| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.04.2012 00:13 Post subject: |
|
|
| Einherjar wrote: | Folkens, alle har rett til å si hva de mener. Ingenting av det som har blitt postet her bør "sensureres" så langt som jeg kan se det ihvertfall. (ikke mitt forum, klar over det). Fokuser på RBK, og ikke på hvem som mener hva om hvem Bedre for alle om vi kan konse om RBK, og ikke individer på forumet. Det er bare min mening!  |
Også drittlei av at det som skjer på banen havner i 2. rekke,men Frodo har faktisk lov til å ha litt høy sigarføring etter det jeg har lest så langt  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.04.2012 00:26 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Strandberg - 5 - Gjør en helt grei kamp, men han har bevist altfor lite til å ha noen rett til å stå og kjefte på medspillere, etter å ha bommet med 20 meter på en enkel pasning for tredje gang på kort tid. Unote!
|
Hehe.Kommentatoren mente han klaget over for dårlige bevegelser fremover på banen.
Min sidekommentator uttrykte tørt;
Var vel ikke så mye bedre bevegelse ute på sidelinja heller da...  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 14.04.2012 00:58 Post subject: |
|
|
| Ble Janne intervjuet i pausen? I så fall, er det noen som har link til intervjuet? (Kanskje jeg har oversett at det har blitt postet tidligere) |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.04.2012 01:08 Post subject: |
|
|
| HofnerBass wrote: | | Ble Janne intervjuet i pausen? I så fall, er det noen som har link til intervjuet? (Kanskje jeg har oversett at det har blitt postet tidligere) |
Ja.
Og der har du egentlig oppsummeringa di. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.04.2012 01:26 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | LaDuden wrote: | | Synes faktisk DFH spilte ganske bra i andre omgangen. |
Han spilte i hvert fall ekstremt bra som hengende spiss, hvor han blir langt mindre usynlig enn på venstrekanten, og hvor toppfarten hans er mindre viktig. |
wtf... synes du DFH var EKSTREMT god som hengende spiss???
selvfølgelig har du rett til den meningen, men da vil jeg påstå at Iversen i den rollen er gudommelig!
JA, DFH er bedre som hengende spiss, men han virker å slite med akkurat det samme Moldeskred sleit med. Ikke at det skorter på evenen, men selvtillitten. Håper virkelig han kommer seg, for det har han jaggu fortjent med all den uflaksen han har hatt oppgjennom! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.04.2012 01:46 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | Utrolig mange negative folk her inne i dag. Også under NAE kom vi mange ganger under på bortebane. Ofte snudde vi kampen på samme måte som i dag.
Uansett synes jeg mobbing av folk som er positive til rbk ikke hører hjemme her! |
For å respondere til dette og samtidig litt til Frodos påpekning om overtallig negativitet i trådene...
Selvfølgelig blir vi som hjar sett RBK spille klikk klakk fotball sure og grinete når det spilles gampefotball med null bevegelse etc.
La meg være mere presis...
Relasjon mellom A og B.
Når RBK vinner ballen, var vi tidligere veldig fokusert på å ikke spille på første bevegelse. ei heller ikke på andre bevegelse om mulig, men på tredje eller fjerde bevegelse. Dette resulterte i flere overtalls situasjoner, og flere opplagte målsjanser.
Når et lag bryter og setter fart fremover så vil motstandderlaget automatisk prøve å markere og dekke rom de har etterlatt seg. I det de mister ballen er de feilvendte. DVS de må snu, og så akselrere bakover for å dekke rommet bak seg. For det ballvinnende laget er det motsatt. I utgangspunktet vill de ha en fordel reaksjonsmessig, noe som kan utlignes med hurtighet, men like ful flere spillere har øyne fremover og ser åpningene. Da skal spillerne gå i forskjellig rom for å gi ballinnehaveren flere muligheter. Dette var vi vidt kjent for tidligere, men slik vi spiller i dag er det ofte alt for sein bevegelse offensivt. spillere går i samme rom. Ballinnehaver spiller på første bevegelse eller at omstilling ved ballvinning går for seint. Dette er noe vi må jobbe med.
Det er ikke rart at vi delvis sliter med dette da vi for det første spiller noe anderledes en tidligere., har spillere i uvante posisjoner, eller mange nye spilllere. Men en trener bedømmers ut i fra resultater, og når de både er under pari samt det ikke engang kan spores bedring i det overnevnte må det være lov til å uttrykke seg litt negativt.
Betyr det at vi hater RBK?
NEI!
Vi ELSKER RBK!
Nettopp derfor blir engasjementet så stort på godt og vondt.
Det er ingen tvil i at Janne er en helt ok trener. Men det som skaper resultater er også evenen en trener har til å påvirke spillergruppa slik at laget fremstår slik han vil. Janne har hatt bruklbart med tid, noe som får flere av oss til å begynne å bli skeptiske.
SÃ¥nn generelt rudnt klubben er det mye Hiawata fakter. Virker mere likt et karneval enn en fotballklubb til tider.
At det skyldes at markedet er forandret er selvsagt en faktor. OG at vi supportere sliter med å akseptere at spillere velger andre klubber foran RBK er også et irritasjonsmoment. Det skyldes ganske sikkert at RBK ikke har det renomet de hadde for noen år tilbake.
Fullstendig akseptabelt for all del, men det hjelper fint lite som supporter å lese at SD er på Dana Cup når vi sårt trenger ditt eller datt, eller at de sier opp sammarbeidett med scouts.
Mye skyldes nok Økonomi, noe vi supportere ikke legger for mye vekt på da vi går på kamp for å se hjertelaget vårt spille den fotballen vi vokste opp med.
Men fort oss som leser litt og har et normalt utviklet sosialt nettverk så vet vi at det som har blitt gjort har inneholdt en haug med feilvalg.
Om noen ikke evner å se det, men kun vil påpeke at vi ubegrunnet er negative så be my guest, men ikke forvent overtallig sympati for det.
Det som derimot er viktig nå er at vi som holder med RBK støtter opp om klubben selv om vi er negative. At vi betaler for å sikre fremtiden slike at klubben ikke taper penger på tilskuere o.l. og havner i enda større uføre.
JAvist har vi cash, men bare å sammenligne tilskuertallene fra Glansdagene med i dag så er det -10 000 pr kamp. Det blir fort en god del millioner i året det også!
Vil vi bli store igjen?
JA!
kommer det til å skje?
JA.
det er opp til oss og klubben hvor lang tid det vil ta.
La oss som supportere iallefall gjøre vår del på godt og vondt, så får vi gå på med krummet nakke og håpe dette løser seg. Enten det blir med Janne som trener eller hoftun som SD!
en for alle, alle for en!
SVART Ã… KVITT FOR ALLTID!  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 14.04.2012 03:33 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | | Store deler av førsteomgangen var helt forferdelig å se på, og målene vi scorer i andre er som vanlig mer flaksemål enn et resultat av et planlagt spillemønster. MEN det er utrolig deilig med en seier her i dag og poengmessig har vi hatt en god sesongstart synes jeg. Allikevel savner jeg finspillet og at vi evner å føre kampene. Virker å være en lang vei å gå dit... |
Finspillet - ok, det mangler.
Spillemønsteret syns jeg faktiske er klinkende klart, ettersom begge målene våre kommer på bakgrunn av det. Vi spiller oss ut fra forsvaret og lar ballen gå langs bakken. Ballen spilles ut på kant, for å få den servert til spissene i boksen.. 1-1
Samme er faktisk det som leder til corneren som fører til 2. målet.
Gjennom hele kampen er det veldig tydelig at laget ofte søker kantspiller for å servere ballen inn i feltet. Om innleggene lykkes like ofte er en annen ting, men at det er en plan med spillet synes JEG er meget klart |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 14.04.2012 03:39 Post subject: |
|
|
Du snakker om tilskuertall fra glansdagene.. og at vi er -10000 i forhold til det? Da mener du at det var godt i overkant gjennom hele 1990-2004 da?
Sjekk her du
1990 11 115
1991 11 451
1992 13 569
1993 11 750
1994 11 061
1995 10 280
1996 11 062
1997 11 338
1998 13 163
1999 13 359
2000 11 944
2001 12 070
2002 14 626
2003 15 825
SÃ¥langt i 2012: nesten 13000 i snitt |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 08:02 Post subject: |
|
|
Mange som brukte mye krefter på Hoftuns Norway cup-opphold i fjor, men det var vel akkurat i den perioden vi hentet både Issah og Dockal.
Viktig og riktig påpekning av Skrukken. Kanskje må vi innse at hypen som ikke bare fylte Lerkendal men alle stadioner i Norge i perioden 2005 til 2008 (finanskrisens utspring) var unormal, og at 12-14.000 tilskuere som er høyt i historisk sammenheng faktisk er det vi i utgangspunktet må basere oss på. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 14.04.2012 08:18 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | Skjønner ikke hvordan FFK får til å putte mål uten å slå langpasninger. Hmm..
Vi blir så fortjent pissa på. Håper vi rykker ned så det blir drastiske endringer i klubben....
SKJEMMES OVER Å VÆRE RBKSUPPORTER |
Du er en forbanna medgangssupporter...... _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.04.2012 08:19 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Mange som brukte mye krefter på Hoftuns Norway cup-opphold i fjor, men det var vel akkurat i den perioden vi hentet både Issah og Dockal. |
Godt poeng. Stjernen må huske å sette opp Hoftun på ferie i overgangsvinduene, og vise raushet og tilby ekstra ferieuker og noen billetter til strandhotell en plass i stillehavet uten telefonforbindelse. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 08:53 Post subject: |
|
|
| otters wrote: | | Sjt. Viseth wrote: | Skjønner ikke hvordan FFK får til å putte mål uten å slå langpasninger. Hmm..
Vi blir så fortjent pissa på. Håper vi rykker ned så det blir drastiske endringer i klubben....
SKJEMMES OVER Å VÆRE RBKSUPPORTER |
Du er en forbanna medgangssupporter...... |
Hehe, Viseth og Senador har fortsatt null innlegg etter pause i går. Viseth etter fire innlegg i kamptråden på stillingen 0-1. Senador hadde fem innlegg i løpet av første omgang, og har altså ikke vist seg siden.
Motgangssupportere ville jeg kalt dem. Bare til stede når det er motgang å melde om  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.04.2012 10:27 Post subject: |
|
|
Gledelig kamp i går!
Riktignok spilte vi en svak første omgang hvor vi vel ikke skapte en eneste klar mulighet, men i 2. omgang så kjørte vi over FFK, enkelt og greit. At vi har en 17 år gammel trønder på midtbanen som er så god som Selnæs er helt utrolig. Han kommer helt sikkert til å variere i prestasjonene, men jeg synes han var strålende og dikterte tempoet i angrepsspillet vårt etter pause. Det må være lov til å stille spørsmålstegn med jobben som ble gjort før vi kjøpte Issah. Jeg synes ikke han holder mål i rollen han har, uavhengig av Selnæs.
Fremme kan vel de fleste være enige i at Chibbe ikke imponerer om dagen og det bør være aktuelt med en pause inntil han forstår at han har medspillere rundt seg. Stivers var glimrende (nesten som vanlig) og jeg synes også DFH de siste kampene har vist gode takter.
Jeg vet ikke hva JJ gjorde eller sa i pausen, men det må ha vært det diametralt motsatte av det han gjorde og sa i pausen hjemme mot Sogndal  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.04.2012 11:38 Post subject: |
|
|
okay skrukken så var det et litt upresist tall, men poenget var at tilskuertallet ikke akkurat øker. Var nok en smule trøtt i gårkveld, og utmattet etter den mentale utladningen kampen gav. fra helvette til himmel i løpet av 45min
Uansett skal vi være glad vi har Sælnes, for han kommer til å bli kjempegod!
gleder meg stort over talentarbeidet innad i klubben, på midtbaneplass
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 14.04.2012 11:59 Post subject: supporterkultur |
|
|
For en imponerende forsamling av sutrekopper dere er her inne. Har fulgt dette forumet litt i vinter og vår, og er smått overveldet over hvor mye edder og galle som spys ut. Kamptråden mot FFK er intet unntak. Det er sutring og klaging over hele linja. De få som påpeker hvor råttent det stinker her inne, blir øyeblikkelig gått i strupen på og hengt ut som idioter fordi de ikke er med på hylekoret... Sett utenfra fremstår dere som ganske lunkne supportere rett og slett.
På tide å innse at gullalderen der Rosenborg dominerte norsk fotball totalt er over, og heller glede seg over at laget presterer bra i toppen av Tippeligaen. Var selv på Fredrikstad Stadion, og må si at jeg ble imponert over supporterånden der nede. Det er som natt og dag sammenliknet med dere sure og grinete trøndere, som piper på deres egne så snart det butter i mot. I Fredrikstad finner man en ekte støtte til laget, og en positivitet og fotballglede som er eksemplarisk i norsk kontekst. Hele stadion er med og skaper stemning. Når hjemmelaget har gitt bort ledelsen og ligger under like før slutt, står folk og klapper og synger for at laget deres skal klare å ta ut det siste. Etter kampen får de velfortjent applaus for innsatsen, tross tap. Dette er god supporterånd, og bør være noe å strekke seg etter selv for supportere som er så unikt bortskjemt med gode resultater som det dere trøndere er.
Og i deres iver etter å kritisere deres egne: Husk at det er ikke bare spillerne på banen som skal stå frem på en positiv måte, og som skal kunne dømmes og vurderes for sine prestasjoner. Det gjelder også de som står på tribunen. Dere er også en del av klubben, av prestasjonsgruppen og vinnerkulturen, og bør tåle å få kritikk. Lykke til med å vise dere frem fra en mer positiv side i fremtiden! |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 14.04.2012 12:03 Post subject: |
|
|
| Skrukken wrote: | Finspillet - ok, det mangler.
Spillemønsteret syns jeg faktiske er klinkende klart, ettersom begge målene våre kommer på bakgrunn av det. Vi spiller oss ut fra forsvaret og lar ballen gå langs bakken. Ballen spilles ut på kant, for å få den servert til spissene i boksen.. 1-1
Samme er faktisk det som leder til corneren som fører til 2. målet.
Gjennom hele kampen er det veldig tydelig at laget ofte søker kantspiller for å servere ballen inn i feltet. Om innleggene lykkes like ofte er en annen ting, men at det er en plan med spillet synes JEG er meget klart |
Mulig jeg var for opptatt med å være frustrert og sint over elendige spillerprestasjoner og det ble med for lenge ut i andre omgang også, selv om andreomgangen vitna om et helt nytt lag - til tross for kun et bytte. Likevel virker det som at å spille ball langs bakken er unntaket heller enn planen for oss, og det virka tidvis mer som spillerne selv la opp taktikken etter hvordan kampen gikk og hvordan de følte de skulle gjøre det - formasjonen satt, mer planlegging trengs ikke, akkurat som på løkka. Slik virket det for meg. Langballer er ikke bare trist, men når den 7. langballen heller ikke gir noe som helst, skal vi ikke da bare slutte med det? FFK spillte på seg sjanse på sjanse ved å holde seg til bakken, men dem er vel bare et bedre teknisk lag enn oss? Andreomgangen var mildt sagt forskjellig fra førsteomgangen, men var det Selnæs som utgjorde en så stor forskjell at vi plutselig fikk ro i laget og evnet å spille FFK lave og holde spillet vårt langs bakken og få til å utnytte kantene våre bedre?
Uansett om jeg har sett feil, tenkt feil eller hva enn det måtte være. Er uansett det jeg tar videre fra denne kampen; at vi vant en kamp vi så ut til å bli rævkjørt i - å vinne på en dårlig dag som i tidligere gullsesonger. Selnæs viste at vi kan signere han på en 20års-kontrakt så snart det er mulig. Jan Jönsson var rett og slett dritforbanna utover i andreomgang, og han var ikke ferdig med å være sur når dommern hadde blåst av kampen. Kanskje han endelig har lært seg å bli frustrert også mens folk ser på? _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 14.04.2012 12:24 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Einherjar wrote: | Folkens, alle har rett til å si hva de mener. Ingenting av det som har blitt postet her bør "sensureres" så langt som jeg kan se det ihvertfall. (ikke mitt forum, klar over det). Fokuser på RBK, og ikke på hvem som mener hva om hvem Bedre for alle om vi kan konse om RBK, og ikke individer på forumet. Det er bare min mening!  |
Også drittlei av at det som skjer på banen havner i 2. rekke,men Frodo har faktisk lov til å ha litt høy sigarføring etter det jeg har lest så langt  |
| Dani_B wrote: | | blablablablabla |
Ta deg en tur på Lerkendal og sjekk supporterkulturen der. Du kan ikke dra paralleller mellom det som skjer på tribunene i Fredrikstad, med det som blir skrevet på et internettforum.  _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 14.04.2012 12:33 Post subject: |
|
|
| Komatic wrote: |
Ta deg en tur på Lerkendal og sjekk supporterkulturen der. Du kan ikke dra paralleller mellom det som skjer på tribunene i Fredrikstad, med det som blir skrevet på et internettforum.  |
Beklager å måtte si det, men har vært på Lerkendal i år. Kanskje nettopp derfor jeg ble imponert over supporterkulturen i Fredrikstad. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2012 12:37 Post subject: Re: supporterkultur |
|
|
| Dani_B wrote: | | Sett utenfra fremstår dere som ganske lunkne supportere rett og slett. |
Man tukter den man elsker.
Det er helt umulig for en ikke-RBK'er å forstå hvordan det er å være tilhenger av denne klubben, og hvorfor man reagerer som man gjør. Kravene og presset er ekstremt mye høyere enn for eksempel i Fredrikstad, som du sammenligner med. Jo mer man forventer, jo høyere krav setter man. All denne negativiteten er et resultat av at klubben, relativt sett, sliter som den gjør. Man kan alltids hevde at dette er usunt, men nå har det heller aldri vært noe krav å være rasjonell om man er supporter. Mange av de som klager høyest her, er blant de som bruker flest timer land og strand rundt for å støtte laget. Tror ikke du bare skal komme inn hit og stemple folk du ikke har noe kjennskap til som dårlige supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 14.04.2012 12:38 Post subject: |
|
|
Sagt det før og sier det igjen; Haters gonna hate, trollers gonna troll. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 14.04.2012 12:47 Post subject: |
|
|
Fremgår ikke akkurat av innlegget ditt, der du kun snakker om sutringa her på forumet kontra stemninga på stadion i Fredrikstad. Fortsatt 2 vidt forskjellige ting.
Og for å ta det med en gang: Jeg synes også det er for mye negativitet her inne. Har ingen problemer med å være enig i det. Men skal man først gå til angrep, må man sørge for at man har de rette parametrene for det.
Edit:
Hedon  _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona
Last edited by Komatic on 14.04.2012 12:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.04.2012 12:48 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Er så digg å vinne fredagskamper, og du bare kan kose deg hele helga uten å gå rundt og bekymre deg for det som skal skje på søndag. |
Hehe, akkurat sånn har jeg det også, nå kan man enten kose seg over andres lidelse eller, dersom resultatene går feil vei, trøste seg med at vi også vant.
Det var en tragisk 1.omg, med to dårlige lag. 2.omg synes jeg var en bra borteomgang. Alle hevet seg minst ett hakk og Selnæs inn for Issah var ekstremt vellykket. I denne kampen var Selnæs så god som han var i flere av treningskampene i vinter, morsomt! Vil også si at Larsen har vært stabilt bra i år, i fjor tapte han skuffende mye i lufta på tross av at dette skulle være hans styrke, i år tror jeg ikke han har tapt en hodeduell til nå. Synes også samarbeidet med Strandberg ser bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 14.04.2012 13:00 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hedon wrote: | | Er så digg å vinne fredagskamper, og du bare kan kose deg hele helga uten å gå rundt og bekymre deg for det som skal skje på søndag. |
Hehe, akkurat sånn har jeg det også, nå kan man enten kose seg over andres lidelse eller, dersom resultatene går feil vei, trøste seg med at vi også vant. |
Tror vi er mange som har det sånn akkurat nå. Jeg har dessuten troen på at vi ligger som nummer 2 etter at runden er ferdigspillt, med kun Tromsø forran oss. Tror Viking tar poeng hjemme mot Molde, LSK greier poeng hjemme mot VIF og håper Haugesund tar poeng borte mot kjedelige Sogndal. At Sandnes Ulf skal slå Tromsø på Alfheim har jeg ikke helt troen på. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.04.2012 13:12 Post subject: |
|
|
Selv om jeg også er skuffet over Issah,er jeg ikke helt med på at Sælnes-byttet snudde kampen.
Hadde de spillt motsatt omgang, kunne styrkeforholdet dem imellom minst jevnet seg ut.
Lettere og fordele baller fremover i banen når noen beveger seg uten ball. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 14.04.2012 13:17 Post subject: Re: supporterkultur |
|
|
| Dani_B wrote: | | For en imponerende forsamling av sutrekopper dere er her inne. |
Synes du det er rart man har et litt kritisk syn til klubben og klubbens ledelse etter den siste tiden? |
|
| Back to top |
|
 |
|