| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 13.12.2011 16:50 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om fiskeoppdrettsnæringa er så mye bedre... |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 13.12.2011 17:54 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Eiendomsutvikling skal jo være nøkkelen til fremtidens pengebinge på Lerkendal, så en rolle der de prøver å tjene store penger på hans kompetanse ser jeg ikke på som usannsynlig.
|
Eventuelt motsatt: at Koteng ser en mulighet for å få en cut av denne pengebingen som eiendomsutvikling på Lerkendal representerer. Tross alt: mannen er proff, og han vil i relativ forstand få lettvektere å hanskes med i dette spillet.
Sier dog ikke at det er motivene her. Det kan jo godt hende han har et hjerte som banker for klubben. Og selv økokrimetterforskede RBK skjønner nok at de ikke kan ha en styreleder med flere hatter innenfor eiendomsutvikling. Ergo taler vel det for at dersom Koteng havner i styret, er det sannsynlig at han trer ut i saker der eiendomsutviklingsspørsmål avgjøres, siden han gjør business med mange aktører i byen.
En viktig person for å utarbeide strategi og utøve kontroll i forbindelse med eiendomsutviklingssatsingen som Skutle skal lede, kan imidlertid Koteng fint være i en eventuell rolle som styreleder. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.12.2011 15:23 Post subject: |
|
|
Det dummeste jeg har hørt
Det var nesten det samme jeg tenkte da jeg leste om disse greiene. Men i WWF har de tydeligvis ikke hørt om Stabæks Gunnarsson-forklaringer. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.01.2012 09:04 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...221630.ece
| Quote: | | Æresmedlem Kåre Rønnes mener RBK-styret må gå. Det er ikke alle styremedlemmer enig i. |
Presset øker mot det sittende styret, tipper vi får flere som gir seg mot og på årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.01.2012 09:32 Post subject: |
|
|
Svendsen er faen ikke sann!
Og mini har helt rett. Jobben har ikke vært god nok. 100 mill... Argh! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2012 12:09 Post subject: |
|
|
Kan bli endringer i RBK-styret
– Det store underskuddet er så vesentlig informasjon at vi er nødt til å ta en «timeout,» og samles på nytt, sier Knut Efskin til Adresseavisen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.01.2012 17:48 Post subject: |
|
|
Om de styrer kalkulert med underskudd gjør ikke saken bedre. Spesielt når de sesongene etter går i store underskudd pga feilbudsjettering. Da trodde de jo at de skulle være over kneika. Svendsen bør få trykket en kaktus oppi der hvor solen aldri slipper til  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.01.2012 18:52 Post subject: |
|
|
| Alle vet jo at budsjettet en presenter på årsmøtet bare er for å berolige medlemmene og er pyntet på ut av en annen verden. En er det for å skaffe seg arbeidsro eller så er det rett og slett at en ikke har peiling på hva en bedriver. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.01.2012 21:51 Post subject: |
|
|
| TV2 wrote: | Styreleder for de dårlige tider er Terje Svendsen - som kun har én måned igjen i klubben.
- Burde du stilt din plass til disposisjon på et tidligere tidspunkt?
- Underskuddet de første årene var en kalkulert satsning fra klubbens side. Det har vært tøffere og vanskeligere å komme i balanse igjen, men det skal man klare, sier Svendsen til TV2.
|
Goddag mann!
Økseskaft!
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 00:28 Post subject: |
|
|
For ordens skyld bør det sikkert også i denne tråden nevnes at Ivar Koteng er innstilt som ny leder. Ga ham like godt egen tråd først som sist; Svendsen-tråden dukket først opp halvannet år etter hans inntreden.
Så vidt jeg husker, ble det ikke sagt noe i går om når hele innstillinga til nytt styre kommer.
Avgjørelsen om utsettelse innebærer vel i klartekst at det er framtida til Bård Benum og Bente Malmo som dermed skal diskuteres? Det innstilte varamedlemmet kan jo umulig straffes for noe 2011-styret har gjort, og miste sin posisjon.
Kan egentlig ikke tenke meg at valgkomitéen ser på mulighetene for mistillitsforslag mot de som ikke er på valg, altså Morten Loktu, Marit Breivik og Thorbjørn Aass.
Dersom innstillinga i realiteten var klar før jul, vil jeg vel tro det skal mye til for det blir gjort noen endringer, og at tida først og fremst vil bli brukt til avklaringer. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2012 01:04 Post subject: |
|
|
Skal det bli mistillitsforslag må det vel ordnes på annet vis enn VK ja. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.01.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Uansett hvor rølpete og primitivt det er bør denne mannen forlate årsmøtet med stygge blik og buing.
Eneste grunnen til at han trekker seg nå er at han skjønner det er på tide å komme seg bort før majoriteten av medlemmene og fansen ser hvor roten til problemene ligger. En kynisk handling til tross for at det er best han trekker seg. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.01.2012 21:57 Post subject: |
|
|
| Antar du er til stede og piper da? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.01.2012 14:20 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...222197.ece
Vegard Heggem innstilt som vara. I magefølelsens tidsalder må jeg si at min er god, og det er godt at vi har en fotballmann i styret, som i tillegg har lært seg å drive butikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.01.2012 14:23 Post subject: |
|
|
| Quote: | | I tillegg til Heggem innstiller valgkomiteen til gjenvalg av BÃ¥rd Benum og og Bente Malmo. |
Forslag til styre er dermed
Styre:
Formann: Ivar Koeteng
Nestleder: Morten Loktu (ikke på valg)
BÃ¥rd Benum
Marit Breivik (ikke på valg)
Bente Malmo
Thorbjørn Aass (ikke på valg)
Varamedlem: Vegard Heggem
Latterlig at man i praksis kun foreslår en forandring fra det nåværende styret. Enten Benum eller Malmo burde ha vært skifta ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 30.01.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Kvoteflyktningene som pålegge oss av loven er jo de tryggeste. Er vel de vanskeligste å finne troverdige alternativer til...
Benum kan vandre ja. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.01.2012 16:14 Post subject: |
|
|
Kvoteflyktninger!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 13.02.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Litt usikker på om dette er riktig tråd, men jeg fant en interessant artikkel på Adressa om kontrollkomiteen. Jeg kan ikke huske at den har vært diskutert tidligere...
http://fotball.adressa.no...223603.ece _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.02.2012 16:44 Post subject: |
|
|
Når det gjelder kontrollkomiteens rolle er det tydeligvis noen misforståelser ute og går. Kontrollkomiteen skal berette til årsmøtet, og gjerne med en tone som er uavhengig og lite forståelsesfull overfor styrets syn, dersom det kreves. Kontrollkomiteen er ikke et rådgivningsorgan for styret, til tross for at råd til styret er et virkemiddel som kan tas i bruk.
Etter mitt syn burde kontrollkomiteen ha stemplet reklamebrosjyren og arbeidet bak tomteutbygging som et makkverk klubben ikke kan være bekjent av, og tonet at et nytt ekstraordinært årsmøte var påkrevd.
Med et budsjett med lovnad om null, som ble mer og mer lite null, og mer og mer økonomisk katastrofe etter som året gikk, i tillegg til Gunnarsson-saken, er det rimelig at kontrollkomiteens redegjør overfor årsmøtet ved å opplyse årsmøtet om Rosenborgs lov som krever forsiktig bruk og forvaltning av klubbens midler, og at de økonomiske disposisjonene skal foretas i samsvar med årsmøtets vedtak. Og det var som kjent nullbudsjett!
Videre ser jeg det som en plikt, i lys av det overfornevnte, av kontrollkomiteens formann å opplyse årsmøtet om mulighetene og formalitetene for regresskrav mot styremedlemmer og toppledelsen. Ubehagelig ja, men desto mer nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 13.02.2012 19:33 Post subject: |
|
|
Med en KK-formann som beskrives som "Svendsens mann" så holder jeg ikke pusten. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Don Ernesto Senior
|
Posted: 18.02.2012 11:09 Post subject: |
|
|
| Skal ikke årsmøtedokumentene sendes ut senest to uker før årsmøtet? Jeg har ikke sett snurten av noe slags dokumenter hverken i postkassa eller på nett 10 dager før møtet. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.02.2012 11:52 Post subject: |
|
|
I innkallingen så står det at de vil være tilgjengelige på rbk.no den 21.02. Husker ikke i farta om det er i henhold til vedtektene. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Don Ernesto Senior
|
Posted: 18.02.2012 12:00 Post subject: |
|
|
§ 10. Årsmøtet.
Klubbens høyeste myndighet er årsmøtet som holdes hvert år senest 28. februar. Årsmøtet innkalles av styret med minst en måneds varsel
, direkte til medlemmene og/eller ved kunngjøring i pressen, eventuelt på klubbens internettside. Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret senest 2 uker før årsmøtet.
Fullstendig saksliste, årsberetning med regnskap i revidert stand samt rapport fra kontrollkomité, samt også regnskap for klubbens selskaper og innkomne forslag, skal være tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet.
En uke før årsmøtet er vel 21.02 det. |
|
| Back to top |
|
 |
|