| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.05.2012 18:36 Post subject: |
|
|
Selv med Hussein ute med skade så starter ikke Berntsen mot Brann. Noe som også ser ut til å bli hans siste kamp for dem.
http://www.rbkweb.no/vis/8857 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2012 20:52 Post subject: |
|
|
| Hiv inn Berntsen på venstrekanten. Han kan jo ikke være svakere enn Svensson på den plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.05.2012 21:01 Post subject: |
|
|
| Det er jeg ganske sikker på at han vil være. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2012 21:04 Post subject: |
|
|
| Aldri i verden. Svensson er høyrebent og mangler hurtighet/teknikk til å overlappe/utfordre |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.05.2012 23:02 Post subject: |
|
|
Om Berntsen har evne til å komme forbi sin mann en til to ganger pr kamp, så er han allerede mer uforutsigbar for motstanderlaget enn Svensson. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 24.05.2012 00:05 Post subject: |
|
|
| Er vel ganske greit at han kommer tilbake nå som troppen bare ser tynnere og tynnere ut... Kanskje han også får sjansen og viser at han er bedre enn diverse av spillerne som stiller i startelleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.06.2012 10:27 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...239639.ece
Daniel Berntsen fornøyd med spilletid i Fredrikstad og klar til å kjempe om plass på Rosenborg. Forteller også at han var "langt nede" på grunn av lite spilletid.
Folk må få føle akkurat hva de vil, men jeg syns at uttalelsene til Berntsen er de perfekte ordene på hvordan det har blitt i Rosenborg: Man blir superskuffet om man som 17-18 åring ikke får fast plass på laget. Det går så hardt innpå en at man er "langt nede". Andre 17-18 åringer som ikke får fast plass på laget, eller enda værre, ikke fast plass på laget i yndlingsposisjonen sin, de skal stikke fra klubben.
Forventningene til fast spill er urealistisk høye i Rosenborg om dagen, og det ender med skuffede spillere og en klubb som lider.
Kan godt hende jeg leser for mye ut av uttalelsene fordi jeg allerede har gjort meg opp en mening om temaet da. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 12.06.2012 10:45 Post subject: |
|
|
Han har store forventninger til seg selv og vil selvsagt gjøre alt for å spille. Tror ikke problemet er så stort som du sier Miami, men du er kanskje inne på noe.
Daniel Berntsen trenger å bygge opp større fysikk, han virker litt for spinkel til det høyeste nivået. Han trenger også å bygge selvtillitt, så det er viktig at Jønsson bruker han framover.
Stort potensiale på gutten her! _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 12.06.2012 10:53 Post subject: |
|
|
Kan jo ogsaa vaere fordi han konkurrerer med folk som Fredheim Holm og Svensson om venstrekantplassen og foeler at han ikke staar noe tilbake for disse (i denne posisjonen vel og merke).
Har sett ham paa RBK2 og der var han veldig dominerende, i mye stoerre grad en jeg f.eks har sett Svensson. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.06.2012 11:10 Post subject: |
|
|
Det har nok også noe med at denne 17-18-åringen allerede har spilt fast i Adeccoligaen ett år, og til tider vært dominerende der. Da er det ikke så gøy å komme til et Rosenborg-lag med forholdsvis svak stall og bli henvist til utelukkende 2. divisjonsspill.
Daniel Berntsen er en type som kan finne på noe uventet, og dra av en mann eller to, det har vi sett i Bodø/Glimt, og det mangler vi totalt ellers i troppen. Jeg synes han burde få en skikkelig sjanse til å vise at han kan det på øverste nivå også. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 12.06.2012 14:12 Post subject: |
|
|
| Bruk han eller lån han ut til resten av sesongen, bør være et klart 2. valg på kant, ikke å skyve ivers/prica/chibbe på kant når Svensson er sliten/skada/u21 |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.06.2012 14:33 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke bare en klisje at folk i den alderen trenger spilletid. Det er en grunn til at Ferguson og Co begynner å leie ut spillere når de når en viss alder.
Jeg støtter at Berntsen kan dra på andre utlån dersom han får null spilletid i RBK.
Dette er jo også noe som omtrent alle spillere i den alderen sier og føler, spesielt når de har vært vante til å få spilletid. Berntsen er kanskje mer åpen på det, men jeg er ganske sikker på at også Midtsjø har vært frustrert over lite spilletid. Det er jo sånn det skal være, vi kan ikke ha talentene våre på benken til de fyller 20-21 år; da må de få prøve seg andre steder. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.06.2012 09:18 Post subject: |
|
|
Jeg håper Berntsen også får starte mot lille Kvik-Halden. Får unggutten tillit over tid vil han nok blomstre opp. Selv om både Berntsen og RBK være tålmodig, så bør man i 2012 som er en typisk mellomsesong for RBK, la spillere som Berntsen, Ankersen mfl, få mange sjanser til å vise hva de kan. Det vil lønne seg på sikt.
Noen som har fått for mange sjanser til å vise hva de kan(og ikke kan) er trenerteamet....  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 13.06.2012 09:45 Post subject: |
|
|
| Quote: | | så bør man i 2012 som er en typisk mellomsesong for RBK |
NÃ¥ dukker jo disse "typiske mellomsesongene" opp veldig ofte under regimet til Hoftun har jeg inntrykk av.
Vi brant alle pengene klubben har for å "ta tilbake tronen" i norsk fotball. Dette ga oss 2 seriegull, tom pengekasse og en drittdårlig tropp. Etter dette så var fjorået "en typisk mellomsesong" og det samme blir 2012, og med uttalelsene til Hoftun i minnet så ligger absolutt alt til rette for at 2013 også blir det.
Så får vi se hvor mange mellomsesonger JJ&Hoftun får lov til åstyre oss i før endringer skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.07.2012 19:18 Post subject: |
|
|
- Mot Crusaders spiller du høyrekant.
- Sjøl om det er på feil plass, får jeg forsøke å gjøre det beste ut av det.
- Også i vinter hadde du tidvis en sånn "Messi-rolle"?
- Det er en veldig uvant rolle for meg som har vært indreløper eller sentralt, men det er bare å prøve å gjøre den til sin egen. Så får vi se hvordan det går.
http://www.rbkweb.no/vis/8947
Hva syns dere om at han svarer slikt? Helt rett, eller bør han holde kjeft å være fornøyd med at han får spille?
Irriterer meg noe helt jævlig at vi spiller 4-4-2. Hadde vi spilt med en 3er på midten så kunne både Svensson, Midtsjø og Berntsen spilt mere på midten. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 11.07.2012 19:21 Post subject: |
|
|
Ærlighet varer lengst. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 11.07.2012 19:57 Post subject: |
|
|
Syns det var et greit svar jeg. Men det viktigste er at han spiller bra, ikke at han svarer bra  |
|
| Back to top |
|
 |
lurvass Junior
|
Posted: 11.07.2012 21:57 Post subject: |
|
|
| På tide med spilletid for en gutvått med en årslønn de fleste av oss bare kan drømme om. |
|
| Back to top |
|
 |
lurvass Junior
|
Posted: 11.07.2012 21:58 Post subject: |
|
|
| På tide med spilletid for en gutvått med en årslønn de fleste av oss bare kan drømme om. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.07.2012 22:05 Post subject: |
|
|
| Er lønna hans virkelig så enorm? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.07.2012 22:07 Post subject: |
|
|
Neida.
Merkelig at Berntsen hele tiden maser om at han spiller på feil plass når han får sjansen. Sånn holdt han på i vinter også. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 11.07.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| Til hans forsvar så har han stort sett spilt i en for han uvant rolle når han har fått sjansen. Når de som intervjuer stiller spørsmål om posisjonen er det vel naturlig å si at det er en uvant rolle og at han trives best sentralt. Leste i intervjuet i adressa at han også sa at han trivdes mer og mer i rollen. Opplever ikke det som syting. Beckham uttalte det samme gjentatte ganger i starten av United-karrieren når han fikk samme type spørsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.07.2012 23:05 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Er lønna hans virkelig så enorm? |
Hvis kravet fra Svensson er enormt så er den det.  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.07.2012 23:11 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det så lite offentlig debatt om spillsystemet til JJ? Synes alle (som det er verdt å lytte til) at det er greit at RBK har blitt en 4-4-2-klubb, som for alt i verden skal holde på denne formasjonen, selv om vi har både spillerstall, mentalitet blant spillerne og forventninger fra fansen om noe helt annet?
Synes personlig det er på grensen til det absurde, og trodde bevisstheten rundt det faglige var mye større i RBK-miljøet. Det trenger ikke nødvendigvis å være 4-3-3, men det trenger å være en kombinasjonssterk midtbane, som tar sikte på å vinne midtbanen med et dominerende pasningsspill og gode pasningsvinkler/bevegelser. Selvfølgelig helst med indreløpere.
Savner sutring fra Bratseth, Eggen, Hansen m.fl. Vi skulle hatt en Cruyjff eller lignende som kunne fungert som ideologisk rettesnor.
Det er som om jeg har våknet opp i en alternativ virkelighet der Eggen ble inspirert av Roy Hodgson og ikke Rinus Michels. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 11.07.2012 23:19 Post subject: |
|
|
Helt enig. Det er galskap at vi fostrer opp den ene indreløperen etter den andre, for det er pillertyper som enten blir for veike sentralt i banen, eller malplassert ute på kanten i JJs formasjon.
Hadde formasjonen vært suksessfull - ok, da hadde det vært greit. Men det er klart som gull at vi har en knallsterk ellever som underpresterer i forhold til de forventninger de fleste har. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
|