| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 26.04.2012 19:05 Post subject: |
|
|
Herlig, Hedon. Begynner å like deg
Burde kanskje skifte nick til Spoton |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.04.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
De fire siste sesongene har Trond Olsen et høyere målpoengsnitt enn Øyvind Storflor. Ganske mye høyere også, faktisk. Storflor har 44 målpoeng på 6898 minutter, mens Trond Olsen har 43 målpoeng på 5786 minutter. Henholdsvis hvert 156. og 134. minutt. |
Fortsetter digresjonen din, jeg. For det viser seg at en annen forumfavoritt også blander seg inn i denne statistikken. Ingen ringere enn Morten "Målskrekk" Moldskred har på de 4 siste sesongene 42 målpoeng på 6274 min. Hvilket plasser han mellom godeste Olsen og Storflor med målpoeng hvert 149 min. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 26.04.2012 20:15 Post subject: |
|
|
Igjen; Vær så snill diskuter Storflor i et annet forum/topic!!
Takk _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.04.2012 21:03 Post subject: |
|
|
Dette er tråden for å diskutere tidligere RBK-spillere. Slutt å mas og la folk diskutere som de vil. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.04.2012 22:37 Post subject: |
|
|
Nydelig Hedon, og artig trivia at både Trond Olsen og Morten Moldskred sniker seg foran Øyvind Storflor. Men de har alle gode tall å vise til... De utskjelte levererer best? Eller tall har ikke alltid mye å si? hehe
Uansett så har det ikke så mye å si for meg om Storflor hadde vært på 1. eller 3, på den listen, eller hadde vært vesentlig foran disse to. Det som teller for meg er hvordan mannen presterte de siste 2 sesongene før han dro, og det va runder enhver kritikk.
Som alltid vil de tdukke opp noen som tenker kreativt griselangt utenfor boksen, og derfor vil komme med spennende grunner til bla bla etc. Det uansett ubeviselig. Det som gjelder er prestasjonene siste par sesonger, de var som regel dritt. Glad han dro.
Lettere å komme unna med dritt på et drittlag, lettere å blir hylla for glimtvis klasse på et drittlag. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.04.2012 23:02 Post subject: |
|
|
| At dere i det hele tatt sammenligner ham med Trond Olsen sier faktisk absolutt alt. De er så ekstremt rake motsetninger at det knapt er mulig å komme lenger unna hverandre blant spillere som spiller i samme posisjon. Som sagt er statistikk bare et tillegg ift. Storflor. For å se hvor god han er, trenger man egentlig bare å se på valgene han foretar, følsomheten han innehar og bevegelsene han gjør. Da bør dere rett og slett se en spiller som kunne bidratt med enormt mye i RBK, både for flere år siden og i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.04.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke det.
Men hey, jeg får vel bare bite i gresset og innse at jeg ikke skjønner like mye fotball som deg. Du har tross alt presentert fasiten på denne diskusjonen flere ganger nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Don Ernesto Senior
|
Posted: 27.04.2012 00:04 Post subject: |
|
|
| Har vi her norges største mancrush eller er knerten_10 og Storflor samme person? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.04.2012 03:51 Post subject: |
|
|
Ekstremt billigt poeng, Don Ernesto. Har du ikke noget bedre at komme med?
Samtidigt støtter jeg opfordringen fra Torbjørn. Liker dere ikke diskussionen, så lad være med at læse indlægene. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.04.2012 10:47 Post subject: |
|
|
Tidligere denne uken ble Arne Dokken oppringt av sportslig leder i IBK, Joakim Borgen, med spørsmål om han har lyst og kapasitet til å hjelpe klubben fram til sønnen er frisk igjen. Etter å ha rådført seg på hjemmebane og fått grønt lys fra Sandefjord, valgte 56-åringen å takke ja til forespørselen.
- Jeg går inn som rådgiver for de trenerne som er der nå, slik at klubben får hjelp i en litt vanskelig situasjon. Jeg har snakket med Kenneth om dette, og han synes er en god ide, sier Sandefjords sportslige leder.
Les mer: Pappa Dokken inn som vikar |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 27.04.2012 11:45 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | At dere i det hele tatt sammenligner ham med Trond Olsen sier faktisk absolutt alt. De er så ekstremt rake motsetninger at det knapt er mulig å komme lenger unna hverandre blant spillere som spiller i samme posisjon. Som sagt er statistikk bare et tillegg ift. Storflor. For å se hvor god han er, trenger man egentlig bare å se på valgene han foretar, følsomheten han innehar og bevegelsene han gjør. Da bør dere rett og slett se en spiller som kunne bidratt med enormt mye i RBK, både for flere år siden og i dag. |
Ingen som sammenligner han med Trond Olsen, bortsett fra at begge er utskjelt og det blir sammenligning mellom målpoeng. Målpoeng drar du selv inn i diskusjonen Knerten, når du hyller Storflor sin assiststatestikk de siste årene. Målpoeng er faktisk veldig vesentlig som ving og er med på å gi et bilde av valgene han foretar, følsomheten han innehar og bevegelsene han gjør
Når det er sagt: Dette er en fantastisk diskusjon. Føler Knerten er komiske-Ali på en naiv og positiv måte. Men Knerten: Føler du ikke selv du drar den liiiiiitt langt når du snakker verdensklasse om Storflor? For øvrig elsker jeg innleggene dine om talentene i klubben, men Storflor kan jeg ikke ta seriøst. Greit at supportere har en tendens til å sette spillere i enten "flopp" eller "konge" - bokser, men det er flere på dette forumet som er godt oppi årene og husker hvordan Storflor spilte. Til tider supert, men store deler av tiden var det dessverre elendig. Det er ikke akkurat slik at vi sitter å mimrer om Odd Iversen.. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.04.2012 12:03 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Jeg ser ikke det.
Men hey, jeg får vel bare bite i gresset og innse at jeg ikke skjønner like mye fotball som deg. Du har tross alt presentert fasiten på denne diskusjonen flere ganger nå. |
Rettelse: Strand har presentert fasiten. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.04.2012 12:06 Post subject: |
|
|
| Men det er ikke noen fasit! Da vet du ikke hva ordet fasit betyr Knerten. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.04.2012 12:12 Post subject: |
|
|
| andreasab: Jeg tror ingen av oss er uenige i at Storflor leverte mange dårlige prestasjoner i RBK. Det er derimot noen som tror det handler om trenere, rolle i laget, trygghet og det rundt - og ikke Storflors fotballferdigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.04.2012 12:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men det er ikke noen fasit! Da vet du ikke hva ordet fasit betyr Knerten. |
Det som i følge meg er en fasit da, beklager. Hvis jeg mener Messi er bedre enn Ronaldo så skriver jeg "Messi er bedre enn Ronaldo" noen ganger, og ikke alltid "Jeg mener Messi er bedre enn Ronaldo". Tidsbesparende. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.04.2012 12:14 Post subject: |
|
|
Altså, med den logikken du bruker rundt Storflor, knerten, så blir det nesten de samme som å si at Messi ville blitt benkesliter på RBK hvis han hadde kommet hit i stedet for til Barca - for tross alt, den gutten kostet jo heller ikke store summer.
Forskjellen er at han er verdensklasse. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.04.2012 12:22 Post subject: |
|
|
| Lite nytt om Mush. Klarer han ikke å etablere seg i førsteelleveren til Brügge? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.04.2012 12:25 Post subject: |
|
|
Hvor ble det av Svorkmo etter han dro fra Steinkjer? Fikk han seg noe ny sivil jobb og trenerjobb?  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.04.2012 12:26 Post subject: |
|
|
| Nei, det blir ikke det samme. Min påstand er at Storflor under riktige rammer (med en god trener som har et godt strukturert angrepsspill hvor Storflor har en sentral rolle i det) kunne vært en utrolig viktig spiller for RBK i hele sin karriere. Dessverre har han svært sjelden hatt de rammene rundt seg i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.04.2012 13:16 Post subject: |
|
|
| Nei, han er bra uheldig som ikke har fått spille under riktige rammer. Helt utenkelig at det kan ha noe med ØS selv å gjøre, må vite. Han er tydeligvis en spiller det er vanskelig å sy rammer rundt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.04.2012 13:43 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Nei, det blir ikke det samme. Min påstand er at Storflor under riktige rammer (med en god trener som har et godt strukturert angrepsspill hvor Storflor har en sentral rolle i det) kunne vært en utrolig viktig spiller for RBK i hele sin karriere. |
Den beste trenere RBK noen gang har hatt, og den som var best på å sette spillere inn i spesifikke roller i ett strukturert angrepspill, Nils Arne Eggen, har også hatt Storflor i stallen.
Han brukte han en gang, som innbytter mot Bodø/Glimt, før han sendte han på lån til Byåsen og Moss, før han så ble solgt permanent til Moss. Hva betyr så dette?
Jo, det betyr at selv ikke Eggen så behovet for Storflor i RBK - og han er utvilsomt en meget god trener. Er du så sikker på at det bare er rammene det har vært noe galt med, og ikke spilleren selv? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.04.2012 14:14 Post subject: |
|
|
Ikke til noen spesielle her, men mer som et generelt poeng. Forhåpentligvis opplysende for de som ellers måtte stole på journalisters oppslag om hvem som er best/dårligst etc:
Når man skal sammenligne målpoeng for ulike spillere forteller ikke den isolert sett gode VG-statistikken noe om konteksten. (Rolle, motstand, antall forsøk etc.)
Spillere i klubber som produserer mange sjanser vil kunne eksponeres for svært mange flere sjanser til å levere målpoeng enn spillere i klubber som skaper få målsjanser.
Hvis man kun presenteres for resultater ukorrigert for innsats kan det nok lett se ut som at for eksempel en spiller fra Lyngen/Karnes, med 10 målpoeng på 22 kamper er mer produktiv enn en spiller fra Othilienborg med 8 målpoeng på 22 kamper.
Dersom førstnevnte spiller imidlertid har lyktes på kun en av ti innlegg/skudd mens den siste har lyktes på en av tre innlegg/skudd blir bildet et helt annet.
VG har mulighet til å presentere Opta-statistikk på treffprosent på pasninger, mens de vel teller målsjanser mer subjektivt selv. Ikke for å diskreditere VG, som gjør dette bedre enn mange andre journalister, men man må ta utvalget deres for det det er. Et utvalg hvor bakenforliggende og skjult/uavdekket informasjon kan fortelle en helt annen historie. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.04.2012 14:32 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | knerten_10 wrote: | | Nei, det blir ikke det samme. Min påstand er at Storflor under riktige rammer (med en god trener som har et godt strukturert angrepsspill hvor Storflor har en sentral rolle i det) kunne vært en utrolig viktig spiller for RBK i hele sin karriere. |
Den beste trenere RBK noen gang har hatt, og den som var best på å sette spillere inn i spesifikke roller i ett strukturert angrepspill, Nils Arne Eggen, har også hatt Storflor i stallen.
Han brukte han en gang, som innbytter mot Bodø/Glimt, før han sendte han på lån til Byåsen og Moss, før han så ble solgt permanent til Moss. Hva betyr så dette?
Jo, det betyr at selv ikke Eggen så behovet for Storflor i RBK - og han er utvilsomt en meget god trener. Er du så sikker på at det bare er rammene det har vært noe galt med, og ikke spilleren selv? |
Nils Arne Eggen "sendte" også vekk Solskjær og Gudjohnsen. Du tror ikke det kan ha en sammenheng med det laget man alt hadde, og spillernes alder og nivå akkurat da de ble valgt bort? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.04.2012 14:45 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Ikke til noen spesielle her, men mer som et generelt poeng. Forhåpentligvis opplysende for de som ellers måtte stole på journalisters oppslag om hvem som er best/dårligst etc:
Når man skal sammenligne målpoeng for ulike spillere forteller ikke den isolert sett gode VG-statistikken noe om konteksten. (Rolle, motstand, antall forsøk etc.)
Spillere i klubber som produserer mange sjanser vil kunne eksponeres for svært mange flere sjanser til å levere målpoeng enn spillere i klubber som skaper få målsjanser.
Hvis man kun presenteres for resultater ukorrigert for innsats kan det nok lett se ut som at for eksempel en spiller fra Lyngen/Karnes, med 10 målpoeng på 22 kamper er mer produktiv enn en spiller fra Othilienborg med 8 målpoeng på 22 kamper.
Dersom førstnevnte spiller imidlertid har lyktes på kun en av ti innlegg/skudd mens den siste har lyktes på en av tre innlegg/skudd blir bildet et helt annet.
VG har mulighet til å presentere Opta-statistikk på treffprosent på pasninger, mens de vel teller målsjanser mer subjektivt selv. Ikke for å diskreditere VG, som gjør dette bedre enn mange andre journalister, men man må ta utvalget deres for det det er. Et utvalg hvor bakenforliggende og skjult/uavdekket informasjon kan fortelle en helt annen historie. |
Og nettopp derfor så får man diskusjoner ala Storflor- debatten på RBKweb. Blir mye synsing og argumenter som slår hverandre ihjel og ikke minst litt følelsesmessig for hvordan man likte den og den spilleren. Kanskje "typen" (spillertype altså) også tiltrekker noen. Denne diskusjonen har også blitt "dratt" så langt nå, at all verdens faktagrunnlag ville ikke hjulpet. Til det blir det for mye hvis og for mye om atte...
Storflor- debatten, blir nok aldri et avsluttet kapittel her inne. Og det får nå være. Til forlystelse for noen og til forargelse for andre. Jeg kommer nok ikke til å delta i denne debatten – eller krangelen om du vil. Synes poengene fra begge sider er gode, og personlig så likte jeg Storflor og kunne godt ha tenkt meg å sett ham få prøve seg i RBK igjen. Kanskje på grunn av – nettopp – denne diskusjonen. Da hadde vi vel kanskje fått en ende på denne sagaen.
Men stå på, diskuter gjerne videre for min del. It's very amusing!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.04.2012 15:59 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Nils Arne Eggen "sendte" også vekk Solskjær og Gudjohnsen. Du tror ikke det kan ha en sammenheng med det laget man alt hadde, og spillernes alder og nivå akkurat da de ble valgt bort? |
Nei, Eggens sendte ikke bort Solskjær! Solskjær valgte bort RBK til fordel for Molde, etter råd fra Bjørn Hansen - hele den historien der kan du lese i Solskjærs selvbiografi "Æ"
Eidur var vel, hvis jeg husker riktig, på den tiden ikke i fysisk god nok form etter ett langt skadeavbrekk og ble av den grunn ikke tilbudt kontrakt etter prøvespillet. Men både Eggen og Bratseth så at "Det bor mye bra fotball i den gutten."
Litt forskjell med to prøvespiller kontra en som faktisk hadde kontrakt med med klubben, men som ble veid og funnet for lett. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|