View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2012 13:45 Post subject: |
|
|
Ja, man er nok avhengig av en slik skjevhet. Det morsomme med en slik formasjon er at den, i praksis - er svært lik 4-3-3, en formasjon Jönsson ikke ser ut til å ville spille.  _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 04.03.2012 13:55 Post subject: |
|
|
Quote: | Ja, vi får fortsatt et luksusproblem med Iversen, Prica og Børven på topp siden vi bare kan bruke 2 om gangen. |
No er jo Prica, Ivers og F. Holm over 30 og ikkje veldig langsiktig satsing, det er absolutt rom for en ung spiss etter min meining.
En rask høgreback er vel uansett det som bør prioriteres no då deknigen er dårlig på back og farten i forsvaret er tregt.
Trur dessverre ikkje det blir henta meir og vi må stitte nervøse heile forsesongen når vi blir angrepet pga vinglepetter på høgre sida og tregt midtstopparpar med larsen i etterslenger som kan gå begge veier.
JJs 442 påkrever vel uansett ikkje SÅ angrepsvillige backer då det blir brukt vinger? |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2012 14:02 Post subject: |
|
|
Fredheim Holm ble født sommeren 1985, godt gjort å være over 30.. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 04.03.2012 14:33 Post subject: |
|
|
My bad, har kroppen til en over 30 da  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.03.2012 17:22 Post subject: |
|
|
Kroppen til en 30-åring er vel å underdrive. Skulle vært amputert de tannpirker-bena der. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 04.03.2012 21:37 Post subject: |
|
|
JohnnyCash wrote: | Ja, man er nok avhengig av en slik skjevhet. Det morsomme med en slik formasjon er at den, i praksis - er svært lik 4-3-3, en formasjon Jönsson ikke ser ut til å ville spille.  |
Det er en myte at Jønsson ikke vil spille 4-3-3 og er fastgrodd i 4-4-2/4-4-1-1. Fakta er at i Tippeliga- og E-cup-kvalik kamper i 2011 benyttet han 4-3-3 15 ganger og 4-4-2/4-4-1-1 17 ganger. Men han er mest vant til en variant av 4-4-2 og foretrekker derfor det. Det blir det samme som at Eggen foretrekker 4-3-3 da det er det systemet han er tryggest med.
Henter vi Børven, så gir det oss mye større fleksibilitet ifht å variere system og spillertyper ifht motstanderen og forventet kampbilde. Vi kan bruke han og Iversen på topp når vi forventer mye bakrom, med Chibiuke som en offensiv venstrekant.
I krigekamper hvor motstanderen ligger lavt, kan man bruke Iversen og Prica på topp, med Svensson som venstrekant i en flatere firer.
Vi trenger en bakromsspiss som kan score mange mål og som fortrinnsvis er norsk og ung. Børven kan fort være denne spilleren tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 04.03.2012 21:58 Post subject: |
|
|
cypern wrote: | Børven er alt annet enn en bakromsspiss. En Iversen light. Totalt bomskudd å hente han, mener jeg. |
Børven er riktignok ikke noen rask bakromsspiss, men det er heller ikke noe som vil fungere særlig godt for RBK. Og eneste du kan sammenligne han med Iversen er at begge er flinke til å plassere seg, men Børven er i tillegg også flink til å bevege seg, bare se på 1-0 målet i den Youtube-videoen, han presser fra for så å rykke mot medspilleren, i tillegg er han en klinisk avslutter av ett kaliber som ikke finnes i klubben i dag.
Om han skal sammenlignes med en RBK'er så er det Brattbakk som bør trekkes frem og ikke Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.03.2012 22:48 Post subject: |
|
|
Jaja, det blir ikke mye nytt ser det ut som. Det er nesten trist å se hvor lite man får til med 150mill hvert år i omsetning. At det går ann.
Tromsø, Aalesund, Molde, Brann og Lillestrøm er milevis foran oss allerde. Det er en skam rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 04.03.2012 23:05 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Tromsø, Aalesund, Molde, Brann og Lillestrøm er milevis foran oss allerde. Det er en skam rett og slett. | Litt av en kar du |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.03.2012 23:23 Post subject: |
|
|
Det er jo fortsatt gooood tid til spillerkjøp, over tre uker til vinduet stenger jo. Ting tar tid, men det får jo være grenser da Hoftun! Skjerpings nuh! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 05.03.2012 01:39 Post subject: |
|
|
at man ikke hadde en høyreback på plass til nyttår står til stryk, så enkelt er det. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 05.03.2012 01:44 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | cypern wrote: | Børven er alt annet enn en bakromsspiss. En Iversen light. Totalt bomskudd å hente han, mener jeg. |
Børven er riktignok ikke noen rask bakromsspiss, men det er heller ikke noe som vil fungere særlig godt for RBK. Og eneste du kan sammenligne han med Iversen er at begge er flinke til å plassere seg, men Børven er i tillegg også flink til å bevege seg, bare se på 1-0 målet i den Youtube-videoen, han presser fra for så å rykke mot medspilleren, i tillegg er han en klinisk avslutter av ett kaliber som ikke finnes i klubben i dag.
Om han skal sammenlignes med en RBK'er så er det Brattbakk som bør trekkes frem og ikke Iversen. |
Hm, jeg fikk ikke dette helt til å stemme. Børven er ingen rask bakromsspiss, men om han skal sammenligned med en RBK'er så er det Brattbakk .........?
Hva er grunnen til at en rask bakromsspiss ikke skal fungere i RBK ? Bakenga gjorde ganske så skarpt i fjor for RBK om jeg ikke husker feil..
Igjen, 7 mål på en sesong i tippeligaen gjør meg ikke overbevist.
Nå er det heller ingenting som tyder på at Børven kommer hit. Heldigvis, mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.03.2012 01:48 Post subject: |
|
|
Selv om Brattbakk var lynkjapp, så husker jeg han ikke som en klassisk bakromsspiss. For meg er han spissen som skar på skrå inn i feltet, tok en skuddfint (evt en venstre-høyre-finte), rundet nærmeste forsvarer og plasserte ballen bak keeper. I tillegg til dette var han "alltid" der ballen landet når det var innlegg og dueller inne i feltet. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.03.2012 01:54 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Jaja, det blir ikke mye nytt ser det ut som. Det er nesten trist å se hvor lite man får til med 150mill hvert år i omsetning. At det går ann.
Tromsø, Aalesund, Molde, Brann og Lillestrøm er milevis foran oss allerde. Det er en skam rett og slett. |
Nevn TO spillere som de har kjøpt som du vil ha til RBK.. |
|
Back to top |
|
 |
aggyl Senior
|
Posted: 05.03.2012 02:12 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | senador wrote: | Jaja, det blir ikke mye nytt ser det ut som. Det er nesten trist å se hvor lite man får til med 150mill hvert år i omsetning. At det går ann.
Nevn TO spillere som de har kjøpt som du vil ha til RBK.. |
Det eneste jeg ville hatt er erdin demir, fantastisk spiller! |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 05.03.2012 10:07 Post subject: |
|
|
Så så, kommer vel noe i starten av August, skal dere se. Er tross alt DanaCup 23-28. Juli. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.03.2012 10:30 Post subject: |
|
|
JonteP wrote: | Ser att ni verkar gilla Emil Forsberg! Forsberg är en riktigt bra spelare som har haft mer eller mindre lekstuga i den svenska andra divisionen (Superettan) dom senaste säsongerna. Han är snabb och otrolig tekniskt. Han har även byggt lite muskler det senaste året och han har ett väldigt bra skott med både höger och vänster foten. Han kommer definitivt att snurra upp backarna i Allsvenskan detta kommande år.
Det som talar emot att han skulle gå till Rosenborg är väl egentligen bara 2 saker. Prissumman kommer nog vara på minst 10 miljoner kr, annars tror jag inte att GIF Sundsvall kommer att släppa han. Den andra saken som talar emot att han skulle gå till Rosenborg är att han har varit ett stort GIF fan sedan 6 års åldern då hans pappa Leif "Foppa" Forsberg är kanske den största legendaren i klubbens historia.
Tror att han skulle passa bra in i Rosenborg och han skulle säkert vara intresserad om ni lägger ett bud på han vid rätt tillfälle! Bra spelat idag och tack för en god kamp! =) /Gif fan |
Takk for opplysningene.Tror nok han ser på Rosenborg som et skritt opp eller to sammenl. med Gif.
Jeg syns 10mill.høres mye ut,men helt klart en god spiller.
Heia RBK |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.03.2012 10:44 Post subject: |
|
|
Jeg ser jo at vi trenger en bakromsspiss,men det kan jo hende det er lite bakrom når Rbk spiller.Så jeg hadde gått for Børven,ung,målfarlig og faktisk kunne tenkt seg å spille for oss.
Og han vil jo bli slipt her oppe av Ivers ogRade.De vater jo ikke evig og skulle Børven lære litt av disse to,som slettes ikke er utenkelig,så løp og kjøp.
Heia RBK |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 05.03.2012 11:44 Post subject: TARIK ? |
|
|
– Stor interesse
– Interessen rundt Tarik er stor. Flere interessante henvendelser har kommet, sier Pedersen til f-b.no.
Det er kun norske og svenske klubber som har mulighet til å kjøpe Tarik nå, siden det internasjonale overgangsvinduet er stengt frem til sommeren.
– Ettersom han skal forsvare en plass på A-landslaget, er det viktig at Tarik spiller på et best mulig lag. FFK har et godt mannskap, men de er veldig sårbar for skader, sier agenten til avisa.
http://www.nrk.no/nyheter.../1.8020185
Har du Ringt HOFTUN ? |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 05.03.2012 11:59 Post subject: |
|
|
cypern wrote: |
Hm, jeg fikk ikke dette helt til å stemme. Børven er ingen rask bakromsspiss, men om han skal sammenligned med en RBK'er så er det Brattbakk .........?
Hva er grunnen til at en rask bakromsspiss ikke skal fungere i RBK ? Bakenga gjorde ganske så skarpt i fjor for RBK om jeg ikke husker feil..
Igjen, 7 mål på en sesong i tippeligaen gjør meg ikke overbevist.
Nå er det heller ingenting som tyder på at Børven kommer hit. Heldigvis, mener jeg. |
Brattbakk's suksess kom først og fremst pga plasseringsevne og at han var en klinisk avslutter. Og det er der jeg ser likhetene med Børven, og selv om Bakenga er en bakromsspiss så var ferdighetene hans til å komme seg fri vel så viktige som hurtighet når det kommer til hvorfor han etter hvert gjorde det godt i fjor.
Ellers så ville jeg ikke sett meg blind på at han bare scoret 7 mål i fjor all den tid han slet med en skade i ryggen, men det er vert å merke seg at Børven har 16 mål på 42 kamper mot Bakengas 12 på 34 i TL (0,38 vs 0,34 mål pr kamp).
Må også huske at Bakenga spillte for RBK og Børven spiller for Odd. |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 05.03.2012 12:24 Post subject: Re: TARIK ? |
|
|
SvennO wrote: | – Stor interesse
– Interessen rundt Tarik er stor. Flere interessante henvendelser har kommet, sier Pedersen til f-b.no.
Det er kun norske og svenske klubber som har mulighet til å kjøpe Tarik nå, siden det internasjonale overgangsvinduet er stengt frem til sommeren.
– Ettersom han skal forsvare en plass på A-landslaget, er det viktig at Tarik spiller på et best mulig lag. FFK har et godt mannskap, men de er veldig sårbar for skader, sier agenten til avisa.
http://www.nrk.no/nyheter.../1.8020185
Har du Ringt HOFTUN ? |
Uttalte ikke førstnevnte for leden at det kun gjelder FFK her hjemme men et nytt utenlandsopphold frister mest?
Blir vel Aker-banden tenker jeg. Vi har vel såvidt rå til en strindheimspiller. _________________ 100% JESUS |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 05.03.2012 15:11 Post subject: |
|
|
noen som vet om det skjer noe i overgangsmarkedet snart? begynner å bli utålmodig og lettere frustrert! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.03.2012 15:23 Post subject: |
|
|
Skjer fint lite for tiden, stille før stormen, eller stille som i graven. Velg selv. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.03.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Kan det tenkes at denne sidebacken Hoftun snakket om er så god at det er derfor vi ikke får vite noe. Ønsker de at dette skal være så hemmelig at ikke VIF evnt andre lag snapper han? Jeg håper det er grunnen til at det drøyer så lenge. Og er det sånn, så er det nok en spiller som evnt går rett inn på laget og forsterker oss. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.03.2012 15:58 Post subject: |
|
|
Jeg er ferdig med å forsøke å finne på unnskyldninger for hvorfor det går så lang tid.
VI har visst LENGE at vi trengte en ny høyreback. Det er under enhver kritikk at han ikke er klar før nyttår slik at han kan være med på sesongoppkjøringen. Tilsvarende gjelder for andre forsterkninger. Eneste jeg er fornøyd med i så henseendet er Berntsen. Klar lenge på forhånd, burde i teorien kunne ha vært innspilt til 2012-sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
|