English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonas Svensson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 94, 95, 96  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 23.06.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev om Jonas første gang her inne da han var 14, og jeg var vel ikke akkurat den første som "oppdaget" ham for å si det sånn. Allerede da var han nok kjent i RBK-miljøet skulle jeg tro. Han var også på Statoil-samling samme sommer.

http://fotballmagasinet.n...mp;id=8010

Det er vel seks av disse det har blitt noe litt mer av så langt. Våre tre (Svensson, Midtsjø, Berntsen), Berisha, Hussain og McDermott.

Naturligvis kan han ha fått sviktende selvinnsikt selv om han skulle ha vært stjerne og holdt beina på jorda gjennom oppveksten.

Men slik jeg kjenner Svensson har han absolutt ingen sviktende selvinnsikt. Stort sett alt det med kontraktsting er jo satt vekk, og noe han ikke bruker mye tid og krefter på.

Da får det eventuelt være innsikten til Mike Kjølø det er noe galt ved. Svensson er jo den jordnære og egentlig litt beskjedne slik han alltid har vært.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.06.2012 15:19    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du mener gutten har null selvinnsikt?

Jeg tror du undervurderer gutten sterkt her.Det at er laidback ang.hvem M.Kjølø forhandler med er nok riktig,men jeg er nok sikker på at han snakker med sin agent både titt og ofte.

Men dette med at han glemmer hvem som virkelig gjorde han til en toppspiller tror jeg desverre er en kjennsgjerning.

Men det er ikke hans skyld at JJ ikke har så veldig god innsikt!
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 24.06.2012 15:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Men slik jeg kjenner Svensson har han absolutt ingen sviktende selvinnsikt.

Jangusk wrote:
SÃ¥ du mener gutten har null selvinnsikt?

???

Det var først og fremst pappa Inge (som selv var en kjempelovende fotballspiller som ikke grep muligheten han fikk da LSK var interessert på 80-tallet) som gjorde Jonas til det han er. Så har han hatt gode trenere som har brakt talentet videre i RBK - kanskje særlig Trond Nordsteien, men også de som har gitt ham muligheten i A-lagssammenheng naturligvis.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.06.2012 16:25    Post subject: Reply with quote

Vell,det er vel strengt tatt Rbk??
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.06.2012 16:40    Post subject: Reply with quote

Men jeg skal ikke krangle mer med deg om det.Mitt poeng er at de unge guttene ikke skal he mere enn en smule suksess fø de skal reise utenlands,for å sitte på benken for å tjene penger som gress.

Det er faktisk ikke mange Norske spillere som har hatt skikkelig suksess i de klubbene de har reist til.Det jeg ikke skjønner helt er at disse unge guttene faktisk ikke greier å registrere dette selv.Noe som er underlig i seg selv.

Men dette er jo et kjempedillema både for klubb og landslag,om folk skal reise ut.Reiser de ut kan de slå til,men jeg er enig med de gamle guttene(som Nils A og B.Hansen)om at samtlige Norske gutter har best av og vokse seg store og sterke i sine trygge omgivelser.I farten er det vel bare J.A.Riise og H.Nordtveit som virkelig har lykktes med å reise veldig tidlig ut.

Så jeg mener fortsatt at Rbk ikke bør belønne men straffe de som ikke vil spille for oss lenger.Dette er mye mer vanelig nedover i Europa.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 24.06.2012 16:52    Post subject: Reply with quote

Men 99,9% av alle fotballspillere, som ikke har vært ute før, ønsker kun penger for alt i verden. Det er ikke noe annet de vil ha. Slik er det i dagens RBK også. De ungguttene kan kankskje si noe annet, men det er løgn.

Hvis noen kommer med argumentet at Henriksen sa nei til Brygge, så er det fordi han tror selv at det kommer bedre økonomiske tilbud senere og at det økonomiske tilbudet fra Brygge ikke var godt nok.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2012 07:09    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/8926

Der er det klart. Svensson vil IKKE forlenge.

Jævla idiot.

- Torgeir Børven
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 07:50    Post subject: Reply with quote

Nå må sportslig ledelse i klubben vise hvor skapet skal stå når spillere ikke vil forlenge kontrakten sin.
Benken neste for Svensson og satse på spillere som vil være i klubben og som signerer kontrakt.
Håpløst av Svensson!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2012 07:52    Post subject: Reply with quote

Først Bakenga ( skreiv under etter hvert), så Henriksen, så Svensson, Midtsjø neste? Confused

- Torgeir Børven
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 07:57    Post subject: Reply with quote

Enda godt at vi fikk signert Alas som ny venstrekant.
Syntes det er merkelig at Svensson ikke vil signere ny kontrakt med klubben.
Hvorfor er det så vanskelig for RBK å resignere spillere i klubben? Har det noe med Hoftun å gjøre? Overvurderer spillerne sine egne kvaliteter og muligheter?

– Jeg kan bekrefte at vi ikke har blitt enige, sier Jonas Svensson til Adresseavisen. Men tillegger at han har fullt fokus på RBK framover.

I forrige uke var Svenssons rådgivere og sportslig Erik Hoftun igjen i dialog. 19-åringens kontrakt går ut etter 2013, og partene har diskutert forlengelse i hele vår. Nå viser det seg imidlertid at det ikke blir noen ny avtale.

Uheldig situasjon
– Vi kommer ikke til enighet, og samtalene er avsluttet. Så må vi håndtere situasjonen med at han har ett og et halvt år igjen, sier Erik Hoftun.

– Hva er alternativene?

– Vi er åpne for at han finner en ny klubb, og det kan skje allerede etter denne sesongen.

– Hvorfor er det blitt slik?

– Vi blir ikke enige. Så må du nesten spørre ham om hvorfor han ikke blir enig med oss, svarer Hoftun, som synes situasjonen er uheldig.

– Selvfølgelig er det synd at han ikke vil forlenge. Men vi føler vi har gjort det som er mulig i saken. Så får vi se hva vi gjør.

Av de aller lavest lønnede
Svensson selv ønsker ikke å si noe mer om saken. Hans agent Mike Kjølø har følgende kommentar til hvorfor det gikk som det gikk:

– Den diskusjonen fører vi med RBK, og ikke i mediene. Men det har vært et bra forhandlingsklima, selv om ting har dratt ut i tid.

– Jeg kan også bekrefte at vi ikke lukker døra for Rosenborg framover, men ligger ballen hos dem, sier Kjølø.

Ingen vil kommentere innholdet i forhandlingene. Men etter det Adresseavisen erfarer skal det blant annet handle om et lønnsnivå som matcher flere av de andre unge spillerne i klubben. Svensson er i dag av de lavest lønnede spillerne i RBKs a-stall.

http://fotball.adressa.no...242090.ece
Willoch
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 08:53    Post subject: Reply with quote

Problemet til rbk er vel at en del spillere ( Dorsin, Prica, Dockal, Larsen, Holm ) har høye lønninger. Når da de unge som er mer interessant ( i egne øyne og agentens øyne ) for utenlandske klubber spiller like "bra" som de overnevnte og hausses opp i media. Da forlanger det at lønnsgapet tettes.

Når det er sagt, betalingsviljen i rbk har vel blitt noe redusert i de senere år. Ikke sikkert at de etablerte spillerene ville fått slike kontrakter pr idag.

Jonas Svensson, fortjener ikke 2 mill i årslønn! Ikke Fredheim Holm ++ heller, så er det nevnt.
Eru
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 09:13    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå fortjener han knapt plass på benken, langt mindre millionlønn. Han har vel knapt hatt én god kamp i år.

Prestere først - Belønnes etterpå.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Først Bakenga ( skreiv under etter hvert), så Henriksen, så Svensson, Midtsjø neste? Confused

Næh, Midtsjø virker å være av et helt annet kaliber hva gjelder å forstå hvilken ære det er i å ikle seg RBK-drakta.

Men selvfølgelig, om JJ fortsetter å benke han for middelmådige Svensson kan jeg skjønne om han blir lei. Han er et mye større talent.

Dockal - Henriksen - Selnæs - Alas
Midtsjø
Chibuike - Ny

Med Holm som utfordrer på samtlige posisjoner. Fin fyr, god fotballspiller. Gir alt.
Back to top
marbismo
Junior

PostPosted: 02.07.2012 09:56    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det er RBK som tilbyr for lite om dagen eller om det er spillerene som krever for mye, men når klubben har bestemt seg for at de ikke vil tilby mer må de stå ved det og benke Svensson så lenge det er andre spillere tilgjengelig i hans posisjoner.

Dette måtte komme i norsk fotball etter alt for lang "Jappe-tid" men ser ikke ut til at spillerene klarer å forstå dette. RBK har slitt med dette i mange år nå.. (Markus/Mush/Svensson/Demi/Lustig/Ciljan) og man ser trenden i VIF også.. (Fellah/Singh)

Mulig Svensson har fått et dårlig tilbud og det er isåfall leit men når klubbene gjør en avgjørelse om å ikke tilby mer må de så ved det valget. Rart ikke spillerene selv ser at de dreper karrieren sin med dette.. (Ciljan)
cbas10an
Senior

PostPosted: 02.07.2012 09:57    Post subject: Reply with quote

Jonas burde vel kunne forlange lønn i klassen til Berntsen, Selnæs, Midtsjø, Wangberg.

Nå vet ikke jeg hva som gjør at Jonas ikke vil skrive under, men om det er at han krever millionlønn kan han bare stikke. VIF er sikkert en klubb som kunne gitt han millionlønn.

Gutten er 19 år og et bra talent, men han er ingen stjerne enda. Han har et par lange steg for å være på nivå med f.eks Henriksen.

Synes hele situasjonen er merkelig..
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2012 09:59    Post subject: Reply with quote

Jaja, da har altså Verdalens Messi funnet ut at han er for god til å spille for Rosenborg med en normal TL-lønn, og dette må jo skyldes en eller annen kosmisk tilfeldighet, siden han jo har jordnærhet som sin fremste (og eneste?) egenskap, ifølge sikre kilder.

Greit nok, no great loss, selv om jeg kunne tenkt meg litt mer detaljer om nøyaktig hva det er som strander. Da satser vi på mye tresmak i ræva på unge Svensson utover høsten, og så får vi ønske ham god tur til hvor enn det nå blir etter sesongen. Personlig anser jeg det som helt umulig for Jonas Svensson å finne noen klubb i verden som er villig til å lønne ham høyere enn det Rosenborg vil. Tar man vekk lokal trønder-faktoren er det ikke veldig imponerende greier han står igjen med.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 10:07    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
RÃ¥nny wrote:

Næh, Midtsjø virker å være av et helt annet kaliber hva gjelder å forstå hvilken ære det er i å ikle seg RBK-drakta.

Men selvfølgelig, om JJ fortsetter å benke han for middelmådige Svensson kan jeg skjønne om han blir lei. Han er et mye større talent.

Dockal - Henriksen - Selnæs - Alas
Midtsjø
Chibuike - Ny

Med Holm som utfordrer på samtlige posisjoner. Fin fyr, god fotballspiller. Gir alt.

3-5-2 formasjon, eventuelt 3-4-3?
Willoch
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 10:17    Post subject: Reply with quote

Tipper agentene har stor skyld i at guttene får brushet opp egoet sitt.
nastynick
Rutinert

PostPosted: 02.07.2012 10:23    Post subject: Reply with quote

Tror nok ikkehr Svensson blir valgt til årets spiller i år.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

3-5-2 formasjon, eventuelt 3-4-3?

Gikk litt fort i svingene... fjern "ny".
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.07.2012 10:41    Post subject: Reply with quote

Synd for alle parter, men mtp hvor middelmådig Svensson har prestert denne sesongen så er det nok mest synd for han selv, kan ikke se for meg at toppklubber står i kø akkurat.

Utrolig hvor sjeldent Hoftun lykkes med å forlenge kontrakter.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Dette har nok noe med at Rbk tilbyr gutten en lønn som er en god del under f.eks.Henriksens.Han starter omtrent alle kamper,så jeg kan forstå at han vil opp i lønn.

Men han bør tenke seg godt om selv,for det virker ikke som han får vidre hjelp av M.Kjølø.

Håper pappaen forteller unge herr Jonas at han neppe kommer til og få høyere lønn her i Norge.Men det kan jo tenkes at de har noen utenlandske klubber på blokka,som ikke vi har hørt noe om.
Håper det i alle fall,viss ikke mister Jonas mye av glansen i mine øyne.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 11:17    Post subject: Reply with quote

Må si at dette var en god nyhet, at forhandlingene har strandet mellom RBK og Svensson angående en forlengelse av kontrakten.

Svensson har vært skikkelig dårlig iår. Han har fått spilt grunnet en altfor tynn og dårlig stall. Nå har Rosenborg skaffet seg en venstre midtbane, så da blir det RBK2 resten av sesongen for den godeste verdalingen. Og for da også spille på ett nivå som passer han best.

Snakk om å oppføre seg som en oppblåst, bortskjemt snørrunge. Bør helst vise noe på banen før man kan kreve og kreve.
Back to top
kettler
Senior

PostPosted: 02.07.2012 11:29    Post subject: Reply with quote

Uten å vite alle detaljer.

Benken neste, still han helt bakerst i køen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 02.07.2012 11:30    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Må si at dette var en god nyhet, at forhandlingene har strandet mellom RBK og Svensson angående en forlengelse av kontrakten.

Svensson har vært skikkelig dårlig iår. Han har fått spilt grunnet en altfor tynn og dårlig stall. Nå har Rosenborg skaffet seg en venstre midtbane, så da blir det RBK2 resten av sesongen for den godeste verdalingen. Og for da også spille på ett nivå som passer han best.

Snakk om å oppføre seg som en oppblåst, bortskjemt snørrunge. Bør helst vise noe på banen før man kan kreve og kreve.

Dette er ingen god nyhet i det hele tatt. Det at han har spillt så dårlig som han har gjort skyldes for det meste at han har blitt brukt i helt feil posisjon i en helt feil formasjon.

At gutten er bortsjemt skal jeg ikke benekte, men så er spørsmålet: Hvorfor har han blitt så bortsjemt? Rosenborg ballklub i likhet med flere andre norske klubber, har ingen plan og strategi for hvordan de skal lønne unge spillere, og hvordan unge spillere skal ta del i en A-stall. Mye blir faktisk avgjort av tilfeldinge svingninger i finanskrisen, så ille er det. klubbene blir nødt til å flytte opp flere juniorspillere grunnet at elendig økonomisk styring har gjort det vanskelig for norske klubber å ha forsvarlig brede og rutinerte staller.

Dette fører til en ubalanse mellom lønninger i forhold til prestasjoner blant unge spillere. Når Svensson ser at andre norske unge spillere tjener langt bedre en ham selv, både i Rosenborg og andre norske klubber, så vil så klart han også ha høyere lønn, til tross for at han ikke fortjener det.

Og uansett hvor uaktuelt det burde vært å forlenge med Svensson, så forandrer det ikke fakta om at Hoftun nok en gang viser at han er for veik til å oppnå de målene han setter seg. Ikke bare har Hoftun merkelige mål og intensjoner, han er også alt for veik til å gjennomføre ting og sette ned foten når det trengs, og denne mannen er altså da sportdirektør i en klub som Rosenborg.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 94, 95, 96  Next
Page 22 of 96

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb