English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 74, 75, 76  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 15.02.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Foran Molde? Hva begrunner du det i Kristobal? Slik jeg ser det er Molde og litt svekket pga spillersalg, men de har forsterket med eksempelvis Hovland. Vi er bare betydelig mer svekket enn Molde, og de har pengene dersom de trenger nye forsterkninger (det har ikke vi).

Vi tok flere poeng enn dem på høsten i fjor. Kan fort oppleve det samme som Enga da de mistet Moa, at det gikk sånn tålelig bra likevel samme høst, men verre året etter. Ser ikke helt hvem som skal score veldig mange mål for Molde i år, og tror det fort kan bli mye finspill og lite mål.

Ellers får de vel det sedvanlige trøbbelet som stort sett alle lag med forventninger får i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2012 18:38    Post subject: Reply with quote

Haha, jeg ser ikke videre positive analyser komme springende ut av disse spørsmålene, i alle fall.

*Hvordan blir treneren?

Usikker på hvordan dette spørsmålet skal leses, men etter tidligere erfaringer å dømme, kan et stikkord være at han vil satse knallhardt på at Iversen skal lykkes. Jeg tror han vil jobbe mye med relasjonen Prica/Iversen, og regne med at andre relasjoner på banen dukker opp etter hvert. Ut ifra dette anser jeg sannsynligheten som rimelig stor for at et mer passende spørsmål blir "hvem blir treneren", men da blir jo kortene stokket på nytt.

*Hvilke taktikker blir brukt?

Ingen, egentlig, taktikken vår offensivt er jo å la relasjonene mellom spillerne bestemme hva som skjer på banen. Det er vel naturlig å tro at det kommer en del langpasninger opp mot spissene våre, med påfølgende gjenvinningsforsøk høyt i banen. Defensivt har vi jo ikke fart nok sentralt til egentlig å justere presshøyder i noen grad, og ingenting tyder på at vi får spilt sammen et forsvar før seriestart, så det er vanskelig å si. Generelt har jo taktikken vært å sende opp veldig mange samtidig i angrep, samtidig som vi forsvarer oss veldig dypt. Stor strekk i laget, altså.

*Hvilke spillesystemer blir brukt?

Jönsson virker fast bestemt på å lykkes i sin foretrukne 4-4-2 Dinosaur, men laget ser unektelig bedre ut i 4-2-3-1/4-3-3. Jeg tror nok det vil sitte langt inne å bytte tilbake, men det skal kanskje ikke mer til enn litt press innad i klubben (ikke det at noen innad i Rosenborg ville ha presset på for noen 4-3-3-formasjon, det er rent hypotetisk).

*Hvordan blir relasjonene mellom spillerne?

Vi får håpe det skjer litt mer forutsigbare ting enn det gjorde i fjor, for det er jo relasjonene mellom spillerne som skal styre hvordan laget framstår i år. Prica og Iversen har jo spilt sammen før, og vi vet hvordan det ser ut. Ellers er det vanskelig å spore særlige gryende relasjoner, så vi får krysse fingrene.

*Hvordan blir samhandlingen?

Samhandlingen offensivt under Jönsson = relasjonene mellom to og to spillere. Defensivt har vi jo hentet støttehjul i Bjørn Hansen, så det kan jo være lov til å håpe på litt mere struktur og faste avtaler, sånn at Issah slipper å være hele midtbanen pluss ekstra venstreback defensivt.
doffen
Veteran

PostPosted: 15.02.2012 19:07    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
doffen wrote:
Foran Molde? Hva begrunner du det i Kristobal? Slik jeg ser det er Molde og litt svekket pga spillersalg, men de har forsterket med eksempelvis Hovland. Vi er bare betydelig mer svekket enn Molde, og de har pengene dersom de trenger nye forsterkninger (det har ikke vi).

Vi tok flere poeng enn dem på høsten i fjor. Kan fort oppleve det samme som Enga da de mistet Moa, at det gikk sånn tålelig bra likevel samme høst, men verre året etter. Ser ikke helt hvem som skal score veldig mange mål for Molde i år, og tror det fort kan bli mye finspill og lite mål.

Ellers får de vel det sedvanlige trøbbelet som stort sett alle lag med forventninger får i Norge.

Berget vil nok bøtte inn et par. Vil og tro at OGS har fått litt mer struktur i det laget etter lengre tids arbeid. Time will show;)
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert

PostPosted: 15.02.2012 19:33    Post subject: Reply with quote

Det er grusomt trist hvor oppsummerende posten til Zaphod81 er...

Jeg husker ikke hvem som sa det, men det kom opp i en diskusjon (på tv tror jeg) om JJ's kvaliteter som trener, og det ble konkludert med at han først og fremst hadde griseflaks med relasjonen/kjemien mellom sine fire nøkkelspillere i stabæk. En once in a lifetime historie.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 10:03    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett de fleste treningskampene og når jeg tenker på hvordan laget har spilt og hvilke spillere som er de antatt beste, kom jeg fram til at dette er førstelaget vårt p.d.d:

Dette laget er den sterkeste førsteelleveren vi kan stille akkurat nå. Og med dette laget kan vi vinne TL. Spiller for spiller er vi blant de beste, om ikke de beste i TL også. Lagmessig henger vi litt etter.

Örlund står fordi han har det største maksnivået inne. Men her vil jeg helst se en utskiftning.

Forsvaret sier seg selv. Håper Strandberg kan vise at han utfyller Larsen bedre enn Wangberg og PVR. Høyreback er prekært at vi får inn, Dorsin holder en sesong til. Wangberg og PVR er gode backuper i TL-sammenheng, men sliter litt mer mot internasjonal motstand. Høiland er en ok backup i skadesituasjoner, men bør holdes langt unna en startellever.

På midtbanen håper jeg at Issah har kommet seg etter morens død, for han har et internasjonalt snitt som jeg håper han kan få frem. Håper også at Henriksen bretter opp ermene og klarer å komme opp mot 2010-nivå. Dockal har sammen med Berntsen vært vår beste spiller i treningskampene i vinter, og har vist at han fortjener en plass i førsteelleveren. Høyrefoten er meget presis og han kommer til å få endel assist i år, det kan jeg garantere.

Berntsen er meget spennende, og jeg synes han går framfor Svensson, Midtsjø og Selnæs foreløpig. Chibuike har vært litt av og på, men han er en spiller som kan avgjøre en kamp når som helst. Vil helst ha han i en litt innoverkantrolle. Svensson, Midtsjø og Selnæs er gode spillere som bør få mye spilletid i år også.

På topp har vi få alternativ, men her er Prica soleklar førstemann. Iversen kan være en bra mann å sette inn de siste 20 minuttene, evt avlaste Prica når han er skadd. Tror at Iversen starter seriepremieren foran Prica siden sistnevnte er skadd. Fredheim Holm må vise at han duger denne sesongen, ellers mister jeg all tro på han. Goa og Jamtfall regner jeg som ferdig.

Vi skulle hatt 3-4 spillere som hadde styrket oss, da vi mangler litt på bredden i troppen. Men klarer Jönsson å motivere og endelig lære bort noe til laget, tror jeg vi løfter bøtta i november. Håper på en fin sesong! Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.02.2012 10:30    Post subject: Reply with quote

Iversen inn for Berntsen, så har du vel laget.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 10:31    Post subject: Reply with quote

Men 442 mannen Jønson gjør det nok slik. Smile
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 10:46    Post subject: Reply with quote

Enig i at Jönsson nok kommer til å sette inn Iversen for Berntsen når det kommer til hans 4-4-2 ja. Det ideelle hadde vært å fått inn en kjapp, teknisk spiss, en ny stabil høyreback, en rask venstreback og ny keeper. Da hadde vi virkelig snakket gull.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 16.02.2012 10:48    Post subject: Reply with quote

Bytt plass på Iversen og Prica så har du nok 11'ern som starter de fleste kampene. Håper og tror JJ rullerer mer offensivt ifht forventet kampbilde nå som han har mulighet. Man kan sette inn Svensson på venstre å flytte Chibiuke i den hengende spissrollen. I tillegg kan vi hvile Proca i enkelte kamper og bruke Iversen som spydspiss med Chibiuke rett bak seg. Trenger man mer kreativitet på midten kan man sette inn Berntsen. I tillegg har vi spillere som holder bra TL nivå i bakhånd i Høiland, Wangberg, Holm og Rønning, samt spennende talenter som Selnæs, Midtsjø og Aasbakk. Man bør også benytte mulighetene til å hvile Dorsin i noen kamper og bruke Høiland eller Aasbakk i stedet.

Får vi inn en høyreback nå og en hurtig, teknisk, målfarlig bakromsspiss nå eller i sommer så har vi en veldig bra stall.

Jeg tror dette blir gull!
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 10:49    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Eventuelt Svensson inn for Berntsen.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 15:50    Post subject: Reply with quote

Wanneboo wrote:

Örlund står fordi han har det største maksnivået inne.

Hvor har du dette fra?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.02.2012 16:06    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jeg er ikke langt fra wannebo her, ut fra hva vi har nå. Iversen inn for Berntsen (eller annen av de unger virtuosene) ville vært håpløst kortsiktig.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 17:59    Post subject: Reply with quote

Tar tilbake det jeg skrev om positive signaler fra sportslig avdeling. De siste dagene har vært bekmørke med tanke på fremtiden. Jeg kan på en måte tilgi (egentlig ikke) at man henter Iversen på spesialsydd kontrakt. Da finnes det jo en liten mulighet for at han faktisk bidrar med noe, men når jeg hører at vi er ferdigsignert på topp, da faller korthuset sammen. Kjipt vindu når vi selger Bakenga og sitter igjen med Prica og Iversen på topp.

Jeg er selvfølgelig helt enig når det gjelder formasjonsspørsmålet. Personlig hadde jeg foretrukket 4-3-3, gjerne inspirert av måten Barca brukte den før årets sesong (tenker spesielt på vingene og kombinasjonen av frie roller og strukturerte oppgaver), men ser også at 4-2-3-1 vil gjøre laget mer solid og slagkraftig enn det vi stiller opp med i dag.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 18:09    Post subject: Reply with quote

Slapp av abjoern, Stene er på vei Wink RBK
Vollrik
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

Kan noen her inne gi meg en beskrivelse av Christoffer Aasbakk som spiller? styrker offensivt/defansivt? rask/treg? teknisk god og eventuelt hvordan? sterk/svak? sammenlign gjerne med Mikael Dorsin.
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.02.2012 19:36    Post subject: Reply with quote

Kanskje kan måten Milan spiller på være noe vi bør ta en titt på. Det minner ihvertfall om 4-4-2 så kan Jönsson late som vi spiller hans system.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 19:54    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Slapp av abjoern, Stene er på vei Wink RBK
... som erstatter for Prica
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 16.02.2012 20:07    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Svensson box-to-box. Dockal og Chibuike "innoverkanter"
Back to top
Diskutere
Junior

PostPosted: 16.02.2012 20:26    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Vi tok flere poeng enn dem på høsten i fjor.

Siste 5 kamper:
Molde: 6 poeng
Rosenborg: 6 poeng

Siste 10 kamper:
Molde: 17 poeng
Rosenborg: 16 poeng

Siste 15 kamper:
Molde: 29 poeng
Rosenborg: 27 poeng
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 20:35    Post subject: Reply with quote

4-3-1-2

Back to top
media
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 20:44    Post subject: Reply with quote

Tipper vi får se svensson, midtsjø og berntsen noe oftere enn de lagoppstillingene antyder. Skal rbk funke, må vi ha en løpssterk midtbane.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 20:45    Post subject: Reply with quote

Så gøy at det endelig er litt rørelse i både klubb og forum for tiden Very Happy
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 16.02.2012 21:12    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Wanneboo wrote:

Örlund står fordi han har det største maksnivået inne.

Hvor har du dette fra?

Synes Bråthen har fått nok kamper til å vise seg fram. Og etter å ha sett begge to nok i aksjon føler jeg at det beste vil være å satse på Örlund i en sesong til før vi selger han til Sverige og skaffer oss en ny keeper. I fjor sommer var Örlund vår klart beste spiller, og reddet oss flere ganger. Han spilte også solid i siste kamp i Benidorm. Han har det høyeste nivået av de to.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 16.02.2012 21:38    Post subject: Reply with quote

Wanneboo wrote:

. I fjor sommer var Örlund vår klart beste spiller, og reddet oss flere ganger.

Det var en breial påstand får man si.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.02.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

Nei, det sysn jeg fakitsk ikke. Første halvdel av sesongen var Örund SCHVÆR!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 74, 75, 76  Next
Page 24 of 76

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb