English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 236, 237, 238 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sola
Veteran

PostPosted: 30.05.2012 01:36    Post subject: Reply with quote

larseg94 wrote:

Har vært ute å reist idag, og da jeg stod på gaten på Arlanda på vei til Gardemoen så stod jeg ved siden en Russer (tror jeg.. Kan like godt være ett annet østeuropeisk land). Han snakket da på sitt morsmål og jeg forstod ikke annet en att ordet Rosenborg og Trondheim ble nevnt flere ganger. Han la senere på telefonen og ringe en ny samtale. Nå snakket han gebrokkent engelsk men jeg forstod det sånn att han skulle mellomlande i Oslo for så å reise til Trondheim. Han snakket også om bankgarantier og jeg kan sitere han på "I'm not happy with personal deals, your bank has to call my bank to make me sure you have that kind off money. I dont like personal deals"

Voldsomme tilfeldigheter. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
larseg94
Proff

PostPosted: 30.05.2012 07:30    Post subject: Reply with quote

Helt ekstremt faktisk. Utrolig gøy om dette er noe som faktisk har betydning for vår alles elskede klubb, selv om jeg føler sjansene for det er relativt små.

Men etter den "fantastisk fine" reisen jeg fikk i går. Så synes jeg nesten at jeg fortjener litt flaks, og ha vært den første som meldte om noe stort Smile
Henri
Legende

PostPosted: 30.05.2012 08:31    Post subject: Reply with quote

Konge! Med russern og nigerianerne på plass så blir det en bra høst RBK
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 30.05.2012 08:55    Post subject: Reply with quote

Er det noen andre som har hørt noe som helst om en spiller fra Øst-Europa, som kan være aktuell?
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.05.2012 09:17    Post subject: Reply with quote

det er enda 2 mnd til overgangsvinduet åpner og 3 mnd til det stenger så vi må ikke forhaste oss for mye. Tviler på at Hoftun er føre var i 2 sommervindu etter hverandre. Trur heller det er større sjanse for at han snakka om rosenborgsgate i Oslo og trudde det var i Trondheim Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 30.05.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Tja, aldri si aldri, kan godt være Bratseth som har tatt ned trådene fra hylla og trekker litt i dem.
Adde
Rutinert

PostPosted: 30.05.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Konge! Med russern og nigerianerne på plass så blir det en bra høst RBK
Oh, the irony...
Brego
Veteran

PostPosted: 30.05.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 30.05.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Det var jo hans 1 mål han scoret i går...
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 30.05.2012 14:49    Post subject: Reply with quote

Nå må man ikke misforstå Hoftun og tro han er tidlig ute til sommeren, dette er vinteroverganger.. Cool

Uansett, om nigeriansk spiss dukker opp, hvor på banen spiller da i såfall øst-europeeren? Keeper? RBK
larseg94
Proff

PostPosted: 30.05.2012 14:59    Post subject: Reply with quote

For å stikke fingeren i jorden kan jeg jo helle vann på min egen fakkel, og si det att siden dette var to forskjellige telefonsamtaler, så finnes jo selvfølgelig muligheten for att han snakket med en øst europeisk kompis av seg, og snakket om sin felles interesse for Rosenborg. Før han valgte å ta en jobbrelatert samtale som for eksempel aksjemegler :p
Slaves
Junior

PostPosted: 30.05.2012 17:30    Post subject: Reply with quote

Brego skrev:Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..?

Vel, ikke god nok til å starte for FFK enda, men ung og var på prøvespill i Molde tidligere.

Sjekk litt her:
http://www.fredrikstadfk....momo-gueye
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 30.05.2012 21:02    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Løkkagutt,
hvilke ferdigheter tenker du mangler i dagens system- og samhandlingsmønstre i RBK?

Hvilken spille-visjon er det JJ har?

Føler jeg har svart på dette tidligere, men.. De viktigste ferdighetene som mangler i dagens system- og samhandlingsmønstre er i mine øyne minst en spiss med fart og gjennombruddskraft.

I tillegg savnes en sentral midtbanespiller med kreativitet og evne til å spille fri medspillere i mellom- eller bakrom. Gjerne med aggressivitet og frekvens i beina defensivt. Jeg har sett for lite av Berntsen, men ut fra beskrivelsene av han virker det som at han har mange av disse ferdighetene og kan fylle den rollen på sikt.

Videre mener jeg at det mangler en hurtig, driblesterk og uforutsigbar venstre midtbane. Her mener jeg Chibiuke har potensial til å fylle den rollen.

Litt mer ballsikkerhet, hurtighet og pasningsferdigheter i det bakre ledd hadde vært ønskelig, men ikke like kritisk som ferdighetene over.

JJ sin visjon er i korte trekk å spille hurtig framover langs bakken. Fortrinnsvis ved å spille fri hengende spiss i mellomrom, som spiller fri spiss to eller en av kantene på løp i bakrom. Videre dobling på kant for innlegg, opprulling fra en side til en annen, gjerne avbrutt med kreative pasninger eller avdriblinger av spillere som kan gjøre ting på egen hånd. Jeg mener store deler av årsaken til at dette ikke fungerer optimalt i dag er de manglende typene nevnt over. Et problem i dag er at det ofte blir slått langt i lufta på spissene (fra Høiland). Mye av det mener jeg skyldes (foruten at Høiland ikke har ro og blikk med ball) at Henriksen går på løp framover framfor å vise seg fram og være et alternativ kort, og at vi ikke har en bakromsspiss så vi får motsatte bevegelser på topp og at motstanderen må ligge lavere.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 31.05.2012 00:46    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Hva med denne Mo Gueye fra FFK? Så han bare for FFK i går så har minimalt med peiling, men virket som en robust spiller som treffer mål..?

Spennende spiller, men som vi trolig må bruke en del tid på. Han virker ikke 100 % klimatisert til norsk fotball enda, men potensialet er så absolutt til stede. Enkelte sier at han har større talent enn Mame Diouf. Jeg tror ikke Momo slår til skikkelig denne sesongen. Så om FFK rykker ned mener jeg vi bør ta sjansen. Om FFK beholder plassen vil de nok gjøre alt for å beholde ham.
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 31.05.2012 09:22    Post subject: Reply with quote

Toppscorer i 2.div 2011, Rozhat Shaswari, fortsetter å score i Adeccoligaen.
Står til nå med 6 mål på 8 kamper for et Bærum som fortsatt venter på sin første seier. Noe for oss?

http://www.budstikka.no/s...-1.7372359
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 31.05.2012 09:59    Post subject: Reply with quote

Han havner vel i VIF nå så snart noen i VIF-miljøet har lest innlegget ditt..... Smile
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 31.05.2012 11:54    Post subject: Reply with quote

Troede VIF primært gik efter ældre overbetalte spillere der havde en nedadgående færdighedskurve. En strålende taktik set fra vores side, siden de absolut burde være et stabilt tophold, økonomi, geografi og kultur taget i betragtning.

Man kan sige meget om den administration og indkøbspolitik i RBK, men lige så elendig som i VIF, er den trods alt ikke...

For at holde mig til tema, så er jeg skeptisk til spillere der ikke har andet end præstationer i 2. div. at vise til (selv om vedkommende er startet udmærket i 1. div. i år. Skal siges, at jeg ikke kender spilleren)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 31.05.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

WildRover wrote:
Toppscorer i 2.div 2011, Rozhat Shaswari, fortsetter å score i Adeccoligaen.
Står til nå med 6 mål på 8 kamper for et Bærum som fortsatt venter på sin første seier. Noe for oss?

http://www.budstikka.no/s...-1.7372359

Imponerte etter et tre dagers treningsopphold i Tromsø. Vel og merke var dette i fjor.

Quote:
- Vi er fornøyd med det han har vist. Han har hatt et fint opphold og man ser potensialet hans. Han er hardt arbeidende, hurtig og gjennombruddssterk. Han har god avslutningsteknikk og et godt blikk for spillet, så han er en interessant spiller, er Per-Mathias Høgmos oppsummering av Shaswari.

Assistenttrener Agnar Christensen, som har sett Shaswari mest denne uken, har også latt seg begeistre av «Roz».

- Han er en veldig spennende spiller med god fart. Han har klart seg veldig fint, men har litt å gå på i avslutningsfasen, men han har et kjempepotensial med den farten og dribleteknikken han har, sier Christensen.

Men det ble altså ingen kontrakt dén gangen. Virker som 21-åringen er god nok for et høyere nivå.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2012 12:59    Post subject: Reply with quote

larseg94 wrote:
Er det noen andre som har hørt noe som helst om en spiller fra Øst-Europa, som kan være aktuell?

RIHK er på sitt mest aktive i forhold til å forsterke stallen foran ny sesong nå, i motsetning til RBK. Om det er noe hold i historien din (noe jeg jo vil tro det er), så tipper jeg dette var en hockeyspiller. Det er vel også ganske sannsynlig at en utlending ikke er helt fornøyd med lønna han tilbys i RIHK - da de så og si ikke har penger til å lønne spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troillongan
Veteran

PostPosted: 31.05.2012 17:14    Post subject: Reply with quote

Ser Helstad skal spille i testimonialkampen til Rush. Han kommer garantert ikke til Norge kun for å spille den kampen. Selv om han er linket til LSK, så blir jeg ikke overasket om han blir vår nye bakromsspiss..
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.05.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Hoftun ville jo hente 36 år gamle Johnnsen fordi vi trengte en kontinuitetsbærer, så han kunne nok funnet på å hente 35 år gamle Helstad som et utviklingsprosjekt ja. Confused
Back to top
KentH
Junior

PostPosted: 31.05.2012 21:06    Post subject: Reply with quote

Han har nettopp solgt leiligheten sin i Calmeyers gate i Oslo og skal kjøpe seg en større. Men det sier vel ikke så mye, mulig han bare investerer.
frehan
Proff

PostPosted: 01.06.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

Noen som har noe mer info om denne spilleren som det påstås at skal komme på prøvespill nå i juni?
Kai88
Veteran

PostPosted: 01.06.2012 18:05    Post subject: Reply with quote

http://www.coolsport.tv/stream4.php

Ellers kan man se Joshua King løpe fra Aserbasjanforsvaret med ball, Bakenga på benk.

Lagoppstilling
Iven Austbø
J. Våge Nilsen- Bjørn Bakk(e?) - Strandberg - Eggen Hedenstad
Konradsen - Singh - Eikrem - Drage
Joshua King - M. Pedersen

1-0 Pedersen - Joshua King Sender en smart stikker fra utsiden av 16 til Hedenstad, som finter forsvarer på ræva og serverer Pedersen som står umarkert på 7 meter.

Pause: Thomas Drage har ikke dagen og byttes for Jo Inge Berget. Strandberg, Singh, King of Eikrem med positive tendenser. Backene har hatt et par løp framover hver, med varierende hell. Bra kontroll bakover med unntak av Bjørn Bakk(e?), som har litt Wangbergsymptom.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 01.06.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

frehan wrote:
Noen som har noe mer info om denne spilleren som det påstås at skal komme på prøvespill nå i juni?

Hei hopp, det er heeelt stille om han nå... Det kan jo bety så mangt. Men sånn som han har herjet der nede så skal det mirakler typ dockal x 3 til for at han havner her.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 236, 237, 238 ... 303, 304, 305  Next
Page 237 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb