View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksil Veteran

|
Posted: 24.05.2012 23:39 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Eksil wrote: | Jeg tror seriøst vi trenger ny keeper. Og keepertrener.
Var på Ullevål i går og la veldig tydelig merke til Ørlunds elendige igangsettinger. Vi gikk glipp av mange raid der gitt.
Kan han ikke kaste langt?
Nølingen er han jo forsåvIdt ikke alene om. Vi går glipp av mye bakromstrusler av samme årsak hos midtbanen også.
Ørlund virker usikker. Er det Jamt som ødelegger alle keeperne i RBK? |
Clarke hos Hønefoss har holdt nullen i 6 av 10 seriekamper  |
Javisst. Det er nok endel alternativer tilgjengelig som ville hevet nivået.
Og fuglene vet vi trenger det
Spørsmålet er hvorfor så mange av de som har vært knallbra etterhvert mister taket. Kan være greit å ta med Jamtfall dersom man først skal ut med bosset.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 24.05.2012 23:40 Post subject: |
|
|
Er det mulig å legge ut både Jan Jønsson og Erik Hoftun for salg nå? _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.05.2012 01:01 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Er det mulig å legge ut både Jan Jønsson og Erik Hoftun for salg nå? |
Nja. JJ går vel som bosman.
Men EH kan gjerne hentes av bossmannen. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
mogg418 Junior
|
Posted: 25.05.2012 07:24 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | Jeg tror seriøst vi trenger ny keeper. Og keepertrener.
Var på Ullevål i går og la veldig tydelig merke til Ørlunds elendige igangsettinger. Vi gikk glipp av mange raid der gitt.
Nølingen er han jo forsåvIdt ikke alene om. Vi går glipp av mye bakromstrusler av samme årsak hos midtbanen også.
Er det Jamtfall som ødelegger keepere i RBK?? JA!!!!!!! har sagt det i flere år, de holder knapt 1,5 sesong før tabbene blir mer og mer sylig. Nå har vi muligheten til å få inn noe nytt der også.
Spiss, kant, back, midtstopper og keepertrener, PERFEKT!!! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.05.2012 07:57 Post subject: |
|
|
mogg418 wrote: | Eksil wrote: | Jeg tror seriøst vi trenger ny keeper. Og keepertrener.
Er det Jamtfall som ødelegger keepere i RBK?? JA!!!!!!! har sagt det i flere år, de holder knapt 1,5 sesong før tabbene blir mer og mer sylig. Nå har vi muligheten til å få inn noe nytt der også.
Spiss, kant, back, midtstopper og keepertrener, PERFEKT!!! |
Og keeper.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 25.05.2012 08:59 Post subject: |
|
|
Når er det overgangsvinduet åpner? |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.05.2012 09:06 Post subject: |
|
|
La oss spørre noen av oraklene på sånt,så slipper vi å google selv
Er vi samstemte med Europa forøvrig i sommervinduet? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 10:26 Post subject: |
|
|
Hmm... usikker på Djurdjic faktisk. Ikke usikker på om han er en god fodboldspiller, det er jeg ikke i tvivl om, men om han passer ind i det system JJ ønsker at spille
jaja, for tiden ser det ud til, at JJ ønsker at spille lange tilfældige bolde op mod angrebet, men jeg håber (men usikker på om jeg stadig tror?) på at han har en mere sofistikeret fodboldfilosofi
Uanset er det på høj tid, at vi stopper med at købe spillere udelukkende fordi de er gode, de skal både være gode og passe ind i en udtænkt plan hvoraf det sidste er klart vigtigst!
(det skal lige tages med, at jeg selvfølgelig ikke ved hvad JJ tænker om fodbold, og derfor heller ikke ved om Djurdjic passer ind i tænkte system, men han ligner ikke beskrivelserne af andre spillere han ønsker at hente som angriber... tror jeg) |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 10:32 Post subject: |
|
|
Har hatt inntrykk av at Djudic er mer en(da en!) VGP-type enn en Nannskog/Bakenga-type. Sistnevnte er det vi sårt trenger. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.05.2012 11:29 Post subject: |
|
|
Simvik: Vi trenger begge typene, selv om jeg er enig i at sistnevnte er det vi trenger mest, sammen med en kreativ og rask venstrekant, og hurtig midtstopper. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 25.05.2012 12:25 Post subject: |
|
|
Hoftun/Jönsson har vel bekreftet at vi kikker til Sverige etter midtbanespiller.
"På de inledande åtta omgångarna i år har mittfältstalangen gjort ett mål och fem assist. Nu kan fotbolltransfers.com avslöja att AIK och Malmö FF hårdscoutar Nahir Besara och visar seriöst intresse. Men även utländska klubbar studerar honom, i synnerhet en toppklubb i Holland och en storklubb i Skandinavien."
http://www.fotbolltransfe...news/19567
Vi er vel fortsatt regnet som storklubb i Skandinavia eller? |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 12:37 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Simvik: Vi trenger begge typene |
Ikke pokker. Chibuike ble hentet hit for å spille i den rollen, skal vi bare gi opp ham da eller? For ikke å glemme at både Iversen, Fredheim Holm, Midtsjø og Berntsen også er best i den hengende rollen.
Djurdic er en svært god spiller, men det er faktisk irrelevant med tanke på hvordan stallen vår ser ut. Ønsker heller å se at vi jakter på Carew eller Braaten, for eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 25.05.2012 12:45 Post subject: |
|
|
Du vil heller ha Carew som ikke har spilt bra de siste 2-3 årene og Braaten som aldri har vært noen goalgetter, til å erstatte Prica? Deg om det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.05.2012 12:46 Post subject: |
|
|
Syns du bommer fullstendig om du mener Djurdic er en Gunnarssontype som skal henge bak spissene våre som en playmaker.
Han er en ekstremt hardtarbeidende spiss som vi hadde hatt godt utbytte av. Prica har vært en skygge av seg selv hittil, mye på grunn av dårlig innsats. Han drar ikke med seg forsvarere, han åpner ikke rom, han skaper ikke ubalanse. Alt dette ville Djurdic bidratt med og vi ville nok som lag har scoret mer mål.
Vi trenger absolutt en Bakenga/Nannskog, men Prica drar til Helsingborg i sommer og vi trenger mer enn 0 spisser i stallen. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 13:38 Post subject: |
|
|
WildRover wrote: | Du vil heller ha Carew som ikke har spilt bra de siste 2-3 årene og Braaten som aldri har vært noen goalgetter, til å erstatte Prica? Deg om det. |
Nå har Carew oppholdt seg på et litt annet nivå enn f eks Prica da. Husk at Prica, i nærmest sin "perfekte" alder, bombet fullstendig i Sunderland. Tok Tippeligaen med storm lell.
Braaten har sine ting å bidra med. Vil gjerne se ham i en spiss-rolle sammen med f eks Chibuike, det kan bli artig!
1972 Miami Dolphins wrote: |
Vi trenger absolutt en Bakenga/Nannskog, men Prica drar til Helsingborg i sommer og vi trenger mer enn 0 spisser i stallen. |
Selvfølgelig. Prica skal erstattes, men det skal også Boti Goa, selv om Hoftun ser ut til å ha lykkes i å få folk til å glemme ham. Så to (spyd)spisser må inn. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 25.05.2012 14:25 Post subject: |
|
|
Nå synes jeg investorgruppa, med Reitan i spissen, skal peise på for å gjøre RBK til et storlag igjen.
Grytebust
Ankersen - Larsen - Demidov - Hedenstad
Annan - Selnæs
Dockal - Chibuike/Midtsjø - Huseklepp
Carew
Og Nils Arne Eggen som trener. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 25.05.2012 14:39 Post subject: |
|
|
Om vi først skal kjøre på og bli et storlag ved hjelp av investorer, burde vi ikke faktisk satse litt, og ikke gå for en avdanka spiss med kun få sesonger forran seg, en venstreback som faktisk er venstreback og en venstreving som faktisk er en venstreving og som ikke er laget av glass?
Keeperen har jeg ikke gjort meg opp noen særlig formening om, kunne sikkert smekket på med et kult internasjonalt navn der også, en av midtstopperne kunne vel hatt masse fart - men han er vel på benken akkurat der. Ellers må det vel CL-spill til før vi kan lokke Annan tilbake?
Uansett, syns Reitan skal frigjøre en shitload med cash, også kan RBKweb bestemme hvem som skal kjøpes. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 25.05.2012 19:50 Post subject: |
|
|
JohnnyCash wrote: | Nå synes jeg investorgruppa, med Reitan i spissen, skal peise på for å gjøre RBK til et storlag igjen.
Grytebust
Ankersen - Larsen - Demidov - Hedenstad
Annan - Selnæs
Dockal - Chibuike/Midtsjø - Huseklepp
Carew
Og Nils Arne Eggen som trener. |
Annan og Selnæs som en duo på defensiv midtbane ville hatt skikkelig herjepotensial. Men det er mye annet jeg kunne spart meg for på laget der. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 25.05.2012 21:31 Post subject: |
|
|
Ny plan!
Hargreevs, Owen, Carew, Rodallega og Figueroa!
Woho, alle er gratis, bare klaske lønnsposen i borde å signere en 1.5 års kontrakt med alle, EL here we come  |
|
Back to top |
|
 |
jaime13 Junior
|
Posted: 25.05.2012 21:44 Post subject: |
|
|
Jønssons gamle elev Somen Tchoyi går også gratis etter sesongslutt... |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.05.2012 21:49 Post subject: |
|
|
Tempting. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 25.05.2012 22:38 Post subject: |
|
|
Noen som har tenkt på Peter Løvenkrands som går gratis fra Newcastle i sommer. Tror han har potensiale til å være en ny (god) Prica.
Came for free, from Germany - Peter Løvenkrands..
Vi kan vel lage vårt eget rim på han? Came for free, from from N-U-F-C! |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 22:48 Post subject: |
|
|
Ivar wrote: | Om vi først skal kjøre på og bli et storlag ved hjelp av investorer, [...] |
Men skal vi det, folkens?
Det er ikke så farlig for meg om en lokal investor med hjertet i klubben* spytter inn noen kroner hvis vi mangler litt av det klubb X vil ha for spiller Y, selv om jeg helst skulle sett at klubben sto fullstendig på egne bein. Men tanken på å bygge et kjøpelag på gavepenger gjør meg kvalm.
* I motsetning til en velgjører som ønsker å tjene penger på klubben.
Når Rosenborg vinner ønsker jeg å kunne se på det med stolthet, og si:
JannesBart wrote: | Vi bygde opp stein for stein, en klubb, som kommer til å regjere over skandinavia nok en gang. Uten investorer, sugger-daddys, børsnoteringer etc. Alle storklubber har noen downs, men CL kommer tilbake til Lerkendal. |
For all del, Rosenborgs økonomi og spillerstall har forfalt på grunn av den sportslige ledelsens dårlige arbeid. Men jeg ser heller et Rosenborg med verdier kapre femteplasser enn å forkaste dem for å oppnå suksess. Akkurat som jeg heller ser et Rosenborg med egenutviklede spillere på laget kapre femteplasser enn et suksessfullt lag bestående av kun innkjøpte utlendinger, slik de holder på i enkelte land (f.eks. Kypros). |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 25.05.2012 23:29 Post subject: |
|
|
MariusV wrote: | Noen som har tenkt på Peter Løvenkrands som går gratis fra Newcastle i sommer. Tror han har potensiale til å være en ny (god) Prica.
Came for free, from Germany - Peter Løvenkrands..
Vi kan vel lage vårt eget rim på han? Came for free, from from N-U-F-C! |
SÃ¥ vidt jeg ved, er han etableret med en skotsk/engelsk? dame. Tror ikke han tager til Norge |
|
Back to top |
|
 |
|