| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Snoopy Junior

|
Posted: 16.02.2006 00:57 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er veldi mange trenere her i dag! (som altid)
Mange som har svaret på hvordan rbk skal spille! hmmmm.
Tror the boss brukte de som var best for dagen.
Kansje)
Mange gode her. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 00:58 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Harald wrote: | | Du er simpelthen for naiv attach |
Naiv for at jeg har tro på Rosenborg i år? Ja, vel. Da får jeg leve med det. |
Du er naiv, fordi du ikke kan se problemerne som tårner sig op foran dine øjne. Du har stadig ikke svaret på spørgsmålet om Solli. Var det rigtig af Høgmo og smide ham ind i startellveren, når han lige kommer fra en skade som du selv påpeger?
Og når du, åbenbart, ikke kan se at der indtil videre ikke er sket ændringer i måden vi spiller fodbold på, i kampe der betyder noget, så synes jeg du er naiv ja. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2006 01:07 Post subject: |
|
|
Jeg synes det var greit å starte med Solli. Alternativene var ikke noe bedre.
Som sagt, jeg så en positiv tendens i denne kampen, og det var bedringen i spillernes evne til å klare seg en mot en defensivt.
Spillet var generelt for dårlig, men jeg vil ikke automatisk konkludere med at dette viser hvordan Rosenborg kommer til å opptre i sesongen 2006. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 16.02.2006 01:11 Post subject: |
|
|
men du vet det er sterkt ulovlig og ha egne meninger her... _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Ibra Junior
|
Posted: 16.02.2006 01:13 Post subject: |
|
|
Midt oppi all denne elendigheten må jeg bare få berømme en mann. En mann som er 37 år, har vært skadet ca 5 måneder og kommer inn og gjør en helt grei kamp.
Det er alltid en nytelse å se Ørjan Berg spille fotball. Den herlige spilleforståelsen, mottakene, måten han drar seg forbi motspillere og pasningene; som alltid blir sluppet i riktig øyeblikk.
Ok, han hadde noen feilpasninger, men mannen har jo vært skadet i underkant av et halvt år! Spillere som Jan G. Solli, Frode Johnsen, Espen Johnsen, Vidar Riseth og C. Basma fortjener ikke å spille sammen med ham. Ørjan Berg er rett og slett en klassespiller! Ala Maldini i AC Milan...
At han er for gammel er bare tull. Ørjan bør ikke slutte før noen spiller ham ut av laget. Jeg både håper og tror Tettey vil være istand til det en vakker dag... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2006 01:13 Post subject: |
|
|
| 2my wrote: | | men du vet det er sterkt ulovlig og ha egne meninger her... |
Hva mener du med det?
Hm... Det vil jeg gjerne vite. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 16.02.2006 01:18 Post subject: |
|
|
Tror hun/han er ironisk på ditt vegne.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 01:18 Post subject: |
|
|
Vi tager ikke guld emd det nuværende hold det 100% sikkert.
Hvis vi foretager os nogle gode indkøb, tror jeg også vi har en lille mulighed for og vinde.
Jeg konkluderer heller ikke på 2006 sesongen, det eneste der bliver sagt er at vores spil IKKE er blevet forbedret, hvilket er alt for dårligt. Ingen kan spå hvordan denne sesong bliver, det bliver kun hypoteser. Måske kan Høgmo forbedre spillerne på sigt, indtil videre har han i hvertfald ikke gjort det. De eneste jeg synes der gjorde det godt en mod en var Dorsin og Kvarme. Riseth kunne let have kostet os et straffe, og Basma satte ikke en fod rigtig.
Ps. Personlig havde jeg foretrukket Berg-Tettey_strand på midten. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 16.05.2006 23:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2006 01:29 Post subject: |
|
|
Det var forferdelige forhold idag og en vind som tok ballen en del ganger. En unnskyldning? Nei, men det forklarer litt hvorfor nivået mellom Zenit og Rosenborg ble utjevnet. Det gjorde det veldig vanskelig å gjennomføre det såkalte Rosenborg-spillet. Ting kunne vært gjort bedre allerede under disse forholdene, men det var altså med på å ødelegge for Rosenborg. De russiske spillerne har som kjent bedre grunnteknikk og jeg vil påstå at det favoriserer dem på en slik bane.
Berg har da vært skadet lengere enn Solli. Og det ble sagt at Berg ikke kunne holde en hel kamp. Hipp som happ, men jeg ville også valgt Berg fra start. Uansett, kan jeg ikke kritisere valget av Solli. Jeg synes heller ikke han gjorde det noe dårligere enn de andre.
Du har rett i at jeg har en slags naivistisk tilnærming til denne kampen. Selv om det ikke hjelper Rosenborg, så velger jeg å fokusere på det positive i denne kampen. Det var ikke stort, men det var ikke akkurat en helsvart kamp heller. Og på bakgrunn av de dårlige forutsetningene, vil jeg avvente med dommen av årets Rosenborg-utgave. Mye vil forandre seg frem mot seriestart. Baneforholdene blir bedre, flere spillere blir tilgjengelige og formen finpusses osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 16.02.2006 01:39 Post subject: |
|
|
| tbone wrote: | | Tror hun/han er ironisk på ditt vegne.. |
2my er et guttenavn... og jeg synes jeg fikk en ironisk og grei tilbakemelding fra attach... men takk for opplysningen angående ironi...  _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Tommee Eevers1 Senior
|
Posted: 16.02.2006 01:57 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | | batigol wrote: |
Enig......syntes Høgmo faktisk var litt feig til denne kampen....! Rett og slett ett feigt laguttak! |
Ikke enig. Synes det var modig. Modig å gi fjorårets to dårligste spillere, Solli og FJ, fornyet tillit selv om alle visste at de kom til å spille elendig. |
Helt enig! _________________ Æ hete Tommee Eevers1 ja, chö! Bra Sitat Recon:haha...Petter Rasmuss omtalte Michael Jamtfall som "sønnen til fyren som mener espen johnsen er god på tilbakespill" |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 16.02.2006 02:41 Post subject: |
|
|
Hmm...Om jeg skal komme med en liten analyse av kampen, så vil jeg vel si at vi er omtrent der jeg hadde forventa at vi skulle være. Litt ruskete og lite flyt fremover til tider. Men ik så aller værst bakover. Glipper noen ganger, og når det glipper så blir man straffa hardt.
Er vel sant at vi ikke pleier å prestere så enormt godt i vintermånedene, men mener at hjemmekampen vintern 2004 mot Benfica var bedre enn den vi hadde mot Zenit i dag. Ikke bare resultatmessig også spillemessig. Sjøl om vi spilte med en mann mer i 55 minutt den gang.
Selv om vi skaper en del sjanser, 6 hørte jeg at man opererte med, så synes jeg fortsatt ikke man angriper med den slagkraften man kunne ønske. Synes backene sjelden kommer fremover og bidrar til dobling på kanten og enklere arbeidsforhold for vingene våres. Sånn sett tror jeg kanskje vi kunne ha starta med Stensaas i dag da dette er hans varemerke, men lett å si i etterpåklokskapens navn.
Ellers så syns jeg også vi var for dårlige til å vri spillet i dag. Zenit var veldig hissige på å sideforskyve for mye i midtbaneleddet sitt, noe som ofte medførte at de "klumpa" seg mot den ene sida og etterlot seg store åpne rom på den andre. Hadde backene våres kommet hurtigere opp i dette ledige rommet, og fått ballen de gangene de faktisk gjorde det. tror jeg vi kunne fått et mer massivt trøkk i angrepsspillet våres. Roar er flink til dette sjøl om han som oftest ikke har ballen i disse situasjonene da han som oftest angriper rom lenger frem i banen, men en mer tilbakeliggende Tettey kunne flere ganger ha "vridd" spillet, men valgte i stedet å gå\slå ballen i fleter av bana hvor det var mange Zenit-spillere.
Ellers så ser vi jo at en del enkle personlige feil kommer for ofte og at samhandlingen fremover som navnt heller ikke er som den bør, men dette får heller tiden på året samt alle skadene i mannskapet hittil i år ta på seg skylda vår.
Selv om 0-2 hjemme for Zenit er skuffende og ikke representativt for styrkeforholdet mellom lagene, syns jeg ikke det er noe grunn til å grave seg ned. Vi manglet en del spillere i dag, spilte med noen som har vært skada tidligere i sesongen samt noen som er litt ferske. Vi spiller bedre enn Zenit, men gjør noen fatale misser og taper på det.
Tror vi gjør lurt i å fokusere på det positive i den delen av året vi er nå. Det som ikke er så bra, tror jeg kommer etterhvert når serien nærmer seg
Skuffende oppmøte i dag forresten. Om vi ser bort fra snaue 2000 russere, sitter vi igjen med 9000 trøndere. Det syns jeg ikke det er noen grunn til å skryte av Sjøl om det ble surt i været utover... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 02:56 Post subject: |
|
|
Denne kampen var i grunn rundt der jeg hadde forventa. Vi var etter min menng hakket vassere (eller mindre sløve om man vi) enn Zenith, men det går en del på marginer. Men det er et par ting jeg ikke skjønner.
For det første, pasningsspill.
Man kan ikke forvente noen bra forestilling eller mange muligheter med et pasningsspill som holder 5-divisjonsnivå. Gang på gang i dag så man at angrepet stoppa rett foran eller i forsvarslinja til Zenith. Om det er bevegelsene, pasningene eller enkombinasjon som er problemet her, aner jeg ikke, men pasningskvaliteten var generellt ræva i dag. Basma var elendig pasningsmessig i dag (hvorfor ble han BB?), og Solli starta hele flausen ved 2-0 målet med en dårlig og relativt upressa pasning, sjøl om dette selvfølgelig var hovedsaklig Johnsen sin feil. Jeg mener også at en spiller som Frode Johnsen ville prestert bedre med bedre inlegg og pasninger. Ikke missforstå, jeg synes ikke FJ er god nok for RBK, men han er først og fremst hodesterk, men det teller lite når det ikke kommer legg.
Jeg forundrer meg også over en del valg fra benken. De fleste har blitt nevnt her, men Micke Dorsin er en mann som forbauser meg at er så fast. Han er helt kurrant defensivt, men han får nærvesammenbrudd hver gang han skal legge inn eller avslutte. Stensaas MÅ da være bedre i en såpass offensiv rolle som ving-back..
Hadde osgå ønsket å se Egurèn med mer tillitt. Lago har bevist at han har potensiale, mens jeg føler Egurèn har underprestert de få kjangsene han har fått, men at det ligger mye der som ikke har kommet ut enda.
Uansett, da er man ferdig med rablinga
Jeg ser fortsatt lyst på RBK anno 2006, selv om jeg hadde håpet å se mere tendenser i dag. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.02.2006 03:26 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Åsmund: Skuffende oppmøte i dag forresten. Om vi ser bort fra snaue 2000 russere, sitter vi igjen med 9000 trøndere. Det syns jeg ikke det |
Det er 1000 mindre ann hva Aafk vil ha mot Follo.... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.02.2006 09:21 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
Du har rett i at jeg har en slags naivistisk tilnærming til denne kampen. Selv om det ikke hjelper Rosenborg, så velger jeg å fokusere på det positive i denne kampen. |
Problemet kommer når det er denne approachen man velger blant de styrende makter også. Den velprøvde skylapp/hodet i bakken løsningen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2006 10:04 Post subject: |
|
|
Siden Harald og flere har kommet med den nødvendige slakt av spillerne tidligere i denne tråden (Storflor mangla. Jeg hadde flere negative poster om han i høst, men trakk meg litt siden mange mente han var så god. Fra nå av står jeg på det jeg mener!), så skal jeg la det ligge.
Det mest skuffende var at prestasjonene var akkurat like dårlige som i sommer; elendig bevegelse, svake pasninger, personlige feil, helt tilfeldig angrepsspill (lemping bakfra) og spillere som ikke har det tempoet som er nødvendig på dette nivået (kommer for sent inn i tacklinger, blir enkelt runda, pasningene kommer for sent). Mye av dette henger selvfølgelig sammen og det var skuffende å se at vi er tilbake på det svake nivået. Jeg har fortsatt trua på Høgmo, men han trenger nok mye tid for å få dette laget til å henge sammen. Den tida må han få for vi kan ikke skifte trener flere ganger i året. Vi må ikke glemme at vi kom midt på tabellen i fjor og som kjent, tabellen lyver aldri, og da vil det nok ta litt tid før vi er tilbake der vi bør og skal være.
Dessverre var det jeg som hadde rett angående styrkeforholdet RBK-Zenit; før kampen overvurderte folk RBK og undervurderte Zenit. Zenit var bedre både individuelt og som lag og hadde nok vunnet TL. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.02.2006 11:54 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Træningsoplægget var lagt sådan at vi skulle toppe i denne kamp. Russerne er mindst lige så rustne som os. Og det er mulig vi ikke har været gode i februar, men har vi nogensinde været så elendige? |
Hallo! Var rbk elendige? Vi misser i avgjørende øyeblikk foran begge mål. Men spillet er tidvis ok og vi kommer til en fem seks bra sjanser. De siste 10 prosentene som mangler på topp spill var ikke der, men hva kan man forvente i februar? Det manglet etter min mening litt trøkk men jeg så absolutt positive tendenser.
Du er for negativ Harald! Selvsagt kan dette mannskapet vinne TL.
Tettey ble for lett idag. Braaten var på hugget og tidvis bra. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 12:48 Post subject: |
|
|
Vi var dårlige i den kampen, selv så jeg ikke mange gode tendenser, jeg så knapt nok en pasning som traff. Er fuldt mulig jeg forventer mer end jeg skal af dette laget, men når man har set hvordan vi har kunnet spille fotball, skjærer det i hjertet når man ser en kamp som i går! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 16.02.2006 13:01 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hvilken kamp du så Harald. Taktisk sett var vi overlegne, Zenith la seg bakpå og ventet på tabbene. Som kom.
Pasningsspillet var ålreit, ikke på toppnivå, men de fleste traff.
Rosenborg manglet killer-instinct, noe spissene til Zenith hadde plenty av. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg ved ikke hvor mange kampe sidste sesong, kampen mod Fredrikstad er et godt eksempel. Du kan være så overlegen du vil i en kamp, men når du gang efter gang laver gigantiske blundere og er ineffektive foran mål så taber du kampen. Det er jo ike fordi Zenit spillede godt de var jo på samme niveau som os, hvis ikke dårligere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2006 13:29 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Taktisk sett var vi overlegne |
Hæ? |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 16.02.2006 13:37 Post subject: |
|
|
Noen i Zeniths midtbane som markerte seg? _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2006 13:39 Post subject: |
|
|
Var vel stort set ingen som markerte sig på Zenit foruten Arshavin. Men og sige at vi var taktisk overlegne, har ikke basis i virkeligheden. De kom for og få en 1-0 sejr på kontrachancer på bortebane. De ender op med en 2-0 sejr, deres taktik lykkedes, i modsætning til vores.
Tror også vi ser et helt andet Zenit hold når de er på hjemmebane! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2006 13:42 Post subject: |
|
|
| Vi hadde jo ingen synlig taktikk. RÃ¥dvillhet er et mer dekkende ord.Zenith var OK organisert defensivt, la seg lavt og utnyttet kontringsevnen sin. God taktikk |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 16.02.2006 13:48 Post subject: |
|
|
Scientists agree, selve stillingen var ufortjent. 1-0 scoringen skyldtes 30% tabbe og 70% våken Arshavin som hadde massevis av killer-instinct. Noe Braaten manglet i det jeg syntes var en større målsjanse tidligere i kampen.
Jeg mener fortsatt at RBK var det beste "laget" ute på banen. Problemet var bare at når begge lagene var utrent, eller manglet matchtrening som det heter, så ble det ekstremferdighetene som vant, ikke taktikken. Det føles litt ufortjent, spesielt med tanke på at vi hadde ballen såpass mye.
Vi tapte ikke fordi vi var dårlige tvers igjennom, vi tapte fordi vi ikke var avgjørende når det gjaldt, og pga. en halv tabbe og en stor tabbe. Selv om laget hadde "kontroll" forsåvidt hele kampen, så ble tabbene selvfølgelig avgjørende.
Jeg tror også vi får se et mer selvsikkert Zenith i Leningrad. Heh. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
|