English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 12:46    Post subject: Reply with quote

Kanskje dette blir en brannfakkel men.

1) Jeg mener det er viktigere å få ut JJ enn EH. Det er jo ikke noe tvil om at det er kvalitet i de spillerene vi har, Men de får jo ikke det ut. Når en 17 åring presterer bedre enn resten, så tyder det p åat det er instillinga som er feil.

2) Jeg hater egentlig å si det men, jeg tror Kjetil Rekdal kunne ha vært en bra trener for oss nå.

ja, da var det bare å gjøre seg klar for kraftig hetsing Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 18.02.2012 12:50    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder organisert angrepsspill har Kjetil Rekdal om mulig enda færre idéer enn Jönsson.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

stenex wrote:
Har dere erstatter klar til JJ?

Redknapp, kanskje?

Nils Arne og/eller Sollid er de som bør inn på kort sikt viss det er praktisk mulig.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 13:00    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Rocky83 wrote:

Har aldri tenkt på Wenger-linken, men det er da kanskje noen likheter i spillestil. Har ikke noe mot å se Rosenborg spille litt mer som Arsenal Smile

Jeg synes faktisk det er store likheter i stil, har sammenlignet Stabæk med Arsenal tidligere. Og Arsenal er det laget jeg synes spiller mest underholdene fotball i Europa. Så JJ, ja takk.

Det som jeg synes er rart, er at enkelte eksperter og noen her på forumet har sammenlignet JJ med Hamren, det synes jeg er merkelig. Greit, de er begge svenske, begge står for 4-4-2 og begge er gentlemans. Men der stopper likheten for min del. JJ er mer opptatt av et hurtig, systematisk og detaljert angrepsspill, mens Hamren er mer opptatt av det defensive. Hamren sin fotball fremstår for meg litt mer italiensk og kynisk. Hvor JJ, som sagt, har mer av det hurtige og sprudlende fra Arsenal.

Hmm, morro å lese de første postene om JJ. Der trekker jo alle fram det sinnsyke angrepspillet han førte inn i stabæk, og at vi kom til å ligne på Arsenal om vi hentet JJ. Ikke mye som tyder på det nå? HVA FAEN HAR SKJEDD!?
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 18.02.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

Diskutere wrote:
cypern wrote:

På den andre siden: Han kom inn vinteren 2010. Etter noen uker var Demidov, Iversen, Annan og Stadsgaard ute. 4 av de viktigste spillerne i gullsesongen. Så tok det aldeles for lang tid før nye spillere kom inn, og da var det allerede for sent, men vi redda i det minste 3 plassen.

Med 3 antatte nøkkelspillere inn i august 11 mener jeg han bør få denne sesongen på å vise at det er en plan i det de gjør.

Da Jönsson kom til klubben var han klar over at disse spillerne var tapt (med unntak av Annan, hvor det bare var veldig sannsynlig). Dette vil si at han hadde god tid til å spille inn et system med alle de andre spillerne. De spillerne som kom inn på laget i stedet for de som dro var riktignok ikke like gode, men likevel skal man kunne forvente at en trener klarer å få en struktur i spillet. På samme måte som at Eggen sikkert klarer å skape en offensiv struktur med Orkdals mye dårligere spillemateriale i år, burde Jönsson i løpet av 14 måneder ha klart å skape et gjenkjennelig system uanfektet av at noen spillere har dratt.

Jeg er ikke helt uenig i at Jønsson må få kritikk for manglende offensiv samhandling og plan i angrepsspillet. Samtidig ble han nok forespeilet at forsterkningene skulle komme mye før. Stallen han hadde i oppkjøringen var ikke spesielt bra, samtidig som at skader på flere nøkkelspillere ødela mye. Ja, du kan skape relasjoner uansett ferdigheter, men Jønsson ønsker jo kreativ frihet på den siste tredjedelen av banen. Dette har han uttalt og sånn sett er det ikke spesielt overraskende at det ser planløst ut når resultatene uteblir. Jeg kan ikke si at jeg så veldig mye plan i angrepsspillet til Hamrèn heller, men strukturen defensivt la grunnlaget.
Nå gjorde RBK flere gode kamper i 2011 som åpenbart har gått helt i glemmeboken.

Vi kan godt snakke i timesvis om at han bør sparkes nå, men det kommer ikke til å skje , ei heller hvis de tar medalje i år.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 13:16    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:

Hmm, morro å lese de første postene om JJ. Der trekker jo alle fram det sinnsyke angrepspillet han førte inn i stabæk, og at vi kom til å ligne på Arsenal om vi hentet JJ.

Ikke alle som var enig i dette den gangen heller.

Må si at jeg etterhvert har kommet til den konklusjonen at jeg gjerne ser JJ ut før EH og at det er viktigere for fotballaget. Problemet er bare at EH vil være instrumental i valget av ny trener, og der har han liten tillit hos meg. Men nå er jo flere litt involvert, som Rune Bratseth, samt at Svendsen er på vei ut, så er mer optimistisk for at det skal ansettes en bra trener nå hvis det blir trenerskifte.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

Slik det ser ut nå, tror jeg det ville være bedre å la Trond Nordsteien overta treningene, mens vi venter på Sollied eller noen andre. JJ må bare bort tvert... Selv Trond Henriksen ville gjøre en bedre jobb. Det ser jo ut som om spillerne har gått til streik og jeg skjønner dem godt.

Edit: Kansje de skulle fått smakt på Jørn Andersen i et halvt års tid.. Neutral
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 18.02.2012 15:47    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:

Jeg er ikke helt uenig i at Jønsson må få kritikk for manglende offensiv samhandling og plan i angrepsspillet. Samtidig ble han nok forespeilet at forsterkningene skulle komme mye før. Stallen han hadde i oppkjøringen var ikke spesielt bra, samtidig som at skader på flere nøkkelspillere ødela mye. Ja, du kan skape relasjoner uansett ferdigheter, men Jønsson ønsker jo kreativ frihet på den siste tredjedelen av banen. Dette har han uttalt og sånn sett er det ikke spesielt overraskende at det ser planløst ut når resultatene uteblir. Jeg kan ikke si at jeg så veldig mye plan i angrepsspillet til Hamrèn heller, men strukturen defensivt la grunnlaget.
Nå gjorde RBK flere gode kamper i 2011 som åpenbart har gått helt i glemmeboken.

Vi kan godt snakke i timesvis om at han bør sparkes nå, men det kommer ikke til å skje , ei heller hvis de tar medalje i år.

Hva betyr det egentlig når du sier at Jan Jönsson vil ha kreativ frihet på siste tredjedelen? Vil det si at han setter opp et lag, og håper de finner måter å score mål på selv uten at han trenger å gjøre noe? Jeg antar at svaret til dette er nei, det betyr det ikke. Dette betyr altså at Jönsson har en offensiv plan til grunn, og mange (ikke bare oss bermen, men også personer som blant annet Tjernås) klarer ikke å se hva denne planen er.

Sånn som du skriver virker det som om Rosenborg er helt avhengig av å ha de rette personene på banen til enhver tid for å få de ønskede resultatene. Siden Rosenborg ikke har penger til å kunne kjøpe fra øverste hylle hele tiden, er ikke klubben da bedre tjent med en trener som har et fast spillemønster uansett hvilken ellever man spiller med? Dette vil nødvendigvis gjøre spillet mindre følsomt for skader/salg av spillere. Rosenborg mistet mange gode spillere under Eggen også, men det tok aldri lang tid å få innprentet systemet inn i erstatterne, og resultatene uteble aldri.

Du nevner at Hamrén ikke hadde en offensiv plan, men at strukturen defensivt la grunnlaget. Implisitt betyr dette at Jönssons Rosenborg er for dårlige defensivt til å spille denne type fotball, og du argumenterer derfor mot Jönsson, og sier at Rosenborg anno 2011 verken hadde en defensiv eller en offensiv plan.

Selv om Rosenborg hadde "flere gode kamper" i 2011, er dette ganske uvesentlig all den tid de hadde mange dårlige kamper også, og at klubben på grunn av dette like gjerne kunne endt på 7. plass som 3.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den siste slengkommentaren din, så der vil jeg gjerne ha en god forklaring.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 16:19    Post subject: Reply with quote

http://www.glimt.no/wips/...med_bilde/

blir så irritert,frustrert og forbanna av den tafatte svensken som liksom skal være sjef for klubben i vårt hjerte! 2.omg var ok+??? må ta med seg det positive sier han så fint....har hørt den setningen i over ett år nå og om de faktisk tar med seg det positive -har jeg ikke akkurat blitt overbevist om for å si det på en meget pen måte....om jeg skulle ordlagt meg på samme måte som jeg føler, så hadde jeg nok blitt bannet fra rbkweb ganske så kjapt så frastår fra det Wink

Takk for alt Jønnson, på tide å dra hjem nå!

HEIA RBK! RBK
cypern
Proff

PostPosted: 18.02.2012 16:42    Post subject: Reply with quote

Diskutere wrote:
Hva betyr det egentlig når du sier at Jan Jönsson vil ha kreativ frihet på siste tredjedelen? Vil det si at han setter opp et lag, og håper de finner måter å score mål på selv uten at han trenger å gjøre noe? Jeg antar at svaret til dette er nei, det betyr det ikke. Dette betyr altså at Jönsson har en offensiv plan til grunn, og mange (ikke bare oss bermen, men også personer som blant annet Tjernås) klarer ikke å se hva denne planen er.

Sånn som du skriver virker det som om Rosenborg er helt avhengig av å ha de rette personene på banen til enhver tid for å få de ønskede resultatene. Siden Rosenborg ikke har penger til å kunne kjøpe fra øverste hylle hele tiden, er ikke klubben da bedre tjent med en trener som har et fast spillemønster uansett hvilken ellever man spiller med? Dette vil nødvendigvis gjøre spillet mindre følsomt for skader/salg av spillere. Rosenborg mistet mange gode spillere under Eggen også, men det tok aldri lang tid å få innprentet systemet inn i erstatterne, og resultatene uteble aldri.

Du nevner at Hamrén ikke hadde en offensiv plan, men at strukturen defensivt la grunnlaget. Implisitt betyr dette at Jönssons Rosenborg er for dårlige defensivt til å spille denne type fotball, og du argumenterer derfor mot Jönsson, og sier at Rosenborg anno 2011 verken hadde en defensiv eller en offensiv plan.

Selv om Rosenborg hadde "flere gode kamper" i 2011, er dette ganske uvesentlig all den tid de hadde mange dårlige kamper også, og at klubben på grunn av dette like gjerne kunne endt på 7. plass som 3.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den siste slengkommentaren din, så der vil jeg gjerne ha en god forklaring.

Jeg skal gjøre mitt beste for å presisere;
Selvfølgelig har han en plan, et ønske om hvordan relasjonene mellom spillerne skal skapes. At han ikke har fått det ut slik det forventes er alle enige om. Men at han har en filosofi som betinger at hver enkelt spiller tar individuelle valg og skal bruke sine kreative evner for å skape målsjanser, både for seg selv og medspillere, er ingen hemmelighet.

Ingen er vel uenige om at vi ser en manglende plan over angrepsspillet...? Det er gjentatt en million ganger.

Jeg trur ikke hverken Nils Arne Eggen er Trond Sollied hadde ført oss til seriegull i fjor. Det kan du gjerne mene og her kan vi være enige om å være uenige.

Jeg er ikke kategorisk uenig i at en mer tydelig spillestil vil gi gevinst, og at Jan Jønsson ikke er rett mann for jobben. Derimot mener jeg at han skal denne sesongen til å bevise at han er rettt mann for jobben. Jeg har sett flere mange treningskamper til tippeligalagene i januer/februar og det er ingen som har utmerket seg, hverken i forhold til prestasjoner eller tydelige relasjoener mellom spillerne. Synes det er helt feil å kappe hodet av noen på bakgrunn av spill og prestasjoner i januar og februar.

Noen fakta fra 2011 sesongen:

[/u]RBK skåret 69 mål i tippeligaen 2011. Dette var 15 mål enn serievinner Molde . RBK slapp inn 44 mål, 10 mål mer enn Tromsø og 6 mål mer enn Molde. Dette betyr ikke at alt var rosenrødt offensivt i 2011, definitivt ikke. Men klubben vår skåret altså desidert mest av alle lag. Var det egentlig så grusomt planløst som alle skal ha det til ?
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 16:54    Post subject: Reply with quote

Med dårlig spill og dårlige resultater sitter han ikke sesongen ut uansett.
Taper vi fortjent mot Brann i serieåpningen er bråket i gang tvert.

Hadde Eggen eller Sollied trent Rosenborg i fjor hadde vel Molde tatt sølvet Wink
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Det er lett å være etterpåklok. Men situasjonen hadde nok vært litt annerledes med Eggen som sjåfør, både i serien og europa kvalik 2011.

Til tross for at forsvaret lakk som en sil klarte han på kort tid å sette en svært tydelig signatur på laget. Filosofien hans kjenner vi jo, "alle mann i angrep!" ...bortimot.

Med han hadde brakka fortsatt lett etter arvtageren, men økonomien, stemningen, det sportslige m.m. hadde nok vært helt annerledes i dag.
Han gjorde også feil (les wangberg, FCK, parken, CL kvalik), men allikevel...

Uansett, dette er bare drømmer. Jeg var en av de som nikket samtykkende til at det var greit med trenerskifte, og JJ virket spennende.

Nå har derimot JJ vært trener lenge. En kompis sier hele tiden; så,så, han trenger tid, det kommer til å bli bra, har vært for mye utskiftninger, blablabla... Dette o.l. har vi alle hørt lenge nå.

Til tross for gjennomtrekk - vi burde ha sett antydninger til spillestil nå!

Istedet er det fortsatt som om laget er helt desillusjonert. Det ser virkelig ikke ut som om de er i nærheten av å vite hvor de skal løpe eller spille.
etter så lang tid burde man vel se et mønster? Dårlige resultater, ok, men gi meg en plan, et mønster en rød tråd, så får de spille et mønster med dårlig kvalitet om ikke annet!!!!

Et annet spørsmål er også pasningskvaliteten. Jeg tror derimot at når samhandligen sitter, så kommer det større presisjon også.

Å sparke JJ vil være forferdelig dyrt, men som i enhver oppsigelse er det for å tjene mere på sikt enn hva man taper på oppsigelsen.

Så lenge EH blir sittende spørs det derimot om vi får den store effekten.
Tålmodigheten min er i alle fall i ferd med å ta slutt.

Det vil evt bli en slags "medlidenhets-oppsigelse", det er jo vondt å se på noen som prøver så hardt, og med rak rygg tar nederlagene, så det blir litt sånn - "uff, la nå mannen få slippe.."

Neutral
Recon
Legende

PostPosted: 18.02.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at JJ sitter fortsatt av noen annen grunn enn at vi sparket så mange i 00'ene, og dermed skal vi trasse kontinuitet for en hver pris.

Men lite er så misforstått som kontinuitet for kontinuitetens skyld. Det må jo være en VERDISKAPENDE kontinuitet, ellers er det jo helt meningsløst.

For min del har jeg mistet all respekt for JJ som person også.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 17:57    Post subject: Reply with quote

Savner både spillestil og spillerstall. Høgmo går ut og etterlyser back-up på høyreback fordi de bare har èn i klubben. Vi har kun en halv i Høiland, og har hatt snart to år på å finne en erstatter for Lustig. Jeg blir positivt overrasket om vi klarer å gjøre det på den resterende måneden av dette vinduet.
vingback
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 18:35    Post subject: Reply with quote

Det er 5.juli og klokka er blitt ni. Lufta er fortsatt god og varm, men stemningen er het. Rbk har akkurat gått på et forsmederlig tap 1-4 hjemme mot Aalesund. I de siste kampene har trenerens oppmuntrende rop fra sidelinjen ikke blitt færre, men tydelig mer desperate. Rbk-laget har kun glimtvis vist at de kunne vært en vinnerkandidat denne sesongen, resulatene har ikke svart til fansens forventninger. Plasseringen er nå nådeløst bak de to lederlagene. Noen spillere har hele tiden gitt det de kan, i første rekke Svensson og Selnæs, resten så ut til å ha gitt opp allerede midt i mai.

Jønsson stiller vanligvis pliktskyldig opp til intervju etter kampen, men nå går han rett i garderoben. Pipene fra tribunen er ikke til å misforstå, Aafk-supporternes jubel likeså. Etter en times samling i garderoben sammen med spillerne og styret kommer Janne Jønsson ut til de ventende hyenene med blits og kameralinse. Det alle forventer skjer - han trekker seg som Rbk-trener med umiddelbar virkning.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 18.02.2012 18:36    Post subject: Reply with quote

Vi er ille ute. Det er det lite tvil om. Som nevnt her tidligere gjøres det en utrolig god jobb i yngres avdelinger i RBK. Problemet er at JJ ødelegger også disse talentene. se på Henriksen i fjor. jeg er redd at også Selnæs vil bli påvirket av mismotet og rådvillheten i klubben. det begynner nå å haste med å få JJ ut. hver dag jan sitter påfører han klubben ytterligere skade.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
Det er 5.juli og klokka er blitt ni. Lufta er fortsatt god og varm, men stemningen er het. Rbk har akkurat gått på et forsmederlig tap 1-4 hjemme mot Aalesund. I de siste kampene har trenerens oppmuntrende rop fra sidelinjen ikke blitt færre, men tydelig mer desperate. Rbk-laget har kun glimtvis vist at de kunne vært en vinnerkandidat denne sesongen, resulatene har ikke svart til fansens forventninger. Plasseringen er nå nådeløst bak de to lederlagene. Noen spillere har hele tiden gitt det de kan, i første rekke Svensson og Selnæs, resten så ut til å ha gitt opp allerede midt i mai.

Jønsson stiller vanligvis pliktskyldig opp til intervju etter kampen, men nå går han rett i garderoben. Pipene fra tribunen er ikke til å misforstå, Aafk-supporternes jubel likeså. Etter en times samling i garderoben sammen med spillerne og styret kommer Janne Jønsson ut til de ventende hyenene med blits og kameralinse. Det alle forventer skjer - han trekker seg som Rbk-trener med umiddelbar virkning.

For å unngå dette må jan skiftes ut pdd. De økonomiske og sportlige stumpene må reddes og da bør både jan og erik skiftes ut.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 19:08    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:

Må vi virkelig vente til 5. juli....Jeg håper Stjernen og Koteng ser fotball og jeg håper de ser det samme som de fleste...JJ må ha avløsning NÅ.
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 18.02.2012 19:09    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:

Jeg skal gjøre mitt beste for å presisere;
Selvfølgelig har han en plan, et ønske om hvordan relasjonene mellom spillerne skal skapes. At han ikke har fått det ut slik det forventes er alle enige om. Men at han har en filosofi som betinger at hver enkelt spiller tar individuelle valg og skal bruke sine kreative evner for å skape målsjanser, både for seg selv og medspillere, er ingen hemmelighet.

Ingen er vel uenige om at vi ser en manglende plan over angrepsspillet...? Det er gjentatt en million ganger.

Jeg trur ikke hverken Nils Arne Eggen er Trond Sollied hadde ført oss til seriegull i fjor. Det kan du gjerne mene og her kan vi være enige om å være uenige.

Jeg er ikke kategorisk uenig i at en mer tydelig spillestil vil gi gevinst, og at Jan Jønsson ikke er rett mann for jobben. Derimot mener jeg at han skal denne sesongen til å bevise at han er rettt mann for jobben. Jeg har sett flere mange treningskamper til tippeligalagene i januer/februar og det er ingen som har utmerket seg, hverken i forhold til prestasjoner eller tydelige relasjoener mellom spillerne. Synes det er helt feil å kappe hodet av noen på bakgrunn av spill og prestasjoner i januar og februar.

Noen fakta fra 2011 sesongen:

[/u]RBK skåret 69 mål i tippeligaen 2011. Dette var 15 mål enn serievinner Molde . RBK slapp inn 44 mål, 10 mål mer enn Tromsø og 6 mål mer enn Molde. Dette betyr ikke at alt var rosenrødt offensivt i 2011, definitivt ikke. Men klubben vår skåret altså desidert mest av alle lag. Var det egentlig så grusomt planløst som alle skal ha det til ?

Personlig synes synes jeg den taktikken du beskriver der er for avhengig av relasjonen mellom enkeltspillere fremfor kollektivet på en sånn måte at om én person i en toerrelasjon er borte, så vil ikke erstatteren klare å gjøre en god nok jobb fordi han ikke har den rette relasjonen.

Nei det er ingen grunn i å spekulere hvilken plassering Rosenborg ville hatt med en annen trener neste sesong, men jeg er ganske sikker på at RBK med en av de to trenerne du nevner ville fremstått som et lag med et kjennbart spillesystem, og i tillegg tror jeg at spillerne ville fremstått som mer motiverte enn det de gjorde i 2011. Men alt dette blir naturligvis bare synsing fra min side.

Det du nevner nå tror jeg er kjernen i vår uenighet. Jeg synes hans første 12 måneder var nok tid til å bevise at han var rett mann for jobben. Når jeg i tillegg leser at "[...] det er for få grunnelementer i det offensive spillet som er gjenkjennelig fra kamp til kamp" (sitat Tjærnås) så sitter jeg med en enda sterkere følelse på nettopp dette. Så for min del er ikke dette basert på spill og prestasjoner i januar og februar, men også hans mangel på spillemønstermessig progresjon siden Jönssons tiltreden som hovedtrener for Rosenborg.

Ja du har et godt poeng der, Rosenborg hadde et godt målsnitt i fjor (selv om de slapp inn litt for mange mål for min smak). Men dette kan like gjerne være et symptom på kvaliteten til motstanderne enn en suksessfull offensiv spillestil. Om man f.eks. tok 11 tilfeldige spillere fra La Liga og lot de spille uten trener mot norsk andredivisjonsmotstand ville de garantert bøttet på med mål selv uten å ha en plan. Dette er en litt urettferdig sammenligning fra min side, men det er for å sette ting på spissen. Uansett frykter jeg hvor effektiv denne spillestilen vil være mot bedre europeisk motstand - men vi kom ikke langt nok i Europa i fjor til å få vite dette.
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 18.02.2012 19:51    Post subject: Reply with quote

Skal JJ få pes for å gjøre Henriksen "dårlig", skal han ha myyye skryt for å gjøre Svensson og Mush usedvanlige gode!
Back to top
Johnnybravo
Junior

PostPosted: 18.02.2012 20:35    Post subject: Reply with quote

JJ burde vært mann nok til å innrømme at han har mislyktes og tredd av frivillig uten å heve mer lønn.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 22:37    Post subject: Reply with quote

*krysse fingre for at Hoftun og/eller Stjernen snart går ut i media og bekrefter at Jönsson har klubbledelsens fulle tillit*

Last edited by Hvit mann som pusher 50 on 18.02.2012 23:34; edited 1 time in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.02.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

Johnnybravo wrote:
JJ burde vært mann nok til å innrømme at han har mislyktes og tredd av frivillig uten å heve mer lønn.

Enig. En fin ny stilling for JJ kan feks være som "ekspertkomentator" i TV4 el.

Oppegående folk skjønner selv når de bør trekke seg.....
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 19.02.2012 04:48    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
Kanskje dette blir en brannfakkel men.

1) Jeg mener det er viktigere å få ut JJ enn EH. Det er jo ikke noe tvil om at det er kvalitet i de spillerene vi har, Men de får jo ikke det ut. Når en 17 åring presterer bedre enn resten, så tyder det p åat det er instillinga som er feil.

2) Jeg hater egentlig å si det men, jeg tror Kjetil Rekdal kunne ha vært en bra trener for oss nå.

ja, da var det bare å gjøre seg klar for kraftig hetsing Razz

Jeg vil kun uttale meg om punkt 1, så har vi slått det fast Razz Jeg er totalt uenig med deg i at det er viktigere å få ut JJ enn EH. Når det er sagt vil jeg med en gang presisere at jeg i første rekke vil beholde begge, pga den prosessen vi er inne i iht økonomi og ifht sportslige resultater som er oppnådd siden 2010 (se tidligere kommentarer). Leser man mine tidligere kommentarer så fremkommer det ganske tydelig at jeg mener Hoftun bør fortsette med bl.a. oppnådde sportslige resultater, som jeg mener er bra. Dessuten mener jeg at vi bør gi han tillit og tid til å gjennomføre den prosessen vi er inne i med tanke på lønnskutt og diverse. Når det er sagt så mener jeg at det overhodet er noen mulighet for å beholde Hoftun ved å sparke Jønsson, noe jeg skal argumentere for videre.
1. Jønsson sin spillestil i første rekke basert på spillernes fart, gjennombruddskraft og kreativitet. Det kan selvfølgelig argumenteres for i opp og i mente om det er riktig eller ikke. Et RBK med et mer styrt mønster ved Eggen eller Sollied ville kanskje oppnådd litt bedre resultater i 2011 (elller 2012) enn det vi gjorde, men ikke gull. Hovedårsak er at begge systemer, enten ved kreativitetsstyrt offensivt system a la Jønsson eller et systembasert offensivt system a la Eggen eller Sollied ville fungert 150% bra da vi ikke har de rette spillerne til å spille et system som er basert på fart. Ja, vi kunne kanskje prestert bedre resultater ved Sollied eller Eggen på kort sikt, da deres spill legger opp til et mindre ferdighetsnivå for spillerne enn ved Jønsson sin spillestil, men jeg tror allikevel det ikke ville ha holdt til gull i 2011.
2. Dette er kanskje det viktigste argumentet mot å fjerne JJ før EH. Hoftun har konsekvent (med eller uten påvirkning fra styret) motarbeidet spillerstilen som Jønsson står for ifht spillerlogistikk. Jønsson sin spillestil offensivt er i første rekke basert på spillernes egen kreativitet, relasjoner og ikke minst fart. I mine øyne er dette egenskaper hos spillere som gjør det lettere å hevde seg internasjonalt og som også er mangelvare i norsk fotball (les Drillos evinnelige søken etter kreative spillere). Før fjorårets sesong var omme tenkte jeg at "dette lover bra for 2012. Endelig har Jønsson en målfarlig bakromsspiss som leverer i Bakenga, en målfarlig, hodesterk mellomromsspiss som kan flikke gjennom andre spillere i Prica, en driblesterk, rask og kreativ venstrekant i Chibiuke, et defensivt anker og playmaker i Issah, en offensiv, kreativ, pasningssikker og målfarlig midtbanespiller i Henriksen og en gjennombruddssterk, arbeidshissig og kreativ høyrekant i Dockal. Alt vi trenger er en bra høyreback og kanskje en hurtig stopper". I vinduet som har skjedd hittil har laget/stallen blitt svært svekket ifht mine tanker om mine tanker om 2012 og Jønsson sitt behov for å spille den fantastiske angrepsfotballen han viste i Stabæk, i løpet at overgangsvinduet hittil. Ut har bl.a. en bakromsspiss som Bakenga gått, som ville passet utmerket godt i Jønsson sitt system. I tillegg har man ikke klart å hente høyrebacken man trenger eller den raske midtstopperen man kunne trengt. Hvem er ansvarlig for salg/kjøp. Jo, Erik Hoftun.
3. Basert på tidligere resultater er JJ mer enn god nok for et gullag i TL. Mulig det vil ta litt tid fordi han ikke får de spillerne han trenger. Hvem er ansvarlig for det. (salg/kjøp)? Jo, Erik Hoftun. Ferguson fikk 4 år i United uten resultater fordi de visste at det lønte seg på sikt ifht hva han har prestert i andre klubber.
4. For å hevde seg internasjonalt er man avhengig av bl.a. spillernes egen kreativitet, noe bl.a. Drillo (som har ganske like grunnprinsipper som Eggen) påpeker. Jønsson sin spillestil trigger dette hos spillerne. Spørsmålet er om trønderske spillere og det trønderske publikumet verdsetter dette i stor nok grad. Eggen/Sollied vil skaffe oss gode resultater nasjonalt, men det trengs mer kreativitet for å lykkes internasjonalt, som JJ sin filosofi bygger opp til.
5. Vi er i ferd med å bygge en solid grunnstamme for framtiden, derfor bør vi ha tålmodighet med resultatene, selv om Eggen kunne skapt bedre resultater på kort sikt, da hans filosofi krever mindre av hver enkelt spiller. Jønsson sin filosofi krever mer av hver enkelt spiller offensivt, men krever lengre tid å gjennomføre internasjonalt. Samtidig er Jønsson sin filosofi nærmere den topplagene i Europa har enn den Eggen/Sollied har, i form av at det offensive er mer opp til den enkelte.
6. Jønsson sin spillestil utvikler unge spiller bedre enn Eggen/Sollied. Denne påstanden baserer seg først å fremst på at spillerne må utvikle sine kreative emner, som det ofte skorter på internasjonalt når ikke "systemet" fungerer.
7. Jønsson gir unge spillere mer erfaring og mer mulighet til å utvikle sine kreative evner enn Eggen/Sollied. Svensson, Bakenga, Midtsjø og Selnæs hadde ikke vært der de er i dag uten Jønsson.
8. Med tanke på på hvordan 2011 ble startet, og 2011 ble avsluttet ifht 2012 startet, har ikke Jønsson fått mulighet til å utvikle sin spillestil. I starten av 2011 var hele grunnstammen fra 2010 borte uten at det ble hentet inn gode nok erstattere. Erstattere ble hentet inn i løpet av sommeren, men allikevel solgte vi Bakenga, som var en av hovedkriteriene for at Jønsson skulle få det fantastiske Stabækspillet fra 2008, i januar 2012. Ansvarlig Hoftun (og publikum pga publikumssvikt på over 11 mill.)
9. For Hamren har pengene ligget løst, mens for Jønsson har pengene vært en hindring til å kunne gi han de spillerne han trenger til å spille den spillestilen han vil. Ansvarlig: Erik Hoftun? Muligens styret.
10. Keepertreneren har ødelagt flere toppkeepere enn det har klart å utvikle. Ansvarlig for å beholde keepertrener. Erik Hoftun.
11. Hvor god er Trond Henriksen som assistenttrener (til Jønsson)? Han oppnådde ikke spesielt bra resultater som hovedtrener (det er dog forskjell på å være ass.trener og hovedtrener). I tillegg må det være en grunn til at Jønsson heller vil diskutere kampsituasjoner med 4. dommer enn ass. trener og får mer ut av det. Hvem er ansvarlig for å beholde han? Erik Hoftun

Ved å sparke Jønsson må Hoftun se seg selv i speilet å si at "jeg ga han ikke riktig premisser ifht kjøp/salg av spillertyper og ressurser, som f.eks. Hamren fikk, og må derfor gå selv.

Som de fleste har skjønt her er jeg derimot for å beholde begge. Jønsson pga tidligere resultater, fordi han gir unge spillere sjansen (i motsetning til Eggen/Sollied) og fordi han står for en spillestil som er mer internasjonal og utviklende over tid enn det Norge og Trøndelag er vant til (og klar for).

Jeg mener også det er riktig å beholde Hoftun basert på de sportslige resultatene han har oppnådd i sin periode og den økonomiske prosessen vi er inne i (som ledelsen i tidligere år er skyld i). Jeg tror de to på sikt vil gi oss de resultatene vi ønsker, sportslig og økonomisk. Spørsmålet er om RBK-publikumet er klar for dette (ifht kreativitet og frihet offensivt).
Er de ikke det, kan man ikke bare sparke Jønsson med tanke på premissene han er gitt av Hoftun, men begge to. Skal en sparkes vil jeg heller gå for Hoftun, da han har motarbeidet Jønsson sin filosofi, som burde være ganske klar, fra starten.

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at jeg hadde trodd at Jønsson hadde fått vist mer i år enn det han har gjort hittil, ifht tydelighet i spillestil. På den annen side vet man at det er februar, at etablerte spillere ikke gir alt i treningskamper og at vi mangler goalgetterne våre i Prica og Iversen. Jeg tror og håper at det utgjør en markant forskjell når serien starter (forhåpentligvis for et fullsatt Lerkendal).
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 10:53    Post subject: Reply with quote

Ta deg en sovetabelett slik at du får sove om natta, løkkagutt. Kl 0348 blir det slik, selv om man forsøker å tenke fornuftig. Les innlegget ditt på nytt, nå som det er dag, så ser du hvor galt det blir. Du vil ikke tro at du selv har kokt det sammen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 381, 382, 383  Next
Page 196 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb