View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Hyggelig at du er aktiv her Erik! |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.03.2012 14:17 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | At dere gidder debattere med et "forumtroll" som oppfører seg som et bevegelig mål, endrer argumentasjon når konkret uetterettelighet påvises i hans benyttede argumenter og plukker tilfeldige sitater fra forumet for å tillegge debattanter et meningsinnhold det er bekvemt å debattere mot.
Det er forholdsvis uetterrettelig å hevde at "forumet mener" for så å peke på et av ham påstått bevist faktum, som bevis på at (all) kritikk mot Hoftun derfor må være ubegrunnet.
At Hoftun eventuelt kunne hevdes å ikke være helt udugelig på et avgrenset område i sitt ansvarsområde ville uansett eventuelt kun være en bagatell i det store bildet dersom det hadde vært riktig. |
Miami beskylde meg litt tidligere, for å tilpasse argumentasjonen. Han fikk følgende svar:
PerO wrote: | Du beskylder meg for å tilpasse argumentasjonen etter situasjonen. Du hevder at "alle" klubber klarer lange kontrakter, og at det "bare" er EH som ikke klarer dette.
For å sjekke opp påstandene dine, tok jeg utgangspunkt i denne artikkelen : http://fotball.bt.no/elit...186981.ece som viser fjorårets overganger og sjekket kontraktslenger på de jeg fant. Svaret er:
1 år : 9 stk
2 år : 10 stk
3 år : 32 stk
4 år : 7 stk
5 år : 0 stk
Det var 2 klubber som hadde mer enn 1 4 års kontrakt : Molde og RBK med 2 stk hver.
Hvor finner du alle de lange kontraktene som alle andre i Norge klarer å signere?? |
Finner du noen andre fakta, skal jeg gjerne endre mening. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.03.2012 14:47 Post subject: |
|
|
Konrad4ever wrote: | Hoftun er en av tidenes beste spillere i RBK.
Problemet at han sitter i en stilling han mangler kompetanse til. Følgende eksempler på manglende kompetanse er åpenbar:
- ukjent med tidsbegrensing på videresalgsprosent. Kan ha kostet Rbk mange millioner i tap.
(...)
- At han ikke var klar over kortreglene i CL. Annan måtte stå over mot Fck. Potensielt tapte vi 100 millioner der.
- osv
Hoftun er en kjernekar. Liker han godt. Men han er ikke kompetent til å sitte med ansvaret for sportslig satsning i RBK. |
Bare for å gjøre så uhørt som å ta Hoftun i forsvar, så stoler jeg faktisk på hans egne ord om at det kun var Aalesund-direktøren som visste om denne klausulen. Basert på RBKs egne ord, visste jo heller ikke advokaten om denne regelen. Kan umulig ha vært godt kjent.
Ang. Annan, så var det jo han selv som pådro seg et unødvendig gult kort mot FCK. Jeg ser ikke helt hva Hoftun skulle gjort for å forhindre det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Pelle Peiling Junior
|
Posted: 23.03.2012 14:51 Post subject: |
|
|
Så et "Hoftun må gå" klistremerke sammen med et merke fra Ultrasidiotene rett utenfor RBK butikken på torget. Ble så flau på vegne av han tosken som har klistret det opp, at jeg rødmet. Det må da gå an å oppføre seg som folk! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.03.2012 14:55 Post subject: |
|
|
I kontraktssammenheng kan ikke Rosenborg direkte sammenlignes med andre norske klubber. RBK har en langt større budsjett og dyrere spillerstall enn resten av Tippeligaen.
Hvis man f.eks. sammenligner med Sogndal som ligger i andre enden av budsjettsskalaen av Tippeligalagene, har den som tar seg av kontrakter og spillerlogistikk hos Sogndal helt andre problemer å forholde seg til enn hva Hoftun har.
Sogndal må tenke på at de ikke får for mange spillere i stallen som går på langvarige kontrakter med bra lønn uten å være 'på laget'. De må tenke på en helt annen måte økonomisk fordi videresalgsmulighetene er færre pga dårligere kvalitet på spillerne.
Rosenborg har en mye høyere kvalitet på spillerne, og må i større grad ta hensyn til at de skal få igjen penger gjennom salg i stedet for Bosman enn hva Sogndal trenger å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.03.2012 14:57 Post subject: |
|
|
Quote: | Så et "Hoftun må gå" klistremerke sammen med et merke fra Ultrasidiotene rett utenfor RBK butikken på torget[ |
Hei, søten. Jeg er en av "ultrasidiotene".Jeg er litt nysgjerrig:
Du som åpenbart er så flink på det med manérer og sånn: Hvor er folkeskikken i å referere til folk som ikke deler ditt syn som idioter? |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.03.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Pelle Peiling wrote: | Så et "Hoftun må gå" klistremerke sammen med et merke fra Ultrasidiotene rett utenfor RBK butikken på torget. Ble så flau på vegne av han tosken som har klistret det opp, at jeg rødmet. Det må da gå an å oppføre seg som folk! |
er litt flaut at du generaliserer hele UN og utfører ett personangrep mot "han tosken", når det er akkurat det du mener blir gjort mot EH....er ikke akkurat å oppføre seg som folk det heller... _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 23.03.2012 15:09 Post subject: |
|
|
Pelle Peiling wrote: | Så et "Hoftun må gå" klistremerke sammen med et merke fra Ultrasidiotene rett utenfor RBK butikken på torget. Ble så flau på vegne av han tosken som har klistret det opp, at jeg rødmet. Det må da gå an å oppføre seg som folk! |
Hoftun tar seg sikkert ikke nær av det, og om det ender med at han trekker seg er det greit for meg. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Pelle Peiling Junior
|
Posted: 23.03.2012 15:16 Post subject: |
|
|
Har ikke sagt noe om at jeg ikke er enig i at "Hoftun må gå", men mannen er da ikke en folkevalgt minister eller noe. Vi snakker om en mann i en vanlig yrkesstilling, som går omkring i Trondheims gater med ungene sine, og må se disse tåpelige klistremerkene.
Selv om frukta på Prix er dårlig, går jeg da ikke omkring å klistrer opp merker hvor det står "Fruktansvarlig Pedersen må gå". Meld dere inn i klubben, gå på årsmøte, få valgt et styre som kan ansette den sportssjefen dere mener kan gjøre en bedre jobb en EH, det er rett måte å gjøre det på. Å mobbe en mann ut av jobben er ufint og tåpelig.
Dessuten bidrar klistermerkene til å generer dårlig stemning omkring klubben, og det er vel ikke akkurat det klubben trenger nå.
Ellers kan jeg jeg god beklage ordbruken, ser jo at jeg skulle ha valgt et annet ord en idiotene. Å ha et "klubbmerke" med noe som ser ut som en en toalettpapir inntulla hodeskalle, minner mer om noe vi dreiv med oppe på Risvollan i barndommen.
Enkelte av oss er rett og slett for glade i klubben til å driten den ut på denne måten... |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.03.2012 15:21 Post subject: |
|
|
Okei, så vi er ikke lenger idioter, vi bare driter ut klubben. Mye som vitner om at du har respekt for folk med andre syn enn ditt eget ja.
Det hadde nok ikke vært så dumt å prøve å sette deg inn i hva folk gjør og bidrar med før du åpner den kloakkåpningen du kaller munn. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 23.03.2012 15:24 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Ang. Annan, så var det jo han selv som pådro seg et unødvendig gult kort mot FCK. Jeg ser ikke helt hva Hoftun skulle gjort for å forhindre det. |
Tror du Annan hadde pådratt seg det unødvendige gule kortet hvis han visste at han måtte stå over returkampen? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.03.2012 15:30 Post subject: |
|
|
Det er ikke sikkert han hadde gjort, men det kan også hende at den informasjonen hadde gjort Annan til en dårligere spiller, at han hadde lagt bånd på seg. Annan var best i (nesten) fri dressur. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Pelle Peiling Junior
|
Posted: 23.03.2012 15:35 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Det hadde nok ikke vært så dumt å prøve å sette deg inn i hva folk gjør og bidrar med før du åpner den kloakkåpningen du kaller munn. |
Snakker vi om høydepunkter som "Pul på mæ en troillonge" t-skjorte nå eller?
Det jeg savner er at de organiserte supportergruppene faktisk gjør noe som viser at de ønsker klubben vel. Hva med å ta initiativ til sesongkortsalgdugnad, eller gerilliasupportersangkonsert på Trondheim Torg, City Syd og Malvik Senteret?
Slike uorganiserte supportere som jeg er nøyer oss med å kjøpe sesongkort til halve slekta, organisere tippekonkurranser på jobben og kjøpe det som finnes av supporterutstyr til ungene våre. Og om vi skal skremme ungene forteller vi om Graeme James Souness , ikke EH. [/img] |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.03.2012 15:41 Post subject: |
|
|
Pelle Peiling wrote: |
Det jeg savner er at de organiserte supportergruppene faktisk gjør noe som viser at de ønsker klubben vel. Hva med å ta initiativ til sesongkortsalgdugnad, eller gerilliasupportersangkonsert på Trondheim Torg, City Syd og Malvik Senteret?
|
Ja, det er sikkert viktigere enn verbal støtte på kamp, hundrevis av timer i buss, titusner av kroner på flyreiser, hundretalls dugnadstimer på å tilvirke flagg, bannere osv.
Hvis bare de organiserte kunne drite i det der og heller gjøre noe postitvt som å holde supportersangkonsert på Torvet eller tippekonkurranse på jobben. For det er da man er en EKTE supporter! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2012 15:41 Post subject: |
|
|
Hehe, Pelle, jeg blir flau på dine vegne av å tenke på hvor kraftig du bommer på skiva. Lykke til i diskusjonen, du blir rævkjørt hvis noen gidder å ta deg alvorlig. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.03.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Er det egentlig Ultras alene som har laget klistremerkene? _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.03.2012 15:55 Post subject: |
|
|
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 23.03.2012 15:57 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Det er ikke sikkert han hadde gjort, men det kan også hende at den informasjonen hadde gjort Annan til en dårligere spiller, at han hadde lagt bånd på seg. Annan var best i (nesten) fri dressur. |
Kanskje, men burde det ikke være avklart på forhånd med hver enkelt spiller om han vil ha info om slikt? Før sesongen starter altså? Slike rutiner var ikke på plass da og jeg har ingen tro på at de er det nå heller.
Slike ting er Hoftun faktisk ansvarlig for å ha på plass, for å justere temaet tilbake til trådtittelen. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Pelle Peiling Junior
|
Posted: 23.03.2012 16:02 Post subject: |
|
|
Dere er sikkert flotte, fine og dedikerte supportere. Det jeg prøver å si er at av de 14 000 som møter på kamp er det svært mange som har et helt annet forhold til klubben enn Kjernen og Ultras grupperingene.
Jeg kjenner folk som vegrer seg for å ta med ungene sine på kamp, mye grunnet den aggresive stemningen Øvre Øst utsondrer. Jeg har fulgt klubben i 30 år og har desverre vanskelig for å se at Øvre Øst kulturen totalt sett er et pluss for klubben. Men jeg er en pragmatisk type, og skal i kommende sesong ha et blikk for aktivitetene på Øvre Øst.
Primært ønsker jeg en slutt på svertekampanien mot EH. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.03.2012 16:35 Post subject: |
|
|
@Pelle Peiling:
Jeg har ikke så god peiling på hva Ultras-gjengen driver med, så jeg skal ikke uttale meg så mye om det. Jeg deler imidlertid ditt syn på mye av det andre du skriver! Jeg tror nok at ditt syn er ganske mye mer vanlig blant den "vanlige" mannen i gata enn her inne, hvor svært mange debattanter er relativt krasse i sine kommentarer. Trolig skyldes dette i stor grad at de fleste kan skrive hva de vil uten å måtte "stå til rette" for det. Du vet, anonymiteten på forumet etc...
Jeg har forresten også mye av oppveksten min fra Risvollan - godt å se at det ble folk av noen av oss  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 23.03.2012 16:45 Post subject: |
|
|
Mulig du føler deg som GUD nok til å mene for alle her inne,men jeg syns du bør holde deg for god til det.Folk har rett til å mene noe om alle de som er ansatt i Rosenborg,og som vi har et så sterkt engasjement rund.
Det være seg E.Hoftun,Janne,styreleder,ja faktisk alle som er innvolvert i Rosenborg Ballklubb.
Du må heller komme med skikkelige motargumenter på hva motstandere av Hoftun mener,enn å mene noe for dem(og meg)!!
Jeg gidder heller ikke kalle Hoftun ditt og datt,men prøver å dele mitt syn på det arbeidet Hoftun bedriver.Måde for og imot. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2012 20:21 Post subject: |
|
|
PerO:
Jeg husker diskusjonen vår og jeg husker jeg ga deg svar. Jeg(regner med) jeg la meg flat om dine fakta var fakta, men gjorde det også klart at Rosenborg ikke kan sammenligne seg resten av ligaen med tanke på hvilken posisjon og økonomi vi har i forhold til resten.
Jeg mener også at jeg sa vi kunne sammenligne oss med FCK og sjekket opp hvor mange kontrakter de hadde skrevet over 3.5 år. Det var vel 15-20 stykker i den nåværende stallen deres som hadde signert for mer enn 3.5 år. Uten å ane fakta så tipper jeg at dette ikke er standarden for resten av Danmark...
Quote: | Det som ikke synes å synke inn hos deg, Miami, er at anslagsvis 70-80 % av de negative egenskaper som tillegges fyren her inne, er preget av enten direkte faktafeil, synsing eller gjetting. Den som leser her inne, uten å klare å skille ut forumsannheter, kan jo faktisk få inntrykk av at fyren er udugelig | .
Jeg vil si det ganske motsatt: Mannen er udugelig, og du må slutte å skrive forsvaret ditt her inne, jeg frykter at stakkarst sjeler som leser her inne kan finne på å tro at mannen ikke er udugelig.
Det er for øvrig rimelig latterlig at du som arresterer "alle" om de ikke kan bevise en påstand finner opp en villt tilfeldig % i en setning om faktafeil, synsing og gjetting... Synsing, faktafeil og gjetting kalles dine 70-80% haha |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 24.03.2012 00:02 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Da Hoftun kom inn var de siste sesongene 7,1,5,5. Etterpå har det vært 1,1,3. |
Faktafeil |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.03.2012 00:13 Post subject: |
|
|
Det korrekte er 1, 7, 1, 5 før Hoftun ble SD alene, 5, 1, 1, 3 etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 24.03.2012 00:18 Post subject: |
|
|
Selv om UN er off topic her, så velger jeg likevel å si det, i og med at det er noen som driver å driter seg ut her. Ja, noen vegrer seg for å ta med seg ungene sine på kamp. Jeg sitter... STÅR alltid nære UN på kamp, fordi det er der stemninga er og det er for å være med å skape stemning jeg er der, forran meg står alltid dem samme folka, og det hender seg at det ofte er med ei lita jentunge der, storkoser seg sammen med far og mor eller hva dem er for ungen - og dem er med å synger, hopper og ofrer geiter til satan fordi vi i Kjernen er onde osv. Aggresivt vil jeg ikke påstå at det er der, at noen forteller deg at du bør være med å synge, hoppe og alt det andre der - så bør du for pokker tåle det om du står der med en pølse og en kopp kaffe i hendene når det er midt i omgangen. Står du på en supportertribune sitter du ikke i en krok i en barnehage laget av sukkerspinn - du har betalt en av de billigste billettene på stadion, til en supportertribune, og du står på Kjernen-feltet - delta, eller gå hjem. Om du mener du gjør dette, og det fortsatt er aggresivt der oppe, da må du vel ha kommet i MFK-trøye, for jeg har aldri hatt problemer med noen i UN, Kjernen eller noe som helst, hjemme som borte - det er oftest de som ikke har tilhørighet til noe som helst der som trøbler mest.
Og angående "mobbing" av Hoftun. Gjør man ikke jobben sin på en tilfredstillende måte og noen sier i fra - det er ikke mobbing. Noen kommer med kritikken sin på en usaklig måte og sier for eksempel "Hoftun er en idiot" uten noe begrunnelse, det er bare usaklig, men har fortsatt tilgode å prate med den som sier "Hoftun må gå" uten at personen har noen argumenter for det. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
|