| View previous topic :: View next topic |
| Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012? |
| SK Brann |
|
5% |
[ 4 ] |
| Fredrikstad FK |
|
0% |
[ 0 ] |
| FK Haugesund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hønefoss BK |
|
1% |
[ 1 ] |
| Lillestrøm SK |
|
9% |
[ 7 ] |
| Molde FK |
|
55% |
[ 41 ] |
| Odds BK |
|
1% |
[ 1 ] |
| Sandnes Ulf |
|
5% |
[ 4 ] |
| Sogndal IL |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stabæk IF |
|
1% |
[ 1 ] |
| Strømsgodset IF |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tromsø IL |
|
10% |
[ 8 ] |
| Viking FK |
|
0% |
[ 0 ] |
| VÃ¥lerengens IF |
|
5% |
[ 4 ] |
| Aalesunds FK |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 74 |
|
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2012 16:33 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | Det er direkte latterliggjøring av RBK´s historie og ettermæle å stille med den troppen vi har nå i TL, cup og Europa.
Helt latterlig å se at molde har dobbelt så mange i A-stallen, samt 100mill mindre i budsjett enn oss. |
1. Vi hadde ikke stort bredere tropp i 1997
2. Molde har 24 oppførte spillere i A-troppen, vi har 19.
19x2=38 lærte jeg i 3MN på Malvik videregående skole i RBKs glansdager. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2012 16:47 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Ekspertenes tiltro til Brann overrasker meg. Mange av de samme ekspertene tippet Bergens-klubben i nedrykkskamp i fjor. Slik jeg ser det overpresterte Brann i en ellers elendig versjon av TL, og endte til slutt på en fjerdeplass. |
Helt enig. De stiller vel ikke noe sterkere lag i år enn det som ble tippet i bunnen i fjor og som avsluttet totalt middelmådig på høsten? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.03.2012 16:48 Post subject: |
|
|
Jeg regner med at du kun skriver dette for å kverrulere Kristobal.
Men om du ikke gjør det: Jeg regner med at sjt.viseth sitt poeng var at troppen vår er altfor tynn for å kunne kjempe på 3 fronter.
Av våre 19 spillere er 2 keepere, vi har kun 1 back til å bekle 2 plasser, vi har Prica, Iversen, DFH og Høiland som er skadeutsatte.
Dette er bekymringsfullt og kan ikke avfeies ved å gjøre om problemstillingen til et mattestykke. for øvrig hadde vi i 1997 mye høyere kvalitet på troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2012 17:00 Post subject: |
|
|
Vi hadde mye høyere kvalitet på troppen i 1997 ja. Det er også mitt poeng. Bredden var nesten lik.
FAKTARAMME
ROSENBORG
Spillerstall Keepere: Jørn Jamtfall, Steinar Sørlie (fra Strindheim).
Thomas A. Ødegaard (utleid til Viking).
Forsvar: André Bergdølmo (fra Lillestrøm), Bjørn Otto Bragstad, Jon Olav Hjelde, Erik Hoftun, Erland Johnsen (fra Chelsea i slutten av mai), Ståle Stensaas. Tom Kåre Staurvik er leid ut til Breda frem til 20. juni)
Midtbane: Runar Berg (fra Bodø/Glimt), Karl Oskar Fjørtoft, Kåre Ingebrigtsen (tilbake fra LSK), Steinar Lein (fra Byåsen), Bent Skammelsrud, Trond Egil Soltvedt, Roar Strand.
Angrep: Harald Martin Brattbakk, Vegard Heggem, Mini, Sigurd Rushfeldt (fra Tromsø).
Med andre ord gikk vi til seriestart med to keepere, to venstrebacker, tre midtstoppere (en på vei som bare ble skadeforfulgt viste det seg) og en høyreback (Heggem som står oppført i angrep her).
Videre seks midtbanespillere, der en var totalt uprøvd (Lein).
Samt tre angripere, pluss en som kunne spille angrep hvis man puttet den ene midtbanespilleren (Strand) ned på høyreback.
Totalt 18 spillere ved seriestart, mot 19 i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.03.2012 17:06 Post subject: |
|
|
1997 er etter min mening fullstendig uinteressant.
Stallen til RBK i 2012 er latterlig tynn!
Skader, sykdom og karantener vil gjøre oss fryktelig sårbare.
Last edited by Hentesveis on 20.03.2012 17:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.03.2012 17:07 Post subject: |
|
|
Men bredden er ikke lik annet enn i antall, å uansett om vi kom oss godt gjennom i 1997 så vil ikke det si at en altfor tynn tropp holder idag 15 år etter.
Det som er mest mekymringsfullt(gjentar meg selv) er at vi har 1 venstreback til bekle venstrebacken, vi har 0 høyrebacker til å bekle høyrebacken, og vi har mange spillere som har en historikk med mye skader. Med normal uflaks(ikke noe ekstremt) så kan vi fort måtte hente inn flere juniorspillere til å spille kamper iløpet av sesongen. Og det er et stort problem, fordi vi har allerede tømt juniorlaget for de beste spillerne allerede.
Om jeg går på rødt lys idag og ikke blir påkjørt så vil det ikke si at det er lurt å gå på rødt lys fremover.
At vi stilte til start med en tynn tropp i 97 vil ikke si at det er lurt å stille en for tyn stall idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.03.2012 18:51 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | FAKTARAMME
ROSENBORG
Spillerstall Keepere: Jørn Jamtfall, Steinar Sørlie (fra Strindheim).
Thomas A. Ødegaard (utleid til Viking).
Forsvar: André Bergdølmo (fra Lillestrøm), Bjørn Otto Bragstad, Jon Olav Hjelde, Erik Hoftun, Erland Johnsen (fra Chelsea i slutten av mai), Ståle Stensaas. Tom Kåre Staurvik er leid ut til Breda frem til 20. juni)
Midtbane: Runar Berg (fra Bodø/Glimt), Karl Oskar Fjørtoft, Kåre Ingebrigtsen (tilbake fra LSK), Steinar Lein (fra Byåsen), Bent Skammelsrud, Trond Egil Soltvedt, Roar Strand.
Angrep: Harald Martin Brattbakk, Vegard Heggem, Mini, Sigurd Rushfeldt (fra Tromsø). |
Forskjellen ligger i at det er ingen av disse som er under 20 år. Heggem og Fjørtoft er de yngste med sine 22 år.
I dagens stall har du både
Wangberg 21
Strandberg 22
Berntsen 19
Henriksen 20
Sælnes 18
Midtsjø 19
Svensson 19
Fem av syv midtbanespillere kan spille på U21-landslaget. Midtbanen skriker etter rutine.
Til sammenligning så bestod midtbanen i 97 av 31 år gamle Skammelsrud, og 27 år gamle Strand og Berg.
I år består den av 26 år gamle Issah, 20 år gamle Henriksen, 19 pr gamle Svensson og 24 år gamle Dockal.
Skammelsrud og Strand hadde spilt en rekke av landskamper, samt en rekke kamper i Europa derav to gruppespill i CL.
Henriksen har vel nå 5-6 landskamper. Og et gruppespill i EL.
At du ikke skjønner at det er en vesentlig forskjell får stå på din regning. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 20.03.2012 19:09 Post subject: |
|
|
Jeg vil også ha’ et tilnærmet meningsløst indlæg hvor jeg tipper udfaldet af årets sæson. Info om andre hold end Rosenborg er svære at opdrive på denne side af Skagerrak, så det bliver lidt som at tippe i lotto, med hjertet. Altså at det er umuligt at spå, men at jeg her har et forhold til de forskellige kandidater (bortset fra at jeg her kun vinder ære, lotto udbetaler cash)
1. Rosenborg
2. VÃ¥lerenga
3. Tromsø
4. Haugesund
5. Molde
6. Strømsgodset
7. Aalesund
8. Viking
9. Odd
10. Sandnes Ulf
11. Lillestrøm
12. Frederikstad
13. Brann
14. Stabæk
15. Hønefoss
16. Songndal
På den anden side er der vel ingen der er i stand til at spå meget i en ustabil tippeliga, så undertegnedes bud er vel lige så godt som resten |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2012 20:06 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | At du ikke skjønner at det er en vesentlig forskjell får stå på din regning. |
Jeg har hele veien sagt at kvaliteten på 97-stallen var mye høyere, og i det ligger det også erfaring. I antall mann er vi like mange. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 20.03.2012 20:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Zorac wrote: | | Ekspertenes tiltro til Brann overrasker meg. Mange av de samme ekspertene tippet Bergens-klubben i nedrykkskamp i fjor. Slik jeg ser det overpresterte Brann i en ellers elendig versjon av TL, og endte til slutt på en fjerdeplass. |
Helt enig. De stiller vel ikke noe sterkere lag i år enn det som ble tippet i bunnen i fjor og som avsluttet totalt middelmådig på høsten? | Vi tok ganske jevnt med poeng i fjor. Vi hadde en liten down rett etter Torps hjertestans, men tok vel flere poeng de fem siste enn de fem første. I forhold til stallen vi avsluttet med er førsteelveren forsterket på stopper, venstreback, høyrekant og defensiv midt. Nordkvelle har erstattet Guasyavino og Niasse erstattet Labukas som backup på spiss. Alt i alt er vi godt forsterket fra i fjor.
At vi ble tippet på nedrykk i fjor hadde nok med kunnskapsløshet å gjøre. Vi hadde klassespillere som Austin, Ojo og periodevis Guastavino samt gode spillere som Korcsmar, Piotr, Sævarsson og Torp. Det var et helt nytt lag og spillet bar preg av det. Ganske primitive greier. Håper på flere strenger i år. Nysigneringene kan bidra til det. Kvelle og Askar gir mer bevegelighet fremst, Demir gjør at vi har to offendive trusler på backene, Jonsson er langt mer ballsikker enn Grorud, noe som forhåpentligvis bidrar til å senke andelen poleballer, og Soko viderefører Torps pasningsfetdigheter og ballsikkerhet |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.03.2012 20:19 Post subject: |
|
|
skal man tro vitenskapen (summen av eksperttipsene) ser det ut til at brann kommer til å havne på topp 4. jeg vil tippe at noe av årsaken også er mangel på åpenbare medaljekandidater.
ellers er lista over bunnlagene klare:
9: Haugesund (29)
10: Viking (34)
11: Lillestrøm (47)
12: Sandnes-Ulf (49)
13: Hønefoss (52)
14: Stabæk (56)
15: Fredrikstad (57)
16: Sogndal (60)
de øverste 8 kommer på fredag. |
|
| Back to top |
|
 |
Stang ut Junior
|
Posted: 20.03.2012 23:15 Post subject: |
|
|
Vi i fotballprogrammet Stang ut har hatt gjennomgang av Tippeligaen 2012.
Blant annet har vi sett på et kritisk lys på alle laga i Tippeligaen.
Blant annet RBK som vi (som kanskje mange andre) mener at har et for svakt forsvar, keeper og lite tydlig spillestil.
Mer om det og vurdering av de andre 15 laga på :
http://stang-ut.com/?p=1426 |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 21.03.2012 10:17 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Vi hadde mye høyere kvalitet på troppen i 1997 ja. Det er også mitt poeng. Bredden var nesten lik.
Totalt 18 spillere ved seriestart, mot 19 i dag. |
At antallet er (nesten) det samme er en ting, det betyr ikke at bredden er den sammen. I 97-stallen var det en mengde klassespillere. Midtbanen var rett og slett perverst bra, med spillere i sin beste alder og fin dekning.
Da kan man heller leve med litt tynn backup for Heggem på HB og Rushfeld som midtspiss.
SÃ¥: Bredde er ikke lik antall. Bredde er lik antall kvalitetsspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.03.2012 11:48 Post subject: |
|
|
Hmm, nå husker ikke jeg 1997-sesongen i detalj, men på altomfotball.no finner jeg 26 spillere i a-troppen. Spillere som mangler fra kristobals oversikt er:
Christian Steen
Kristian Sørli
Andreas Mayer
Trond Egil Soltvedt (dro sommeren 1997)
Robert Boateng (kom sommeren 1997)
Totto Dahlum
Fredrik Winsnes
Børge Hernes
ikke med: utleide Thomas A. Ødegaard.
PÃ¥fallende?
Flere av disse spilte altså nok kamper til å vinne seriemesterskap den sesongen, og "juniorene" bør vel regnes med som a-lagsspillere på linje med for eksempel Midtsjø, Berntsen og Wangberg? Den gangen trengte man jo ikke å fylle opp a-stallen med alt som kan krype og gå av juniorer, så derfor kan spillerstatusen ha vært annerledes. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.03.2012 12:09 Post subject: |
|
|
| hehe uffda |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.03.2012 12:17 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Hmm, nå husker ikke jeg 1997-sesongen i detalj, men på altomfotball.no finner jeg 26 spillere i a-troppen. Spillere som mangler fra kristobals oversikt er:
Christian Steen
Kristian Sørli
Andreas Mayer
Trond Egil Soltvedt (dro sommeren 1997)
Robert Boateng (kom sommeren 1997)
Totto Dahlum
Fredrik Winsnes
Børge Hernes
ikke med: utleide Thomas A. Ødegaard.
PÃ¥fallende?
|
Leser du innlegget mitt er Thomas A. Ødegaard og Soltvedt nevnt.
Vedrørende Hernes og Steen, siterer jeg VG etter kampen mot Glimt i juni:
Med Vegard Heggem og Jon Olav Hjelde på skadelisten er stallen nå så tynn at to ukjente spillere utenfor A-stallen (Christian Steen og Børge Hernes) i går måtte sitte på reservebenken.
Med andre ord var ikke Steen og Hernes i A-stallen da sesongen begynte.
Spillere som kom på sommeren (Boateng, Mayer, Dahlum) har ingen ting med stallen før sesongstart i 1997 kontra stallen i dag å gjøre, som var min sammenlikning. Vi kan jo teoretisk kjøpe flere spillere i sommer også, uten at det hjelper bredden i stallen vår i dag.
Kristian Sørli og Fredrik Winsnes var nok en del av A-stallen på lik linje med eksempelvis Ole Selnæs i dag. De burde vært med i oversikten.
Dermed 20 spillere ved seriestart i 1997, mot 19 i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.03.2012 12:39 Post subject: |
|
|
Ok, jeg overså Soltvedt, my bad. Ja, jeg merket de som kom om sommeren, nettopp fordi de gjorde det, det var egentlig bare for å sjekke når de kom, kunne like godt ha slettet dem og endret tallene.
Poenget mitt er fortsatt at stallen fort telte 20 spillere, og da er spillere som Hernes og Steen, som må kunne sies å ha vært aktuelle for A-lagsspill på samme måte som noen av dagens juniorer som er i A-stallen, ikke telt med. Altså: stallen var tydeligvis litt tynn, men de hadde juniorer i bakhånd som var gode nok til A-lagsfotball (begge var på lagbildet i 1998), mens dagens RBK vel har tynt juniorlaget sitt for de beste talentene allerede. Sagt på en annen måte ble de forfremmet til A-stallen når behovet oppstod, mens vi nå allerede har klemt den sitronen. Da er vi oppe i 22.
Det kan jo også legges til at Sørli og Winsnes var 20 og 21 år, Steen og Hernes var 19 og 20. Altså var alle disse eldre enn Selnæs, Henriksen, Svensson, Midtsjø og Berntsen fra dagens A-stall, og jevngamle med Simen Wangberg. Det er vel naturlig å tro at det fantes enda yngre spillere i systemet som aldri fikk sjansen på grunn av bredden i troppen. Vi satt altså med en tropp med betraktelig høyere kvalitet rundt elleveren, en helt annen alderssammensetning, i tillegg til tre ekstra breddespillere. I tillegg økte vi altså størrelsen på troppen med to spillere i sommervinduet.
Jeg synes ikke det er sammenlignbart. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.03.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Mini's tippetips:
1 RBK
2 Molde
3 Brann
4 Odd
5 Viking
6 Aafk
7 TIL
8 VIF
9 FFK
10 SIF
11 Stabæk
12 LSK
13 Haugesund
14 Sandes-Ulf
15 Sogndal
16 Hønefoss
http://blogg.tv2.no/mini/...eren-er-2/ _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.03.2012 00:50 Post subject: |
|
|
1 Rosenborg
2 Tromsø
3 Odd
4 Aalesund
5 Molde
6 Strømsgodset
7 VÃ¥lerenga
8 Brann
9 Lillestrøm
10 Viking
11 Sandes-Ulf
12 Haugesund
13 Fredrikstad
14 Sogndal
15 Hønefoss
16 Stabæk _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 23.03.2012 02:18 Post subject: |
|
|
1. Molde
2. Aalesund
3. Tromsø
4. Brann
5. Viking
6. VÃ¥lerenga
7. LSK
8. Godset
9. Rosenborg
10. Stabæk
11. Sandnes Ulf
12. Haugesund
13. Hønefoss
14. Odd Grenland
15. Sogndal
16. FFK |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.03.2012 02:40 Post subject: |
|
|
1.RBK
2.VIF
3.Molde
4.Viking
5.TIL
6.LSK
7.Brann
8.SIF
9.Ã…lesund
10.Odd
11.Haugesund
12.Stabæk
13.Hønefoss
14.Sandnes-ulf
15.FFK
16.Sogndal
Mere med hjertet enn hjernen denne førsteplassen... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.03.2012 02:43 Post subject: |
|
|
1. Molde
2. Tromsø
3. Aalesund
4. Brann
5. Viking
6. VÃ¥lerenga
7. Haugesund
8. Godset
9. Rosenborg
10. LSK
11. Odd Grenland
12. Sandnes Ulf
13. Hønefoss
14. Stabæk
15. FFK
16. Sogndal |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.03.2012 02:45 Post subject: |
|
|
Frøken.Mauseth
" 4. Vålerenga blir årets største utfordre. Vi liker heller aldri Rosenborg-kamper. Vi har et problem med Kjernen. De har angrepet oss fysisk og verbalt. De er veldig opptatt av å hate Molde fotballklubb. "
http://www.nrk.no/sport/f.../1.8037794 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.03.2012 02:54 Post subject: |
|
|
Mindreverdighetskomplekser? Hehehe... Tar det som et komplemang! Fysisk og verbalt, gitt!? Herlig!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.03.2012 03:21 Post subject: |
|
|
| Jeg blir flau av den kjerringa der. Tror og håper at moldenserne våkner opp en dag og ser at hu ikke er spesielt god i nøtta. |
|
| Back to top |
|
 |
|