| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2158 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 10.07.2012 07:53 Post subject: |
|
|
Hvis Koteng mener at Hoftun gjør en god jobb må han da si det! I mine øyne forsvarer han ikke Hoftun ved å dra mobbekortet. Jeg har ikke lest papirartkkelen, det kan være at han forsvarer jobben Hoftun gjør der. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:17 Post subject: |
|
|
Uansett fremstår forsvaret som verdiløst da hans måte å imøtegå kritikken på er å hyle opp om mobbing
Supporternes krav om avgang for personer i sentrale stillinger i en klubb (Sportslig leder, hovedtrener, styreleder, daglig leder) er en del av fotballhverdagen. Gjør du ikke en god nok jobb, får du supporterne mot deg og beskjed om å finne deg en ny jobb.
Å kalle dette for mobbing og å unnvike kritikken ved å anklage kritikerne for å være mobbere, er feigt og defensivt. Det mer enn antyder at man ikke har noe annet forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:30 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Bra av Koteng som gjør det eneste riktige. Lurer på hvilken kronidiot som kom opp med forslaget. Var vel en av megasyterne her, tenker jeg. |
" Drit og dra hele gjengen."
Det må da være ensomt alene på toppen??
Har du lest innlegg på andre diskusjonsforum noen gang?
Slike utsagn er faktisk blandt de mest useriøse på dette forumet.
Når det er sagt,synes noen blir VEL enspora kritisk både når det gjelder Hoftun og JJ,men det må en vel leve med på et åpent forum. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.07.2012 08:32 Post subject: |
|
|
Hoftun har fungert som et destruktivt element i klubben helt siden han stod i spissen for spilleropprøret mot By Rise.
Å velge en slik stilling gjør en like utsatt for offentlig kritikk som en politiker.
Skal man ikke ha lov til å si "Stoltenberg (etc) må gå" heller?
Blir det også mobbing?
Her dreit du deg ut Koteng! Du burde kanskje begynne å faktisk lese litt
her på forumet og snakke med supporterne, kanskje du vil få en bedre virkelighetsforståelse da? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:40 Post subject: |
|
|
Når flausene blir så mange og store over mange år så kommer man i en spesiell situasjon. Når man argumenterer saklig og viser til uomtvistelige fakta så faller ordene veldig tungt for enkeltindivider.
Her må styret ha tunga rett i munnen og lese situasjonen. Koteng har gjort en laber innsats når det gjelder tomtesaken, og nå kommer anklager om mobbing av Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:41 Post subject: |
|
|
I mine øyne er dette tett ved mobbing, og da driver jeg verken "hersketeknikk" eller drar "mobbekortet".
Hva skulle man ellers kalle det å henge opp et banner i en godt besøkt tv-sendt fotballkamp er som sagt tett ved mobbing. At man i andre land gjør ting som er enda verre endrer ikke på min oppfatning av dette.
Hvordan ville dere reagert hvis noen hadde gjort det utenfor deres jobb, og så sørger for at hele Norge fikk se det. Man må selvfølgelig tåle endel som sportsdirektør i Norges mest profilerte klubb, men at noen av dere reagerer på at Koteng stiller opp for Hoftun er ..... overraskende.
Hva skulle han svart, "Dette må Erik tåle", "Et konstruktivt innspill fra supporterne som vi må ta med oss" osv.
Skjønner godt at mange mener at Hoftun har endel å gå på i forhold til å ha gjøre jobben optimalt, men endel av utsagnene virker lite gjennomtenkt.
- "Hoftun må sparkes.", "Skjønner ikke at Hoftun ikke trekker seg" osv.
Ut fra en arbeidsrettslig vurdering (og dette har jeg holdt på med i over 20 år, er jeg ganske sikker på at det ikke er grunnlag for å sparke Hoftun. Ikke en domstol i Norge vil komme til at Hoftun ut fra en arbeidsrettslig vurdering har gjort en så dårlig jobb at det er saklig grunn til å si ham opp. At han ikke trekker seg fra en sikkert rimelig godt betalt jobb kan vel heller ikke være så overraskende. Hvor mange norske arbeidstakere gjør det. "Jeg synes ikke jeg gjør jobben godt nok, så jeg sier opp. Har riktignok ikke en annen jobb å gå til, men det er mitt problem."
- "Hoftun klarer ikke å resignere avtaler", "Hoftun gir for korte kontrakter".
Det er vel relativt mange unge norske spillere som i dag har en litt for stor tro på sin egen fortreffelighet, og dermed ikke ønsker å signere kontrakter. De håper i stedet å gå til bedre betalte reservebenker i Belgia, Sveits, tysk 2. divisjon osv. Det samme "problemet" har en rekke norske (Singh i VIF, Odd-spillere osv.) og sikkert utenlandske klubber på samme nivå som den norske liga. Antar at det er mange svenske unge fotballspillere som heller ikke vil tegne nye kontrakter for å ha muligheten for å gå til utlandet.
Hvordan skal Hoftun gi et "offer he can't refuse". Det er vel snakk om penger, og så lenge man nå prøver å få til en edruelig lønnspolitikk vil det være vanskelig. Tror heller man i dette tilfelle skal peke på spillerne og på spillernes agenter som ofte overvurderer sin egen forhandlingsposisjon. Men det er klart når en så passe god spiller som Singh nå får kontrakt i Holland og sikkert bedre betalt, så kan også Svensson få tilsvarende. Tror vi må se langt etter spillere som Strand, Hoftun, Skammelsrud osv i forhold til klubblojalitet.
Når det gjelder lange kontrakter kan dette være bra i enkelte tilfeller, men hylekoret ville ha startet dersom vi hadde gitt Wangberg en 5-års kontrakt. Det er jo svært vanskelig å vite hvilke spillere som slår til eller ikke. (Så er det selvfølgelig en haug av dere som vet hvem som blir bra eller ikke, men det er dere langt på vei alene om i fotballverden). |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.07.2012 08:43 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Hvordan ville dere reagert hvis noen hadde gjort det utenfor deres jobb, og så sørger for at hele Norge fikk se det. |
Nå er det særdeles få jobber i dette landet som opprettholdes av supporteres gunst. En må ikke glemme hva slags jobb dette er og hvorfor den er der. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:45 Post subject: |
|
|
| Når det gjelder flausene og hvordan Hoftun gang på gang har forårsaket at klubben har havnet i rettstvister angående den ene spilleren etter den andre så skulle man tro at det var rom for oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.07.2012 08:46 Post subject: |
|
|
Gedigent minus til Ivar Koteng, som dessverre viser tegn til å være støpt i samme form som sin forgjenger og sine kamerater i kompisklubben.
Som noen her sa: hadde det stått "Hoftun er stygg" hadde jeg vært enig. At supporterne for en klubb viser sin misnøye over flere år på den eneste måten som får klubbens oppmerksomhet med et såpass klart og saklig budskap, det er en meningsytring. Å stemple dette som mobbing handler ikke om å forsvare sin ansatte, det handler om å respektere tilhengerne av laget.
Er det virkelig i Rosenborgs ånd å sitte der i elfenbenstårnet sitt og forskanse seg for sine egne supportere? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:47 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Bra av Koteng som gjør det eneste riktige. Lurer på hvilken kronidiot som kom opp med forslaget. Var vel en av megasyterne her, tenker jeg. |
Megasyterne er de som syter om at klubben ikke kan og skal rydde opp og anklager de som ønsker å rydde opp for mobbere. De som er positive er slike som Senador, som tidlig innser hva som må justereres for å holde suksessen ved like, og som ivrer for å brette opp armene. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:51 Post subject: |
|
|
Konesseur;Kan du med sikkerhet si at du ville gjort en bedre jobb enn Hoftun?
Enn Koteng?
2 enkle ja/nei-svar,takk. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 08:54 Post subject: |
|
|
Det kan jeg med sikkerhet si at jeg ville ha gjort. Jeg ville nemlig ha innlevert min oppsigelse på dagen med øyeblikkelig virkning, slik at klubben hadde kunnet ansette en sportsdirektør som er egnet for stillingen.
Edit: Når det gjelder vervet som styreformann ville jeg nok ha gjort ting litt annerledes enn Koteng. Da ville det blitt slutt på kaffeslabberaset, mediestrategi, og dilldall. Full fokus på inntjening, kutting av kostnader som monner, og en 11'er som svinger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2012 09:01 Post subject: |
|
|
Jeg mener jeg har vært konstruktivt kritisk til jobben Hoftun har gjort.
Men veldig mye her inne på forumet har også vært løsaktig, der Hoftun har fått skylda nesten alene for ting som flere har skyld for. Denne konstateringen av hva han har stått bak og ikke har også hatt preg av å være dårlig begrunnet. Han har liksom fått null kred for de tingene som har vært bra de senere årene, men skylda for alt som har gått galt.
I sum har det tendert mot mobbing, selv om banneret alene ikke er det, og Koteng kanskje burde ordlagt seg annerledes i forhold til den enkelte episoden.
Men Koteng vet vel også hva som skrives her inne, og det kan være summen av det pluss banneret som får han til å bruke ordet mobbing. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 09:06 Post subject: |
|
|
Kanskje er det ting her og der som ikke stemmer overens med absolutte fakta.
Men i sum, når man regner alle flausene, fiasko-innkjøpene, manglende strategiske evner, manglende visjonære lederstil, osv. osv. at dette ikke er riktig mann til å være sportsdirektør I Rosenborg Ballklub overhode. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.07.2012 09:08 Post subject: |
|
|
Er ikke Rosenborg en klubb hvor det skal være takhøyde for mange ulike meninger og vi kun er sint i ett sekund på hverandre? Hvis ikke klubben klarer å innfinne seg i at det er folk som synes at Hoftun ikke gjør en god nok jobb. Ja, da er vi på langt på vei ned i grava allerede. Dette er så forbanna typisk norsk og ikke tåle kritikk som ikke fremsettes i det lukkede rom. Alt skal være så forbanna glattpolert og striglet.
Det Koteng skulle svart er at "Vi registrerer det er folk som mener at Hoftun ikke gjør en god nok jobb, det må de få mene. Det skal være takhøyde for det. Men det er klubben som tar avgjørelser om hvem som skal gå eller ikke!"
Stort minus i boka til Koteng fra meg! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 10.07.2012 09:10 Post subject: |
|
|
Det Koteng gjør nå, er bevisst å vanne ut mobbe-begrepet. Bare vent å se. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.07.2012 09:14 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: |
Hvordan ville dere reagert hvis noen hadde gjort det utenfor deres jobb, og så sørger for at hele Norge fikk se det. Man må selvfølgelig tåle endel som sportsdirektør i Norges mest profilerte klubb, men at noen av dere reagerer på at Koteng stiller opp for Hoftun er ..... overraskende. |
Når man går til en høyprofilstilling må en faktisk tåle anmodninger om ens avgang uten at det fremstilles som mobbing. Og det er vel ingen som reagerer på at Koteng stiller opp for Hoftun. det man reagerer på er måten han gjør det på.
| Quote: | | Hva skulle han svart, "Dette må Erik tåle", "Et konstruktivt innspill fra supporterne som vi må ta med oss" osv. |
Tja, han kunne jo svart "vi skjønner supporternes frustrasjon, men vi har ingenting å utsette på den jobben Erik gjør". For eksempel.
| Quote: | | Ut fra en arbeidsrettslig vurdering (og dette har jeg holdt på med i over 20 år, er jeg ganske sikker på at det ikke er grunnlag for å sparke Hoftun. Ikke en domstol i Norge vil komme til at Hoftun ut fra en arbeidsrettslig vurdering har gjort en så dårlig jobb at det er saklig grunn til å si ham opp. |
Der er jeg ganske sikker på at du tar feil. Hvis du, jeg eller hvem som helst hadde begått en tabbe som kostet arbeidsgiver flere milloner kroner fordi vi ikke skjønte forskjellen på brutto og netto og fra før av leverte mediokre resultater, ville vi nok vært på god tur ut døra. Hvis vi så et års tid senere blandet bedriften opp i en meget etisk tvilsom handel som grenset opp til svindelforsøk, kan jeg garantere at jobben hadde hengt i en meget tynn tråd.
Dine tjue års erfaring med arbeidsrettslige spørsmål blir ikke mye verdt om du ser bort ifra slike episoder når du skal vurdere situasjonen.
| Quote: | | - "Hoftun klarer ikke å resignere avtaler", "Hoftun gir for korte kontrakter". |
Kan folk vennligst slutte å bruke ordet "resignere" om å fornye?
Videre er det ingen som har sagt at en forventer at absolutt alle kontraktsforhandlinger skal gå vår vei. Vi skjønner at det er "vanskelig" (som Hoftun har for vane å forsvare seg med) å få spillere til å signere avtaler. Men det er jo ikke unntaket at han mislykkes, det er hovedregelen.
| Quote: |
Når det gjelder lange kontrakter kan dette være bra i enkelte tilfeller, men hylekoret ville ha startet dersom vi hadde gitt Wangberg en 5-års kontrakt. Det er jo svært vanskelig å vite hvilke spillere som slår til eller ikke. (Så er det selvfølgelig en haug av dere som vet hvem som blir bra eller ikke, men det er dere langt på vei alene om i fotballverden). |
Der er vi enige. Å gi lange kontrakter til middelmådigheter er det liten fremtid i (en av feilene som ble gjort for noen år siden var å gi langtidskontrakter til spillere som aldri slo til). Så har kritikken heller ikke i særlig grad dreiet seg om dette, men om at han aldri avviker fra "3,5 år"-malen. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 10.07.2012 09:15 Post subject: |
|
|
Hoftun har fast ansettelse i RBK og har ved det et veldig godt vern mot oppsigelse. Så lenge Hoftun ikke sier opp jobben sin har ikke RBK så mye de skulle sagt selv om de mener han ikke fungerer optimalt.
Det er urealistisk å tro noe annet.
Derfor mener jeg at Stjernen som daglig leder har en nøkkelrolle sammen med Koteng i å sette rammene og følge opp Hoftun tett. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
gordon Junior

|
Posted: 10.07.2012 09:18 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Men Koteng vet vel også hva som skrives her inne, og det kan være summen av det pluss banneret som får han til å bruke ordet mobbing. |
La oss ikke glemme klistremerkekampanjen som Hoftun bekreftet at han kjente til. Mobbing blir faktisk rett ord å bruke i den sammenhengen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 09:20 Post subject: |
|
|
| Klistremerkene er laget av noen dritunger, og det er ikke det Koteng sikter til. |
|
| Back to top |
|
 |
gordon Junior

|
Posted: 10.07.2012 09:25 Post subject: |
|
|
| Dritunger eller ei, de har samme budskap som banneret og Hoftun bekreftet at han kjente til klistremerkene. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.07.2012 09:27 Post subject: |
|
|
http://www.youtube.com/wa...lzGrL27S28
Her må rett og slett Valencia-supporterne gå i seg selv, tenke å veive hvite håndtørkler mot egen trener? Mobbing! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2012 09:28 Post subject: |
|
|
Edit: Svar til gordon
Dette er bare forsøk på å avvæpne kritikken. Argumentasjonen faller til stengrunn. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.07.2012 09:29 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Lurer på hvilken kronidiot som kom opp med forslaget. Var vel en av megasyterne her, tenker jeg. |
Den største kroniditoten her er deg, som gang på gang slenger ut generelle påstander om ting folk "her inne" skal ha ment, uten at du gjør et minste forsøk på å konkretisere det når du blir konfrontert. Hele din debatteknikk handler om å sette opp noen fattige spøkelser som du kan slå ned. Stråmannskongen!
Dette er et generelt tips til deg, og jeg foreslår at du endrer debatteknikk drastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.07.2012 09:35 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Hvordan ville dere reagert hvis noen hadde gjort det utenfor deres jobb, og så sørger for at hele Norge fikk se det. |
Dette er ingen vanlig jobb. Det er supporterne/medlemmene som er hele eksistensgrunnlaget for Rosenborg og da er man naturligvis berettighet til å ha sterke meninger og å vise dem offentlig. Fotball er en meget offentlig tilgjengelig arbeidsplass og jobben foregår alltid med mange kamera til stede.
Mener du at det er mobbing og totalt utidig når bøndene putrer opp mot Stortinget i traktorene sine og krever at landbruksministeren må gå også?
Man har et overhode som er ansatt for å ivareta sine interesser. Om denne personen forvalter dette ansvaret på en slett måte, har man rett til å si ifra. Det er ikke Hoftun personlig som rammes av den dårlige jobben han gjør, men hele fotballklubben, supporterne og alle medlemmene. |
|
| Back to top |
|
 |
|