| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WildRover Proff

|
Posted: 16.02.2012 20:53 Post subject: |
|
|
Eventuelt kolera  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.02.2012 20:56 Post subject: |
|
|
Selvsagt, sorry. Jeg visste det var ett eller annet feil der, men jeg klarte ikke å komme på hva det var. Ikke det at podagra er behagelig det heller, altså.
Men jo, det heter selvsagt "pest eller kolera" - my bad. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 16.02.2012 21:04 Post subject: |
|
|
| Første som jeg tenkte da jeg så at de ville hente Stene: Hva var det jeg sa. En sånn nødløsning når de ikke klarer å hente andre spillere. Ikke mindre enn en liten skandale hvis han kommer til klubben. Dette er en spiller klubben rett og slett ikke har bruk for i angrepet. Det som trengs er en spiss med stor hurtighet, stor akselerasjon, goalgetter egenskaper og "smartnes". |
|
| Back to top |
|
 |
Loffinj Junior
|
Posted: 16.02.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Har sett flere Ranheim kamper og Stene har aldrig imponert meg,ok teknikk til 1 div.å være,dårlig tempo og så er han 29 år.
Vi er jo Rosenborg for svarte,ikke Sogndal... |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 16.02.2012 21:21 Post subject: |
|
|
Fatter og begriper ikke hvordan Stene kan være et tema nede på brakka. Fyren er 29 år og har ikke bevist en dritt i adecco annet enn at han har en grei dødball fot.
Jeg kan erindre at jeg spilte mot han i 4 div(!) i fjor og det bør vel si det meste. Nei, han hadde ikke vært skadet og skulle få kamptrening. Og nei, han dominerte ikke. Faktisk så var han banens dårligste, og det er ikke min subjektive mening. |
|
| Back to top |
|
 |
rullekakemedstrø Junior
|
Posted: 16.02.2012 21:26 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Jeg avfeier Dahle, også. "Pest eller podagra" er ett gammelt ordtak man bruker for å signalisere at begge alternativet i ett valg ikke er å foretrekke - du vil jo ikke ha verken pest eller podagra, liksom. Du vil jo helst være frisk. |
hahaha, Pest eller podagra? Er det et SV uttrykk eller..? |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 16.02.2012 21:28 Post subject: |
|
|
Drar med diskusjonen i Øveraas-tråden hit
| Frankiefourfingers wrote: | | WildRover wrote: | | Vi betalter Stig for å finne slike spillere til en brøkdel av den summen i f.eks. Afrika. |
Ja der gjør vi jo suksess hver gang...... |
| josinho wrote: | | Fallhøyden ved å satse litt mer på spillere fra lokale klubber er ikke så stor med bakgrunn i alle de dyre feilinvesteringer RBK har hatt gjennom mange år. |
Vi har Afrika-ekspert Torbjørnsen som speider. Hvor vanskelig skal det da være å finne 1 spiller der som har egenskapene vi trenger i angrepet vårt.
Selv om fallhøyden er større og vi har hatt en del bomkjøp, må vel gevinsten hvis vi finner gull være enorm.
Ser for meg en kjapp, teknisk bakromsspiss hadde blitt en publikumsfavoritt på Lerkendal, i stedet går vi for trøndersk middelmådighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.02.2012 21:45 Post subject: |
|
|
| rullekakemedstrø wrote: | | Bakklandia wrote: | | Jeg avfeier Dahle, også. "Pest eller podagra" er ett gammelt ordtak man bruker for å signalisere at begge alternativet i ett valg ikke er å foretrekke - du vil jo ikke ha verken pest eller podagra, liksom. Du vil jo helst være frisk. |
hahaha, Pest eller podagra? Er det et SV uttrykk eller..? |
En liten forveksling som nok skyldes min svakhet for bokstavrim  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2012 22:23 Post subject: |
|
|
| Helt greit å hente et par lokale bortimot gratis for å fylle opp stallen litt. Det er derimot ikke greit om disse ikke kommer på toppen av andre nødvendige kjøp som styrker elleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.02.2012 22:24 Post subject: |
|
|
| Det er synd om disse lokale spillerne svekker sine opprinnelige lag for å styrke RBK2. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.02.2012 22:26 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Helt greit å hente et par lokale bortimot gratis for å fylle opp stallen litt. Det er derimot ikke greit om disse ikke kommer på toppen av andre nødvendige kjøp som styrker elleveren. | Men med en viss realisme så vet vi jo hva virkeligheten blir, ikke sant? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2012 22:28 Post subject: |
|
|
| Vi har begrenset med midler og stallen er syltynn. Det holder ikke å fylle opp benk og treninger med annenrangs juniorer. Da får en heller ta til takke med denne typen spillere. Det forutsetter som sagt at vi får inn folk som hever lista i tillegg. Vi trenger begge deler. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2012 22:30 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Men med en viss realisme så vet vi jo hva virkeligheten blir, ikke sant? |
Joda, du sier noe der. Huff. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.02.2012 22:32 Post subject: |
|
|
Ergo sliter jeg med å se at det er noe annet enn noldusnivå på hoder som finner noe positivt i det da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.02.2012 22:38 Post subject: |
|
|
| Forrige overgangsvindu endte rimelig greit. Jeg velger å drømme meg bort og lete etter det positive før jeg sager Hoftun i tre (nok en gang) den 31. mars. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 16.02.2012 23:08 Post subject: |
|
|
Fin denne trønder/nordmann/skandinav/resten politikken. Vi har en speider som kan reise rundt i store deler av verden for å finne en ny spiss til oss, men i stedet kan det se ut til at vi går for Stene som Ranheim sikkert vil kreve litt for. Men man går vel ikke over bekken etter vann
Dog har klubben satt seg selv i en situasjon der stallen er så tynn at hvis Stene er eneste alternativ så bør han snarest signeres  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.02.2012 23:22 Post subject: |
|
|
Morsomt at Stabæk med sine problemer avslo Stene, mens han skal være god nok for oss. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.02.2012 23:24 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Dog har klubben satt seg selv i en situasjon der stallen er så tynn at hvis Stene er eneste alternativ så bør han snarest signeres  | Slutt å lag unnskyldninger for dem, still krav! Dette er en situasjon de som er ANSVARLIGE har satt seg (og oss) i selv! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 17.02.2012 00:09 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | | Morsomt at Stabæk med sine problemer avslo Stene, mens han skal være god nok for oss. |
Du er helt sikker på at det var slik det gikk for seg? |
|
| Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 17.02.2012 00:31 Post subject: |
|
|
| Virker bare litt rart at de går for Stene nå og ikke i fjor, og årene før der igjen.. Jaja.. Sikkert en ok back-up |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 17.02.2012 00:32 Post subject: |
|
|
Hadde det ikke da vært bedre med en meget yngre Michael Karlsen?
* God teknisk
* Stor og Sterk
* God dødballfot
* God i lufta
* God på straffespark
* Scorer brukbart med mål i Adecco
...muligens med det unntaket at han selv sikkert ikke har lyst til å komme tilbake for å slite benken for to andre stasjonære fyrtårn da. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 17.02.2012 00:33 Post subject: |
|
|
Var ikke han på prøvespill i Stabæk? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.02.2012 00:53 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Teknisk, god skuddfot, smart, god i lufta. Dvs en yngre og dårligere Iversen. |
Altså - ut med en ung, rask og bevegelig spiss med meget gode avslutteregenskaper, målteft og bakromskvaliteter, inn med Iversen og Iversen Light, som har en del av de samme kvalitetene som Prica. Tre blad hodesterke muskelspisser med (forskjellige grader av) overblikk uten særlig fart og en snittalder på rundt regnet 32 år. Må vel sies å være et skudd for baugen for oss som håpet å bli kvitt Flo-pasningen og nytt generasjonsskifte de nærmeste par årene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.02.2012 01:07 Post subject: |
|
|
Finnes flere eksempler der store sterke spisser blir brukt uten flopassning, Adebayor, Drogba, Berbatov, Zlatan, Dzeko, Grafite, Klose, etc. Problemet er treneren og den taktikken som legges opp. Uansett ganske dumt å ha en stall med 3 store sterke spisser, 2 nummer 10 spillere og 0 raske. Jamtfall den ene raske er ferdig. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.02.2012 01:18 Post subject: |
|
|
La oss fortsette med dagdrømmer og feberfantasier ja... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|