English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2006 17:37    Post subject: To sider Reply with quote

Dette er egentlig en vanskelig sak.

Litj-Ivers er en god spiller, noe jeg føler han viste ved å spille tidvis bra i VIF. Mot slutten av sesongen i fjor fungerte han dårlig, men det synes jeg i grunnen hele VIF gjorde. En Steffen i form (dersom dette er mulig å få fram) er utvilsomt et bedre valg i FJ sin rolle enn det FJ er selv. Så om han blir hentet for å erstatte en FJ på vei bort er han et greit valg sånn sett.

På den annen side føler jeg at RBK alltid har stått for lojale klubbspillere med god moral og etikk (folk som Skammels, Strand og nå sist Ciljan) som "er" Rosenborg og er gode forbilder for klubb og fans.

Sånn jeg ser dette er det et spørsmål om kamelspising. Skal man være glad for en (forhåpentligvis) god spiller, eller skal man være sint for at man har fått en (tidvis) ufordragelig spiller.. Selv er jeg litt delt. Jeg velger å se hva han gjør i og for klubben før jeg bestemmer meg. Man får aldri glemt fortiden, men det er vanskelig å vite hvordan han opptrer i RBK-drakt anno 2006.
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2006 17:38    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ bare poste ett bilde til.

Her er et samleobjekt for dere fans:

EDIT: Kan sikkert brukes til voodoo også.
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 17:56    Post subject: Reply with quote

Hahaha.

Om man bare kunne fått laget denne i dukke til deg attach.

Junior

PostPosted: 13.02.2006 18:01    Post subject: steffen Reply with quote

Very Happy
er medlem av kjernen, og je önsker steffen hjertli velkommen hjem til Trondhem. RBK
både håper og tror steffen vil gjöre det bra i RBK i de neste tre år!!! RBK
han vil synge: VIF er ett mökkalag till hösten sammen med oss alle!! Tommel'n opp!

så nå hejer vi på steffen i stelle for å hate han!! RBK

RBK FOR EVER RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2006 18:04    Post subject: Reply with quote

Her er et radiointervju med Bratseth om Iversen og Skjelbred.

Virker linken?
Back to top
Melchior
Junior

PostPosted: 13.02.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

Først, bra det fins folk som den over meg her. Ubetinga glede.

Er ikkje RBK-fan, men har nytt godt av underholdninga på Lerkendal dei siste åra. Ein situasjon eg ser for meg som problematisk for mange, og som eg lurar veldig på;

Dersom Steffen Iversen scorar for Rosenborg i første kamp på Lerkendal, og spring til kjernen for å feire, kva gjer kjernen då?
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:11    Post subject: Reply with quote

Balder wrote:
Recon wrote:
trondhb wrote:
I såfall er det kanskje ikke bare å ta for god fisk at han f.eks. har sagt "Aldri med RBK" o.l. heller?

Det ble ikke sagt til media.

Stemmer det at det ikke ble sagt til media, men sitert av et Kjernenmedlem som sa han hadde sett Iversen på Værnes og Iversen hadde vist finger'n og sagt "Aldri mer Rosenborg" ?

(For å få det bekrefta)

Forundrer meg ikke i såfall. Og dette skal liksom være et av de viktigste argumentene mot Iversen... Er jo omtrent like troverdig som hvilken som helst annen uttalelse en eller annen mener å ha hørt en eller annen plass på byen klokka 2 på natta. Latterlig.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 18:18    Post subject: Reply with quote

staha wrote:
Harald wrote:
Jammen velkommen "hjem" da:

Tragisk.

Mister mye respekt for Kjernen av sånt.

Har du problemer med å se logoen i nedre venstre hjørnet?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 18:20    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:

Forundrer meg ikke i såfall. Og dette skal liksom være et av de viktigste argumentene mot Iversen... Er jo omtrent like troverdig som hvilken som helst annen uttalelse en eller annen mener å ha hørt en eller annen plass på byen klokka 2 på natta. Latterlig.

Kanskje du skal lese litt mer på forumet din klovn!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:23    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Jeg har store problemer med å se logoen nede i det venstre hjørnet. Jeg ser nemlig bare et i det nedre høyre. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 18:25    Post subject: Reply with quote

Troinndern wrote:
Recon wrote:
staha wrote:
Harald wrote:
Jammen velkommen "hjem" da:

Tragisk.

Mister mye respekt for Kjernen av sånt.

Jeg har store problemer med å se logoen nede i det venstre hjørnet. Jeg ser nemlig bare et i det nedre høyre.

Haha..en liten luring du! Wink
Det fine er at vi får virkelig markedsført flagget! Very Happy

Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:29    Post subject: Reply with quote

Så ikke noe nedi venstre hjørne jeg heller..
Sorry Reacon..

EDIT: Ordet "Tragisk" var mest henvendt til bildet.
Det jeg skrev om Kjernen under kan vel strykes.. Razz

Last edited by Skammels10 on 13.02.2006 18:37; edited 2 times in total
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 13.02.2006 18:33    Post subject: Reply with quote

For en gangs skyld, så er jeg faktisk enig med.... sukk... Recon.
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:37    Post subject: Reply with quote

Men altså. Nå er vi kommet dit til at Steffen Iversen er kommet tilbake til Rosenborg. Jeg liker det ikke, men fra nå av må jeg bare akseptere det.
Kommer aldri til å komme med noen negative ytringer, ingen hjelp til evt. negative "aksjoner" under kamper. Fra nå av må jeg prøve å like Steffen Iversen som den personen han blir i Rosenborgdrakta. Jeg blir nødt til å sette han på lik linje som alle andre. Jeg tror det blir vanskelig, men kommentarene han kom med i dag er iallfall en begynnelse.

Viser han seg som en solid forsterkning og gjør sitt til at Rosenborg er med i tetkampen i Norge og Europa, skal jeg mene det var bra av Rosenborg. Dessverre er jeg ikke sikker på hvor god han er lenger. Det eneste positive jeg ser i saken, er at det blir vanskelig for Per-Mathias å holde Frode Johnsen i første-elleveren. For jeg tror nemlig Steffen Iversen konkurrerer ut Frode Johnsen.

Konklusjonen blir vel som attach så fint sa det tidligere i tråden. Om Steffen Iversen putter, jubler jeg selvfølgeig for laget!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har lest alle sidene i denne tråden og de fleste andre tråder her på forumet. Jeg kan ikke si å ha sett en god redegjørelse for hva som faktisk skjedde i tiden rundt overgangen fra Rosenborg til Tottenham. I følge Nils Arne Eggen skal Rosenborg ha mottatt en fin overgangssum for Iversen, på over 20 millioner kroner. Ser dermed ikke noe galt i denne delen av saken.

Så til det som skal være hovedgrunnlaget for hatet mange viser mot Iversen:

Recon wrote:
Steffen var ikke enig med Tottenham før kampen. Derimot, mens resten av laget var ute og feira seieren satt det en kvisete tomsing og telte sølvpenger og deala med THFC.

Dette var igjen før han forlot Trondheim ved å vise fingern til de samme supporterne han brukte gå ut på byen med, og sine siste ord: "Aldri mer Rosenborg"

Regner det er den legendariske Milan-kampen som omtales her. At Iversen bruker tiden på å forhandle med Tottenham i stedet for å feire seieren kan han vel knapt lastes for. Dersom Tottenham og Iversen hadde avtalt et møte etter kampen, syns jeg ikke at en evt. seier rettferdiggjør avtalebrudd. Skulle han si til Tottenham at de måtte vente på å forhandle om kontrakt og overgang, fordi han skulle ut og feste?

Så til den delen av saken som har med at han skal ha vist fing til supportere/venner som han brukte å bruke tid sammen med, før han skal ha sagt: "Aldri mer Rosenborg". Kan noen være så snill å redegjøre for dette? Er det slik at det er et faktum at han sa/gjorde dette, eller er det slik at dette er noe som ble påstått "sett" en gang i 1997, og som derifra har blitt en "sannhet"? Jeg er for ung til å vite dette selv.

Dersom det en gang nå var slik at Iversen i 1997 viste fingern og sa "aldri mer rosenborg, er dette så utrolig ille at det ikke kan tilgis? Som Kjernen skrev i dag, så tilgis det langt mer grusomme og kriminelle handlinger enn noe så lite.
Daniel-
Senior

PostPosted: 13.02.2006 19:02    Post subject: Reply with quote

Slutt å sutre nå da. Kanskje dere får en spiss som scorer!
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:07    Post subject: Reply with quote

Det har vi allerede. Thorstein Helstad har putta han. Problemet er at han blir satt ut av laget, fordi Frode Johnsen må få spille.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:13    Post subject: Reply with quote

Tror Ivers kan bli helt rå som midtspiss nå som vi har en skikkelig kantspiller i Essediri..

Vi får sinnsyk bra konkuranse om de to fremste plassene i midten.. Bra for laget at vi kan bruke forskjellige spisstyper etter hvilke motstandere vi møter..

Helstad med in hurtighet vil bli viktig i kamper det er rimelig å anta at vi blir liggende mer bakpå, mens særlig Iversen og kanskje også F.Johnsen kan være fornuftige i kamper der vi er mer overlegne og det er rimelig å anta at det blir mye innlegg.. Iversen i RBK lover godt for neste sesong Smile
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:17    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
Tror Ivers kan bli helt rå som midtspiss nå som vi har en skikkelig kantspiller i Essediri..

Ivers la opp for leeeenge siden.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:20    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Dersom det en gang nå var slik at Iversen i 1997 viste fingern og sa "aldri mer rosenborg, er dette så utrolig ille at det ikke kan tilgis?

Fordi han er fra Trondheim og er sønn av far sin kan ikke slikt tillates.
Er han en finnmarking som har stranda i Spania, i utgangspunktet aldri ville spille i klubben, uttaler "Aldri mer Rosenborg" og til alt overmål går til sak mot klubben, er han selvsagt velkommen tilbake.
Jada jeg vet at mange var kritiske til leieavtalen med Rushfeldt også, men det var pga. den astronomiske leiesummen, og det stilnet fort når han begynte å levere varene.
Og til alle dere som mener han kunne fått muligheten til å returnere tidligere. Hvem sier at Tottenham ville gi han free transfer? Det hører med til historien at et utall managere faktisk så på Iversen som en av de beste spissene i klubben. Det er ikke uten grunn at han et utall ganger ble kastet rett fra sykestua til banen. Kan det være at han ønsket seg til Trondheim, men visste at RBK ikke ville gamble det Tottenham ville ha for å slippe han, all den tid han gikk ganske mye skadet.
Når Iversen endelig ble fristilt, hadde han ordna seg dame som da ikke ville flytte til Norge. At han da kunne tenke seg tilbake til England er vel ikke urimelig. Når Bratseth da, som riktig er, ikke ville hente han for halvårsavtaler ble det VIF. Nå vil tydeligvis dama bli med over også, og da står han mere fritt til å velge klubben han vil...

Last edited by trondh on 13.02.2006 19:23; edited 1 time in total
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:22    Post subject: Reply with quote

Theons wrote:
Slutt å sutre nå da. Kanskje dere får en spiss som scorer!

For å sammenligne litt;
Det blir som at både Rune Hagen og Paal Christian Alsaker skulle gjort comeback i Godset-drakta samtidig. Det hadde satt sinnene i kok hos GU. Det tør jeg sette noen koronas på.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 20:07    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
trondhb wrote:

Kanskje du skal lese litt mer på forumet din klovn!

Jeg har akkurat lest gjennom de 15-20 siste sidene av denne tråden og såvidt jeg kan se baseres det meste av kritikken mot Iversen på følgende mildt sann tynne grunnlag.

Grunn 1:
At en - 1 - person skal ha observert Iversen rekke finger og si "Aldri mer RBK" på Værnes etter å ha oppfylt guttedrømmen og signert for Tottenham. Dette har jeg personlig null tro på at det faktisk har skjedd. Kan ikke huske å ha sett Iversen uttalt seg negativt om RBK av det som faktisk er dokumentert i aviser/TV. Er ikke akkurat det eneste tvilsomme ryktet jeg har hørt om lite fordelaktige uttalelser fra tidligere og nåværende RBK-spillere heller.

Grunn 2:
At Iversen godt påseilet og i seiersrus med haugevis av VIF-spillere og supportere lar seg rive med i en allsang der det tilfeldigvis befinner seg en journalist. Kan nok mer beskrives som "fyllerør" enn som en dypere negativ holdning til RBK som klubb. Er vel ikke akkurat det verste noen fotballspiller har gjort i fylla heller for å si det sånn. Dessuten allerede beklaget grundig fra Iversens side, på tide å glemme denne fillesaken nå.

Grunn 3:
At Iversen har vært på prøvespill i diverse klubber og ifølge tabloidene ikke har fått kontrakt p.g.a. at han bare tenker på pengene. Blir nesten kuriøst når Kjetil Rekdal og Kapital brukes som kilder til hva kontrakten inngått mellom Iversen og RBK innebærer. Det motbeviser jo seg selv også med at Iversen velger bort kontraktsforslaget fra Everton som sannsynligvis var på minst 4-5 ganger beløpet fra RBK. Har ingen problemer med å tro på Bratseth når han sier at det langt fra har vært så mye "vingling" som tabloidene skal ha det til.

Iversens uttalelser i dag gjør meg bare mer og mer sikker på at Høgmo igjen har vist sine glimrende lagbyggeregenskaper og gjort en av RBKs beste kjøp på mange år. Slik jeg kjenner Iversen uansett hvilken klubb han spiller for gir han alltid 100% på banen, er en glimrende hodespiller, har et tungt og godt skudd og evnen til å dra meg seg resten av laget. D.v.s. det meste av det RBK har manglet fullstendig de siste par årene. Akkurat som med Essediri kompletterer Høgmo med egenskaper som ikke finnes i laget fra før.

Dessuten er jo glenkjøpet av Iversen som faktisk er flasket opp i klubben meget positivt i forhold til det tidligere utsagnet om at RBK skal være en klubb "av trøndere for trøndere" som ellers (bortsett fra Skjelbred) ser ut til å ha gått fullstendig i glemmeboka de siste årene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 20:57    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:

Jeg har akkurat lest gjennom de 15-20 siste sidene av denne tråden og såvidt jeg kan se baseres det meste av kritikken mot Iversen på følgende mildt sann tynne grunnlag.

Grunn 1:
At en - 1 - person skal ha observert Iversen rekke finger og si "Aldri mer RBK" på Værnes etter å ha oppfylt guttedrømmen og signert for Tottenham. Dette har jeg personlig null tro på at det faktisk har skjedd. Kan ikke huske å ha sett Iversen uttalt seg negativt om RBK av det som faktisk er dokumentert i aviser/TV. Er ikke akkurat det eneste tvilsomme ryktet jeg har hørt om lite fordelaktige uttalelser fra tidligere og nåværende RBK-spillere heller.

Og enda klarer du ikke gjengi dette korrekt. Klovn.

Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 21:02    Post subject: Reply with quote

Skjellsord på forumet blir stadig mer og mer populært..
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 21:11    Post subject: Reply with quote

Syns tonen her på forumet rundt denne saken og noen av ordene som har blitt brukt, er en uting. Aggressiviteten og skjellsordene som har dukket opp syns jeg ikke hører hjemme her. Når man leser andre sine innlegg må man akseptere at vedkommende har andre meninger og oppfatninger enn seg selv. Man kan selvsagt svare på innlegget og komme med sine egne argumenter og oppfatninger, men personangrep skal man holde seg for god for.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 214, 215, 216  Next
Page 34 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb