View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 28.03.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Jeg minnet Hoftun på at han måtte endre på wordmalen, så da blir det kontrakt ut 2015  |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.03.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Hva er prisen? SÃ¥nn ca? Vejledende? |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 28.03.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Vejledende? |
Helt utrolig at Kristobal ikke har hostet opp den allerede.. Min humor!  _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.03.2012 15:16 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Vi har visstnok prøvd oss på flere navngitte spillere, samt visst fra i fjor sommer (?) at Lustig dro. ... Lista vår har tydeligvis vært litt for urealistisk, og litt for dårlig. Backjakta endte da med "vi fikk ingen av de sju første, men hey, her er en fyr i dansk andredivisjon. Vi prøver ham". At vi scoutet på ham siden januar er positivt det, men det skulle bare mangle. Når vi lenge visste at Lustig dro, mener jeg det er et dårlig tegn at vi finner erstatteren (begynner å scoute) ETTER AT Lustig har forlatt oss. Det forteller meg enten at:
A) Klubbledelsen leser stort sett bare Donald på jobb.
B) Ankersen var langt nede på prioriteringslista.
Greit nok at man beskylder klubbledelsen for mye, men jeg går for alternativ B. |
Jeg gjetter også B. Det er vel bare Hoftun som vet. Og for tiden er det vel tillatt å skrive på forumet hva man mener og synes uten at man blir verbalt kjølhalt for å uttale seg om noe man ikke kan vite sikkert om Hoftuns rammebetingelser.
Jeg tror/gjetter også at Hoftun har svettet litt etter som de bedre alternativene forsvant raskere enn visse veier og bruer i Trøndelag den siste tiden.
For øvrig gjetter jeg, som Hoftun, at dette er en spiller som muligens kan slå til en gang. Om vi gir han tid. Og den tiden gjetter jeg at Hoftun legger inn i kontrakten. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.03.2012 15:17 Post subject: |
|
|
Bare hyggelig å kunne bidra! |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.03.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Moro med offensive backtyper. Håper han kan hjelpe Dockal til å skape to-mot-en situasjoner og hjelpe oss til å føre kamper, spesielt på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.03.2012 15:23 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Hva er prisen? SÃ¥nn ca? Vejledende? |
Ca en halv biff? |
|
Back to top |
|
 |
Pelle Peiling Junior
|
Posted: 28.03.2012 15:25 Post subject: |
|
|
Virker som ei flott signering. Men noe skeptisk til Ertsaas som speider, han er jo imponert over nivået til Alta...
Ellers savner jeg at klubben signere en brukbar spiller i 24-27 års alderen, snittalderen på laget går jo rett til bunns når Ivers og Prica går ut med skader. |
|
Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 28.03.2012 15:30 Post subject: |
|
|
Var jo en del her som syntes han høyrebacken (wembangano??) fra Sarpsborg var rbk-materiale. Velje, i likhet med Sarpsborg 08, er en 1 div. klubb og helt sikkert litt bedre enn Sarpsborg 08.
Er vel ikke helt på jordet å dra den parallellen for den som er litt skeptisk til om en 1 div. back er god nok. Det gjorde meg litt mindre skeptisk iallfall  |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.03.2012 15:47 Post subject: |
|
|
Er positiv jeg.
At han kommer fra dansk 1.divisjon trenger da ikke å være negativt. Med tanke på at det er færre lag i superligaen enn i TL, er toppen av 1.divisjonen sikkert mer konkurransedyktig enn i Norge.
Ser for eksempel ikke at Vejle er noe dårligere enn Sundsvall over tid. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.03.2012 16:16 Post subject: |
|
|
Iruretagoyena wrote: |
I de fleste TL-kamper skal vi uansett stå å stange mot etablert. Det er nettopp her backene er avgjørende. |
Som mot Brann...
Mynthon wrote: | Var jo en del her som syntes han høyrebacken (wembangano??) fra Sarpsborg var rbk-materiale. Velje, i likhet med Sarpsborg 08, er en 1 div. klubb og helt sikkert litt bedre enn Sarpsborg 08.
Er vel ikke helt på jordet å dra den parallellen for den som er litt skeptisk til om en 1 div. back er god nok. Det gjorde meg litt mindre skeptisk iallfall  | Du må følge opp med analysen om hvem som syntes hva, når da, om denne skal ha noen verdi!
Abjoern: det er jo ikke at han kommer fra dansk 1.divisjon som er problemstillingen, men at man etter den patetisk lange tiden man har brukt på denne jakten, ender opp med nettopp en ung, uferdig spiller fra 1.divisjon, som tydeligvis skal utvikles i RBK også. Da er det all grunn til å stille spørsmål ved hvordan man opererer. Også jf. det at spilleren fyller en spot på utenlandskvoten, uten tilsynelatende å løfte oss fra dag 1 og tilføre noe vi mangler. Hva Stig Torbjørnsen måtte mene kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg er mest overrasket over at jeg ikke fant ham på lista til Stars & Friends, men de kom vel gjennom den på det året + de har hatt til disp... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.03.2012 16:36 Post subject: |
|
|
Fin signering! Men hvem tror ikke han vil spille et par gode kamper for så å stagnere, dette er jo Rosenborg vi snakker om? |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 28.03.2012 16:45 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Fra en norsk speider i Sør-Sverige:
Quote: | Noe uferdig, men absolutt spennende! Offensiv back med dansk ballbesittelse. God med begge bein som tar nivået med det samme. |
Så da håper jeg han kan gå inn på begge backplassene fra dag 1! |
Hvem er denne norske speideren i Sør-Sverige? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.03.2012 17:49 Post subject: |
|
|
For å ta det med en gang.. De fleste skjønner jo at han i utgangspunktet ikke var vårt 1.valg.
MEN.. Jeg liker overgangen og tankegangen. Han er ung, har imponert i den senere tid, er offensiv, har vinnermentalitet (liker press ifølge han selv), har videresalgspotensial, fart, er anvendbar både på høyre og venstreback og er heller ikke altfor dyr virker det som.
Han har nok vært på radaren til RBK i noen måneder, og etter hvert som andre har takket nei til RBK, (eller vært for dyre) samtidig som Ankersen har imponert i seriestarten i Danmark ble han nok et klarere og klarere alternativ.
Han kommer fra 1.divisjon ja.. So What!?? Vi hentet Demidov i 1.div, vi hentet Lustig fra Sundsvall som tar heisen opp og ned mellom Allsvenskan og Superettan nærmest hvert år. Dessuten er den Danske 1.div bedre enn både den norske og svenske etter min mening.
Han har nok en dansk spillestil som gjør han til en "spillende" backtype. Synes det høres spennende ut mtp samspill med Henriksen/Dockal++.. Litt mer skep på den defensive biten, men satser på at den kommer. Han er jo fortsatt i rivende utvikling denne karen.
Sånn jeg ser det har denne overgangen alle muligheter til å bli en bra historie for RBK. Ingenting vil gjøre meg mer happy enn at vi selger han for en god slump penger etter at han har spilt kanon og hjulpet oss ut i europa.
Det er kjøp som dette som bør bli fremtiden i RBK. Sultne spillere under 23-24 som fortsatt er i utvikling og som selges videre med fortjeneste etter endt tjeneste i RBK-trøya.
Er forresten enig med noen her inne i at dette kan virke som et hastekjøp et par dager før deadline og at det er for dårlig etter 18mnd, men det kan taes i en annen tråd. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.03.2012 18:22 Post subject: |
|
|
Godt konkludert. De to siste avsnittene dine.
Det er elementer ved overgangen som fremstår som positive, og som indikerer at RBK har begynt å jobbe bedre på overgangsfronten når det gjeder scouting og kartlegging.
Så er det den negative siden, som går på at vi er på etterskudd, og at så mange spillere takker nei, og at vi handler først i slutten av vinduet.
Og det må være mulige å vurdere de to sidene for seg, og ikke glemme det positive i det negative. Da blir jo kritikken meningsløs og ikke troverdig.
Selv har jeg inntrykk av at de litt mindre prioriterte spillere er bedre prospekter enn de som er høyest på lista, som er de JJ ønsker.
Kone, Stoor, Høiland, VPG, Holm. Alle disse er kjente og "kjære" spillere, og ingen av de vi faktisk klarte å få har gjort noen god jobb, og alle av de vi ikke fikk har enten vært skadeplaget, prestert dårlig eller blitt feite.
Er ikke i tvil om hva jeg vil ha av Stoor og Ankersen, selv med begrenset informasjon. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.03.2012 18:31 Post subject: |
|
|
Hvis det er sånn at han ble "oppdaget" av RBK i januar så er det vel ikke et hastekjøp. Isolert sett i forhold til Ankersen vil jeg vel si at det er et fornuftig tidsbruk da.
En har tatt seg tid til å se han mye før en slår til.
Så kan en selvsagt sette fingeren på at han ikke ble en kandidat tidligere, men nå er det nå en gang slik at de på Brakka ikke er kjent for å utrede så altfor mange alternativ på en gang.
Han vil sikkert bruke litt tid på å komme i gang, men mye tyder på at han blir et godt kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 28.03.2012 18:33 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg er følgende utsagn:
Quote: | - Ja, det kan det vel gjøre. Nå vet jeg ikke om det er sånn i dette tilfellet |
|
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.03.2012 18:59 Post subject: |
|
|
Ble nettopp nevnt på midtnytt, at det snakkes om en kontrakt på 4 år... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.03.2012 19:02 Post subject: |
|
|
Enn å skrive en så lang kontrakt med et så ubeskrevet blad. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.03.2012 19:05 Post subject: |
|
|
Akkurat det lover IKKE bra. Gjorde vel det med Boti Goa også... |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.03.2012 19:10 Post subject: |
|
|
Hvis vi forutsetter at kartleggingsarbeidet er bra (de har brukt lang tid på ny back i alle fall) og at de er trygge på spilleren, så er jo kontrakt ut 2015 kurrant. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.03.2012 19:14 Post subject: |
|
|
Var nok en brannfakkel fra min side. 4 år høres fornuftig ut med tanke på hva som har kommet ut om forarbeidet. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.03.2012 19:17 Post subject: |
|
|
Er vel ikke all verdens risiko hvis prisen ligger på under 2 mill. Det viktige er selvsagt at han tilbys 5-årskontrakt så snart han har overbevist oss om at det var et godt kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.03.2012 19:29 Post subject: |
|
|
Terkel i knibe, bold.dk wrote: | Peter Ankersen var da også på årets hold og årets talent i 1. division, men lad det nu ligge. Vejle fik ham skolet flot og skudt ham af og tjent 4 mio. |
Kilde på dette? |
|
Back to top |
|
 |
|