View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
cypern Proff
|
Posted: 28.05.2012 11:38 Post subject: |
|
|
Demidov er også en som vet hvor lista ligger . Det vil også smitte over på unggutta. Han hadde aldri spilt i La Liga hvis han ikke var god nok med ball. Han er vesentlig bedre som anker enn noen av de andre spillerne vi har nå. Selnæs er for svak i duellspillet enda, mener jeg. Vil heller ha han litt lenger opp i banen. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.05.2012 15:47 Post subject: |
|
|
Har Selnæs vært svak i duellspillet? Synes han har gitt mye bank, eg.
Ellers synes jeg ikke Demidov har spesielt god ballbehandling. Pasningsfoten er grei, men han fører ballen på typisk norsk vis. Det vil si helt uten kontroll og langt unna foten. Går greit som forsvarsspiller, men du verden hvor mange balltap han hadde på midten. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.05.2012 16:02 Post subject: |
|
|
Og der ble også Selnæs flyttet opp i en mer offensiv rolle (hvor da, mon tro?)
Det er klart Demidov kunne spilt defensiv midtbane for oss, hvis det primære målet var å vinne dueller på midtbanen, men han er heller ikke noen Annan, som kan dekke store rom alene, så det hadde blitt en ganske statisk midtbane. Med ball er nok Demidov dårligere enn Selnæs på det meste, dårligere enn Issah i nærteknikken, men slett ikke ute av stand til å spille enkle pasninger. Poenget er at vi ikke får den der "stenge midtbanen"-spilleren en mer dynamisk type som Annan gir oss, og som lar oss gå høyere med laget uten konsekvenser, vi får bare større duellstyrke på midten, og der synes jeg egentlig vi klarer oss bra. I det hele tatt tror jeg vi hadde fått minimal, om noen, styrking av elleveren på denne måten, og med høy kostnad.
Det er også åpenbart for meg at Demidov hadde gått rett inn på laget vårt som stopper ved siden av Larsen, han er en klart bedre og mer rutinert stopper enn Strandberg, og hadde vi hatt penger som i gamle dager hadde økt CL-sjanse alene kanskje vært nok til å forsvare et kjøp. Nå er det enten/eller på innkjøp, og ingen europeisk gulrot som kan berge økonomien i det, og da må vi prioritere de svake punktene våre. Strandberg er ikke ett av disse, og vi trenger heller ikke enda en stopper-back. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 28.05.2012 19:52 Post subject: |
|
|
Örlund
Høiland - Larsen - Strandberg - Dorsin
Ankersen - Demidov - Issah - Svensson
Selnæs - Henriksen
Spiller vi slik blir vi enormt gode defensivt. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 29.05.2012 09:33 Post subject: |
|
|
Er du helt på styr? Sette duellsvake Ankersen og notorisk offensive Henriksen på banen samtidig?
Örlund
Rønning - Larsen - Wangberg - Strandberg - Dorsin
Høiland - Issah - Demidov - Svensson
Selnæs _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.06.2012 14:54 Post subject: |
|
|
Spanske twitterkontoer(aner ikke seriøsiteten) mener Demidov er svært nære en retur til oss.
Om dette stemmer så blir jeg veldig fornøyd! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.06.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Isåfall er jeg sanndrømt ( nesten )
Drømte at Bratseth tok over for Hoftun, å Tettey, Ciljan, Demidov og F.Johnsen(!) kom inn dørene. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.06.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Det vil i så fall være en kanonsignering, enig med feks Hedon i at Demidov merkelig nok er undervurdert av mange her. Når det er sagt så er det ikke defensivt vi har de største problemene så vi kunne trengt pengene på andre spillere. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.06.2012 15:12 Post subject: |
|
|
Jeg tviler på at de krever så veldig mye. Han kom gratis og har bare et år igjen av kontrakten. Rundt Strandberg-summen vil jeg anta. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 05.06.2012 15:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 05.06.2012 15:17 Post subject: |
|
|
Dersom han kommer for rundt Strandberg-summen er det selvfølgelig bare å kjøpe, med mindre han krever halve hotelltomta i lønn. God investering, kvalitetsheving og garantert videresalg til utlandet når det tar slutt med Vukicevic, eventuelt overgang til MLS når hun følger etter Ezinne. Sånne dealer takker vi ikke nei til.
[sarkasme]Demidov er dessuten ikke typen til å forsvinne gratis fra en klubb, den mannen har klubbfølelsen tatovert på hjertet, så ingen risiko der.[/sarkasme] _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.06.2012 15:23 Post subject: |
|
|
Miami, kan du legge ut twitter-linkene? Om det var i flertall, som du sa? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.06.2012 15:38 Post subject: |
|
|
Quote: | Según dice ahora mismo TXEMA OLIDEN, Vadim Demidov está muy cerca de volver al Rosenborg. #RealSociedad Las negociaciones van bien. |
Now says Txema OLIDEN, Vadim Demidov is very close to returning to Rosenborg. # RealSociedad The negotiations are going well. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.06.2012 15:47 Post subject: |
|
|
Demidov er en god spiller, men man må se på laget som helhet, og da liker jeg ikke at vi bruker massevis av midler (garantert, på den ene eller andre måten) på å forsterke forsvaret når vi fortsatt mangler gode angripere.
Dersom dette betyr, eller kommer i forkjøpet av, salg av Larsen er det selvfølgelig greit.
Dersom dette betyr at Demidov skal spille på midten er det på ingen måte greit.
Uansett ser jeg heller at vi bruker midler på å bytte ut hele trenerapparatet enn at vi henter flere nye spillere som betyr mer prestisje i og sammenlapping av JJs prosjekt og mer tid gitt (til å spille inn nye spillere osv).
Det positive er vel at Demidov er en type som kan si i fra. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.06.2012 15:58 Post subject: |
|
|
Det er også sannsynlig at Demidov har tatt ytterligere skritt i utviklingen siden han forsvant fra oss. Han har blitt litt eldre og mer rutinert, og tid modner ofte defensive spillere. I tillegg har han spilt på et annet nivå og tempo enn hva han møter i vår forblåste liga. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.06.2012 15:58 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Quote: | Según dice ahora mismo TXEMA OLIDEN, Vadim Demidov está muy cerca de volver al Rosenborg. #RealSociedad Las negociaciones van bien. |
Now says Txema OLIDEN, Vadim Demidov is very close to returning to Rosenborg. # RealSociedad The negotiations are going well. |
Hva og hvem er Txema Oliden? Ei avis? Journalist? Twitterbruker? Noen i Sociedad? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2012 16:01 Post subject: |
|
|
http://translate.google.c...15773.html
Quote: | Bare for å være klart at ikke alle journalister gupuzcoanos irriterer meg, vil jeg bryte en lanse for Txema Oliden. En ganske fornuftig, riktig uttrykk og hvis dom futbolÃstico er over gjennomsnittet i deres laug. |
Folk bryter en lanse for Txema Oliden. Tydeligvis litt av en kar. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.06.2012 16:03 Post subject: |
|
|
Middelalderversjonen av "Ã¥ ta ei kule for"? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.06.2012 16:04 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Folk bryter en lanse for Txema Oliden. Tydeligvis litt av en kar. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 05.06.2012 16:07 Post subject: |
|
|
Vet ingenting om ryktene, men midtbanespiller Demidov er sammen med en bakromsspiss akkurat det Rosenborg trenger. RBK har en midtbane som stort sett er rundt 19-20 år i snitt, hvor ingen er naturlige ledere. Vi taper kampen om midtbanen svært ofte, og er mye av grunnen til at vi ikke klarer å løfte spillet gjennom å holde på ballen og spille langs bakken slik RBK egentlig ønsker. Dessverre har det blitt mye spill over midtbanen når den er satt ut.
Samtidig mangler vi rutinen som gir ro og gode valg. Resten av midtbanespillerne ville blomstret av å ha en solid, sentral midtbanespiller og leder som Demidov. I tillegg har vi ikke den typen spiller på midten i dag, og han vil trolig kunne utfylle både Selnæs og Issah veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.06.2012 16:25 Post subject: |
|
|
Enig i det du sier, Demidov er en Roy Keane Light. Men syns ikke Demidov passer i en flat 4er på midten. Da må vi gå over til 4-3-3, med Selnæs som indreløper. Vet ikke hvordan han liker den rollen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.06.2012 16:27 Post subject: |
|
|
Chris Thomas:
Quote: | Vet ingenting om ryktene, men midtbanespiller Demidov er sammen med en bakromsspiss akkurat det Rosenborg trenger. |
Midtbanespilleren Demidov hadde nok forsterket midtbanen vår litt, og det er kanskje det mest fornuftige stedet å ha han frem til Larsen er solgt. Liker egentlig ikke å bruke spillere i andre roller enn deres beste, men her er det midlertidig nok fornuftig.
Og med tanke på bruken av spissen Iversen litt her og der, midtstopperen Høiland som back, midtbanespillerne Midtsjø og Chuibike som bakromsspisser, den sentrale Svensson som kant og den udefinerte DFH som kant, ja da er det vel stor sannsynlighet for at midtstopperen Demidov blir satt på midten om han kommer.  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.06.2012 16:51 Post subject: |
|
|
Om vi har muligheten for å hente landets nest beste/beste midtstopper, skal man selvfølgelig gjøre det. Uansett hvordan situasjonen med de andre lagdelene er.
Kommer Demidov har vi ligaens to beste midtstoppere i han og Jim, samt Strandberg som i mine øyne er blant de aller beste. Han har vært helt der oppe denne sesongen iallefall.
Har nevnt det før, men Strndberg er da habil på backplass?
Ankersen - Larsen - Demidov - Strandberg
.....eller tyder dette på at Jim er så godt som tapt?
Uansett - tror det ikke før jeg får se det. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 05.06.2012 17:22 Post subject: |
|
|
Demidov bør overhodet ikke spille midtbane for oss. Alle som så FCK borte skjønner hvorfor. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.06.2012 17:34 Post subject: |
|
|
Kan ikke sammenligne den tiden med nå. Vi er latterlig mye svakere på midten og vi møter helt villt mye svakere lag enn FCK.
Demidov vil nok styrke midtbanen vår mer idag enn han vil styrke forsvaret, og da er det fornuftig. Så kan vi heller glede oss over at vi kan trekke han ned om/når vi selger Larsen.
Og om det kommer inn forsterkning på midtbanen så får han kjempe om enten stopperplass eller midtbaneplass. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.06.2012 17:53 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Demidov bør overhodet ikke spille midtbane for oss. Alle som så FCK borte skjønner hvorfor. |
Fasiten.
Fotballverdenen er ikke snudd på hodet siden 2010. Demidov er og blir midtstopper på dette nivået. Hvis ikke foten og tempoet (i hodet) er bedret drastisk etter spania-turen. |
|
Back to top |
|
 |
|