| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2012 11:33 Post subject: |
|
|
| Enig med Hedon. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.03.2012 11:33 Post subject: |
|
|
Strandberg uaktuell mot LSK.
| Quote: | | Stefan Strandberg må stå over kampen mot Lillestrøm på grunn av strekk. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 29.03.2012 12:25 Post subject: |
|
|
| Får bare håpe det er like soleklart for Janne som for oss at Prica må komme i andre rekke når han ikke vil skrive under og mest sannsynlig drar hjem til sommeren. Har klokketro på Chibbe og Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.03.2012 14:59 Post subject: |
|
|
Som 2mas har skrevet, JJ mener at Prica ikke er god nok form enda. SÃ¥ blir nok Iversen-Chubuike mot LSK.
Men spent på hva som skjer når Prica er i form, ja. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 29.03.2012 15:01 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../20896566/
om noen har lyst til å se den ene(?) kampen ifjor hvor Målskrekk spilte godt og putta to(!) mot søndagens motstander så er de her
....ser gjerne samme resultat igjen til helga  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.03.2012 15:53 Post subject: |
|
|
Dette laget mot LSK?:
Örlund
Ankersen - Wangberg - Larsen - Dorsin
Dočkal - Issah - Henriksen - Svensson
Chibuike - Prica
Usikkerheten ligger vel i om Høiland eller Ankersen starter på backen. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 29.03.2012 15:57 Post subject: |
|
|
Ligger vel mer an til at det blir uendret, med unntak av Wangberg for Stranberg? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.03.2012 16:04 Post subject: |
|
|
Ser ikke for meg at man kaster inn Ankersen fra start borte mot Lillestrøm. Helt ny, kun to treninger med laget før søndagens kamp, og en meget offensiv back. Nei, jeg blir særdeles overrasket om ikke Høiland starter mot LSK, dog blir jeg ikke overrasket om flertallet her på forumet slakter Jönsson for den prioriteringen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.03.2012 16:16 Post subject: |
|
|
| Høiland spiller garantert. Tviler på at Ankersen får spilletid i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 29.03.2012 16:26 Post subject: |
|
|
| Håper sjøl på Høiland, og er forøvrig temmelig sikker på at han starter på søndag. Så jævlig dårlig er han ikke at det ikke lønner seg å la Ankersen i det minste få hilst på medspillerne før han får spilletid... |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 29.03.2012 16:28 Post subject: |
|
|
| Anti-Jonsson, anti-Høiland, men to treninger er for lite for alle, med mindre man plutselig skulle få tak i en nigerianer med Messiferdigheter :p |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 29.03.2012 16:30 Post subject: |
|
|
Har Jønsson stake til å benke Prica, Henriksen og Svensson tro?
Ikke sannsynlig... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 29.03.2012 16:56 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../20896566/
Om dere ser den nederste videoen fra fjorårets møte på Lerkendal ser dere at det muligens var hands like før 4-4 målet til Lillestrøm. Ran!
Tror vi vinner denne. Er jo lov å håpe på at vi kopierer fjoråret på Åråsen, men skal si meg fornøyd med 1-3. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.03.2012 17:04 Post subject: |
|
|
Ironisk distanse..? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.03.2012 17:31 Post subject: |
|
|
abjoern: Noe med hva man egentlig tror og hva man innerst inne håper på. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.03.2012 17:36 Post subject: |
|
|
| WildRover wrote: | Har Jønsson stake til å benke Prica, Henriksen og Svensson tro?
Ikke sannsynlig... | Optimalt burde dette vært en SD-avgjørelse, tro?
En har ansvar for de lange linjer, en for match til match. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.03.2012 17:40 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | abjoern: Noe med hva man egentlig tror og hva man innerst inne håper på. |
Jeg tenkte vel mer på form av musikk og mindre på dybden av innholdet.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.03.2012 17:43 Post subject: |
|
|
Nope. Lever i tiden. 80-tallet. (Selv om den kom i '92.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.03.2012 17:45 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | WildRover wrote: | Har Jønsson stake til å benke Prica, Henriksen og Svensson tro?
Ikke sannsynlig... | Optimalt burde dette vært en SD-avgjørelse, tro?
En har ansvar for de lange linjer, en for match til match. |
Prica = benk
Den er grei. Henriksen har nesten to år igjen av kontrakten. Da blir det for dumt å benke selv om han ikke har skrevet under ny kontrakt.
I teorien må man da benke en spiller som har treårskontrakt og som ikke vil forlenge til femårskontrakt?
Absurd. Man må ha tunga rett i munnen og se at en kontraktsforhandling ikke er det samme som en kontraktsforhandling. Vilkårlig nei til kontrakt er ikke ensbetydende med utsyn til bosman-avgang. Da blir det jo slik at alt klubben trenger å gjøre, er å komme med forslag til ny kontrakt, og hvis spilleren ikke umiddelbart skriver under, blir han lagt i bann? Jeg tror ikke det er en lur måte å drive en fotballklubb på, ei heller en god strategi for å sikre verdien av spillerne på en bedre måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.03.2012 17:57 Post subject: |
|
|
Enten så gjør vi det, eller så gjør vi det ikke. Så enkelt er det vel strengt tatt. Har du så og så lang kontrakt gjenstående og ikke vil signere ny, vel så benkes/selges du. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.03.2012 18:41 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det enten, eller?
Man må vel vurdere kortsiktig og langsiktig nytte opp mot hverandre?
Det er ikke rasjonelt å velge et suboptimalt utfall fordi man har et prinsipp. Selv om prinsippet har egenverdi.
Benking av spillere med flere år igjen av kontrakten kan da umulig være optimalt. Spesielt når de har tre år eller flere. Det hender jo at klubber ønsker å forlenge tidlig. Hvorfor skal spillere som får henvendelser om forlenging tidlig straffes? En betingelse for benking må i det minste være at spilleren har en klar strategi om å forlate klubben som bosman.
Dersom andrekeeper og tredjekeeper er skadet og førstekeeper er plassert på benken, får man valget mellom uprøvd junior og tidligere førstekeeper. Hva velger man? For eksempel i avgjørende CL-play-off.
Det er bare en illustrasjon av at de fleste prinsipper har en pris, og det er derfor kanskje like greit å bare droppe dem. Selv om eksempelet mitt var overdrevet er det av en type som havner innenfor det man kan forvente av situasjoner og konflikter, nemlig at bosman-spilleren kan tilføre enorm nytte i enkeltkamper hvis utfall kan ha langsiktige konsekvenser.
Vi er vel uansett enige om at benking av bosman-spillere er bra i utg.pkt.
Jeg mener egentlig også at hvis RBK på sikt er mye mer nazi enn konkurrerende klubber vil spillere tendere til å velge bort RBK; altså er det en dårlig strategi å være mye mer nazi enn andre klubber.
I dag er vi vel tvert i mot mindre nazi og vi har et nazipotensial som må realiseres før vi har en slags optimal strategi. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.03.2012 19:01 Post subject: |
|
|
RBK kan ikke være RÆVA og nazi, vi må seff være kongene på haugen og nazi.
Og jeg snakker ikke om folk som har 3-4 år igjen, de reforhandler man jo sjelden med også, men folk som har under 3. For det har også noe med NÅR må vi selge dem for å få skikkelig pris dersom de ikke vil forlenge. Jeg mener senest 1,5 år før utløp for at ikke kontraktslengde presser prisen ned. Ergo er jeg enig i at man må kjøre hard mot Henrix nå. Han har i underkant av 2 år igjen, og jeg mener han enten signerer eller "tvangsselges" i sommer. Ved neste korsvei igjen har han bare 1 år, og da er det kort vei til at han har 6 mnd og kan styre det selv.
Det er mitt syn i hvert fall. Dersom folk har bare 2-3 år igjen, er det på tide å være litt mer hardball. Benk/salg vs forlenge.
Det burde uansett ikke være noe problem for f.eks Henrix som benevner seg selv som "rosenborger" og sier det er "uaktuelt med bosman". Vel, han vet RBK selger ved anstendige bud. Han får også høyere lønn på den nye kontrakten til det budet kommer. Hva er problemet?
Han har sikkert rent teknisk sine ord i behold om det ender med ham som Per, at han forsvinner 6 mnd før, for 4-5-6 mill. Da har han jo ikke gått på bosman, men neigu fan om klubben har fått penga igjen for ham! Ergo, nada niks null sympati med Henrix, Prica, Svensson, whoever.
(at jeg derimot har full forståelse for at folk vil bort fra "Hoftuns" RBK er noe helt annet. Jeg forstår, men aksepterer ikke. Klubben først.) _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.03.2012 19:04 Post subject: |
|
|
Jeg syns forresten eksemplet ditt med CL-playoff var dratt noe langt, men ja, jeg har vel hatt samme linje hele min tid på forumet her: den korte svie for det langsiktige gode. Så akkurat samme grunn som jeg "gladelig" tar en sesong som går til helvete på absolutt ALLE måter i år, om det frir oss for...vel, hele sportslig avdeling (Nordsteien og U-trener unntatt). Fordi jeg fullt og helt tror det er det eneste som gagner Rosenborg på sikt.
Spiller ingen rolle hvilket syn Koteng og Stjernen har på folka i sportslig, med mindre de gjør noe med det! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 29.03.2012 19:13 Post subject: |
|
|
| WildRover wrote: | Har Jønsson stake til å benke Prica, Henriksen og Svensson tro?
Ikke sannsynlig... |
Kanskje ikke begge Henriksen og svenson men svenson hvertfall. Midtsjø heller på venstre. |
|
| Back to top |
|
 |
|