English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 192, 193, 194 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elg
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 17:31    Post subject: Reply with quote

Tipper Hoftun har så panikk nå, at han vurderer å hente tilbake Robbie Russel og MacBeth Sibaya.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
acson
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 17:35    Post subject: Reply with quote

ingeman:

Nå virker det vel som om det er litt mer vrient å komme inn i JJ's samhandlingsmønster, enn det som er normalt. Noen dager, høres tøfft ut.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 18:11    Post subject: Reply with quote

Likte denne uttalelseb minst: vi har ikke noe bestemt resultatmål for sesongen.

Jeg gråter over veien RBK har tatt. Suverent største budsjett, men suverent lavest ambisjon. Verna bedrift. JJ og EH toner ned forventningene, for da sitter de tryggere i milionjobbene sine.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 18:56    Post subject: Reply with quote

"Kann itsj låv no føre overgangsmarkedet stæng sjø... "

Ã…rets "wow"
http://fotball.adressa.no...229191.ece

"- Jeg har vært mye på tur i det siste. Det er viktig - kanskje viktigere enn noen gang med tanke på den økonomiske situasjonen - å treffe spilleren du ønsker til klubben, sier Hoftun. "

Tar gjerne en drittsekk, så lenge han spiller bra personlig.. Virker som Hoftun er redd Goa v2

Last edited by Kai88 on 21.03.2012 18:58; edited 1 time in total
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 21.03.2012 18:57    Post subject: Reply with quote

Hoftun på back-jakt i europa: http://fotball.adressa.no...229191.ece

håper å få inn en ny kar før vinduet stenger Smile
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 18:59    Post subject: Reply with quote

Vi burde ha inn en back før det stenger sier Hoftun, vi burde ha klar en før vinduet åpner sier jeg..
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

Backen skulle vært her for over et år siden og danket ut lusse.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 19:19    Post subject: Reply with quote

Å sende Erik Hoftun på tur i europa på klubbens bekostning er som å kaste pengene rett i dass!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 19:26    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Likte denne uttalelseb minst: vi har ikke noe bestemt resultatmål for sesongen.

Jeg gråter over veien RBK har tatt. Suverent største budsjett, men suverent lavest ambisjon. Verna bedrift. JJ og EH toner ned forventningene, for da sitter de tryggere i milionjobbene sine.

Fler verna bedrifter. Regjerende seriemester, og har prestasjonsmål i stedet for resultatmål.....

OGS wrote:
Jeg bryr meg mer om prestasjonene enn resultatene. Våre egne prestasjoner kan vi gjøre noe med. Resultatene er blant annet avhengig av hva andre får til.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 19:31    Post subject: Reply with quote

Lurer på om JJ får gjort noe med prestasjonene i nærmeste fremtid..
Back to top
matsgulbrandsen
Junior

PostPosted: 21.03.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Apropo vår ustabile keepersituasjon... (Ingen soleklar førstevalg..)
HÃ¥kon Opdal? Fristilt tidligere norsk landslagskeeper uten kontrakt.
29 år, og har egentlig sine beste år som keeper forann seg.

Jeg er ikke Ørlunds største fan, og Bråthen fremstår ikke som en matchvinner type.. Noe jeg tidligere har sett i Opdal. Bare en tanke. Aldri at det skjer though...

Ellers så er jeg også en av de som resignerer litt når jeg ser hvor ufattelig lite ambisiøst rosenborg fremstår for tiden. Media har jo virkelig fått mye negativt skrive om. Se hvordan vi blir beskrevet som ett synkende skip i nesten hver eneste artikkel. Er ikke rart til at ingen "gode" spillere vil hit!

Demidov hadde vært en drøm.. Dytta Strandberg ut i høyreback rollen han hadde i Enga. (Selv om han misliker den).

Forresten, jeg er en svært aktiv leser av forumet.. =)
Skal prøve og ikke lage for mye kvalm da jeg blir med i "skriveriet".
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.03.2012 20:04    Post subject: Reply with quote

Opdal holder ikke det nivået keeperen i RBK bør holde, og i tillegg har han noen blemmer innimellom som går Örlunds en høy gang.

Og hente Opdal vil være like meningsløst som da klubben hentet Rønning - selv om det at Opdal har trønderske aner sikkert kan være ett pluss i Hoftuns bok...
gisp!
Legende

PostPosted: 21.03.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

Synes det er mer redelig å gjengi meningsinnholdet i artikkelen om Solskjær, og ikke bare velge et utdrag som brukes for å fremstille regjerende seriemester som "like verna bedrift" som den "verna bedriften" Hoftun og Jönsson jobber i.

Tittelen på artikkelen der Solskjær uttaler seg har god dekning i det senere innholdet: "Solskjær tror marginene avgjør eliteserien".

Solskjær uttaler blant annet også: "– Det blir enda viktigere å rullere i år enn det var i fjor, fordi vi både har serien, NM-cup og i tillegg Europacupen. Å komme ut i Europa er en bonus både for meg og spillerne. Det blir et nytt eventyr for oss. Og vi skal ut i kvalifisering på et tidspunkt da vi normalt skal være i god form. Det er en fordel, sier Solskjær.

Han tror det er fullt mulig for Molde å nå gruppespillet
. (Min anm: Han er ikke redd for å lansere forventninger.)

– Men for å klare alt dette må vi skifte på spillerne fra kamp til kamp og ikke bare bruke dem som er i best form. A-stallen vår er bred, sterk og jevn. Jeg er ikke redd for å skifte på spillerne, sier Solskjær."

I artikkelen går det også frem at han jakter forsterkninger (spiss) til tross for en erkjent bred og sterk stall.

Oppsummert Molde: Forberedt på at marginer kan avgjøre, stor stall, jakter forsterkning, har stall og mentalitet til å drive utstrakt rullering og ikke redd for å lansere forventninger.

Når det gjelder RBK har Hoftun nylig nedjustert forventningene om at RBK skal kjempe på Moldes nivå.

RBK har en erkjent for liten stall, men Hoftun tør ikke love forsterkning. Redd for å lansere forventninger? (Jönsson i Nettavisen: Vi har en ganske liten stall ... savner kanskje en eller to spillere.)

Oppsummert RBK: Virker dårligere forberedt på å kjempe på flere fronter enn Solskjærs Molde, til tross for betydelig høyere budsjett og en "vinnerkultur som ligger i veggene på brakka".

Synd at vinnerkulturen nå ser ut til å være sterkere i veggene enn inne i hodene på de som har sportslig ansvar i RBK.

Last edited by gisp! on 21.03.2012 20:24; edited 1 time in total
Back to top
matsgulbrandsen
Junior

PostPosted: 21.03.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt litt enig der Bakklandia.
Men ambisjonene har sunket i takt med hvordan vi fremstår på overgangsmarkedet. Så handler mer om hvem jeg misliker minst...
Og om ikke lønnen er totalt urealistisk, så ja. Sterkt personlighet på banen, Norsk. Og har toppnivå som er veldig høyt.
DonRevie
Proff

PostPosted: 21.03.2012 20:20    Post subject: Reply with quote

Spillere vi bør vurdere:

http://www.transfermarkt....03598.html

http://www.transfermarkt....06437.html

http://www.transfermarkt....51659.html

http://www.transfermarkt....21381.html
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.03.2012 20:31    Post subject: Reply with quote

Ikke så rart at Molde jakter spiss da. De slet jo veldig med å score etter at Pape dro i fjor, og Dantas var vel ikke akkurat en åpenbaring. En av årsakene til at jeg tipper dem et stykke ned i år.

Rullering er vel og bra når man er i flytsonen og ting fungerer. Da virker det som om at man nesten kan sette inn hvem som helst, og det stemmer uansett. Rullering er risikosport deluxe hvis marginene og flyten ikke er der.

Molde spilte bare en skikkelig god kamp etter overgangsvinduet i fjor høst. Det var riktignok den aller viktigste, borte mot Tromsø. Ellers slo de kun håpløst fortapte Sarpsborg og FFK. Sistnevnte etter tidenes keepertabbe av Staw.

Last edited by kristobal on 21.03.2012 20:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 20:35    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
ellers er ikke troppen SÃ… tynn.

Jo, stallen er SÅ tynn. både i antall, dekning på plasser, i forhold til tidligere skadehistorikk, og i forhold til U-kamper:

- "Halve stallen vår" risikerer å bli hentet til U-kamper i løpet av sesongen.
- Prica, Iversen, DFH, Høiland og Wangberg har bekymringfulle skadehistorikker.
- Vi har 0 backup på venstreback.
- Vi har egentlig 0 høyreback, bruker Høiland.
- Vi har 0 backup på høyrebacken.
- Vi har dårlige backuper for Prica om han blir skadd. DFH er ingen målscorer eller spiss, Iversen kan fungere der, Chibbe er ingen spiss.

Flere av de eldre fotballspillerne i Rosenborg har hatt gentlemens agrement om å ikke spille for RBK 2 og 3, som Ørjan Berg og Roar Strand. Regner med at noen har det fortsatt..
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 22:08    Post subject: Reply with quote

Så Hoftun har vært Europa rundt etter en back. Ok, jeg vil vite hvem han har snakket med og hvem som har sagt nei. Kan bare ikke tro at det skal være så vanskelig å finne en back som er bedre enn Høiland.

Tolker det også slik at han da ikke har noe tid til å finne feks en spiss og kantspiller.
Kent
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 23:20    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
En kantspiller som kan skape ting på egenhånd er svært nødvendig! Ikke en spiller som kan spille kant, men en spiller som utelukkende er kant - og som med fart og teknikk kan skape ubalanse hos motstanderlaget.

Slik det er i dag, om man ser bortifra Chibuike (på en god dag), kan et hvert lag RBK møter legge seg bakpå og ligge i balanse og vite at RBK neppe vil være i stand til å skape en eneste sjanse. Dette nettopp fordi RBK IKKE har en eneste offensiv spiller som kan skape ubalanse og overtallssituasjoner gjennom avdriblinger.

Da JJ ser ut til å foretrekke å spille med 4 på midtbanen, er RBK NØDT til å skaffe en (helst to) kantspillere som kan skape situasjoner på egenhånd. Det vil åpne opp den sentrale midtbanen også, samt gi hele laget den flyten i spillet RBK IKKE ser ut til å ha pr i dag.

100% enig.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Svelah wrote:
Tipper Hoftun har så panikk nå, at han vurderer å hente tilbake Robbie Russel og MacBeth Sibaya.

Han har nok vært inn på tanken, men ombestemt seg i siste llten da de ikke er trøndere Smile
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 23:48    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ikke så rart at Molde jakter spiss da. De slet jo veldig med å score etter at Pape dro i fjor, og Dantas var vel ikke akkurat en åpenbaring. En av årsakene til at jeg tipper dem et stykke ned i år.

Rullering er vel og bra når man er i flytsonen og ting fungerer. Da virker det som om at man nesten kan sette inn hvem som helst, og det stemmer uansett. Rullering er risikosport deluxe hvis marginene og flyten ikke er der.

Molde spilte bare en skikkelig god kamp etter overgangsvinduet i fjor høst. Det var riktignok den aller viktigste, borte mot Tromsø. Ellers slo de kun håpløst fortapte Sarpsborg og FFK. Sistnevnte etter tidenes keepertabbe av Staw.

Har du sett noe av Molde i treningskampene i år?

Et helt annet tempo og trykk i angrepsspillet enn det RBK har prestert i samme periode (skal heller ikke så mye til...)

Er imponert over solskjær så langt. Ikke bare for resultatene i fjorãret, men det virker som det er en rød tråd i det arbeidet som legges ned i hele organisasjonen.

Nãr det kommer til spillerkjøp virker det som at de hele tiden går etter spillere med et internasjonalt ferdighetsregister. Tipper de signerer en kanonspiss i løpet av kort tid.

For et par år siden ville jeg valgt Jønsson foran Solskjær som trener i RBK. Her har jeg nok tatt fullstendig feil.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 21.03.2012 23:55    Post subject: Reply with quote

Solskjær hadde aldri fått de samme fullmaktene i RBK som i MFK, og hadde dermed neppe blitt samme hit'en her. Dessverre.

Med en SD som rygger inn i fremtida og en assistent- og keepertrener med hevd på sine roller, ser jeg ikke bort fra at man her inne hadde ropt på Jönsson dersom vi hadde ansatt Solskjær for 2 år siden...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.03.2012 00:25    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
ellers er ikke troppen SÃ… tynn.

Jo, stallen er SÅ tynn. både i antall, dekning på plasser, i forhold til tidligere skadehistorikk, og i forhold til U-kamper:

- "Halve stallen vår" risikerer å bli hentet til U-kamper i løpet av sesongen.
- Prica, Iversen, DFH, Høiland og Wangberg har bekymringfulle skadehistorikker.
- Vi har 0 backup på venstreback.
- Vi har egentlig 0 høyreback, bruker Høiland.
- Vi har 0 backup på høyrebacken.
- Vi har dårlige backuper for Prica om han blir skadd. DFH er ingen målscorer eller spiss, Iversen kan fungere der, Chibbe er ingen spiss.

Flere av de eldre fotballspillerne i Rosenborg har hatt gentlemens agrement om å ikke spille for RBK 2 og 3, som Ørjan Berg og Roar Strand. Regner med at noen har det fortsatt..

Veldig usikker på hva du mener her, men jeg tenkte ikke på RBK2 og 3 når jeg skrev U-kamper. Jeg sikter til U-landslagskamper, som ofte spilles samtidig/rundt TL-kamper. Da kan vi plutselig risikere at 7(?) spillere fra a-stallen vår blir innkalt til sine landslag og dermed mister kamper for oss...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.03.2012 00:33    Post subject: Reply with quote

Miami

Er det ikke regler som sier at hvis du mister flere spillere (3?) til U-landslag, så kan kampene utsettes?
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 22.03.2012 00:36    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Solskjær hadde aldri fått de samme fullmaktene i RBK som i MFK, og hadde dermed neppe blitt samme hit'en her. Dessverre.

Med en SD som rygger inn i fremtida og en assistent- og keepertrener med hevd på sine roller, ser jeg ikke bort fra at man her inne hadde ropt på Jönsson dersom vi hadde ansatt Solskjær for 2 år siden...

Vet ikke om jeg er helt enig.

Tror den rette treneren hadde fått den plassen og fullmaktene han hadde fortjent.

Er ikke ikke i nærheten av det samme sterke personlighetsgalleriet i RBK nå som for 10 år siden, dessverre.

Tror tidspunktet for Solskjær hadde vært perfekt.

Jønsson derimot virker ikke å ha et ønske om å ta den rollen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 192, 193, 194 ... 303, 304, 305  Next
Page 193 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb