| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sola Veteran

|
Posted: 30.05.2012 01:36 Post subject: |
|
|
| larseg94 wrote: |
Har vært ute å reist idag, og da jeg stod på gaten på Arlanda på vei til Gardemoen så stod jeg ved siden en Russer (tror jeg.. Kan like godt være ett annet østeuropeisk land). Han snakket da på sitt morsmål og jeg forstod ikke annet en att ordet Rosenborg og Trondheim ble nevnt flere ganger. Han la senere på telefonen og ringe en ny samtale. Nå snakket han gebrokkent engelsk men jeg forstod det sånn att han skulle mellomlande i Oslo for så å reise til Trondheim. Han snakket også om bankgarantier og jeg kan sitere han på "I'm not happy with personal deals, your bank has to call my bank to make me sure you have that kind off money. I dont like personal deals" |
Voldsomme tilfeldigheter.  |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 30.05.2012 07:30 Post subject: |
|
|
Helt ekstremt faktisk. Utrolig gøy om dette er noe som faktisk har betydning for vår alles elskede klubb, selv om jeg føler sjansene for det er relativt små.
Men etter den "fantastisk fine" reisen jeg fikk i går. Så synes jeg nesten at jeg fortjener litt flaks, og ha vært den første som meldte om noe stort  _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.05.2012 08:31 Post subject: |
|
|
Konge! Med russern og nigerianerne på plass så blir det en bra høst  |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 30.05.2012 08:55 Post subject: |
|
|
Er det noen andre som har hørt noe som helst om en spiller fra Øst-Europa, som kan være aktuell? _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.05.2012 09:17 Post subject: |
|
|
det er enda 2 mnd til overgangsvinduet åpner og 3 mnd til det stenger så vi må ikke forhaste oss for mye. Tviler på at Hoftun er føre var i 2 sommervindu etter hverandre. Trur heller det er større sjanse for at han snakka om rosenborgsgate i Oslo og trudde det var i Trondheim  _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 30.05.2012 09:43 Post subject: |
|
|
Tja, aldri si aldri, kan godt være Bratseth som har tatt ned trådene fra hylla og trekker litt i dem. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 30.05.2012 12:55 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Konge! Med russern og nigerianerne på plass så blir det en bra høst  | Oh, the irony... _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 30.05.2012 13:43 Post subject: |
|
|
| Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2012 14:16 Post subject: |
|
|
| Det var jo hans 1 mål han scoret i går... |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.05.2012 14:49 Post subject: |
|
|
Nå må man ikke misforstå Hoftun og tro han er tidlig ute til sommeren, dette er vinteroverganger..
Uansett, om nigeriansk spiss dukker opp, hvor på banen spiller da i såfall øst-europeeren? Keeper?  _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 30.05.2012 14:59 Post subject: |
|
|
For å stikke fingeren i jorden kan jeg jo helle vann på min egen fakkel, og si det att siden dette var to forskjellige telefonsamtaler, så finnes jo selvfølgelig muligheten for att han snakket med en øst europeisk kompis av seg, og snakket om sin felles interesse for Rosenborg. Før han valgte å ta en jobbrelatert samtale som for eksempel aksjemegler :p _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Slaves Junior
|
Posted: 30.05.2012 17:30 Post subject: |
|
|
Brego skrev:Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..?
Vel, ikke god nok til å starte for FFK enda, men ung og var på prøvespill i Molde tidligere.
Sjekk litt her:
http://www.fredrikstadfk....momo-gueye |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 30.05.2012 21:02 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Løkkagutt,
hvilke ferdigheter tenker du mangler i dagens system- og samhandlingsmønstre i RBK?
Hvilken spille-visjon er det JJ har? |
Føler jeg har svart på dette tidligere, men.. De viktigste ferdighetene som mangler i dagens system- og samhandlingsmønstre er i mine øyne minst en spiss med fart og gjennombruddskraft.
I tillegg savnes en sentral midtbanespiller med kreativitet og evne til å spille fri medspillere i mellom- eller bakrom. Gjerne med aggressivitet og frekvens i beina defensivt. Jeg har sett for lite av Berntsen, men ut fra beskrivelsene av han virker det som at han har mange av disse ferdighetene og kan fylle den rollen på sikt.
Videre mener jeg at det mangler en hurtig, driblesterk og uforutsigbar venstre midtbane. Her mener jeg Chibiuke har potensial til å fylle den rollen.
Litt mer ballsikkerhet, hurtighet og pasningsferdigheter i det bakre ledd hadde vært ønskelig, men ikke like kritisk som ferdighetene over.
JJ sin visjon er i korte trekk å spille hurtig framover langs bakken. Fortrinnsvis ved å spille fri hengende spiss i mellomrom, som spiller fri spiss to eller en av kantene på løp i bakrom. Videre dobling på kant for innlegg, opprulling fra en side til en annen, gjerne avbrutt med kreative pasninger eller avdriblinger av spillere som kan gjøre ting på egen hånd. Jeg mener store deler av årsaken til at dette ikke fungerer optimalt i dag er de manglende typene nevnt over. Et problem i dag er at det ofte blir slått langt i lufta på spissene (fra Høiland). Mye av det mener jeg skyldes (foruten at Høiland ikke har ro og blikk med ball) at Henriksen går på løp framover framfor å vise seg fram og være et alternativ kort, og at vi ikke har en bakromsspiss så vi får motsatte bevegelser på topp og at motstanderen må ligge lavere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 31.05.2012 00:46 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..? |
Spennende spiller, men som vi trolig må bruke en del tid på. Han virker ikke 100 % klimatisert til norsk fotball enda, men potensialet er så absolutt til stede. Enkelte sier at han har større talent enn Mame Diouf. Jeg tror ikke Momo slår til skikkelig denne sesongen. Så om FFK rykker ned mener jeg vi bør ta sjansen. Om FFK beholder plassen vil de nok gjøre alt for å beholde ham. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 31.05.2012 09:22 Post subject: |
|
|
Toppscorer i 2.div 2011, Rozhat Shaswari, fortsetter å score i Adeccoligaen.
Står til nå med 6 mål på 8 kamper for et Bærum som fortsatt venter på sin første seier. Noe for oss?
http://www.budstikka.no/s...-1.7372359 |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.05.2012 09:59 Post subject: |
|
|
Han havner vel i VIF nå så snart noen i VIF-miljøet har lest innlegget ditt.....  |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 31.05.2012 11:54 Post subject: |
|
|
Troede VIF primært gik efter ældre overbetalte spillere der havde en nedadgående færdighedskurve. En strålende taktik set fra vores side, siden de absolut burde være et stabilt tophold, økonomi, geografi og kultur taget i betragtning.
Man kan sige meget om den administration og indkøbspolitik i RBK, men lige så elendig som i VIF, er den trods alt ikke...
For at holde mig til tema, så er jeg skeptisk til spillere der ikke har andet end præstationer i 2. div. at vise til (selv om vedkommende er startet udmærket i 1. div. i år. Skal siges, at jeg ikke kender spilleren) |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 31.05.2012 12:27 Post subject: |
|
|
| WildRover wrote: | Toppscorer i 2.div 2011, Rozhat Shaswari, fortsetter å score i Adeccoligaen.
Står til nå med 6 mål på 8 kamper for et Bærum som fortsatt venter på sin første seier. Noe for oss?
http://www.budstikka.no/s...-1.7372359 |
Imponerte etter et tre dagers treningsopphold i Tromsø. Vel og merke var dette i fjor.
| Quote: | - Vi er fornøyd med det han har vist. Han har hatt et fint opphold og man ser potensialet hans. Han er hardt arbeidende, hurtig og gjennombruddssterk. Han har god avslutningsteknikk og et godt blikk for spillet, så han er en interessant spiller, er Per-Mathias Høgmos oppsummering av Shaswari.
Assistenttrener Agnar Christensen, som har sett Shaswari mest denne uken, har også latt seg begeistre av «Roz».
- Han er en veldig spennende spiller med god fart. Han har klart seg veldig fint, men har litt å gå på i avslutningsfasen, men han har et kjempepotensial med den farten og dribleteknikken han har, sier Christensen. |
Men det ble altså ingen kontrakt dén gangen. Virker som 21-åringen er god nok for et høyere nivå. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2012 12:59 Post subject: |
|
|
| larseg94 wrote: | | Er det noen andre som har hørt noe som helst om en spiller fra Øst-Europa, som kan være aktuell? |
RIHK er på sitt mest aktive i forhold til å forsterke stallen foran ny sesong nå, i motsetning til RBK. Om det er noe hold i historien din (noe jeg jo vil tro det er), så tipper jeg dette var en hockeyspiller. Det er vel også ganske sannsynlig at en utlending ikke er helt fornøyd med lønna han tilbys i RIHK - da de så og si ikke har penger til å lønne spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.05.2012 17:14 Post subject: |
|
|
Ser Helstad skal spille i testimonialkampen til Rush. Han kommer garantert ikke til Norge kun for å spille den kampen. Selv om han er linket til LSK, så blir jeg ikke overasket om han blir vår nye bakromsspiss.. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2012 17:27 Post subject: |
|
|
Hoftun ville jo hente 36 år gamle Johnnsen fordi vi trengte en kontinuitetsbærer, så han kunne nok funnet på å hente 35 år gamle Helstad som et utviklingsprosjekt ja.  |
|
| Back to top |
|
 |
KentH Junior
|
Posted: 31.05.2012 21:06 Post subject: |
|
|
Han har nettopp solgt leiligheten sin i Calmeyers gate i Oslo og skal kjøpe seg en større. Men det sier vel ikke så mye, mulig han bare investerer. _________________ D ska dæm ha Real, dæm prøvd! |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 01.06.2012 13:52 Post subject: |
|
|
Noen som har noe mer info om denne spilleren som det påstås at skal komme på prøvespill nå i juni? _________________ - Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 01.06.2012 18:05 Post subject: |
|
|
http://www.coolsport.tv/stream4.php
Ellers kan man se Joshua King løpe fra Aserbasjanforsvaret med ball, Bakenga på benk.
Lagoppstilling
Iven Austbø
J. Våge Nilsen- Bjørn Bakk(e?) - Strandberg - Eggen Hedenstad
Konradsen - Singh - Eikrem - Drage
Joshua King - M. Pedersen
1-0 Pedersen - Joshua King Sender en smart stikker fra utsiden av 16 til Hedenstad, som finter forsvarer på ræva og serverer Pedersen som står umarkert på 7 meter.
Pause: Thomas Drage har ikke dagen og byttes for Jo Inge Berget. Strandberg, Singh, King of Eikrem med positive tendenser. Backene har hatt et par løp framover hver, med varierende hell. Bra kontroll bakover med unntak av Bjørn Bakk(e?), som har litt Wangbergsymptom. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 01.06.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| frehan wrote: | | Noen som har noe mer info om denne spilleren som det påstås at skal komme på prøvespill nå i juni? |
Hei hopp, det er heeelt stille om han nå... Det kan jo bety så mangt. Men sånn som han har herjet der nede så skal det mirakler typ dockal x 3 til for at han havner her. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
|