View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.02.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Quote: | Medieavdelingen slik den har vært legges ned. To personer har tatt sluttpakke, og de to som er igjen, går inn i organisasjonsavdelingen.
- Leder Nils Heldal blir medierådgiver for sport i konsulentstilling. RBK.no fortsetter, men gis et tydeligere preg rettet mot kampdag og i sterkere grad informasjon på vegne av virksomheten. De ansatte blir i mye større grad informasjonsarbeidere, sier organisasjonsleder Trond Alstad. |
http://fotball.adressa.no...225255.ece
Vet ikke om jeg syns dette er så altfor positivt. Nå syns jeg riktig nok ikke at det har vært altfor mye innhold på nettsidene de siste årene, men et steg tilbake til før RBK-TV kom i 2006 ønsker jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2012 23:12 Post subject: |
|
|
I uker med hjemmekamp vil jeg påstå at mange av artiklene også hittil har dreid seg om å "stemme stemninga" og friste trege trøndere til å kjøpe billetter. Bl.a. gjennom mange "vi gleder oss til kamp"-intervjuer med forskjellige spillere.
Dersom forskjellen på rbk.no f.Hr. og e.Hr. blir i retning færre saker som denne og heller konsentrere seg som noen færre, men større saker blir jeg en fornøyd leser. Føler at det ofte har blitt mye kvantitet framfor kvalitet.
Det viktigste er uansett at man ikke kutter dekninga av yngres avdeling, som er noe av det jeg setter størst pris på, jf. "Stolt fortid, stor framtid". |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 22.02.2012 08:10 Post subject: |
|
|
Jeg er nok av typen som er over snittet interessert i RBK, men bor i utlandet. Jeg har kanskje vært innom rbk.no en gang i kvartalet (RBKWEB leser jeg hver dag). Synes intervjuene er kjedelige og forutsigbare. Er enig med Thomas, kommer det mer kvalitet enn kvantitet skal jeg lese mer.
Jeg vil gi skryt til Myren for en meget god side (altså RBKweb), mye bedre enn RBKs. Håper du tjener penger på denne siden slik at du sitter igjen med noe etter alt dette arbeidet! |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 25.02.2012 01:02 Post subject: |
|
|
Bra dekning på RBK.NO i dag. Skal se de klare å produsere like mye som før, selv med 75 % reduksjon av staben. Stå på! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.03.2012 20:13 Post subject: |
|
|
Norsk Toppfotball wrote: | Medlemsmøtet i februar 2011 bestemte at man ønsket å samarbeide om en felles medie-/IT plattform. NTF fikk mandat til å kartlegge, utarbeide og ferdigforhandle ”business proposal” med aktuelle aktører. Det er mange gode grunner for å samle alle klubbene på én medie-/IT plattform, fra stordriftsfordeler på drift og utvikling, kommersialisering av innhold, muligheter for felles kampanjer på tvers av ligaene og til å skape nye inntektsstrømmer for klubbene gjennom sentralt annonsesalg og abonnementssalg på eksklusivt klubbinnhold.
En arbeidsgruppe bestående av representanter fra 6 Tippeligaklubber, NTF, Fotball Media og eksterne konsulenter gjorde en detaljert kartlegging av potensielle aktører i markedet, aktører som skulle kunne levere en komplett felles digital plattform for alle klubbene i Tippeligaen og Adeccoligaen.
Valget falt til slutt på det britiske selskapet Perform Group som er børsnotert på London Stock Exchange. Man valgte Perform Group som partner, da dette selskapet har spesialisert seg på å levere digitale plattformer til fotballen i flere år. Perform Group drifter blant annet verdens største digitale fotballnettverk i England med alle klubbene i ”Football League” (Championship, League 1 og League 2 i England) og flere ”Premier League” klubber som Chelsea, Newcastle, Bolton, Sunderland, Aston Villa og Tottenham.
Gjennom partnerskapsavtalen med Perform Group vil alle
klubbene i Tippeligaen og Adeccoligaen få en felles ny digital plattform. Denne vil bestå av nye klubbwebsiter, mobile internettsider, iOS applikasjon for iPhone/iPad, SMS tjenester, samt felles abonnementsløsning, betalingsløsning, annonse-styringsverktøy og publiseringsverktøy/CMS. Som en del av partnerskapet vil Perform Group ansette norsk management i Norge for å drifte prosjektet lokalt. Dette vil være på plass fra 1. februar 2012.
Den nye digitale medie-/IT plattformen vil skape nye
inntektsstrømmer til klubbene gjennom sentralt annonsesalg
og en abonnementsløsning på eksklusivt innhold fra klubbene. Det vil også være betydelige økonomiske besparelser for klubbene på drift og utvikling på klubbenes websider, samtidig som man vil få en felles kvalitetsheving av begge ligaenes klubbsider på design og funksjonalitet på digital plattform.
Den teknologiske utviklingen går raskt, og mobiltelefonen blir stadig mer sentral i sluttbrukers hverdag. Gjennom den nye medie-/IT plattformen vil klubbene få mobile internettsider og en mobil applikasjon som er en viktig del av verktøykassen for å nå ut til dagens og morgendagens supportere, gjennommobil og nettbrett.
Prosjektet styres gjennom en styringsgruppe bestående av 10 personer fra NTF Styret, NTF Administrasjon, Tippeliga- og Adeccoligaklubber. Den daglige prosjektledelsen fra NTFs side går gjennom prosjektleder Petter Brenne og teknisk prosjektleder Jan-Aage Frydenbø-Bruvoll som jobber tett med Perform Group og prosjektansvarlig i den enkelte klubb.
Kartleggingen, utviklingen og utrullingen av prosjektet startet
allerede på sensommeren 2011. Arbeidet er godt i gang, og prosjektet er på skinner i forhold til prosjektplaner og lansering i slutten av februar 2012. |
Litt forsinka?
Håper for all del at ikke klubbene tenker å ta seg betalt for skriftlig innhold og vanlige videoreportasjer. De burde heller sette alle kluter til for å få sin andel av salget av Canal+ sine webkamper. dagbladet.no har allerede inngått samarbeid, og det bør også RBK gjøre! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.03.2012 22:31 Post subject: |
|
|
Hvem i all verden vil gidde betale for rbk.no?? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 05.03.2012 22:32 Post subject: |
|
|
Uff. Perform Group sin løsning for Football League er mange hakk dårligere enn det jeg opplever med rbk.no.
Uoversiktlig og lite innbydende webdesign, fullt av reklame, og man må abonnere for å få se høydepunkter fra kampene. Har ingen tro på at jeg vil bruke eventuelle nye nettsider like mye, for ikke å snakke om å abonnere på noe som har vært fritt tilgjengelig i mange år, gjennom en så dårlig løsning. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.03.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Ligegyldigt hvad, ville jeg aldrig gidde og betale for at besøge rbk.no. Jeg kan faktisk slet ikke se hvad de skulle indføre af nye initiativ for at jeg ville betale. Slet ikke med tanke på at vi har rbkweb. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 06.03.2012 00:50 Post subject: |
|
|
Slår meg som en dårlig idè å selge rbk.no som et separat produkt. Hjemmesiden bør være der for å skape blest og interesse rundt hovedproduktet, fotball - ikke som en måte å skrape ut lommebøkene til et fåtall desperate fans. Tjen penger via å selge drakter på nett, samt å vise kamper. Det holder lenge.
Dessuten harmonerer vel en lukket løsning rimelig dårlig med åpenhetsprinsippet. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.03.2012 09:39 Post subject: |
|
|
Vi må jo gjøre som klubbene gjorde i "O' store England", innførte websider hvor man måtte betale for å komme inn. [ironi]Ble jo en kjempesuksess for de klubbene som hev seg på trenden[/ironi] På tide å stikke fingern i jorda. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 06.03.2012 19:22 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Hvem i all verden vil gidde betale for rbk.no?? |
itte je!!!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 06.03.2012 22:46 Post subject: |
|
|
350,- for et årsabonnement på rbk.no... Jo, det hadde jeg betalt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.03.2012 22:51 Post subject: |
|
|
Får ikke RBK utbetalt millioner av kroner på bakgrunn av antall unike klikk på hjemmesiden? Virker som rimelig hjernedødt å skulle tape millioner av kroner i "klikke-midler" fra NFF for å dra inn noen titalls tusen på hjemmeside-abonnementer.
Eller tror de kanskje at de kan ha en åpen nettside som viser i prinsippet "ingenting", mens abonnenter får tilang til godsakene, og dermed få begge inntektene?
Noe sier meg at de unike klikkene slutter å komme når det ikke lenger er noe interessant å lese der gratis... |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.03.2012 22:53 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Hvem i all verden vil gidde betale for rbk.no?? |
Det handler om at NTF skal få litt bizniz i sin retning, sånn at de har ting å holde på med i komiteen. Om det går med knakende underskudd på norsk fotball vegne er dem knakende likegyldig. Hvem er blitt nestleder i komiteen der nylig? |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 06.03.2012 22:54 Post subject: |
|
|
Ja, jeg tenkte på det samme selv. Det bør ligge en svært kvalifisert vurdering til grunn med hensyn til "klikkpengene" før man eventuelt går over til "pay-tv". Nå kan det jo tenkes at dette med antall klikk osv vil endres om betalingsordningen blir iverksatt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.03.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Timmi! wrote: | 350,- for et årsabonnement på rbk.no... Jo, det hadde jeg betalt. |
Aldri i livet, det hadde jeg ikke betalt. Syns det er fint lite interessant der inne allerede nå, men klikker innom et par ganger pr. dag for å se om det står noe om nye spillere som har signert.
Jeg kan ikke tenke meg å betale for å lese så lite objektivt stoff om klubben. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 07.03.2012 00:09 Post subject: |
|
|
Nei, og det står du naturligvis helt fritt til ikke å gjøre også. Jeg har ikke LYST til å betale penger for å få tilgang til nettsiden jeg heller, men jeg tror nok likevel jeg hadde gjort det. Jeg synes ikke det er så vanvittig mye interessant å se/lese der, men for feks. 350,- i året krever jeg ikke så mye. Det skulle vel være omtrent 6 pils på byen det. Er ikke alltid jeg krever så mye etter 6 pils heller;) |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.03.2012 00:42 Post subject: |
|
|
I helvete heller! Jeg betaler nok allerede, (i form av krangler med kjærringa, unger, idiotkamerater som ikke liker RBK og som jeg er nødt til å diskutere med, kjøp av effekter, abonnemang på tv, osv...) om jeg ikke må betale for å lese nyhetsstoff også. Jeg bruker utrolig mye tid og krefter i dette livet på RBK og norsk fotball. Er ikke det nok? Skal man begynne og betale for dette også, ja da, tror jeg at jeg konverterer til svenske superettan! Prøv dere! Det får være måte på! Eller som de sier i Bærgen: "Eg belitar meg isje!" *Hrmph*
Pæng, pæng, pæng! Rop litt høyere, så blir det; Pang, pang, pang! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 07.03.2012 01:13 Post subject: |
|
|
Haha! Nice one! |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 07.03.2012 02:11 Post subject: |
|
|
Så lenge RBKweb ikke blir betalingsnettside er jeg fornøyd. Er sikkert hundrevis av ganger innom her for hver tur innom rbk.no. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.03.2012 03:02 Post subject: |
|
|
Betale for rbk.no? Snakkes! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Daniel Sjölund Senior
|
Posted: 07.03.2012 11:09 Post subject: |
|
|
Kjæm itj på tale!  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.03.2012 12:00 Post subject: |
|
|
Kommer jo helt an på hva de tilbyr. Ingen vil betale for det innholdet som gis der i dag, og det samme er vel tilfelle for de aller fleste andre nettsteder.
Men det vel neppe det som er planen heller. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.03.2012 13:35 Post subject: |
|
|
Men det er vel neppe noen plan heller...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 17.03.2012 22:10 Post subject: |
|
|
Vi lanserer en ny konkurranse på RBK.no ganske snart. Den er å finne på følgende adresse: http://rbkmedia.no/tippemester/
Setter pris på om noen som registrerer seg kommer med tilbakemelding på om det er noen bugs som dukker opp! |
|
Back to top |
|
 |
|