English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran

PostPosted: 06.03.2012 22:39    Post subject: Reply with quote

Synes Vålerenga har gjort mye bra i dette vindet. Et angrep bestående av Kone, Gunnarson og Pedersen lukter det svidd av.

I tillegg er jeg imponert over de navnene Molde og Solskjær til enhver tid jakter på. Spillere med et høyt ferdighetsregister. Det virker også som at de har en bra plan på alt som har med spillerkjøp å gjøre.

Hovland er en kommende stjernemidtstopper, mens det i angrepsleddet konstant jobbes med spisser helt i øverste sjiktet. Ujah føyer seg inn i rekken her. En av seriens beste spisser det siste tiåret.

Hva så med RBK? Det verste er at det tydeligvis ikke finnes noen strategi i det hele tatt. Det virker som at millionene sitter veldig løst til innkjøp av middels gode spillere (les Larsen og Strandberg) mens det å strekke seg litt ekstra når det gjelder offensive spillere som innehar det lille ekstra ikke er like aktuelt. Da er det bedre å hente tilbake en avdanket spiss som varmet benken i Crystal Palace.

Og hva med å få inn litt hurtighet i dette laget? Vi må ha seriens treigeste lag!
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran

PostPosted: 06.03.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Ja, jeg vet godt hvem Randrup er. Kjøper vi han er det bare å legge seg i dvale.

SÃ¥pass.

Randrup er da et stort talent, og har også vunnet prisen som "Årets talent".
Han kan dekke alle plassene i forsvaret, men er som sagt opprinnelig høyreback.

Like sterk offensivt, som defensivt, og har en knallgod innstilling. Og er også meget god i mann mot mann-situasjoner.
Minuset er jo selvsagt at han er rammet av endel skader, men er utvilsomt mange steg opp fra Høiland.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.03.2012 23:38    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Det virker som at millionene sitter veldig løst til innkjøp av middels gode spillere (les Larsen og Strandberg) mens det å strekke seg litt ekstra når det gjelder offensive spillere som innehar det lille ekstra ikke er like aktuelt.

Chibuike er vel den dyreste vi har kjøpt det siste året.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 06.03.2012 23:52    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:

SÃ¥pass.

Randrup er da et stort talent, og har også vunnet prisen som "Årets talent".
Han kan dekke alle plassene i forsvaret, men er som sagt opprinnelig høyreback.

Like sterk offensivt, som defensivt, og har en knallgod innstilling. Og er også meget god i mann mot mann-situasjoner.
Minuset er jo selvsagt at han er rammet av endel skader, men er utvilsomt mange steg opp fra Høiland.

Randrup holdes ute av laget av 33 år gamle Nilsson. Han har stagnert, mye grunnet skader. Han har vært høyst middelmådig de gangene jeg har sett han.

Talent? Fyller 24 år i år og står fortsatt kun med èn landskamp. Skal man først kjøpe en utenlandsk back, kjøper man ikke Randrup. Helt enkelt.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 06.03.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kent wrote:
Det virker som at millionene sitter veldig løst til innkjøp av middels gode spillere (les Larsen og Strandberg) mens det å strekke seg litt ekstra når det gjelder offensive spillere som innehar det lille ekstra ikke er like aktuelt.

Chibuike er vel den dyreste vi har kjøpt det siste året.

Synes vi betalte en fair pris for Chibuike.

Problemet er at Larsen var dyrere.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.03.2012 00:15    Post subject: Reply with quote

Larsen kostet vel ca 8, Chibbe 10?

- Torgeir Børven
Back to top
aggyl
Senior

PostPosted: 07.03.2012 00:25    Post subject: Reply with quote

Nei chibuike kostet 10 SEK, ikke NOK, han også kostet 8 eller 8,5 Wink
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 07.03.2012 08:57    Post subject: Reply with quote

SvennO wrote:
Det må da være en kanonsignering for RBK ? midtbane/ving
Har vel spilt både for BK Häcen og GAIS ?
det er bare norske og svenske klubber som kan signere nå ?

Celik sier Gais er aktuell,,, Vi må da kunne matche Gais ?

http://www.expressen.se/s...ck-i-gais/
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 07.03.2012 09:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
I Skandinavien är det bara Gais som gäller för mig. Vi får se hur det blir. Men det kan bli så att jag hamnar där. Jag utesluter inte det, säger den 21-årige mittfältaren, vars hjärta starkt klappar för grönsvart

Får håpe dette er bare noe han sier Wink Men hvis han sier det er aktuellt med Gais så burde man prøve seg.

Satse på at Gais ikke har råd siden de har Wanderson og de hentet jo også Peter Ijeh i vinter Razz

Vi burde jo kunne tilby mer en Gais, men kan jo hende han tar en Wanderson Wink Får tilbud av RBK men vil tilbake igjen til Gais. Får håpe Hoftun har fått med seg at det kan være mulig å hente Celik..
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 09:31    Post subject: Reply with quote

Da jeg våknet i dag slo det meg, at dette er faktisk hva det blir med.
Rosenborg får faktisk ikke til å hente forsterkninger, kun påfyll av juniorer.
Hadde de kunnet ville de hatt noen nå pga behovet for samkjøring.

Herregud hvordan den ledelsen har rasert klubben min!

Tror kanskje Hoftuns rolle har størst betydning, da gode salg og kjøp av spillere er en vesentlig del av verdiskapningen som skjer.
doffen
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 09:40    Post subject: Reply with quote

GAIS gjør tydeligvis noe riktig når det gjelder å skape relasjoner til spillere som drar. Mange av de som vil tilbake, og det tyder på at de gjør noe riktig.

Tror vi er ferdige for dette vinduet. Vi evner ikke å lokke spillere til oss, og vi evner ikke å skape en lyst hos spillere til å spille for oss. Når vi i tillegg er blakke, og har null "retning" når det gjelder spillermønster etc er det kjørt.

God natt, og vekk meg når sesongen er over.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 10:02    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:

Natta', ikke vekk meg før Hoftun og JJ har gått hjem. Mr. Green RBK
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 10:11    Post subject: Reply with quote

Mye "God natt" og resignasjon her...
Mulig jeg er en smule overoptimistisk/urealistisk, men hvem hadde virkelig trodd på Europaplass etter 10 kamper i fjor? Det er ikke over før det er over.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 11:04    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Mulig jeg er en smule overoptimistisk/urealistisk, men hvem hadde virkelig trodd på Europaplass etter 10 kamper i fjor? Det er ikke over før det er over.

Tommel'n opp!
doffen
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 11:09    Post subject: Reply with quote

Synes resignasjonen er berettiget slik klubben kjøres nå.

Vi fikk tredje plass i fjor, men det var bare fordi vi hadde flaks og fant mange gullhår i ræva. Uten det hadde vi endt på bar bakke.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.03.2012 11:14    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:

Skal vi virkelig være optimistiske fordi en middelmådig svenske klarte å karre en av nordens største klubber til en griseheldig 3.plass som iløpet av sesongens siste 90minutter flere ganger lå an til å kunne bli helt nede på 7.plass?

Det er ikke slike ting som gjør at jeg satser hus og unger på RBK-gull ihvertfall...
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 11:23    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hakkespett wrote:

Skal vi virkelig være optimistiske fordi en middelmådig svenske klarte å karre en av nordens største klubber til en griseheldig 3.plass som iløpet av sesongens siste 90minutter flere ganger lå an til å kunne bli helt nede på 7.plass?

Det er ikke slike ting som gjør at jeg satser hus og unger på RBK-gull ihvertfall...

Ja, nye målet er jo å bli topp 3 i Norge nå...
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 07.03.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Om det gamle målet om topp 30 i Europa var hårete så er det nye målet om topp 3 i Norge rimelig glattbarbert...
doffen
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Slik klubb og stall ser ut i dag er vel topp 3 i norge i dag mer hårete enn topp 30 i europa var for en stund siden..
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 07.03.2012 11:47    Post subject: Den store stillheten Reply with quote

Skummet akkurat tv2s tippeligaside. Her er det saker om viking som forsterker, vif som forsterker, brann, haugesund osv osv

Kun to saker om rbk. En om at steffen skårte og en om at rbk senker ambisjonene. Sakene på adressas sider er en tekstekvivalent til pausemusikk.

Hva faen skjer a? En ting er å hold kortene tett inntil brystet, noe annet er å slutte å kommunisere med omverdenen.

Denne tilsynelatende passiviteten går på engasjementet (og dermed potensielt på inntektsgrunnlaget) løs. Mulig det jobbes på spreng på brakka, men hvis de ikke kommer ut av bunkeren sin og gir livstegn snart kan man begynne å tro det er helt dødt der inne. For et fotballag som er avhengig av å selge billetter og sessongkort kan en slik stillhet vise seg å være en strategisk katastrofe.

Give us a frikkin bone, Hoftun!
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 07.03.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hakkespett wrote:

Sier aldri at andre trenger å ha de samme illusjonene som meg, men kommenterer den fullstendige resignerte innstillingen som tydeligvis brer seg. Greit nok, er ikke mye man kan gjøre bortsett fra å gå i ring med plakater utenfor brakka eller syte på forumet, der sistnevnte er langt enklere, men treningskampene i år har vel ikke vært fullstendig på trynet? Ok, noen av kampene ønsker jeg at aldri fant sted, men samtidig er det flere kamper å dra fra som lyspunkt (Da tenker jeg spesielt på Dalian, Spartak, HIF og Sundsvall).

Poenget mitt er at folk ser ut til å ta middelhavsfarerskjebnen for gitt, og hvor mye man enn misliker JJ og Hoftun, mener jeg at det vitterlig må være rom for håp også? Alt kan skje i fotball!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.03.2012 11:58    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Slik klubb og stall ser ut i dag er vel topp 3 i norge i dag mer hårete enn topp 30 i europa var for en stund siden..

Topp 30-målet som ble formulert i 2006 har endt med to femteplasser, to seriegull og en tredjeplass.

Skjønner ikke helt hva problemet er med å ha e-cupspill som mål hvert eneste år. Det var jo det målet vi hadde på 90-tallet også. Og det gikk jo bedre enn det har gjort etter den topp 30-målsettingen ble uttrykt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1917
Proff

PostPosted: 07.03.2012 12:04    Post subject: Reply with quote

midt oppe i all den tilsynelatende elendigheten, så har jeg faktsik trua på dagens rbk-mannskap. fra fjorårssesongen som etter en svært trøblete start ble grei, har vi ikke mista så mange spiller som vi gjorde imot fjoråretssesong. får vi inn en back nå, så tror jeg at resultatene vil komme. jeg tror og håper noe er på gang på overgangsfroten, og at vi får inn en ny spiller snart RBK
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 07.03.2012 12:05    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
GAIS gjør tydeligvis noe riktig når det gjelder å skape relasjoner til spillere som drar. Mange av de som vil tilbake, og det tyder på at de gjør noe riktig.

Tror vi er ferdige for dette vinduet. Vi evner ikke å lokke spillere til oss, og vi evner ikke å skape en lyst hos spillere til å spille for oss. Når vi i tillegg er blakke, og har null "retning" når det gjelder spillermønster etc er det kjørt.

Jeg frykter det samme, god natt
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 07.03.2012 12:06    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:

Godt peng da, men at d er mye resignasjon her er vel ikke så rart heller da...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 303, 304, 305  Next
Page 152 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb