View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 13:43 Post subject: |
|
|
Utdyp gjerne, Hedon.
nieuwlaat, jeg tror det er best å la Tore Grønning eller Erik Hoftun svare på slikt  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.03.2012 13:48 Post subject: |
|
|
Hedon kan gjerne utdype, Chris, men tror neppe mange her inne ville satset mye penger på at klubben var fremsynt nok til at Selnæs "naturligvis" hadde fått profesjonell kontrakt... har sikkert noe med erfaring å gjøre  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 14:59 Post subject: |
|
|
Så at man gjennom en profesjonell, klar, etablert og åpen utviklingsplan har blitt landets desidert beste klubb på lokal talentutvikling, at disse talentene velger å BLI i klubben OG samtidig klarer å ta steget opp i Tippeligaen rekordraskt er dårlige erfaringer? Eller har det noe å gjøre med en lite selvkritisk uvane til å fordumme mennesker man kjenner lite til?
Tilbake til tema; slik jeg ser det er det naturlig for klubben å gi store talenter proffkontrakt når tiden er moden for det - ikke først når de eventuelt tar steget opp i A-stallen. På linje med profesjonaliteten jeg mener gjennomsyrer utviklingsavdelinga. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.03.2012 15:01 Post subject: |
|
|
Hahaha... den der var det faktisk litt Stenseth-schwung over, det skal du ha!
Du vurderte ikke å legge den ut på Twitter også?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 14.03.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Hva legger du i at han har proffkontrakt chris thomas? Han har ikke samme type kontrakt som Svensson og Midtsjø fikk da de formelt ble tatt opp i A-stallen, han har vell heller samme type kontrakt som alle andre på juniorlaget. Med andre ord; hvis ajax eller andre skulle komme på banen, kan ikke rosenborg kreve noe annet enn utdanningskompensasjon og vekslepenger... _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.03.2012 15:04 Post subject: |
|
|
Chris Thomas wrote:
Quote: | PÃ¥ linje med profesjonaliteten jeg mener gjennomsyrer utviklingsavdelinga. |
Kunne vi fått denne proffesjonaliteten til å gjennomsyre resten av klubben også? Hadde vært en stor fordel om a-laget hadde begynt å vinne gull og kvalle til europa, samt at økonomien bedret seg igjen.
Jeg stemmer ja for gjennomsyring av hele klubben, ikke bare utviklingsavdelinga hehe  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 14.03.2012 15:07 Post subject: |
|
|
Kanskje Chris Thomas mener at alt som har skjedd i klubben det siste året har vært gjennomsyret av profesjonalisme?
Men det er sikkert bare jeg som har en lite selvkritisk uvane med å fordumme mennesker jeg ikke kjenner til...
MEN ÆRES DEN SOM ÆRES BØR:
Rosenborgs utviklingsavdeling har gjort, og gjør fortsatt, svært mye bra arbeid med "lokale talenter". Arbeidet som gjøres i utviklingsavdelinga er da også noe som RBK-supporterne er stolte over  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 15:21 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at det blant annet har blitt gjort økonomiske feil de siste årene, men det jeg vil få frem er at man ikke må dra alt og alle under én kam. Det er ikke daglig leder eller styreformannen som skriver proffkontrakt med talentene. Hadde utv.avd vært uprofesjonelle så skulle jeg ikke sagt noe på det. |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 15:23 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Hahaha... den der var det faktisk litt Stenseth-schwung over, det skal du ha!
Du vurderte ikke å legge den ut på Twitter også?  |
Tungt å få svar fra noen som ikke er enig med deg? Var litt spent på reaksjonen når noen faktisk sa noe som ikke var den etablerte normen for hva man skal mene her inne.  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 14.03.2012 15:33 Post subject: |
|
|
@Chris Thomas:
Ikke verre enn forventet egentlig. En av de store styrkene til mediaavdelinga i RBK dette, å glimre totalt med sitt fravær, for så å komme på banen når de ser en sjanse til å drite ut RBK-supportere ved å påpeke hvor dumme og uvitende de er. Det var årsaken til min sammenligning mellom Stenseth og deg...
Russeavisjournalistikk på sitt beste!
Heldal er i denne sammenheng unntatt... han har faktisk bidratt med en positiv dialog både titt og ofte, og tar tilsynelatende supporterne på alvor. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.03.2012 15:37 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke problemet her, Hentesveis. Chris Thomas ga oss nyttig info om Selnæs samtidig som at han valgte å berømme utviklingsavdelinga. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 14.03.2012 15:38 Post subject: |
|
|
Forresten så er det ikke én etablert norm for hva som skal menes her inne, iallfall ikke hva jeg har oppfattet.
Det er mye negativt her inne i perioder hvor mange supportere mener at det skjer mye negativt rundt klubben. Når det er mye positivt som skjer rundt klubben så skrives det faktisk mye positivt her inne også.
Du burde forsøke å besøke forumet litt oftere... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 14.03.2012 15:39 Post subject: |
|
|
@Attack:
Jeg syns han bidro positivt så lenge han var on topic. Det var det andre jeg reagerte negativt på  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 15:49 Post subject: |
|
|
Hentesveis; har vært her seks-sju år og er innom daglig/ukenlig.
Okei, jeg skal ikke bli en sånn sur "klubbfyr" som kommer inn og skal motsi alt og alle som har meninger. Jeg er svært glad for at folk er engasjert og sier sin mening. Det er det klubben eksisterer for og av - og måtte det aldri stoppe. Men akkurat dette var så skivebom at jeg ble litt provosert. Da må du tåle at jeg svarer også.
Så får det være opp til folk å ha en mening om det er bra at klubben har en og annen som sier sin mening. (For orden skyld, jeg er ikke formelt ansatt lengre)
Takk, attach. Var ikke meninga å spore av  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 14.03.2012 15:57 Post subject: |
|
|
OK, jeg kunne selvsagt også ha formulert meg litt annerledes, og tar det til etteretning. Det jeg skrev om erfaring var nok litt generaliserende, og var ikke rettet mot utviklingsavdelingen i klubben.
En del frustrasjon som bygger seg opp vet du, når vi sliter ut det ene tastaturet etter det andre med å trykke F5 i tråden om nye spillere  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 14.03.2012 16:22 Post subject: |
|
|
Takk, forstår også at man er frustrert etter økonomismellen++. Men mye er faktisk veldig bra også Har trykket F5 i de fleste av mine kilder siden vinduet åpnet, så kjenner til det! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2012 00:49 Post subject: |
|
|
seler wrote: | har vell heller samme type kontrakt som alle andre på juniorlaget. Med andre ord; hvis ajax eller andre skulle komme på banen, kan ikke rosenborg kreve noe annet enn utdanningskompensasjon og vekslepenger... |
Han har vel proffkontrakt med en slags minstelønn i likhet med de andre juniorene aktuelle for forfremmelse?
Husker ikke helt hvor mange tusenlappene RBK (og andre norske klubber) må betale i måneden for å kunne karakterisere spillere som profesjonelle.
Men vil tro at han inntil videre er "beskyttet". Denne proffkontrakten er nok ikke lenger enn ut juniortida, altså ut 2013.
Leste forresten i NFF-regelverket at man nå opererer med B-liste slik som i e-cup, slik at juniorspillere ikke lenger trenger seniorkontrakt for å spille obligatoriske kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 15.03.2012 07:57 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Ifølge en Belgisk kompis av meg så ryktes det at Ajax følger med på Sælnes utvikling. |
Har hørt de samme ryktene. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.03.2012 10:33 Post subject: |
|
|
Ja
Blir vel til at vår neste egenproduserte toppspiller forlater klubben, som Mush dessverre gjorde. Hvorfor er ikke Selnæs formelt tatt opp i a-troppen pdd?
Ville heller ha mistet Svensson og Henriksen til utlandet enn Mush og Selnæs da de to sistnevnte har større potensial enn Svensson(arbeidshest som sliter med å passere enn motstander) og Henriksen som har svært mange gode ferdigheter(bla blikk, skudd, teknikk) men som er sirup rent tempomessig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.03.2012 11:33 Post subject: |
|
|
Chris Thomas wrote: | Utdyp gjerne, Hedon. |
Var ikke noe annet enn at jeg fant ordet en smule malplassert. Når det gjelder kontrakter, lengder og hvor solide disse er - så er det ingenting som er naturligvis i Rosenborg. Såpass klok av skade har vi vel alle blitt.  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2012 14:43 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Svensson(arbeidshest som sliter med å passere enn motstander) |
Since when slet Svensson med å passere motspillere? Det er bare to spillere i førsteelleveren som kan dette - Svensson og Chibuike. Dorsin også, om man legger godviljen og et par pils til. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.03.2012 15:09 Post subject: |
|
|
Svensson er ingen klassisk dribler, dessverre. Berntsen og Midtsjø overgår ham her. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2012 15:14 Post subject: |
|
|
Han er kanskje ikke den som gjør det mest, men han er en slepen teknikker som KAN gjøre det, og har gjort det ved flere anledninger. Mitt inntrykk er at Berntsen forserer folk med farta si, og ikke de tekniske egenskapene. Midtsjø er vel heller ikke den med det største fintereportoaret. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.03.2012 15:47 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Svensson(arbeidshest som sliter med å passere enn motstander) |
Svensson passerer da folk konstant. Faktisk den på laget som gjør det oftest. Det eneste "problemet" er at han blir sparket ned nesten hver gang. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.03.2012 15:49 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Svensson er ingen klassisk dribler, dessverre. |
En fintesterk dribler med finesse er han ikke, men han er likevel svært god en mot en offensivt. Passerer folk i eininga. |
|
Back to top |
|
 |
|