| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RoarS Junior
|
Posted: 20.05.2012 21:57 Post subject: |
|
|
Joda, og XYZ-programmet har sine definisjoner på ditt og datt når det gjelder kategoriseringer av løping. Hadde vært interessant å visst hvilket O2-opptak dagens tropp har. Av dagens landslagsprofiler vet jeg at Gamst skårer høyt på både O2 og antall løpemeter av ulike slag.
| Quote: |
Nei 02 er ikke så relevant i fotballsammenheng, i langrenn derimot er det ekstremt relevant på grunn av at alle kroppens muskler brukes under konkurranse. Hverken Strand eller Skjelbred skoret høyt på 02-tester når de var i klubben, men de sprang ekstremt langt uansett. Skal nevnes at Daniel Braathen skoret 59 i 02-testen RBK hadde når han var i klubben. Dette er ekstremt lavt, og man kan sammenligne han med Øyvind Leonardsen som på sin tid skoret 85, som igjen er EKSTREMT høyt uavhengig av idrett. Kan konkludere med at 02 er langt i fra relevant i fotball. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.05.2012 00:10 Post subject: |
|
|
| Eneste lyspunkt for tiden sammen med Markus i dag. Dog tror jeg at til og med Godset hadde vært en bedre utviklingsarena for ham enn RBK for tiden.. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 24.05.2012 00:20 Post subject: |
|
|
| Selnæs ble kåret til banens beste idag. Vel fortjent! |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 24.05.2012 00:24 Post subject: |
|
|
| Uenig. Tror dagens banens beste pris handler mer om "ny ungdom" syndromet. Synes ikke han gjorde så mye av seg, og var også litt borte defensivt ved noen tilfeller. Synes blant annet Henriksen fortjente det mye bedre. Men for all del, Selnæs spilte ok idag han også. Absolutt stort talent. |
|
| Back to top |
|
 |
RoarS Junior
|
Posted: 24.05.2012 00:54 Post subject: |
|
|
| HVA I ALLE DAGER? greit nok, Selnæs var kanskje ikke banens beste i dag, men Henriksen? Er og forblir en middelmådig spiller i mine øyne. Er like overvurdert som PCS var i klubben, dog hadde PCS noe mer internasjonalt over seg. Henriksen har åpnet sesongen helt OK, og der tror jeg han kommer til å forbli. Er det noen som lever på "ny ungdom" så er det han.Merk deg dette SteinarG - hvis henriksen blir kjøpt(noe han blir) så kommer han til å slite benken. Kommer kanskje til å levere OK, i middelmådige ligaer, men i Spania,Frankrike,England og Tyskland kommer han ikke til å få spilletid. Selnæs slo konstant farlige dødballer, og passer som en DM i 4-2-3-1, noe som er særdeles moderne formasjon. Hvor passer Henriksen i en moderne internasjonal sammenheng? Kanskje som en boks-til-boks-spiller i 4-3-3. Greit nok at de klovnene i Adressa overvurderer han og gir konsekvent altfor høye karakterer, men vi må faktisk se hvilke kvaliteter han innehar, som gjør at han kan bli et håp for landslaget i fremtiden(ikke at det skal så mye til). |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 24.05.2012 01:09 Post subject: |
|
|
| Synes Henriksen også passer veldig godt til en 4-2-3-1 formasjon. Vi husker jo Annan - Tettey, hvor Tettey (nå Henriksen) gikk på mange indreløper-løp fremover mens Annan (nå Selnæs) holdt igjen i sin anker-rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.05.2012 08:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes både Henriksen og Selnæs var gode i går, og biter godt fra seg mot en fysisk hard VIF-midtbane med både Ogude og Hæstad. Planen til VIF var nok å dominere sentral midtbane fysisk - det klarte de ikke.
Selnæs står fram som en viktig brikke i laget, og tar steg for hver kamp. Litt upresis med ball, faktisk, i går, men han er en av de få som vet hva han vil med den. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.05.2012 09:25 Post subject: |
|
|
| Helt enig med zaphod81, hadde trodd at Selnæs og Henriksen skulle bli spist opp av harde tacklinger fra svinet Ogude og primitive Hæstad, men de kom stort sett seirende ut av den kampen. Henriksen hadde en av sine beste kamper for året imo. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 24.05.2012 09:36 Post subject: |
|
|
Selv om Selnæs ikke hadde sin beste kamp i går, er det godt å se hvilken ro han har med ballen. Lar seg sjelden stresse til å slå feilpasninger og velger ofte det enkle OG beste istede for å bare slå langt (som Høiland). Samtidig har han en bra dødballfot.
Blir nok ikke lenge hvis han fortsetter slik. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.05.2012 10:03 Post subject: |
|
|
| Det som har imponert meg mest er den fysiske styrken til Selnæs. Han ser jo meget veik ut, men han er faktisk ganske duellsterk og vinner både i lufta og langs bakken defensivt. Det eneste han mangler er da fart. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 06.07.2012 14:08 Post subject: |
|
|
Noen som har hørt noe om forlengelse på Selnæs? Han har vel bare 2,5 år igjen på kontrakten. Må tilby en 5-års kontrakt med en gang, mens Selnæs fremdeles har noe å vinne på det. Håper ikke Hoftun blir for sen, igjen. Og igjen. Og igjen. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 06.07.2012 14:30 Post subject: |
|
|
| Han fyller 18 i morgen, så da er det vel på tide å gjøre det, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2012 23:46 Post subject: |
|
|
– Jeg fikk mye pes for at jeg klaget på dommeren, og dermed fikk unødvendige kort grunnet kjeftbruk. Det ble bare to i fjor, men jeg vet at jeg hadde et kroppsspråk som ikke var helt bra. Gikk det ikke veien så viste jeg det med å være oppgitt, og slå ut med henda for eksempel, sier han.
– Men nå er du ferdig med den uvanen?
– Jeg er blitt litt mer voksen, samtidig som jeg fikk klar beskjed om at jeg ville utvikle meg som fotballspiller hvis jeg kuttet det ut. Og det har jeg gjort.
Les mer: RBK-spiller fikk beskjed om å ta seg sammen
Gratulerer med myndighetsdagen om et kvarter! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2012 13:13 Post subject: |
|
|
Rosenborgs unge midtbanetalent har slitt med tung kropp og feber i de siste par ukene. Nå viser blodprøvene at det dreier seg om en virusinfeksjon. Noe som betyr at Selnæs er uaktuell for spill i de to neste kampene.
Les mer: Uaktuell denne uka
 |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 10.07.2012 21:52 Post subject: |
|
|
Det stemmer at han er uaktuell denne uka, men det stemmer ikke at han har "et virus". Det har blitt tatt masse prøver, men de finner ikke ut va som feiler gutten. Nå er ikke jeg noe lege, men grøsser kaldt nedover ryggen min når jeg hører det. Her må klubben ta selvkritikk til tusen, dette er så nære rovdrift som du kommer. Han spilte 10 kamper i løpet av mai, om man regner med landskamper, serie og cup. Det er ei helt sinnsyk belastning. Legg til at han fikk my kortere ferie enn resten av stallen, og vips, så har man kjørt gutten i senk.
Hvorfor spilte han mot Tiller i cupen? Hvorfor spilte han mot Halden i cupen?
Helt utrolig at RBK ikke har evnet å tenke lenger frem i tid i denne saken.
Dette kan i verste fall ødelegge en lovende fotballkarriere _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 10.07.2012 21:56 Post subject: |
|
|
| Det er mye her som høres ut som kyssesyke er det ikke? Masse belastning under sykdommen vil jo også føre til at man blir sliten lenge i ettertid. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.07.2012 21:56 Post subject: |
|
|
Unnskyld? Tillater du deg, som selv innrømmer at du ikke er lege, og trekke RBK-klinikkens funn i tvil?
Med hvilken rett, da? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.07.2012 22:00 Post subject: |
|
|
| ??? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2012 22:03 Post subject: |
|
|
| Har ikke Hoftun installert antivirusprogram i RBK? Skandale. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 10.07.2012 22:09 Post subject: |
|
|
RBK-klinikkens funn? De har ikke funnet ut en dritt på prøvene. Den saken på rbk.no er nok for å avdramtisere hele greia litt. Men fakta er altså at de foreløpig ikke har funnet ut noen ting, på tross av at de har tatt mange prøver...
Grunnen til at jeg, på tross av at jeg ikke er lege, går såpass hardt ut, er at dette minner meg veldig om min egen "fotballkarriere". Jeg ble selv utsatt for overbelastning mens jeg spilt 2.div, dette, sammen med kyssesyke, gjorde at jeg senere måtte legge opp.
Derfor grøsser jeg veldig med tanken på en ung gutt som er blitt overbelastet, samtidig som de ikke finner ut noe gjennom prøvene (Det tok lang tid før de faktisk fant ut at jeg hadde kyssesyke). _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.07.2012 22:09 Post subject: |
|
|
| Plenty av stoff for en ny leder i Verdalingen i løpet av ei uke eller to... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.07.2012 23:07 Post subject: |
|
|
| seler wrote: | RBK-klinikkens funn? De har ikke funnet ut en dritt på prøvene. Den saken på rbk.no er nok for å avdramtisere hele greia litt. Men fakta er altså at de foreløpig ikke har funnet ut noen ting, på tross av at de har tatt mange prøver...
Grunnen til at jeg, på tross av at jeg ikke er lege, går såpass hardt ut, er at dette minner meg veldig om min egen "fotballkarriere". Jeg ble selv utsatt for overbelastning mens jeg spilt 2.div, dette, sammen med kyssesyke, gjorde at jeg senere måtte legge opp.
Derfor grøsser jeg veldig med tanken på en ung gutt som er blitt overbelastet, samtidig som de ikke finner ut noe gjennom prøvene (Det tok lang tid før de faktisk fant ut at jeg hadde kyssesyke). |
Jojo, men med mindre du sitter på inside-info fra innsiden av klinikkens fire vegger, slik at du veit at de ikke har funnet noe og at artikkelen således er ett skalskeskjul, stoler jeg faktisk mer på medisksnk fagperoneøø enn en som selv innrømmer at han ikke er det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 10.07.2012 23:18 Post subject: |
|
|
Snakka med Ole og pappa ivar seinest i dag ettermiddag. De se at det foreløpig ikke var funnet noe som helst på prøvene. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.07.2012 00:16 Post subject: |
|
|
Adressa følger opp:
  |
|