille på. Når RBK-spillere fikk ballen brukte de tid på å orientere seg for å finne en medspiller å spille til. For ofte var både spiller med ball og medspillerne i nærheten stående i ro. Ofte når det kunne blitt overgangsmuligheter dersom det var noen bevegelser å spille til, ble det heller slått til en medspiller som sto i ro. Dette er en dårlig plan når vi ikke har eksplosive/raske spillere som Jönsson hadde i Stabæk.

Henriksen klarte å vende spillet et par ganger ved å passe til andre enn nærmeste, men det så ikke ut som om dette var del av noen plan, heller tilfeldige påfunn han skal ha ros for (og ikke treneren).
Hvis Jönsson virkelig mener at det skulle ha vært større balltempo i første omgang burde han ha lært spillerne hvordan bevegelsene i laget skal være. Det så ikke ut til at spillerne hadde noen klar formening om dette. Ofte gikk pasningene på fot til medspiller som sto i ro, (men i alle fall var rettvendt). Da skulle det ikke store unøyaktigheten til før ballen kom en halv meter bak spilleren og man mistet "momentum". (Dro ned balltempoet.)

Når det sjelden er flere samtidige bevegelser blir det også lett å lese oss og demme opp. Det kan være en naturlig forklaring på at statistikkene i mange kamper viser at RBK har vært svært ineffektive i år. Det avsluttes en god del, men avslutningsmulighetene er ofte ikke i gode nok situasjoner til at det blir mange mål.

Man satte også for ofte opp medspillere i situasjoner der de slett ikke har sin go'fot. Eksempler: Svensson i løpsdueller mot hurtigtog og Chibuike i hodedueller mot stopperne deres.

En skikkelig dårlig kamp der RBK ble reddet av et flott, men like gjerne tilfeldig lykketreff fra Rønning etter corner.
Hvis det er innsatsvilje og å satse på tilfeldigheter som er planen, så er jeg enig med Jönsson. Da var dette ganske så bra. ... Men egentlig synes jeg motsatt av Jönsson: Dette var for dårlig, skuffende, lite inspirerende og ikke egnet til å skape positivt engasjement rundt den sterkt falmende merkevaren Rosenborg.
JonXpstad
Senior

PostPosted: 23.07.2012 23:04    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Svak analyse av Jönsson her, men dette viser også hva han synes er "ganske så bra".
    "- Det går for sakte med oss før pause. Alt for sakte. Motstanderne er samtidig vanskelig å spille ut med sine friske ben, men når de blir slitne utover i kampen kommer vi mer til. Vi snakket om økning av tempo og temperatur i pausen. Heldigvis hjalp det noe og prestasjonen vår etter pause er vel ganske så bra." (RBKweb.)

Hvor lange svar skal du ha?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 23.07.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Sa ikke noe om lengde. Problemet er at han ikke ser ut til å kunne analysere hva som faktisk er et problem (manglende kjente bevegelser) og hva som bare er et symptom på dette (lavt balltempo). Likeså klarte han altså ikke å korrigere dette fra sidelinja, men måtte bytte inn en spiller som kunne skape noe på egen hånd når han fikk ballen.

Det er kvaliteten på Jönssons svar som er svak. Lengden er kjembebra så lenge det ikke er mer substans i svaret hans enn som så. RBK
EspN
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

- Jeg skal ikke si så mye, men det skulle vært annerledes for å si det sånn, svarte Nils Arne Eggen på Nettavisens spørsmål om hva som var galt med Rosenborg mandag kveld.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ivar
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 23:22    Post subject: Reply with quote

Annerledes! Akkurat det vi er ute etter!
Eggen for president!
JonXpstad
Senior

PostPosted: 23.07.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Hvordan vet du at det er manglende kjente bevegelser og ikke en mental ting/ spirrit?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 23:36    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
- Jeg skal ikke si så mye, men det skulle vært annerledes for å si det sånn, svarte Nils Arne Eggen på Nettavisens spørsmål om hva som var galt med Rosenborg mandag kveld.

Snakker om manglende analytiske evner. Klarer ikke å konkretisere hva som er problemet, men klarer kun å konkludere med at det er et problem. For en elendig trener den godeste Eggen er.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 23.07.2012 23:45    Post subject: Reply with quote

Er det vanskelig å forstå at Eggen vet at det blir skandaleoverskrifter om han uttaler seg noe større enn det der?
Goran
Proff

PostPosted: 24.07.2012 07:52    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
EspN wrote:

Snakker om manglende analytiske evner. Klarer ikke å konkretisere hva som er problemet, men klarer kun å konkludere med at det er et problem. For en elendig trener den godeste Eggen er.

'Det handler om struktur' sa Eggen til adressa (dagens papirutgave).

Det må jo gjøre vondt for Eggen å se RBK om dagen.

Det blir noe nitrist over det om jeg skal bruke Kroksæther som sannhetsvitne, men han er inne på noe i dag. Personlig gleder jeg meg fortsatt til kampene, men det er noe trist over det når tilfeldighetene nesten alltid avgjør. Som sistnevnte er inne på, så vi vi vel knapt sett en hel god kamp fra RBK på evigheter?
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 24.07.2012 08:10    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Jeg synes dette er svært godt sagt (når man vet hvor mye bråk det vil bli om NAE uttaler seg mer konkret); og det sier vel det meste. Man kan jo håpe at noen på brakka vil høre, men det har jeg sluttet å tro på.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 24.07.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Det Eggen uttaler her, sammenholdt med det som kommer frem i VG, ref. sitatet i NAE-tråden, er intet mindre enn en flengende kritikk av JJ. En fullt ut berettiget kritikk også. Det er selvfølgelig ikke en kritikk av gårsdagens kamp alene. Det er en kritikk av det Rosenborg er blitt.

Som jeg sa i går så har jeg en følelse av at dersom vi ryker på torsdag så henger JJ sin fremtid i RBK i en syltynn tråd. Det er helt logisk at det må bli slik. Det er ikke nødvendigvis slik at han da får sparken på fredag, men jeg tror at avgjørelsen om å avsette JJ vil bli tatt som en følge av et slikt scenario.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 381, 382, 383  Next
Page 256 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb