View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2012 00:05 Post subject: Rosenborg - Molde |
|
|
VS.
De mulige ytterpunktene tabellmessig etter denne kampen er enten tre eller ni poeng bak Molde.
Kjør debatt!
Minner forresten om parkfest på Marinen før kampen. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 01.07.2012 00:23 Post subject: |
|
|
Har på følelsen av vi tar denne. Tatt i betraktning at vi viste bedre tendenser i dag, og at Molde har vunnet flere kamper på rad tror jeg kan være med å bikke det i vår favør. Etter flere dårlige kamper, har Vikingkampen mest sannsynlig gitt spillerne litt mer selvtillit. I tillegg er ikke Molde veldig revansjesugne etter mange seire. Det at vi tapte mot dem tror jeg også er en fordel i forhold til revansjelyst. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 01.07.2012 00:27 Post subject: |
|
|
biffen wrote: | Det at vi tapte mot dem tror jeg også er en fordel i forhold til revansjelyst. |
Værsåsnill. Ikke nå igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 01.07.2012 00:28 Post subject: |
|
|
Etter spillet vi viste i dag har jeg like mye håp forran denne molde-kampen som den forrige. Ergo tror jeg Kjernen blir banens beste også denne matchen. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.07.2012 00:29 Post subject: |
|
|
Tap mot Molde på Lerkendal gjør uspiselig-kommentaren om en tidligere trener til ønskereprisen, men det er vel helt andre tider nå. Noen har det som i overført betydning kalles stake (som også IRL kan brukes i utide selvfølgelig). Noen har baller. Og noen bare suger. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 01.07.2012 00:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.07.2012 00:29 Post subject: |
|
|
Men jeg kan være med på at det er dette det handler om. Nivået er såpass jevnt i serien, spesielt mellom disse to lagene, at det hele står og faller på hvem som vil mest og har den rette innstillingen til kampen. Håper RBK får bra støtte fra tribunen, for nå er det viktig. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 01.07.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Haha! Sorry for at jeg brukte det svært oppbrukte ordet revansjelyst, Wanneboo!:p Selv om Janne er en klovn og bør fjernes fortest mulig fra stillingen, har jeg troen på seier enda spillet fortsatt er planløst. Vi har de desidert beste spillerne, og med rett innstilling, er jeg ganske så sikker på at Molde blir for små. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 01.07.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Gleder meg til å ta turen fra Bergen til Trondheim for å få med meg denne kampen. Blir årets høydepunkt for meg, hvertfall hvis vi gruser Molde  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.07.2012 01:24 Post subject: |
|
|
Når begynner denne kampen? vg live sier 18:00, rbk.no sier 20:00. Har mest tro på sistnevnte. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.07.2012 03:05 Post subject: |
|
|
Ville jo vært utrolig om den ikke var tv2s hovedkamp, så går kl 8 ja. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.07.2012 10:56 Post subject: |
|
|
Første søndag kl 20 kamp i år ungene får være med på. Vi kjørte RBK-musikk i stedet for barne-TV i går. Både mamma, pappa, onkler og bestefar har hausset opp til denne kampen. De gleder seg stort. Til store protester fikk vi overtalt minstemann til å legge til vask rosenborgskjorta som han bruker til nattskjorte nå om sommeren. Alt er taima og tilrettelagt. Nå gjelder det at Egon Jönssons plan lykkes.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.07.2012 12:29 Post subject: |
|
|
Vi må vinne, i følge Eggen. Og han har sommerfugler inn mot Europa-kvaliken. Var for øvrig morsomt å se tilbakeblikket fra 1999 hvor Sørensen kaller Ulseth latterlig etter å ha betegnet Molde som et bedre lag. Da må de i så fall ha vært svært gode, for vi var slettes ikke ueffen i 1999...
Last edited by attach on 04.07.2012 12:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.07.2012 12:41 Post subject: |
|
|
Fy flate som jeg gleder meg til denne.4-1 til Troillan.
Gå på og ikke se seg tilbake.
Håper vi får stoppa kjæften på disse huleboerne fra nordvestlandet.
Men tape #####, kjæm han Røkke, Gjelsten og I til å spytte inn en 50-100 mil.til,
så dritten kan kjøpe seg til mer suksess.
Men de skal vite der nede i Romsdalen at etter den søte kløe kommer den sure svie,og halleluja for det.
Men enderlig en kamp vi alle med bart og karsk i koppen kan se frem til,
måtte vi bank dem svarte og kvite tilbake til Romlingane.  |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 06.07.2012 08:08 Post subject: |
|
|
Kan vi håpe på 20.000 mot Molde på søndag? Er det solgt mange billetter?
Har en god følelse før kampen og håper gutta er klare fra start. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 06.07.2012 11:31 Post subject: |
|
|
Må si jeg håper DFH er klar igjen til denne kampen. Så adressa satte opp antatt førsteellver uten han. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.07.2012 12:15 Post subject: |
|
|
TV2 og Tornekrattlederen gjør sitt før kampen:
"– Rosenborg har tidligere vært et flaggskip i norsk fotball, men den rollen er det nå Molde som har. ...
– Blåser ikke før Rosenborg scorer
Selv om Maurseth mener Molde nå er den ledende klubben i landet, så innrømmer hun likevel at kampen på Lerkendal blir tøff.
– Rosenborg er alltid farlig. De har evnen til å stå på til dommeren blåser, det skal de ha. Men så skal det sies at dommeren ikke blåser før RBK har fått seg et overtidsmål, men det er en annen sak, sier hun.
Hun er også enig med Kjernens talsmann i at oppgjøret er helt spesielt, og at det alltid kommer til å bli det.
– Rosenborg og Molde har et veldig spesielt forhold, og kommer alltid til å ha det. Kjernen har heldigvis forbedret sin oppførsel de siste årene. Men så har jo de som organisasjon også minket betraktelig. Det er jo betenkelig, sier hun."
Det klør. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 06.07.2012 12:37 Post subject: |
|
|
Maurseth er en jævel til å provosere, det skal hun ha. Bare å lese på trykk at Molde er flaggskipet i norsk fotball, det gjør ulidelig vondt. Molde virker å være i god form, mens for oss er timingen ikke helt ideell. Strandberg, Larsen og Holm er 3 usikre kort for mye. Selnæs også. Håper Issah leverer varene. Det er ikke godt å gå inn til en slik match med så mange usikre kort på hånda ... |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 06.07.2012 12:41 Post subject: |
|
|
Adressa følger opp....
Link: http://fotball.adressa.no...242495.ece
Kjernen-talsmann varsler ekstra mobilisering før årets viktigste kamp.
I fjor ble det bråk i etterkant av oppgjøret RBK - Molde på Lerkendal. Kjernen fikk refs etter hetsen av Magne Hoseth. Språkbruken blant Rosenborgs mest ihuga supportere fikk mange til å reagere.
Les også: Kjernen får refs etter Hoseth-hets
Men talsmann for Kjernen, Kenneth Kjelsnes, kan ikke garantere at medlemmene vil la Hoseth få være i fred på søndag.
- Jeg tror nok mange gikk litt i seg selv etter kritikken mot oss i fjor. Samtidig er det vanskelig å på forhånd planlegge det som skjer på tribunen. Derfor kan jeg ikke garantere at det ikke kommer noen gloser mot ham, sier Kjelsnes.
Ã…rets viktigste
For Kjernen er kampen på søndag årets viktigste kamp.
- Rivaliseringen er viktig for oss supportere, og dette er på en måte vårt "hatoppgjør". Sånn er det for Molde-supporterne i Tornekrattet også. Vi er deres største rivaler. Hoseth har, kanskje litt tilfeldig, blitt personifiseringen av det vi liker å ikke like. Jeg tror Hoseth selv også mener at det skal være temperatur og følelser knyttet til oppgjørene. Da han scoret på Lerkendal i fjor, jublet han opp mot oss. En klar provokasjon som Hoseth selvfølgelig gjorde med fullt overlegg. Men jeg skjønner at han ikke likte omtalen av mora hans, sier talsmannen.
Molde favoritter
Basert på fjorårets seriegull, og prestasjonene så langt denne sesongen, mener mange at Molde kommer til Lerkendal på søndag som knappe favoritter. Kjelsnes er langt på vei enig.
- Objektivt framstår Molde som et bedre lag enn RBK nå. Mye handler om alle pengene klubben får fra Røkke, men det er også mer plan og fasong over det Molde gjør ute på banen. Men disse kampene lever uansett sitt eget liv, og RBK har ofte klart å gire seg litt ekstra opp til oppgjørene mot Molde. Dermed er det slett ikke sikkert at Molde vinner.
- Kjernen bruker uansett å vinne kampen på tribunen. Både på Lerkendal og på "Røkkeløkka", sier Kjelsnes. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 06.07.2012 12:51 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | Adressa følger opp....
1. Da han scoret på Lerkendal i fjor, jublet han opp mot oss. En klar provokasjon som Hoseth selvfølgelig gjorde med fullt overlegg. Men jeg skjønner at han ikke likte omtalen av mora hans, sier talsmannen.
2. Molde favoritter
Basert på fjorårets seriegull, og prestasjonene så langt denne sesongen, mener mange at Molde kommer til Lerkendal på søndag som knappe favoritter. Kjelsnes er langt på vei enig.
3. - Objektivt framstår Molde som et bedre lag enn RBK nå. Mye handler om alle pengene klubben får fra Røkke, men det er også mer plan og fasong over det Molde gjør ute på banen. Men disse kampene lever uansett sitt eget liv, og RBK har ofte klart å gire seg litt ekstra opp til oppgjørene mot Molde. Dermed er det slett ikke sikkert at Molde vinner.
- Kjernen bruker uansett å vinne kampen på tribunen. Både på Lerkendal og på "Røkkeløkka", sier Kjelsnes. |
1. Jublet ikke Prica mot Tornekrattet i Cup-kampen? Tror ikke det var spesielle nedverdigende tilrop/allsang mot Prica..
2. Ingen er favoritter mot RBK på Lerkendal. Men mange kan ha en fin mulighet til å vinne/ta poeng likevel.
3. Det er vel hvertfall neppe store spillerkjøp som er årsaken til at Molde har et godt lag. Smarte kjøp, gratisspillere, og (som Kjelsnes er inne på) en super treningshverdag med et godt trenerteam bak med en plan er nøkkelen.
Last edited by Brumle on 06.07.2012 12:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.07.2012 12:52 Post subject: |
|
|
18 måneder med JJ og 40 millioner kroner i spillerkjøp og Molde er favoritter når de kommer til Lerkendal.
Dersom Molde vinner er siste håp at vi kommer til gruppespillet i EL, sesongen kan med andre ord være over i august. Dette blir årets hittil desidert viktigste kamp! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2012 13:04 Post subject: |
|
|
Brumle wrote: |
3. Det er vel hvertfall neppe store spillerkjøp som er årsaken til at Molde har et godt lag. |
Nå er det ikke nødvendigvis spillerkjøp Kjelsnes tenker på heller. Selv med edruelig innkjøpspolitikk og tidvis gode salg har Molde som klubb snittet på rundt 20 mill minus i året siden årtusenskiftet. Da sier det seg selv at Molde FK ikke kunne drevet på dette nivået for egen hjelp, ei heller blitt noe "flaggskip", som man visstnok blir etter én sesong etter 2004. Røkkes kunstige økonomsike åndedrett har vært er forutsetning for sportslig suksess i rosenes by. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.07.2012 13:15 Post subject: |
|
|
"– Rosenborg har tidligere vært et flaggskip i norsk fotball, men den rollen er det nå Molde som har. ...
Eg vil heller spis glassbrøt enn å hør Maurseth når ho åpner kjeften.
Molde har prestert fuck all bortsett fra seriemesterskapet i fjor. Til de regelmessig deltar i CL kan ikke de skryte på seg noe som helst. Du er ikke noe flaggskip ved å vinne sesongen èn gang. Må minne på at de to foregående åra vant vi. Vær så snill, stikk av.
FÃ¥kkings Mikke Mus klubb. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.07.2012 13:22 Post subject: |
|
|
Fåkk ju sjøl! Du snakker ikke stygt om Eva Brit. Det at hun ble tatt for fyllekjøring, var bare uflaks. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.07.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Skal samme vei som moldenserne på vei hjem igjen, skal tro om Mauseth kjører meg hjem om jeg spør pent. Høhø.
Spent på hvor stort oppmøte det blir på denne kampen. Er jo den største hjemmekampen i serien, koselig hat er det der også. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 07.07.2012 01:31 Post subject: |
|
|
http://www.latebarter.no/?p=208 Våkn opp folkens, kom dere på kamp. Støtt Rosenborg og hat Molde _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
|