English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonas Svensson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 94, 95, 96  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 19:06    Post subject: Reply with quote

Er 99 % sikker på at Svensson skriver under til slutt, eller at man på annet vis finner en minnelig løsning (salg). Bosman-avgang tror jeg er svært lite sannsynlig.

Skal ikke talentene få lov til å forhandle om kontrakter som alle andre? Det her er agent/rådgiver-styrt og det er helt naturlig at konfliktene trappes opp når den ene parten legger om kursen ganske brått (RBK). Tallet 1,6 millioner har vel blitt nevnt et par ganerg, men jeg ville vært forsiktig med å legge dette til grunn som faktum. Dersom flere kan bekrefte, er det greit nok, men kan ikke se at det har blitt sannsynliggjort i stor grad. Det oppleves som ganske hyklersk at RBKweb samlet sett kårer Svensson til 2011s beste spiller med soleklar margin, men likevel flyr i flint over at han krever god lønn.

Sålenge vi ikke vet hva klubbens tilbud er, synes jeg det er vanskelig å slakte spilleren for at det er opphold i forhandlingene.

Og fra RBKs side. Hva skal vi med Svensson, dersom han skal kjempe om venstrekanten? Hvorfor tviholde på en spiller som ikke får bidratt i stor nok grad ut i fra kvalitetene? Må vel være bedre å få en OK slump penger som kan gå til innkjøp av en ordentlig venstrekant, som er venstre-fotet og har sterkere tilstedeværelse langs linja. Tviler på at Svensson blir vurdert som sentral midtbanespiller under JJ i overskuelig fremtid, selv med salg av Henriksen.

Naturligvis er det alltid ønskelig med forlenget kontrakt, men jeg klarer ikke å bli verken overrasket eller skuffet over at vi er i den situasjonen vi er i nå. Overrasket blir jeg dersom Svensson går som bosman. Det har jeg særdeles liten tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 20:45    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Ingen av dem har passert 20 år enda, men truer klubben om fast spilletid i yndlingsposisjoner, krav om fremtidig salg og millionlønninger. Det er helt ute av kontroll! De er drittunger som skal være fuckings beæret over de enorme ressursene klubben har brukt gjennom årene for å få dem dit de er idag! Faen å forbanna jeg blir på sånn møkk som det her!

Absolutt spot on! *applaus* Tommel'n opp!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 20:49    Post subject: Reply with quote

Det Dolphins skrev Tommel'n opp!
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 21:03    Post subject: Reply with quote

Mye adrenalin på tynt grunnlag. Selvfølgelig kommer Jonas til å signere. Og selvfølgelig har han lov til å tenke på seg selv også. Det er ikke ungdommenes ansvar å drifte fotballklubbenes økonomi.

Hverken Bakenga eller Henriksen har svikta klubben, selv om mange ga dem ufortjent mye tyn en periode. AtHoftun får gjennomgå er fordi han får skylda for alt, selv regnværet på Lerkendal. Dette ordner seg.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 08.05.2012 21:08    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal en 20 åring ha færre rettigheter enn en 30 åring, lurer jeg på. Skjerp dere.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 21:09    Post subject: Reply with quote

Det blir snart meningsløst å bedrive et godt utviklingsarbeid i forhold til juniorer. De få som etter årevis med utviklingsarbeid blir så gode at de kan gjøre en god jobb for klubben nekter å skrive kontrakt hvis de ikke får så god lønn at det ikke er bærekraftig for klubben. Det virker etter egoet til disse få å inntreffe umiddelbart etter at de har sine første minutter i en A-lags kamp. Etter det tenker de utelukkende på hvor mye de kan pumpe ut av klubben og virker uinteressert i den innsatsen klubben har gjort for å få dem dit de har kommet.

Så i tillegg til at man bruker en god del tid og penger på de som ikke tar nivået får man heller ingenting igjen for de få som "slår til".

Det fremstår ivertfall slik. Skammelig.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 21:18    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
Hvorfor skal en 20 åring ha færre rettigheter enn en 30 åring, lurer jeg på. Skjerp dere.

Hvor ble det av "side before self"? En kørv med èn sesong i TL uten nå spill Europa har mindre rettigheter enn spillere som har drevet på med det her i flere år og er proven. Så handler det litt om lojalitet, du starter i det små og når du er uunnværlig kan du begynne å kreve av klubben. Disse ung gutta er ikke i nærheten av å betale ned gjelden de har til klubben som har gitt denne fantastiske muligheten til å tjene greie penger og få spille foran flere tusen tilskuere!
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 22:11    Post subject: Reply with quote

Det blir en merkelig holdning. Talentfulle fotballspillere er ettertraktede. RBK har fått dem gratis i overgang og lønnskostnadene har vært minimale. Tilsammen koster det naturligvis en del å drive ungdomsavdeling, men det blir lite dersom man sammenlikner med innkjøpskostnader for eldre spillere.

Den her holdningen om at talentene skylder RBK alt i livet lukter det vondt av. Avhengighetsforholdet går like gjerne motsatt vei. I hvert fall slik arbeidet drives i klubben vår. Vi snakker om spillere som var store talenter før de kom til RBK og som ikke hadde hatt problemer med å fått innpass i andre utviklingsavdelinger. Vi har naturligvis hjulpet dem masse på vei, men jeg kan ikke se at det er grunnlag for å blindt kreve at de skal adlyde klubben.

Med andre ord, så er argumentasjonen din om at eldre spillere er uunnværlige, mens talenter skal hoppe når klubben sier hopp fordi klubben ikke står i noe avhengighetsforhold, direkte selvmotsigende. Hvilket reaksjonene indikerer.

Løsningen er ikke å forvente at spillerne skal velge et alternativ som de ikke opplever er best for dem. Løsningen er å gjøre det attraktivt for spillerne å bli i RBK, blant annet ved hjelp av en annen kontraktspolitikk som må fases inn over tid, samt en liten forskyvning av midler fra de eldste til de yngste, i henhold til behovet/kravet for å tjene penger på spillersalg.

Vi er ikke sene om å tilby kontraktsforslag til Iversen, Prica, VPG osv. Jeg kan nærmest garantere at disse hever minst dobbelt så mye i lønn det vi finner på å levere av forslag til talenter som Svensson. Med rette naturligvis, men det er kanskje ting som tyder på at ubalansen har blitt for stor.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 08.05.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

betenkelig at det i det hele tatt er noe å spekulere på. ja, han er god, men han er IKKE klar for utlandet enda, og i norge finnes det ikke bedre alternativer, iallefall ikke klubber som betaler mer. hadde eggen vært sjef, så hadde smågutta ikke tørt annet enn å signere
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 22:48    Post subject: Reply with quote

Ikke greit å være ungt fotballtalent i disse dager. Suporterne krever lojalitet og klubbfølelse. I det ene øret hvisker en grådig agent med et forlokkende kontraktsforslag, i det andre øret en sportssjef som har ordre om å presse ned kostnader. Midt i mellom står treneren og ber om forståelse for lite spilletid i en ukomfortabel posisjon. Jeg kan forstå at en 18 åring må tenke litt på hva som er til det beste for egen fremtid.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.05.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 08.05.2012 23:15    Post subject: Reply with quote

For min del gir jeg blanke i Svensson på lik linje med alle andre spillerne i klubben. Jeg greier ikke å hisse meg opp over fotballspillere lengre. Det er i det store og hele liten grunn til å forvente noe som helst av dem.

Det jeg derimot synes er trist er at klubben har havnet i en situajson der "alle" har store betenkeligheter med å resignere kontrakter. Klubben greier ikke lengre å skaffe seg autoritet hverken gjennom sportslige utfordringer eller dens ledere.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 08.05.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Er uenig i den beskrivelsen. Lustig visste vi om, ellers har alle egne talenter signertog resignert i tur og orden. Dette er ikke et stort problem, men det er mange hensyn og mange parter og derfor ganske komplisert.

Svensson vet også at han per i dag ikke er en het potet i et internasjonalt marked.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Hørte Hoftun på radio nettopp. Samtalene med Svensson ble avsluttet i mars, JS har ikke svart RBK innen svarfristen så Hoftun regner med at han har bedre tilbud andre steder. Han understreket at RBK ikke hadde mer å tilby ham enn de allerede hadde gjort.

På NRK Trøndelag at Hoftun sa dette? I 12-nyhetene ble det bare referert til Trønder-Avisa, uten Hoftun-intervju.

Rimelig mye sterkere ord enn hva Hoftun har blitt sitert på i (nett)avisene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 09.05.2012 00:11    Post subject: Reply with quote

Forresten har kanskje Svensson begynt å få riktig fokus:

Så gjenstår det bare å skrive under.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 09.05.2012 10:00    Post subject: Reply with quote

Tja, OM eller hengespiss krever mye kreativitet, pasningssikkerhet, avslutningsferdigheter etc. Svensson passer vel best som DM eller indreløper.....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.05.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Svensson har alt dette.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 09.05.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

Ã… ja Razz
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2012 10:40    Post subject: Reply with quote

Toppen på frekkhet er å sitte der og forlange i øst og vest, når man bare er en guttunge som har fått (altfor) mye tillit i norges beste lag. Jeg blir kvalm av holdningene til en del av de nye guttene vi har fostret frem. Kan ikke huske at typer som Berg, Skammelsrud, Strand, Hoftun og Brattbakk satt og truet og forlangte alt mulig rart for å få viljen sin.

Svensson bør ta en reality check, godta et moderat lønnstilbud og jobbe steinhardt for å bli enda bedre enn det han er i dag. Hvis han skal bruke kontrakten sin som et slags gissel for å få spille på et sted han ikke er sportslig kvalifisert til, kan han bare pelle seg vekk og fucke seg selv i rassa for min del.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.05.2012 10:47    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Svensson har alt dette.

Jeg vet at Svensson er en stor favoritt hos deg, men noen offensiv midtbanespiller på RBK-nivå er han ikke. Der har vi en Fredrik Midtsjø som er mye, mye bedre og har et blikk, et driv og en målteft som Svensson nok aldri vil få. Svensson kan bli en veldig god RBK-spiller, men da helst som indreløper, ikke som offensiv midtbanespiller.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 09.05.2012 11:03    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke akkurat pasningsikkerhet styrken til Henrix heller må det sies.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.05.2012 12:22    Post subject: Reply with quote

Hahaha Hedon enda hardere i kritikken enn meg Tommel'n opp!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.05.2012 13:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Svensson bør ta en reality check, godta et moderat lønnstilbud og jobbe steinhardt for å bli enda bedre enn det han er i dag.

Han har kontrakt ut neste sesong, så han trenger jo ikke godta noe som helst før neste høst for så vidt.

Svensson tjente antakelig mindre i fjor da han ble kåret til årets spiller enn det Tom Erik Nordberg gjorde uten å spille en eneste kamp for RBK. Han er antakelig et godt stykke bak Per Verner Rønning som er en mye klarere backup enn det Svensson er.

Og han er milevis bak spillere som Moldskred og Olsen.

Hva har Svensson å tjene på å skrive under en kontrakt til lønnsbetingelser som ikke harmonerer med andre ansatte, og som bare gjør at klubben får større mulighet til å råde over framtida hans?

Demidov var i akkurat samme situasjon, og valgte the hard way. I ettertid har flere kritisert Hoftun for å ikke ha gitt ham en bedre kontrakt.

Det er ikke sikkert Svensson får samme utvikling og er like heldig den dagen kontrakten går ut. Men situasjonen er ganske så lik. I hvert fall isolert sett på hva de har gjort i RBK på samme tidspunkt. Demidov var litt eldre i antall år, og fikk sin første A-landskamp i sin første RBK-sesong. Svensson har til gjengjeld allerede vært tatt ut til U21.

Demidov kom inn på laget i 2008, og varierte litt mellom å spille defensiv midt og midtstopper. Han spilte en del gode kamper, og noen mindre gode kamper og var vel ved utgangen av sesongen sånn akkurat i grenseland for å være på laget eller ikke. Selv våren 2009 anså mange Lago/Stadsgaard som førstevalg i midtforsvaret.

Nå hadde Demidov rundt dobbelt så god lønn som Svensson, men han undertegnet tross alt på et tidspunkt da pilene i norsk fotball fortsatt pekte oppover.

Uansett er det nok Mike Kjølø som styrer showet her. Svensson virker både fokusert og motivert, og lar kontraktsbiten bli opp til ham og pappa Inge.

Som skrevet i artikkelen sist uke tror jeg imidlertid at det blir enighet en gang før sommeren. Jeg ser ikke at Svensson har lyst til å bytte klubb, det handler bare om at det må være en viss likhet for lønningene, slik at ikke mindre betydningsfulle spillere hever helt andre lønninger.

Midtsjø er bra. Veldig godt innhopp nå sist. Svensson har også mange gode kvaliteter, og jeg vil ikke konkludere med hvem som kommer lengst av de i dag.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 09.05.2012 13:32    Post subject: Reply with quote

Det er i hvert fall sikkert at rettferdig lønnsfastsettelse finnes ikke. Se bare i en vanlig bedrift. Den eldre slabbedasken på toppen tjener alt for mye i forhold til den unge ekspansive nytutdannede.

Og spør du den eldre slabbedasken på toppen, synes han at han tjener alt for lite i forhold til sjefen i det konkurrende firmaet, og sånn fortsetter det.

De fleste fotballspillere ser ut til å mene at akkurat de burde ha spilt, og dermed også ha tjent mer enn han som får spille.
Back to top
Chris Thomas
Junior

PostPosted: 09.05.2012 14:35    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Tja, OM eller hengespiss krever mye kreativitet, pasningssikkerhet, avslutningsferdigheter etc. Svensson passer vel best som DM eller indreløper.....

Har ikke fått lest artikkelen, men jeg ser for meg at "Markus-rollen" er en DM med offensive løp (indreløper) og hard jobbing som førsteforsvarer - perfekt for Svensson.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 94, 95, 96  Next
Page 17 of 96

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb